#

اعزام دانشجو به اسپانیا

به دلیل تغییرات لحظه ای در قوانین کشورها، قبل از اقدام حتما با مشاوران موسسه هماهنگ کنید
  • 13 آبان 1398
  • اسپانیا
  • 466 بازدید
  • ۱۷ نظر

در سال‌های اخیر، اعزام دانشجو به اسپانیا بیشتر از قبل موردتوجه قرار گرفته است زیرا اسپانیا با داشتن دانشگاه‌های برتر در سطح جهان، یکی از کشورهای جذاب برای دانشجویان است. امروز ۱۵۹ دانشگاه، ۳۱۰۰ برنامه تحصیلی مختلف در دوره‌های لیسانس، کارشناسی ارشد و دکتری به دانشجویان ارائه می‌کنند. البته برای پذیرش و اعزام دانشجو به اسپانیا، داشتن مدرک زبان انگلیسی یا اسپانیایی ضروری است. اگرچه تحصیل در دوران مدرسه برای فرزندان شهروند اسپانیا رایگان بوده اما تحصیلات تکمیلی در اسپانیا رایگان نیست و فقط به تعداد محدودی از دانشجویان که شرایط بورسیه تحصیلی در اسپانیا را دارند، می‌توانند از کمک هزینه‌های تحصیلی در دوره‌های مختلف استفاده کنند؛ ولی اسپانیا یکی از کشورهایی است که هزینه تحصیل در آن پایین است. همراه ما باشید تا نکات ضروری اعزام دانشجو به اسپانیا را برای شما شرح دهیم.

شرایط اعزام دانشجو به اسپانیا

اگر به فکر رفتن به اسپانیا برای تحصیلات تکمیلی هستید، باید بدانید که داشتن مدرک دیپلم معتبر الزامی است. در واقع شما مدرک دیپلم خود را با ریزنمرات به سفارت اسپانیا ببرید تا توسط کارمندان آن‌جا تایید شوند؛ آن‌ها به شما یک گواهی تایید دیپلم می‌دهند تا آن را در فرایند پذیرش از دانشگاه استفاده کنید.

برای پذیرش در دانشگاه‌های برتر اسپانیا باید در آزمون ورودی آن شرکت کنید و نمره قبولی را با توجه به رشته و دانشگاه موردنظر کسب کنید. طول دوران تحصیل برای دانشجویان کارشناسی معمولا ۳ الی ۴ سال است که طی آن باید ۲۴۰ واحد درسی پاس شود؛ البته در بعضی از رشته‌های درسی با توجه به موضوع پایان نامه، ممکن است که طول دوره تحصیل به ۶ سال برسد.

برای تحصیل در رشته دندانپزشکی در اسپانیا، می‌‌توانید مقاله ما را مطالعه کنید که در آن شرایط تحصیل، هزینه‌های آن، مدارک لازم و… توضیح داده شده و می‌تواند یک راهنمای خوب برای شما باشد تا به اطلاعات خود را کامل‌تر کنید. توجه داشته باشید که مدرک گرفته شده از دانشگاه‌های دندانپزشکی اسپانیا موردتایید وزارت علوم کشور ایران است.

آزمون ورود به دانشگاه اسپانیا

همان‌طور که گفتیم، برای پذیرش در دانشگاه‌های اسپانیا باید در آزمون‌های ورودی شرکت کنید؛ اما این آزمون‌های ورودی شامل چه مواردی هستند؟

  • سوالاتی در ارتباط با تاریخ و فلسفه اسپانیا
  • تجزیه و تحلیل و درک مطلب اسپانیایی
  • داشتن تسلط در یکی از زبان‌های اسپانیایی، آلمانی، انگلیسی، فرانسوی یا ایتالیایی و شرکت در آزمون زبان
  • سوالاتی در ارتباط با رشته تحصیلی موردنظر مثل فناوری، ادبیات، هنر و…

تحصیل در دوره کارشناسی ارشد اسپانیا

کارشناسی در اسپانیا

اگر در بین دوستان و آشنایان خود افراد تحصیل کرده در دوره ارشد دارید، متوجه خواهید شد که تحصیل در دوره ارشد و کارشناسی با یکدیگر تفاوت‌هایی دارند. تحصیلات در دوره ارشد کمی تخصصی‌تر می‌شوند و شرایط پذیرش در دانشگاه‌ها متفاوت خواهد بود. در ایران یک آزمون ورودی برای رشته‌های مختلف در یک زمان یکسان برگزار می‌شود و با توجه به نتایج آن، انتخاب رشته و دانشگاه انجام می‌شود اما در اسپانیا، هر دانشگاه فرایند پذیرش خود را دارد.

شما باید یک مدرک لیسانس معتبر داشته باشید و از پاسپورت خود یک کپی تهیه کنید. معدل خوب هنگام کارشناسی و اعتبار بالاتر دانشگاهی که از آن مدرک گرفته‌اید، شانس پذیرش شما در دانشگاه ارشد را بیشتر می‌کند.

۷۰ دانشگاه در اسپانیا، دانشجوی دوره ارشد دارند که بسیاری از آن‌ها دو بار در سال پذیرش دارند و معمولا طول دوره تحصیل آن‌ها، دو سال است. ۳۲۰ رشته تحصیلی مختلف در دوره ارشد وجود دارد که برای پذیرش در آن‌ها باید حداقل نمره آیلتس ۶.۵ داشته باشید.

تحصیل در دوره دکتری اسپانیا

طول دوره تحصیل دکتری در اسپانیا، معمولا سه سال است اما می‌تواند با توجه به شرایط، پنج سال طول بکشد. دانشجویان این دوره باید در نهایت ۱۲۰ امتیاز بگیرند که ۶۰ امتیاز آن مربوط به واحدهای درسی بوده و ۶۰ امتیاز دیگر با انجام کارهای پژوهشی و تحقیق به دست می‌آید.

شرایط پذیرش دانشجو در دوره دکتری، داشتن مدرک تحصیلی مرتبط در دوره ارشد، کسب نمره آیلتس ۷ و انتشار دو الی سه مقاله در نشریات معتبر همراه با سابقه پژوهشی است.

مهلت اعزام دانشجو به اسپانیا

زمان اعزام دانشجو به اسپانیا وابسته به زمان آغاز نیمسال‌های تحصیلی آن کشور است و معمولا فرایند پذیرش دانشجو قبل از آغاز ترم تحصیلی است تا آموزش مطابق با نظم و برنامه پیش برود. جدول زیر به شما کمک می‌کند تا با ددلاین اعزام دانشجو به اسپانیا آشنا شوید:

شروع سال تحصیلی در مدارس نیمسال اول تحصیلی دانشگاه نیمسال دوم تحصیلی دانشگاه
تاریخ شروع آموزش ۱۵ سپتامبر ۱۰ سپتامبر ۲۸ ژانویه
تاریخ پایان آموزش ۱۵ ژوئن ۲۱ دسامبر ۱۵ می

رتبه‌بندی دانشگاه‌های اسپانیا

قبل از اعزام دانشجو به اسپانیا بهتر است با رتبه‌بندی دانشگاه‌های معتبر اسپانیا آشنا شوید زیرا اخذ مدرک از یک دانشگاه معتبر، شانس پیدا کردن کار در آینده را بالا می‌برد. جدول زیر برای آشنایی شما با دانشگاه‌های معتبر اسپانیا قرار گرفته است.

نام دانشگاه رتبه در اسپانیا رتبه در جهان شهر
دانشگاه پمپئو فابرا ۱ ۱۵۶ بارسلونا
دانشگاه مستقل بارسلونا ۲ ۱۷۰ بارسلونا
دانشگاه بارسلونا ۳ ۱۹۳ بارسلونا
دانشگاه ناراوا ۴ ۲۵۰-۳۰۰ پامپلونا
دانشگاه مستقل مادرید ۵ ۳۰۰-۳۵۰ مادرید
دانشگاه والنسیا ۶ ۴۰۰-۵۰۰ والنسیا

با دانشگاه‌های برتر اسپانیا بیشتر آشنا شوید

اسپانیا دانشگاه‌های برتر زیادی دارد که هر ساله دانشجویان زیادی در آن، فرایند یادگیری خود را دنبال می‌کنند. قبل از اعزام دانشجو به اسپانیا بهتر است با دانشگاه‌های برتر اسپانیا بیشتر آشنا شوید:

دانشگاه پمپئو فابرا

یکی از بهترین دانشگاه‌های اسپانیا است که در شهر بارسلونا واقع است. رشته‌های تحصیلی زیادی دارد و آموزش در آن به دو شکل حضوری و آنلاین پیش می‌رود.

دانشگاه مستقل بارسلونا

یکی از دانشگاه‌های دولتی اسپانیا است که دانشجویان می‌توانند در رشته‌ها و دوره‌های تحصیلی مختلف، در آن تحصیل کنند. آموزش در دوره ارشد و دکتری بسیاری از رشته‌های این دانشگاه به صورت آنلاین با زبان انگلیسی است. جالب است بدانید که از ۳۴ هزار دانشجو این دانشگاه، بیشتز از ۳۰ درصد آن‌ها، دانشجویان بین‌المللی در دوره ارشد و دکتری هستند.

دانشگاه بارسلونا

این دانشگاه در شهر بارسلونا قرار دارد و به دلیل امکانات و رشته‌های متنوعی که در دوره‌های مختلف تحصیلی ارائه می‌کند، یکی از بهترین دانشگاه‌های اسپانیا برای اعزام دانشجو به اسپانیا است.

دانشگاه ناراوا

یک دانشگاه خصوصی که در شهر پامپلونا قرار دارد و اقدام به جذب دانشجویان بین‌المللی در دوره‌های مختلف تحصیلی می‌کند.

دانشگاه مستقل مادرید

مزیت این دانشگاه ارائه آموزش به زبان انگلیسی و اسپانیایی است؛ از طرف دیگر، در مادرید، پایتخت اسپانیا قرار دارد. این دانشگاه در ۲۶ رشته تحصیلی مختلف در دوره‌های کارشناسی، ارشد و دکتری از کشورهای مختلف دنیا دانشجو می‌پذیرد.

الزامات اعزام دانشجو به اسپانیا

با توجه به دوره تحصیلی، رشته و دانشگاه، الزامات اعزام دانشجو به اسپانیا تفاوت‌هایی با یکدیگر خواهد داشت. اگر قصد اپلای و اخذ پذیرش در یکی از دانشگاه‌های اسپانیا را دارید، داشتن مدرک زبان انگلیسی یا اسپانیایی شانس‌تان را افزایش خواهد داد.

نکات و مواردی که باید انجام دهید:

  • برای پذیرش در دوره کارشناسی، شما باید مدرک دیپلم خود را همراه با ریزنمرات به تایید سفارت برسانید و گواهی آن را به دانشگاه مقصد تحویل دهید؛ در دوره ارشد نیز شما باید مدرک لیسانس خود را ارائه دهید.
  • با توجه به دانشگاهی که می‌خواهید در آن پذیرش بگیرید، داشتن مدرک آیلتس یا تافل الزامی است.
  • داشتن بیمه دانشجویی
  • تمکن مالی برای تامین هزینه زندگی در اسپانیا در طول دوران تحصیل (۱۲۰۰۰ یورو در هر سال تحصیلی)
  • گرفتن ویزای دانشجویی
  • توصیه نامه
  • انگیزه نامه
  • شرکت در آزمون ورودی
  • گرفتن پذیرش از دانشگاه

اعزام دانشجو به اسپانیا و بورسیه‌های تحصیلی

اعزام دانشجو به کشور اسپانیا

امکان گرفتن بورسیه تحصیلی در دوره کارشناسی کم است اما هر اندازه که دوره بالاتر باشد، شانس اخذ بورسیه بیشتر می‌شود. بورسیه تحصیلی می‌تواند شامل کمک هزینه‌هایی برای تحصیل، خرید کتاب، مقاله و وسایل کمک آموزشی، تهیه بلیط هواپیما، گرفتن بیمه دانشجویی، هزینه شرکت در کنفرانس‌های بین‌المللی، کمک هزینه ماهانه و… باشد. البته فقط بعضی از دانشگاه‌های اسپانیا بورسیه تحصیلی را ارائه می‌دهند؛ شما با تقویت رزومه عملی و فعالیت‌های پژوهشی می‌توانید شانس خود را برای گرفتن بورسیه افزایش دهید زیرا با توجه به تعداد کمتر بورسیه در مقایسه با دانشجویان، رقابتی برای دریافت بورسیه وجود دارد.

ما در مقاله بورسیه تحصیلی در اسپانیا به تشریح انواع بورسیه پرداخته‌ایم که مطالعه آن را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

شما می‌توانید از کارشناسان ما در کوه نور برای اخذ بورسیه تحصیلی کمک بگیرید. ابتدا باید اطلاعات خود و مهارت‌هایتان را برای ما بنویسید و یک رزومه مناسب تهیه کنید؛ اگر در زمینه رزومه کمک لازم داشتید، کارشناسان ما به شما کمک خواهند کرد تا رزومه حرفه‌ای تهیه کنید. سپس با توجه به اطلاعاتی که دارید و نیازمندی‌هایتان، مسیر مناسب را برای کسب بالاترین شانس در پذیرش بورسیه برای شما ترسیم می‌کنند و در نهایت، همراه شما تا پذیرش در دانشگاه خواهند بود. کافی است که فرم زیر را تکمیل کرده و اطلاعات لازم را در اختیار ما بگذارید.

اعزام دانشجو به اسپانیا بدون بورسیه

اگرچه گرفتن بورسیه و کمک هزینه تحصیلی بسیار خوشایند بوده و آسایش زیادی را برای شما به دنبال خواهد داشت اما شرایط اخذ آن سخت بوده و برای بیشتر دانشجویان غیرممکن است. شما می‌توانید برای اخذ بورسیه ارشد و دکتری شانس خود را با انجام کارهای زیر در طول دوره تحصیلی قبل بیشتر کنید:

  • افزایش معدل
  • داشتن سابقه تحصیلی بسیار خوب
  • انجام تحقیق و پژوهش
  • افزایش نمره زبان

در ادامه شهریه دوره‌های مختلف تحصیلی در اسپانیا را ذکر کرده‌ایم تا با حدود هزینه تحصیل آشنا باشید.

دوره تحصیلی شهریه در سال
مدرسه بین‌المللی ۲۴ تا ۴۰ هزار یورو
کارشناسی ۱۰۰۰ تا ۴۰۰۰ یورو با توجه به نوع دانشگاه دولتی
کارشناسی ارشد ۱۰۰۰ تا ۳۵۰۰ یورو در دانشگاه‌های دولتی
دکتری بیش از ۳۳۰۰ یورو

کار دانشجویی در اسپانیا

فرقی ندارد که بورسیه گرفته باشید یا بدون بورسیه مشغول به تحصیل شده‌اید، هنگام تحصیل در اسپانیا می‌توانید برای کسب درآمد و آشنایی با مشاغل، کار دانشجویی انجام دهید. کار دانشجویی به شما کمک می‌کند تا با فرهنگ مردم اسپانیا آشنا شوید و درآمد کوچکی برای تامین خواسته‌های خود به دست آورید. با توجه به دوره تحصیلی معمولا در دوره لیسانس می‌توانید ۱۰ ساعت در هفته کار کنید، این عدد برای دوره ارشد، ۲۰ ساعت در هفته است اما در دوره دکتری، معمولا کسب درآمد از طریق انجام کارهای تحقیقاتی و آکادمیک انجام می‌شود و در راستای یادگیری دانشگاهی است.

پس از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه‌های اسپانیا به دلیل اعتبار بالایی که دارند، می‌توانید در سراسر اروپا مشغول به کار شوید.

مدارک موردنیاز برای اخذ پذیرش از اسپانیا

برای گرفتن پذیرش در دوره‌های مختلف تحصیلی باید مدارک زیر را تهیه کنید:

  • برای هر دوره تحصیلی، ارائه مدرک معتبر دوره قبل که ترجمه شده باشد.
  • داشتن مدرک زبان آیلتس یا تافل (نمره قابل قبول به دانشگاهی که می‌خواهید پذیرش بگیرید، بستگی دارد)
  • ریزنمرات دوره تحصیلی قبل و معدل سال‌های پایانی
  • همراه داشتن پاسپورت معتبر با حداقل دو صفحه خالی
  • سابقه تحقیق و پژوهش برای دوره دکتری
  • گواهی پزشکی سلامت جسمانی و روانی
  • ارائه بیمه دانشجویی
  • عدم سوء سابقه
  • ارائه مدارک هویتی (شناسنامه و کارت ملی) همراه با ترجمه آن‌ها
  • ارائه فرم انگیزه نامه و هدف از تحصیل

معمولا فرایند اخذ ویزای تحصیلی دو تا دوازده ماه طول می‌کشد.

اقامت پس از فارغ‌التحصیلی

اقامت تحصیلی اسپانیا

شما بعد از گرفتن مدرک دانشگاهی می‌توانید در اسپانیا مشغول به کار شوید. فرقی ندارد که دوره لیسانس را طی کرده‌اید یا فارغ‌التحصیل دوره ارشد و دکتری هستید، با اتمام تحصیل می‌توانید برای ویزای کار درخواست دهید. این ویزا به شما اجازه می‌دهد تا یک سال به دنبال کار بگردید؛ توجه داشته باشید که با توجه به طولانی بودن فرایند گرفتن ویزا، باید ۶۰ روز قبل از انقضای ویزای دانشجویی برای ویزای کار اقدام کنید.

مدارکی که برای ویزای کار نیاز است:

  • مدرک پایان تحصیلات
  • ارائه تمکن مالی برای تامین هزینه زندگی در اسپانیا
  • داشتن بیمه
  • فرم تایید پرداخت هزینه‌های دانشگاه توسط شما

البته فقط درصورتی می‌توانید برای ویزا کار درخواست دهید که پیشنهاد کاری را از سوی یک کارفرمای اسپانیایی دریافت کرده باشید؛ بنابراین در طول دوران تحصیل باید به دنبال کار و یافتن این شخص باشید.

مزایای تحصیل در اسپانیا

هزینه تحصیل در اسپانیا پایین بوده و دانشگاه‌های معتبر در سطح جهانی دارد. کیفیت زندگی در آن خوب است، فرهنگ غنی داشته و جاذبه‌های بسیاری را در آن می‌توانید پیدا کنید. امکان ادامه تحصیل در همه دوره‎‌های تحصیلی وجود دارد. می‌توانید پس از اتمام تحصیل، کار پیدا کنید و اقامت کاری بگیرید که درنهایت به اقامت دائم و حق شهروندی تبدیل شود. رشته‌های تحصیلی متنوعی نیز دارد.

از سوی دیگر، باید به زبان اسپانیایی در بعضی از دانشگاه‌ها تسلط داشته باشید، شانس بورسیه گرفتن در آن پایین است اما این شانس ممکن است نصیب شما شود.

اعزام دانشجو به اسپانیا بدون مدرک زبان

اگرچه داشتن مدرک زبان شانس شما را در پذیرش بالا می‌برد اما بعضی از دانشگاه‌های اسپانیا شرایط تحصیل بدون مدرک زبان را فراهم کرده‌اند؛ فقط شما باید گواهی ارائه کنید که در موسسه‌ای، دوره زبان انگلیسی را سپری کرده‌اید مثل گرفتن مدرک زبان از دانشگاه یا مدرک معتبر از کلاس‌های آموزش زبان انگلیسی.

سخن پایانی

ما در این مقاله شرایط اعزام دانشجو به اسپانیا را شرح دادیم و دانشگاه‌های برتر اسپانیا را معرفی کردیم تا به شما کمک کنند در دانشگاه معتبری مدرک بگیرید. مدارک لازم برای پذیرش را بیان کردیم و درنهایت نکاتی را برای گرفتن اقامت پس از اتمام تحصیل ذکر کردیم. اگر درباره هر بخشی از فرایند تحصیل سوالی داشتید، کارشناسان ما در کوه نور پاسخ‌گوی شما خواهند بود، کافیست سوال خود را بیان کنید.

امتیاز شما


امتیاز شما

17 پاسخ به “اعزام دانشجو به اسپانیا”

  1. علیرضا گفت:

    هیچ دانشگاهی در اسپانیا مجانی نیست؟

  2. امیرعی گفت:

    سلام برای مقطع لیسانس کنکور داره یا مستقیم هست؟

  3. ستاره گفت:

    من با مدرک دامپزشکی عمومی میتونم برای کار اقدام کنم؟ یا ادامه تحصیل؟

    • کارشناس کوه نور گفت:

      با سلام
      موسسه در حال حاضر در زمینه اعزام دانشجو فعالیت دارد اگر تمایل داشته باشید شرایطتون بفرمایید راهنماییتون کنم

  4. lyli گفت:

    slm vaght bkhyr yek soal dashtam shart seni dare baraye kalej agar bkham pezeshki bkhonam?

  5. رسول گفت:

    سلام من لیسانس مواد سرامیک هستم اسپانیا یا المان کدوم بهتر؟

  6. رامین گفت:

    من میخوام برم کالج اسپانیا تو رو خدا بگید چیکار کنم؟

    • کارشناس کوه نور گفت:

      با سلام
      برای اقدام برای کالج اسپانیا باید زیر 26 سال باشید و به دو روش برایتان اقدام خواهیم کرد با آزمون و بدون آزمون.با آزمون یک دوره کالج میگذرونید 5 تا 9 ماه بعد از این دوره آزمون میدهید و وارد دانشگاه های دولتی اسپانیا میشوید.در صورت تمایل در ساعات اداری تماس بگیرید و وقت مشاوره حضوری و یا تلفنی دریافت کنید.

  7. کیان گفت:

    بخوام اسپانیا اقدام کنم ارشد مجدد بهتر هستش یا دکتری؟ ممنون از پاسخگویی شما

    • کارشناس کوه نور گفت:

      با سلام
      با توجه به شرایط شما باید با مشاور تخصصی صحبت کنید که کدام مقطع بهتر است.در صورت تمایل در ساعات اداری تماس بگیرید و وقت مشاوره حضوری و یا تلفنی دریافت کنید.

  8. محبوبه گفت:

    امکان پیدا کردن کار بعد از تحصیل چقدر است؟

  9. حمید گفت:

    چه رشته هایی پر طرفداره در اسپانیا؟

    • کارشناس کوه نور گفت:

      با سلام
      تمامی رشته ها در اسپانیا وجود دارد و نمیتوان گفت کدام رشته پر طرفدار است اگر تمایل دارید رشته و مقطع تحصیلیتون رو بفرمایید من راهنماییتون کنم ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان
02145131
مشاوره رایگان واتس آپ
(کلیک کنید)