#

اقامت اتریش از طریق ازدواج

به دلیل تغییرات لحظه ای در قوانین کشورها، قبل از اقدام حتما با مشاوران موسسه هماهنگ کنید
  • 18 مهر 1398
  • مقالات تحلیلی
  • 553 بازدید
  • بدون نظر

اقامت اتریش از طریق ازدواج

از جمله راه های مهاجرت به اتریش ، دریافت کردن اقامت اتریش از طریق ازدواج است. این کشور نیز مثل سایر کشورهای اروپایی درصورتی که یکی از شهروندان اتریشی با اتباع خارجی ازدواج کند همسر شهروند نیز می تواند در این کشور اقامت اتریش را دریافت کند . البته این را باید بدانید که اقامتی که از این طریق به افراد داده می شود اقامت دائم نخواهد بود و برای به دست آوردن اقامت دائم باید پنج و یا شش سال از زندگی این دو فرد بگذرد.
از جمله نکاتی که متقاضیان دریافت اقامت اتریش از طریق ازدواج باید بدانند این است که آن ها برای به دست آوردن اقامت نباید به دنبال ازدواج صوری باشند و شخص باید به اثبات برساند که این ازدواج واقعی بوده است و این دو نفر واقعا می خواهند با هم زندگی مشترکی را شروع کنند.
متقاضیان دریافت اقامت اتریش از طریق ازدواج باید بدانند که برای این منظور باید مدارکی را به سفارت کشور اتریش ارائه دهند و به واسطه این مدارک به اثبات برسانند که این ازدواج حقیقی بوده است . از جمله این مدارک که به آن ها استناد می شود می توان به عکس های دو نفره ، اس ام اس هایی که بین آن ها تبادل شده است و… اشاره کرد . از این جا مشخص می شود که ویزای نامزدی در اتریش از ویزای ازدواج در این کشور دارای شانس کم تری است . شخصی که با استفاده از ویزای ازدواج وارد این کشور می شود از تمامی مزیت هایی که شهروند این کشور برخوردار است برخوردار خواهد شد از جمله این مزیت ها می توان به تحصیل در اتریش و کار اشاره کرد.

دریافت اقامت اتریش از طریق ازدواج

در کشور اتریش ازدواج های مدنی قانونی خواهند بود و در آن ها باید مراسم مذهبی و مراسم مدنی با هم انجام شوند. برای ازدواج در این کشور باید سن دختر و پسر هجده سال تمام باشد و البته اگر دختر و یا پسر به این سن نرسیده باشند برای ازدواج در این کشور نیاز به اجازه قیم و یا کسی که از آن ها نگه داری می کند دارند .
در کشور اتریش قوانین به این صورت است که اگر فردی با یک شخص که تابعیت اتریشی دارد ازدواج کند باعث خواهد شد تا این فرد نیز بتواند اقامت اتریش را دریافت کند. البته در بعضی از کشور ها مانند ایران تابعیت کشور در مورد زن و یا مرد با هم متفاوت خواهد بود .البته در کشور اتریش این قانون وجود ندارد و ازدواج با مرد و یا زن باعث ایجاد تابعیت در این کشور خواهد شد.
در اتریش برای این که تابعیت به زن و یا شوهر تعلق گیرد لازم است تا برای تکمیل کردن پرونده حقوقی خود همه مدارک لازم را به درستی تهیه کنند و در ادامه نیز بعد از این که پنج سال از ازدواج آن ها گذشت می توانند اقامت این کشور را دریافت کنند.

دریافت اقامت اتریش از طریق ازدواج

شرایط ازدواج در اتریش و دریافت اقامت در این کشور

اگر متقاضی دریافت اقامت اتریش از طریق ازدواج هستید باید بدانید که در این کشوربرای دریافت کردن اقامت و ازدواج کردن باید شرایط زیر را داشته باشید :
۱-سن قانونی برای مهاجرت و اقامت در این کشور : همان طور که قبلا گفتیم زن و مرد باید هجده سال تمام داشته باشند و در غیر این صورت باید قیم آن ها اجازه ازدواج آن ها را صادر کند.
۲- مدارک موردنیاز برای اقامت در این کشور باید فراهم شود . این مدارک عبارتند از : گذرنامه ، شناسنامه ، گواهینامه رانندگی و یا مدرک دیگری که آدرس محل اقامت فرد در آن ذکر شده باشد.
۳-فرم ثبت کردن اقامت که بعد از وارد شدن زوجین توسط مقامات اتریشی صادر خواهد شد .
۴-ارائه مدارکی که نشان دهد ازدواج های قبلی منحل شده است . برای مثال باید طلاق نامه ارائه شود که باید توسط مترجمانی مورد تایید و به صورت رسمی به زبان آلمانی ترجمه شود .
۵-محل ازدواج : ازدواج هایی که مدنی هستند با استفاده از مقامات اداره آمار در دفاتر مربوطه صورت می گیرد .
۶-روند دریافت اقامت : زوج و زوجه باید مدارک لازم را در این زمینه فراهم کنند و به اداره آمار مراجعه کنند. مسئول تایید کردن این مدارک دادگاه عالی است که اداره این مدارک را به آن ها ارسال می کند . بعد از این که هزینه های مربوطه پرداخت شد پرونده دوباره به اداره آمار بازگردانده می شود و درنهایت نیز تاریخ ازدواج مشخص می شود . البته در این میان گفتن این نکته نیز حائز اهمیت است که شاید در تعطیلات با مشکلات رزرو مواجه شوید. هزینه هایی که روش ها و خدمات در این مورد دارند می تواند تا مبلغ ۳۰۰۰۰یورو باشد. مراسمی که برای ازدواج درنظرگرفته می شود حدود ۱۵ دقیقه طول می کشد. اگر یکی از طرفین ویا هر دوی آن ها به زبان اتریشی مسلط نباشند باید برای خودشان مترجمی را بیاورند.
این نکته بسیار حائز اهمیت است و اگر متقاضی دریافت اقامت اتریش از طریق ازدواج هستید باید بدانید که سند ازدواج اتریش شما دارای اعتبار نخواهد بود اگر آپوستیل نداشته باشد . برای دریافت کردن آپوستیل باید به اداره ای مراجعه کنید که مراسم ازدواج شما در آن جا برگزار شده است .
۷-زمان لازم برای تکمیل کردن فرایند درخواست : قوانین اتریش به این صورت است که قبل از ازدواج نیازی به اقامت در اتریش نیست و البته برای این که روند اداری این درخواست طی شود بین دو تا چهار هفته است .
۸-اعتبار ازدواج های اتریشی : مشاوره های قانونی در مورد اعتبار داشتن ازدواج های قانونی با استفاده از وکیل و یا مشاورانی در این زمنیه رخ می دهد .البته ازدواج هایی که در این کشور صورت می گیرد در ایالت متحده هم مورد تایید خواهد بود .

شرایط ازدواج در اتریش و دریافت اقامت در این کشور

مزایای دریافت اقامت در اتریش از طریق ازدواج

۱- هزینه های پایین در این کشور
۲- به صورت تمام وقت به متقاضیان اجازه کار داده می شود
۳- متقاضی حقوق برابری با شهروندان این کشور خواهند داشت
۴- بعد از این که دوره انتظار تابعیت به پایان رسید دریافت تابعیت اتریش برای فرد قطعی خواهد بود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر راجع به  اقامت اتریش با دفتر موسسه دانش گستر کوه نور تماس بگیرید و مشاوره اولیه رایگان را دریافت نمایید.

امتیاز شما


امتیاز شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *