مهاجرت به اتریش

مهاجرت به اتریش
  • اولین موسسه رسمی اعزام دانشجو به کشور اسپانیا در ایران

    مهاجرت به اروپا، کانادا، نیوزیلند با تیم کارشناسی متخصص و دلسوز

  • بیش از 14 سال سابقه سابقه درخشان در اعزام دانشجو با مجوز وزارت علوم

    با بیش از 7510 ویزای تحصیلی و اقامتی موفقیت آمیز

  • حفظ اصل صداقت و ارائه مسیرهای منطقی برای دوره تحصیلی و اقامتی

    اجرای دقیق پرونده‌ها و پیگیری مداوم روند کارهای مربوطه

آخرین مقالات مهاجرت به اتریش

مهاجرت به اتریش

کشور اتریش یکی از کشورهای اروپایی است که در اروپای مرکزی قرار دارد. اتریش کشوری کوهستانی است به طوری که شما می توانید در اکثر روزهای سال بارش برف و باران را در این کشور مشاهده کنید.

نکته ی دیگری که در مورد اتریش باید به آن اشاره کنیم مساحت آن است، جالب است بدانید که مساحت کشور اتریش تقریبا ۲۰ درصد از مساحت استان اصفهان کم تر است. به دلیل این که جمعیت کشور اتریش جمعیت بالایی نیست در مقایسه با کشورهای پر جمعیت اروپایی از وضعیت رفاهی خوبی برخوردار است.

یکی دیگر از مواردی که باید در مورد کشور اتریش به آن اشاره کنیم فرهنگ غنی مردم این کشور است و می توان این فرهنگ را یکی از نکات جذاب این کشور دانست. فرهنگ کشور اتریش به قدری جذاب است اگر شما یک بار به این کشور سفر کنید و پس از آن به کشورهای دیگر سفر کنید از کشورهای دیگر دلزده خواهید شد. مردم اتریش مردمی اجتماعی و مهربان هستند و شما نمی توانید در اخلاق آن ها اثری از نژاد پرستی پیدا کنید.

و اما می رسیم به مهم ترین بخشی که شاید بسیاری از افراد برای آن ها این بخش از اهمیت ویژه ای برخوردار است، یعنی اقتصاد کشور اتریش. در مورد اقتصاد کشور اتریش باید بگوییم که نظام اقتصادی که در حال حاضر در این کشور حاکم است نظام اقتصادی سوسیالیستی است و همین مسئله موجب شده است که سطح زندگی شهروندان اتریش از سطح بالایی برخوردار باشد.

در حال حاضر اتریش یکی از ثروتمندترین کشورهای اروپا و جهان محسوب می شود و به دلیل این که اقتصاد این کشور بیشتر بر پایه ی شرکت های کوچک و متوسط است، شرایط اقتصادی برای شرکت های استارت آپی در اتریش بسیار مناسب است.

این دلایل و دلایل این چنینی باعث شده است سالانه افراد زیادی برای مهاجرت به اتریش اقدام کنند. اما قبل از هر چیز این افراد باید با شرایط مهاجرت به اتریش و روش هایی که می توانند از طریق آن به اتریش مهاجرت کنند آشنایی داشته باشند، به دلیل اهمیتی که این مسئله برای افرادی که می خواهند به کشور اتریش مهاجرت کنند دارند تصمیم داریم در این مقاله شما را با روش های مهاجرت به اتریش آشنا کنیم. پس با ما همراه باشید.

روش های مهاجرت به اتریش

به طور کلی برای مهاجرت به اتریش ۷ روش وجود دارد که شامل موارد زیر می شود:

  1. مهاجرت کاری اتریش

یکی از روش های مهاجرت به اتریش، مهاجرت به اتریش از طریق کار است. اما برای این که شما بتوانید ویزای کار اتریش را دریافت کنید و به این کشور مهاجرت کنید می توانید از طریق چند روش اقدام کنید:

  • روش اولی که از طریق آن می توانید ویزای کار اتریش را دریافت کنید این است که شما باید تخصص لازم را داشته باشید می توانید به مدت کم تر از یک سال اجازه ی اقامت و کار در اتریش را دریافت کنید. البته توجه داشته باشید که برای این که بتوانید این نوع ویزای کار اتریش را دریافت کنید باید حداقل مدرک کارشناسی داشته باشید و در ضمن از سوی کارفرمایی در اتریش دعوت نامه ی کاری دریافت کرده باشید. پس یکی از نیازهای اولیه این ویزا این است که دعوت نامه ی کاری داشته باشید ۳ ماه در کشور اتریش برای نیروی کاری مورد نیاز خود آگهی صادر کند، سپس اگر فرد مورد نظر خود را پیدا نکرد به مدت ۳ ماه دیگر در کشورهای اتحادیه ی اروپا آگهی صادر می کند و در نهایت اگر باز هم فرد مورد نظر خود را پیدا نکرد در سایر کشورها آگهی صادر می کند و اگر شما همان کسی باشید که این کارفرما مدنظر اوست می توانید دعوت نامه ی کاری دریافت کنید. پس همان طور که مشخص است دریافت ویزای کاری از این نوع بسیار دشوار است.
  • یکی دیگر از راه هایی که شما می توانید از طریق آن برای دریافت ویزای کاری اتریش اقدام کنید این است که با ویزای تحصیلی وارد کشور اتریش شوید، سپس کار مورد نظر خود را در کشور اتریش پیدا کنید و آن گاه می توانید برای دریافت ویزای کاری اتریش اقدام کنید.
  • سومین راه و آخرین راهی که می توانید از طریق آن به کشور اتریش مهاجرت کنید این است که ویزای جستجوی کار در اتریش را دریافت کنید، این ویزا ۶ ماه اعتبار دارد و شما باید در طی این ۶ ماه کار مورد نظر خود را در اتریش پیدا کنید. البته توجه داشته باشید که برای این که بتوانید این نوع ویزای کاری اتریش را تهیه کنید باید امتیازهای لازم را کسب کنید، یعنی باید از ۱۰۰ امتیازی که برای این ویزا در نظر گرفته شده است ۷۰ امتیاز کسب کنید.
  1. مهاجرت به اتریش از طریق تولد

نظام کشورها برای دادن اقامت به افراد از طریق تولد بر اساس اصل خون و خاک است، که در برخی از کشورها هر دوی این اصل و در برخی از کشورها نیز تنها اصل خون پذیرفته شده است. اصل خون به این معناست که اگر پدر و مادر فرد اتریشی باشند به خود فرد نیز تابعیت اتریش داده می شود و اصل خاک به این معناست که اگر فردی در کشور اتریش متولد شود به او تابعیت کشور اتریش داده می شود.

اما نکته ای که در این جا باید به آن اشاره کنیم این است که در کشور اتریش  اصل خون پذیرفته شده است و افراد می توانند در این کشور هم از طریق پدر و هم از طریق مادر تابعیت کشور اتریش را دریافت کنند. یکی دیگر از نکاتی که در مورد مهاجرت به اتریش از طریق تولد باید به آن اشاره کنیم این است که افرادی که از پدر و مادر اتریشی و در خارج از خاک کشور اتریش متولد می شوند هم می توانند تابعیت کشور اتریش را دریافت کنند.

  1. مهاجرت به اتریش از طریق ازدواج

طبق قوانین اگر یک زوج دارای دو تابعیت متفاوت با هم ازدواج کنند، همسر فرد می تواند برای دریافت تابعیت کشور همسر خود درخواست دهد. کشور اتریش نیز از این قاعده مستثنی نیست و افراد می توانند پس از ازدواج خود با یک تبعه ی اتریشی و پس از مدت زمان مشخصی برای دریافت اقامت کشور اتریش درخواست دهند و در نهایت پس از چند سال نیز می توانند تابعیت کشور اتریش را دریافت کنند.

اما برای این که این افراد بتوانند با هم ازدواج کنند باید شرایطی داشته باشند، اول این که هر دو طرف باید بالای ۱۸ سال سن داشته باشند، سپس این زوج باید ثابت کنند که ازدواج آن ها سوری نبوده و واقعی است و برای این که این مسئله را ثابت کنند باید مدارکی همچون سند ازدواج، مدارکی که نشان دهنده ی آشنایی قبلی آن ها باشد و مدارکی از این دست را ارائه دهند.

اگر این زوج حداقل به مدت ۵ سال به هم دیگر در یک خانه و در اتریش زندگی کرده باشند زوجی که تبعه ی اتریش نیز می تواند پس از ۶ سال برای دریافت شهروندی اتریش درخواست دهد.

  1. مهاجرت تحصیلی اتریش

امروزه بسیاری از افراد تمایل دارند در دانشگاه های برتر جهانی تحصیل کنند و در این میان دانشگاه های اروپا و آمریکا دارای رتبه های بسیار خوبی در سطح جهانی هستند اما شهریه ای که دریافت می کنند در سطح بالایی است. اما در این میان دانشگاه های اتریش با رتبه های زیر ۱۰۰ در سطح جهان و اروپا و همچنین هزینه ی تحصیل بسیار پایین به یکی از مقاصد اصلی دانشجویان خارجی برای ادامه تحصیل تبدیل شده است. به طوری که در سال ۲۰۱۲ کشور اتریش توانسته رتبه ی ۵ ام بهترین کشور دانشجویی جهان را از آن خود کند.

اگر جزو افرادی هستید که در ایران در دانشگاه آزاد و یا دانشگاه سراسری مشغول به تحصیل هستید  می توانید برای یکی از دانشگاه های اتریش انتقالی بگیرید و واحدهای تحصیلی خود را در این دانشگاه ها معادل سازی کنید و در نهایت به ادامه تحصیل در  یکی از دانشگاه های اتریش بپردازید.

توجه داشته باشید برای این که شما بتوانید پذیرش یکی از دانشگاه های اتریش را بگیرید باید قبل از آن در آزمون سراسری و یا آزاد  در رشته ی مورد نظر و در مقطع مورد نظر خود پذیرفته شده باشید. مدت زمانی که طول می کشد شما پذیرش یکی از دانشگاه های اتریش را بگیرید بین ۸ تا ۱۶ هفته طول می کشد و اعلام پذیرش دانشگاه نیز بین ۴ تا ۶ هفته زمان می برد.

  1. مهاجرت به اتریش از طریق خود حمایتی

افرادی که می خواهند به کشور اتریش مهاجرت کنند و اقامت این کشور را بدون این که اجازه ی اشتغال و یا استخدام توسط شرکت های اتریشی را داشته باشند می توانند از طریق این روش برای مهاجرت به اتریش استفاده کند. یکی شرایطی که شما برای مهاجرت به اتریش از طریق خود حمایتی باید داشته باشید این است که تمکن مالی داشته باشید و بتوانید در طی مدتی که در اتریش اقامت دارید هزینه های زندگی خود و خانواده ی خود را پرداخت کنید.

اما در مورد مهاجرت به اتریش از طریق خود حمایتی باید به چند نکته توجه داشته باشید:

  • اول این که هر ساله تعداد محدودی کارت اقامت خود حمایتی برای مهاجرت به اتریش صادر می شود.
  • برای این که بتوانید این نوع ویزای اتریش را دریافت کنید و به این کشور مهاجرت کنید باید الزامات مورد نیاز برای دریافت این نوع ویزا را داشته باشید.
  • درآمد ماهیانه ای که دارید که این درآمد می تواند از طریق کسب و کارتان در کشور خودتان باشد، حقوق بازنشستگی باشد، پس انداز یا سهام شرکت باشد و یا درآمد حاصل از دارایی های غیر منقول شرکت باشد، باید دو برابر نرخ استاندارد قانون عمومی کشور اتریش باشد.
  1. مهاجرت به اتریش از طریق پناهندگی

یکی دیگر از راه هایی که افراد از طریق آن می توانند به کشور اتریش مهاجرت کنند، مهاجرت به اتریش از طریق پناهندگی است. قبل از این که در مورد روش پناهندگی صحبت کنیم باید بگوییم که ما به هیچ عنوان پناهندگی به هیچ کشوری از جمله اتریش را توصیه نمی کنیم زیرا پناهندگی مشکلات و پیچیدگی های خاص خود را دارد که می تواند باعث صدمات روحی و یا حتی جانی به فرد و بستگانش شود.

اما برای این که بتوانید به کشور اتریش پناهنده شوید ابتدا سوابق شما در زمینه ی دوبلین توسط پلیس مورد بررسی قرار می گیرد. سابقه ی دوبلین به این معناست که بررسی می شود که فرد قبلا شهروند یکی از کشورهای اتحادیه ی اروپا نبوده است و یا به این کشورها درخواست پناهندگی نداده باشد. اگر خلاف این مسئله ثابت شود فرد از کشور اتریش دیپورت می شود.

اما چنان چه که فرد این مرحله را با موفقیت پشت سر بگذارد سایر مراحل درخواست پناهندگی او در یکی از مراکز پذیرش کشور اتریش مورد بررسی قرار می گیرد. در نهایت چنان چه تمام مراحل پذیرش پناهندگی فرد در اتریش با موفقیت پیش برود، این فرد می تواند از طریق این روش به کشور اتریش مهاجرت کند و پناهندگی این کشور را بگیرد.

  1. مهاجرت به اتریش از طریق سرمایه گذاری و ثبت شرکت

بسیاری از سرمایه گذاران علاقه دارند که سرمایه ی خود را در یک کشور پیشرفته ی اروپایی که دارای وضعیت اقتصادی مناسبی است و همچنین امکانات زندگی بسیار خوبی در اختیارشان قرار می دهد را سرمایه گذاری کنند تا هم به سود دهی برسند و هم این که بتوانند به کشوری که در آن سرمایه گذاری کرده اند مهاجرت کنند.

برای این که بتوانید در کشور اتریش سرمایه گذاری می توانی از راه ثبت شرکت اقدام کنید، انواع شرکت هایی که شما می توانید در کشور اتریش ثبت کنید شامل شرکت سهامی خاص، شرکت با مسئولیت محدود و تشکیلات شرکتی طبق قوانین اتحادیه ی اروپا می شود.

و یا این که می توانید از روش دیگری برای سرمایه گذاری در کشور اتریش استفاده کنید که به آن تشکیلات شخصی گفته میشود که این تشکیلات شخصی شامل تشکیلات شرکتی که متشکل از افراد حقیقی و حقوقی می شود، تشکیلات شرکتی که در سرمایه گذاری مشارکت می کند، شرکت با تشکیلات باز و تشکیلات شرکتی که با مشارکت افراد حقیقی و حقوقی باید طبق قرارداد مفادی را اجرا کنند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر راجع به مهاجرت به اتریش با دفتر موسسه دانش گستر کوه نور تماس بگیرید و مشاوره اولیه رایگان را دریافت نمایید.

برخی از سوالات شما عزیزان

اساساً نظام آموزشی اتریش دیدگاه چندان مثبتی نسبت به مدارک دانشگاه آزاد ندارد و یکی از نکات مهمی که باید در نظر داشت الزام ارائه نامه قبولی کنکور برای تحصیل در اتریش است.

تحصیل در بسیاری از دانشگاه های اتریش به زبان آلمانی هست و بنا بر اینکه بسیاری از دانشگاه ها پیش از شروع دوره اصلی، برای دانشجویان دوره زبان برگزار می کنند، امکان تحصیل به زبان آلمانی بدون مدرک زبان وجود دارد، البته باید در نظر داشت که این قضیه نیز در رابطه با تمام رشته ها صدق نمی کند. اما کسانی که قصد تحصیل به زبان انگلیسی در دانشگاه های اتریش را دارند ارائه مدرک رسمی زبان انگلیسی الزامی خواهد بود.

قوانین مهاجرت به اتریش در سال 2020 متاسفانه حاکی از سخت گیری بیشتر در صدور ویزا به خصوص کسانی که ویزای همراه نیاز دارند است.

اتریش یکی از کشورهایی است که شرایط کاری به نسبت خوبی دارد اما نکته اصلی اینجاست که شما برای کار کردن در این کشور باید تسلط کافی به زبان آلمانی داشته باشید. در حالت کلی دانشجویان مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری قادر هستند در هفته به مدت 10، 20 و 27 ساعت کار کنند.

مشاوره رایگان
02145131
مشاوره رایگان واتس آپ
(کلیک کنید)