#

اعزام دانشجو به اتریش

به دلیل تغییرات لحظه ای در قوانین کشورها، قبل از اقدام حتما با مشاوران موسسه هماهنگ کنید
  • 14 آبان 1398
  • اتریش
  • 599 بازدید
  • ۴ نظر

اعزام دانشجو به اتریش

اتریش یکی از کشورهای اروپایی است که در مرکز این قاره قرار دارد. پایتخت اتریش وین است و با کشورهایی همچون آلمان، جمهوری چک، اسلواکی، مجارستان، ایتالیا، اسلوونی، سوئیس و لیختن اشتاین هم مرز است.
طی چند سال گذشته، تحصیل در خارج از کشور به دلیل این تصور برخی از افراد از شرایط خوبی که دارد همواره مورد توجه افراد قرار گرفته است. اما اعزام دانشجو به اتریش نیازمند دانستن مطالب و نکاتی است که این کار را برای افراد راحت تر می کند به همین دلیل ما در این مقاله تصمیم گرفته ایم با بررسی برخی از نکات تا جایی که امکان دارد به برخی از ابهامات در زمینه ی اعزام دانشجو به اتریش پاسخ دهیم.

گرفتن ویزای تحصیلی اتریش و تحصیل در این کشور، به دلایل زیادی محبوبیت دارد. به طوری که اتریش از جمله کشورهایی است که از نظر تحصیل دانشجویی و همچنین اعزام دانشجو محبوبیت دارد.
شاید برای برخی از افراد سوال باشد که چه چیزی باعث شده است که اعزام دانشجو به اتریش تا این حد محبوبیت داشته باشد که در پاسخ به این سوال باید بگوییم که دلایل گوناگونی برای این امر وجود دارد که این دلایل شامل موارد زیر می شوند:

• دانشگاه های رایگان

اولین دلیلی که می خواهیم در مورد آن صحبت کنیم و باعث شده است که بسیاری علاقه مند به تحصیل در این کشور باشند تحصیل در دانشگاه های اتریش رایگان است. برخی از افراد تصور می کنند که تنها تحصیل در اتریش به زبان آلمانی رایگان است، اما برخلاف تصور این افراد در دانشگاه های دولتی این کشور نیز دوره های مختلفی به زبان انگلیسی برگزار می شود که رایگان است.
البته توجه به این نکته ضروری است که برای این افراد بتوانند تحصیلی راحت تر در کشور اتریش داشته باشند و بتوانند به راحتی در زمان تحصیل خود در این کشور زندگی کنند باید با زبان آلمانی آشنایی داشته باشند. اما این امکان نیز برای افراد وجود دارد که با داشتن مدرک زبان انگلیسی نیز در کشور اتریش از امکانات تحصیلی رایگان بهره مند شوند.

دلایل دانشجویان برای تحصیل در اتریش

• کار در حین تحصیل

کشور اتریش از جمله کشورهایی اروپایی است که شرایط کار در آن خوب است و همچنین دارای نرخ بیکاری پایینی است. دانشجویان در کشور اتریش می توانند در حین این که در کشور اتریش تحصیل می کنند در این کشور به صورت پاره وقت کار کنند و با این کار بخشی از هزینه های خود را تامین کنند.
این امکان باعث شده است که افرادی که پشتوانه ی قوی مالی ندارند در کنار این که می توانند در یک کشور سطح اول اروپایی تحصیل کنند بخشی از هزینه های زندگی خود در این کشور را نیز تامین کنند.

• تحصیل رایگان بدون مدرک زبان

یکی دیگر از دلایلی که باعث محبوبیت اعزام دانشجو به اتریش شده است این است که افراد می توانند بر خلاف برخی از دانشگاه ها و کشورهای جهان که در ابتدا از فرد برای پذیرش مدرک زبان می خواهند، فرد با داشتن مدرک سطح A2 به صورت مشروط پذیرش اتریش را بگیرد و سپس در کشور اتریش زبان خود را تکمیل کند.

• شرایط زندگی مناسب

جالب است بدانید که شهر وین پایتخت اتریش به عنوان هشتمین سال متوالی به عنوان بهترین شهر دنیا از نظر کیفیت زندگی شناخته شده است که البته این انتخاب نیز بی دلیل است.
از جمله دلایلی که باعث شده است که شهر وین به عنوان بهترین شهر دنیا شناخته شود می توان به مواردی همچون سطح اجتماعی، امنیت، هزینه های زندگی مناسب، رفاه و خدمات بالا اشاره کرد. همه این دلایل باعث شده است در ابتدا وین به بهترین شهر دنیا تبدیل شود و سپس باعث شده است که تحصیل در اتریش بیش از پیش برای دانشجویان جذابیت پیدا کند.

• تحصیل به زبان انگلیسی

برای برخی از افراد دشوار است که زبان آلمانی که زبان رسمی اتریش است را بیاموزند و در دانشگاه های این کشور به زبان آلمانی تحصیل کنند. خبر خوبی که برای این افراد داریم این است که دوره های مختلفی را در کشور اتریش به زبان انگلیسی برگزار می شود که این دوره ها نیز مانند دوره هایی که در دانشگاه های دولتی اتریش به زبان آلمانی برگزار می شود رایگان است.

کار در حین تحصیل

• نظام آموزشی قدرتمند

آخرین دلیلی که می خواهیم در مورد آن صحبت کنیم که باعث محبوبیت تحصیل در اتریش میان دانشجویان شده است نظام آموزشی قدرتمندی است که این کشور دارد. نظام آموزشی که در کشور اتریش برقرار است نظام بولونیایی است.
فردی که در این نظام آموزشی تحصیل می کند شانس این را دارد که در حداقل ۴۷ کشور دنیا کار پیدا کند. دانشجویان بین المللی که در کشور اتریش تحصیل می کنند می توانند با وجود ۳۹ دانشگاه و موسسه آموزشی یک تجربه ی فوق العاده از نظر تحصیلی را تجربه کنند.

اعزام دانش آموز به اتریش

والدینی که علاقه مندند که فرزندانش از کودکی در کشور اروپایی و جذابی همچون اتریش تحصیل کنند باید بدانند که تحصیل تا کلاس نهم برای دانش آموزان اجباری است. جالب است بدانید که در صورتی که والدین فرزندان خود را تا کلاس نهم به مدرسه نفرستند با آن ها برخورد قانونی می شود.
نکته ی دیگری که باید به آن اشاره کنیم این که است دانش آموزانی که می خواهند در کشور اتریش تحصیل کنند و زیر ۱۸ سال سن دارند باید در کشور اتریش قیم و یا سرپرست داشته باشند. لازم به ذکر است که افرادی که زیر ۱۸ سال سن دارند و می خواهند در کشور اتریش تحصیل کنند برای پدر و مادر این فرد مجوز اقامت قانونی صادر نخواهد شد.
در ضمن به این مسئله توجه داشته باشید که نظام آموزشی در کشور اتریش رایگان است. اما در صورتی که فرد می خواهد در مدارس خصوصی کشور اتریش تحصیل کند باید بداند که مدارس خصوصی در کشور اتریش وجود دارند که خود مدرسه به عنوان قیم فرد حساب می شود، اما نکته ای که وجود دارد این است که این مدارس اکثرا شبانه روزی هستند و فرد برای این که در آن ها تحصیل کند باید هزینه ای را پرداخت کند که این هزینه معمولا بالای ۲۰ هزار یورو است.

نظام آموزشی قدرتمند

اعزام دانشجو به اتریش در مقطع کارشناسی

در مورد اعزام دانشجو به اتریش در مقطع کارشناسی باید بگوییم که با توجه به رشته ای که افراد می خواهند در آن تحصیل کنند، اعزام دانشجو به اتریش در مقطع کارشناسی شرایط متفاوتی خواهد داشت.
مدت زمانی دوره ی کارشناسی در کشور اتریش یک دوره سه ساله یا ۴ ساله است. افرادی که می خواهند در این مقطع در اتریش تحصیل کنند باید برای ورود به برخی از رشته ها آزمون ورودی بدهند. همچنین افرادی که می خواهند در دانشگاه هایی مانند دانشگاه وین تحصیل کنند باید مدرکی ارائه دهند که نشان دهد که در کشور خود منع تحصیل در دانشگاه را ندارند.
این مدرک به این معناست که فرد در آن مقطع تحصیلی و رشته ای که می خواهد تحصیل کند، تحصیلش در دانشگاه کشور خود بلامانع است. برای ارائه این مدرک فرد باید مدرک قبولی خود در کنکور سراسری در ایران و یا تعداد واحد های دانشگاهی که در یک دانشگاه معتبر در ایران را گذرانده است را ارائه دهد.
پس توصیه می کنیم پیش از این که افراد برای تحصیل در دانشگاه های اتریش اقدام کنند مطمئن شوند که می توانند در یکی از دانشگاه های ایرانی مورد تایید اتریش تحصیل کنند و یا درس خوانده باشند.
اما همان طور که گفتیم برای این که افراد در برخی از رشته ها در اتریش تحصیل کنند باید آزمون ورودی بدهند که رشته هایی که فرد برای تحصیل در آن آزمون ورودی بدهد شامل موارد زیر می شود:
• علوم ورزشی
• علوم تغذیه
• داروسازی
• زیست شناسی
• ارتباطات انتقالی
• حقوق
• مدیریت کسب و کار
• مدیریت کسب و کار بین الملل
• اقتصاد
• علوم کامپیوتر
• اطلاعات کسب و کار
• خبرنگاری و مطالعات اجتماعی
• مطالعات انگلیسی و آمریکایی
• شیمی
• انسان شناسی اجتماعی و فرهنگی
• علوم سیاسی
• روانشناسی
• جامعه شناسی
• آموزش تدریس
به این مسئله توجه داشته باشید که غالب دوره هایی که در کشور اتریش برگزار می شود به زبان آلمانی است، حتی برای تدریس رشته ای مانند زبان انگلیسی نیز از زبان آلمانی استفاده می کنند.
افرادی که می خواهند در مقطع کارشناسی در دانشگاه وین تحصیل کنند باید ۱۸۰ واحد را بگذرانند و همچنین برای تحصیل در این دانشگاه باید مدرک زبان آلمانی C1 داشته باشند.
نکته ی آخری که می خواهیم در مورد تحصیل در مقطع کارشناسی در اتریش به آن اشاره کنیم این است که افرادی که می خواهند در رشته های هنری در اتریش تحصیل کنند باید آزمون ورودی عملی بدهند.

اعزام دانشجو به اتریش در مقطع کارشناسی

اعزام دانشجو به اتریش در مقطع کارشناسی ارشد

افرادی که تمایل به ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در کشور اتریش دارند این امکان برای آن ها وجود دارد که در دانشگاه و همچنین در دانشگاه های علوم کاربردی تحصیل کنند. طول دوره ی کارشناسی ارشد در اتریش معمولا ۲ سال است.
لازم است به ذکر است که طول دوره ی کارشناسی ارشد در دانشگاه های کشور اتریش طولانی تر از دانشگاه های علوم کاربردی این کشور است. همچنین تعداد واحدهایی که فرد برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در اتریش بگذراند بین ۱۲۰ تا ۱۵۰ واحد است.
در سال اولی که فرد در مقطع کارشناسی ارشد در اتریش تحصیل می کند معمولا دروس کلی در مورد رشته ی خود را می گذراند و در سال بعدی بیشتر وقت خود را صرف تحقیق و کار پژوهشی و همچنین انتخاب پروژه ی پایانی خود می کند.
نکته ی دیگری که در مورد تحصیل در این مقطع باید به آن اشاره کنیم این است که پایان نامه فرد ۲۰ تا ۴۰ واحد از واحدهای درسی او را تشکیل می دهند.
البته دانشگاه های علوم کاربردی در اتریش معمولا دوره کوتاه تری را برای کارشناسی ارشد دارند و فردی که بخواهد در این دانشگاه تحصیل کند باید ۶۰ واحد بگذراند که این واحد ها برای یادگیری و همچنین حرفه ی فرد بسیار مناسب و عالی است. اما برای تحصیل در مقطع دکترا کافی نیست.
در صورتی که افراد تمایل دارند که برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه وین تحصیل کنند برای ورود به برخی از رشته ها باید آزمون ورودی بدهند که این رشته ها شامل موارد زیر می شوند:
• انجمن علمی
• روانشناسی
• فیزیک زمین یا ژئوفیزیک
• زیست شناسی سیستم های تکاملی
• علوم ارتباطات
• کشف و توسعه ی مواد مخدر
• اقتصاد و جامعه شرق آسیا
• علوم محیطی
در کشور اتریش دوره های مختلفی به زبان انگلیسی برگزار می شود که افراد برای این که در این دوره ها شرکت کنند باید به مدارکی که برای پذیرش در این دوره ها مورد نیاز است توجه داشته باشند. برخی از رشته ها برای ورود به آن ها نیاز به آزمون عملی دارند و برخی از رشته ها نیز مانند رشته های مدیریتی فرد باید چند سال سابقه کار داشته باشد.
توصیه می کنیم قبل از این که هر اقدامی برای پذیرش انجام دهید، به وب سایت دانشگاه مورد نظر خود مراجعه کنید و دانشگاهی که مدنظرتان است و رشته ی مورد نظر خود را به خوبی مورد بررسی قرار دهید.

اعزام دانشجو به اتریش در مقطع کارشناسی ارشد

اعزام دانشجو به اتریش در مقطع دکترا

اعزام دانشجو به اتریش و تحصیل در مقطع دکترا در اتریش به طور کلی به دو صورت استاد محور و کمیته محور است. قبل از این که افراد برای تحصیل در دانشگاه مورد نظر خود در اتریش پذیرش بگیرند باید با اساتید دانشگاه مکاتبه داشته باشند و استاد راهنما برای خود انتخاب کنند.
البته نکته ای که وجود دارد این است که افراد می توانند در برخی از دانشگاه مستقیما برای پذیرش دکترا درخواست بدهند و نیازی نیست که استاد راهنما داشته باشند، اما اگر فرد بتواند استاد راهنما برای خود پیدا کند می تواند شانس خود را برای پذیرش در دانشگاه مورد نظر خود افزایش دهد.
کاری که استاد راهنما در طی دوران تحصیل در مقطع دکترا برای افراد انجام می دهد این است که دانشجو را در مورد پروژه های تحقیقاتی راهنمایی می کند. البته در دانشگاه های اتریش، در کنار استاد راهنمایی که به منظور راهنمایی فرد در پروژ های تحقیقاتی در کنار دانشجو قرار دارد ممکن است استاد راهنمای دومی نیز برای دانشجو انتخاب شود.
افرادی که می خواهند در مقطع دکترا در اتریش تحصیل کنند باید بدانند که تعداد واحدهایی که در این دوره باید بگذرانند ۱۸۰ واحد است و در نهایت فرد با دفاع از رساله ی دکترای خود می تواند مدرک دکترای خود را دریافت کند.
البته در طی پروسه ای که فرد از رساله ی دکترای خود دفاع می کند در مورد رساله ی او سوالاتی از وی پرسیده می شود تا مشخص شود که آیا اطلاعات و دانش کافی دارد یا خیر و در صورتی که فرد اطلاعات و دانش کافی داشته باشد می تواند مدرک دکترای خود را دریافت کند.
برای این که بیشتر با پروسه ی اعزام دانشجو به اتریش در مقطع دکترا آشنا شوید لازم است با چند نکته ی دیگر نیز در این مورد آشنا شوید:

اعزام دانشجو به اتریش در مقطع کارشناسی ارشد

• فرصت های شغلی خوب

یکی از مزایایی که تحصیل در مقطع دکترا در اتریش برای افراد فراهم می کند این است که افراد پس از فارغ التحصیلی خود می توانند به عنوان استاد دانشگاه و یا نیروی کار در دانشگاه استخدام شوند.

• اقامت پس از تحصیل

دولت اتریش اخیرا با تغییراتی که در قانون خود ایجاد کرده است به دانشجویانی که از دانشگاه های اتریش فارغ التحصیل شوند و دنبال کار باشند مدت زمانی که می توانند در کشور اتریش اقامت داشته باشند را از ۶ ماه به یک سال افزایش داده است.

• کیفیت و تنوع زیاد رشته ها

دانشگاه های اتریش قدمت زیادی دارند و به دلیل این قدمت هر ساله رشته های زیادی به این دانشگاه ها افزوده شده است. به طوری که می توان گفت رشته های بسیار متنوعی به صورت تخصصی در دانشکده های فنی و هنر و همچنین پزشکی ارائه می شود.

• شهریه ی رایگان

یکی دیگر از نکاتی که در مورد تحصیل در مقطع دکترا در اتریش باید به آن اشاره کنیم این است که تحصیل در مقطع دکترا در اتریش رایگان بوده و دانشجویان بین المللی که می خواهند در مقطع دکترا در اتریش تحصیل کنند باید هر ترم مبلغ ۳۰۰ یورو را به عنوان شهریه به دانشگاه پرداخت کنند.
البته در صورتی که فرد در دانشگاه های خصوصی اتریش در مقطع دکترا تحصیل کند هزینه ی شهریه ی او به عدد ۵۰۰۰ یورو در هر ترم نیز می رسد.

هزینه های زندگی در اتریش

همان طور که گفتیم هزینه ی تحصیل در کشور اتریش رایگان است ولی افراد برای این که بتوانند در کشور اتریش تحصیل کنند باید به هزینه هایی که در طی زمان تحصیل خود در این کشور باید داشته باشند توجه داشته باشند.
در مورد این هزینه ها باید بگوییم که این هزینه ها بسته به شرایط زندگی فرد و همچنین سبک زندگی افراد متفاوت است. اما اگر بخواهیم این هزینه ها را جزئیات بیشتری مورد بررسی قرار دهیم باید بگوییم که هزینه ی مسکن در اتریش حدودا ۴۰۰ یورو در ماه است. ۲۰۰ یورو نیز باید برای هزینه های غذا در ماه در نظر گرفته شود.
همچنین باید به این هزینه مواردی همچون هزینه های رفت و آمد، تفریحات و هزینه های جزوه ها و کتاب های درسی را نیز اضافه کنیم که در نهایت کل هزینه های زندگی در اتریش در ماه به طور متوسط ۹۵۰ یورو می شود.

هزینه های زندگی در اتریش

جهت کسب اطلاعات بیشتر راجع به اعزام دانشجو به اتریش با دفتر موسسه دانش گستر کوه نور تماس بگیرید و مشاوره اولیه رایگان را دریافت نمایید.

امتیاز شما


امتیاز شما

4 پاسخ به “اعزام دانشجو به اتریش”

  1. مژگان گفت:

    سلام برای تحصیل هنر ،رشته ی نقاشی یا طراحی میشه لطفاً راهنمایی کنید؟

    • کارشناس کوه نور گفت:

      با سلام
      بله اگر مدرک زبان ندارید میشه برای اسپانیا براتون اقدام کرد. در صورت تمایل در طول ساعات اداری تماس بگیرید و وقت مشاوره تخصصی حضوری و یا تلفنی

  2. بهزاد گفت:

    اصلا دانشگاهی نیست که زبان انگلیسی باشد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان
02145131
مشاوره رایگان واتس آپ
(کلیک کنید)