#

اعزام دانشجو به انگلستان

به دلیل تغییرات لحظه ای در قوانین کشورها، قبل از اقدام حتما با مشاوران موسسه هماهنگ کنید
  • 14 آبان 1398
  • انگلیس
  • 500 بازدید
  • بدون نظر

اعزام دانشجو به انگلستان

کشور انگلستان یکی از کشورهای پرمتقاضی برای مهاجرت تحصیلی به این کشور است، به طوری که این کشور پس از آمریکا دومین کشور در جذب دانشجو است.
به همین دلیل سوالات زیادی را در مورد نحوه ی اعزام دانشجو به انگلستان برای افراد مطرح می شود که ما در این مقاله تصمیم داریم با ارائه ی برخی از نکات، به سوالاتی که برای افراد در زمینه ی اعزام دانشجو به انگلستان مطرح می شود پاسخ دهیم.

شرایط عمومی اعزام دانشجو به انگلستان

یکی از بهترین راه های مهاجرت به انگلستان، مهاجرت تحصیلی به این کشور است. زیرا این کشور یکی از مناسب ترین مقاصد تحصیلی برای دانشجویان در سراسر جهان است.
در مورد انگلستان باید بگوییم که همان طور که می دانید انگلستان بخش بزرگی از بریتانیا محسوب می شود و تحت سلطه ی بریتانیا قرار دارد. این کشور دارای آب و هوای مرطوب و ملایم است.
همچنین علاوه بر سیاست و اقتصاد قدرتمندی که کشور انگلستان داراست، این کشور دارای فرصت شغلی بسیار خوبی است که باعث شده است مهاجرت تحصیلی به این کشور بیش از پیش برای دانشجویان جذاب باشد.
در ضمن در کنار تمام این موارد، انگلستان نسبت به ایالات متحده و استرالیا هزینه ی تحصیلی بسیار کم تری دارد، همین دلایل باعث شده است که افرادی که می خواهند به کشور انگلستان مهاجرت کنند گزینه ی تحصیل و همچنین کار پس از تحصیل را انتخاب کنند.
از همین رو، سالانه دانشجویان زیادی از این طریق به کشور انگلستان مهاجرت می کنند. همچنین کشور انگلستان دارای ۳۰۰۰ موسسه ی آموزشی است که انتخاب های متنوع و مختلفی را در اختیار دانشجویانی که می خواهند در این کشور زندگی کنند قرار می دهد.
همان طور که مستحضر هستید برای این که افراد بتوانند به کشوری مهاجرت تحصیلی داشته باشند باید ویزای تحصیلی این کشور را داشته باشند. در مورد ویزای تحصیل انگلستان باید بگوییم که این ویزا بسته به سن افراد به دو دسته ی ویزای child tier4 و general tier4 تقسیم می شود که دسته ی اول برای زیرا ۱۷ سال و نیم سن داشته باشند و دسته ی دوم برای افرادی است که بالای ۱۷ سال و نیم سن داشته باشند.
سیستم آموزش و پرورش در کشور انگلستان به گونه ای است که تلاش می کند در کنار توسعه ی دانش و مهارت دانشجویان، خلاقیت آن ها را نیز پرورش دهد تا در نهایت با پشتیبانی از دانشجویان آن ها را به بهترین وضع ممکن برساند.

اعزام دانشجو به انگلستان

در ضمن انگلستان برای دانشجویانی که می خواهند زبان انگلیسی را هر چه بیشتر فرا بگیرند و در این زبان به تسلط برسند بسیار مناسب است. زیرا اول این که زبان رسمی این کشور زبان انگلیسی است و همچنین این که در این کشور از تکنیک هایی برای آموزش زبان استفاده می شود که در سراسر جهان از این آموزش ها استفاده می شود.
از جمله تکنیک های آموزشی که در این کلاس ها استفاده می شود این است که دانش آموزان در این کلاس ها علاوه بر این که به معلم گوش می دهند، به حل مسائل، بازی، سرگرمی و بحث و مشارکت می پردازند.
همچنین می توان برای درک بهتر مطالب، کارهایی مانند گوش دادن به آهنگ، تماشای فیلم و تلویزیون و یا خواندن مجله انجام دهند. در هر حال به طور کلی این دوره های آموزشی به دانشجویان بین المللی کمک می کند که مدرک زبان انگلیسی را دریافت کنند.
دوره های تحصیلی که در انگلستان برگزار می شود شامل سه دوره ی تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا می شود که دوره ی کارشناسی یک دوره ی سه ساله، دوره ی کارشناسی ارشد یک دوره نه ماهه تا یک ساله و دوره ی دکترا نیز یک دوره ی سه تا چهار ساله است.
این دوره ها هم برای دانشجویان بین المللی و هم برای دانشجویان بومی برگزار می شود. مزیتی که دوره های تحصیلی که در انگلستان برگزار می شود این است که نسبت به سایر کشورها کوتاه تر است و افراد می تونند در طی دوره ی کوتاه تری تحصیل خود را به اتمام برسانند و وارد بازار کار شوند.
نکته ی دیگری که در مورد کوتاه بودن دوره ی تحصیلی در انگلستان باید به آن اشاره کنیم این است که کوتاه بودن دوره ی تحصیلی در انگلستان باعث می شود که هزینه های تحصیل و زندگی در انگلستان برای افراد کاهش پیدا کند.

اعزام دانش آموز به انگلستان

دانش آموزانی که می خواهند برای تحصیل به انگلستان بروند تا زمانی که به سن ۱۷ سال نرسیده اند نیازی نیست که مدرک زبان ارائه دهند. توجه داشته باشید که نظام آموزشی که در انگلستان رایگان نیست و دانش آموزان برای این که در این کشور تحصیل کنند باید هزینه ای را پرداخت کنند.
هزینه هایی که دانش آموزان در این کشور برای تحصیل باید پرداخت کنند به صورت زیر است:
• در صورتی که فرد در کالج های دولتی انگلستان تحصیل کند باید برای تحصیل در این کالج ها سالانه ۷ تا ۱۰ هزار پوند پرداخت کنند. البته توجه داشته باشید که این مورد شامل حال ایرانیان نمی شود.
• در صورتی که فرد بخواهد در کالج های خصوصی این کشور تحصیل کنند باید در طی سال هزینه ای بین ۳۰ تا ۴۰ هزار پوند را هزینه کنند.

اعزام دانش آموز به انگلستان
نکته ای که در این جا باید به آن توجه داشته باشید این است که در صورتی که فردی که می خواهد در انگلستان تحصیل کند زیر ۱۷ سال سن دارد والدین او نمی توانند به عنوان همراه او ویزای گاردین دریافت کنند. بلکه برای این که این فرد بتواند در کشور انگلستان تحصیل کند یا باید در مدارس شبانه روزی تحصیل کند و یا این که در انگلستان قیم داشته باشد.
ما به دانش آموزان و دانشجویانی که می خواهند در انگلستان تحصیل کنند این نوید را می دهیم که می توانند با تحصیل در مدارس انگلستان، کالج های انگلستان و همچنین دانشگاه های این کشور از آموزش هایی با بالاترین سطح کیفی بهره مند شوند.
در ضمن در کنار این که افراد می توانند از آموزش هایی با سطح بالا بهره مند شوند می توانند با داشتن شور و شوق در زمینه ی یادگیری و همچنین آگاهی و تحصیلات در کنار تخصص، شرایط مناسبی را برای داشتن کار بهره مند شوند.
نکته ی دیگری که باید به آن اشاره کنیم این است که برخی از مدارس برای تحصیل دانش آموزان از رده ی سنی ۳ تا ۱۸ سال برنامه ی تحصیلی ارائه می دهند، به همین دلیل نیازی نخواهد بود برای رفتن به مدرسه ای دیگری انتقالی بگیرند و از همین رو دانش آموزان نیز مجبور نیستند که برای این که به مدرسه ی دیگری وارد شوند آزمون ورودی بدهند.
افرادی که بین سن ۱۴ تا ۱۶ سال را دارند در گروه GCSE قرار می گیرند به همین دلیل دو سال آخر دبیرستان خود را باید وارد دوره ی ALEVEL و یا foundation شوند. تفاوتی که این دو دوره دارند این است که دوره ی ALEVEL دوره ای دو ساله است و دوره ی foundation نیز دوره ای یک ساله است.
در نهایت پس از این که دانش آموزان این دوره را به اتمام برسانند وارد مقطع کارشناسی در دانشگاه می شوند.
مسئله ی دیگری که در مورد این دوره باید به آن اشاره کنیم این است که علاوه بر این که زمان این دو دوره با هم متفاوت هستند، از نظر محتوایی که در این دو دوره برگزار می شود نیز با هم تفاوت دارند.
یعنی افرادی که می خواهند رشته های برتر مانند پزشکی تحصیل کنند و یا این که می خواهند در دانشگاه های برتر تحصیل کنند و همچنین شرایط تحصیلی خوبی دارند معمولا در دوره ی ALEVEL شرکت می کنند و سایر دانش آموزان که جزو این دسته از این افراد نیستند نیز در دوره ی foundation شرکت می کنند.

اعزام دانش آموز به انگلستان

در صورتی که افرادی می خواهند که از ایران برای این دوره ها اقدام کنند حداقل باید ۱۶ سال سن داشته باشند. لازم به ذکر است که افرادی که مدرک ALEVEL را دریافت می کنند باید بدانند که این مدرک در سراسر جهان معتبر است.
در ضمن توجه داشته باشید که افرادی که می خواهند وارد رشته های پزشکی و دندانپزشکی شوند باید حتما دوره ی ALEVEL را بگذرانند.

اعزام دانشجو به انگلستان در مقطع کارشناسی

اولین مقطعی که دانشجویان وارد آن می شوند مقطع کارشناسی است. مانند همه ی کشورهای جهان افراد برای این که وارد این دوره شوند باید دیپلم ۱۲ ساله و مدرک پیش دانشگاهی داشته باشند.
تفاوتی که مقطع کارشناسی با مقطع کارشناسی سایر کشورها دارد این است که دوره ی کارشناسی در انگلستان سه ساله است، اما در برخی از موارد این امکان وجود دارد که این دوره به ۴ سال هم برسد.
نکته ی دیگری که در مورد تحصیل در مقطع کارشناسی در انگلستان وجود دارد این است که افراد باید برای گرفتن پذیرش در مقطع کارشناسی باید مدرک زبان آیلتس داشته باشند و نمره ی ۶ گرفته باشند. اما باز هم گفتن این نکته ضروری است که برخی از دانشگاه با توجه به رتبه ای که دارند و همچنین با توجه به رشته ی تحصیلی فرد مدنظر دارند شرایط پذیرش شان این است که فرد در آزمون آیلتس نمره ی ۶.۵ کسب کرده باشد.
اما اگر فرد برای نمره ی آیلتس خود، نیم نمره کم داشته باشد ابتدا فرد باید در دوره ی pressesional cours شرکت کنند و سپس وارد مقطع کارشناسی شوند.
نکته ی دیگری که در مورد مقطع کارشناسی باید به آن اشاره کنیم هزینه ای که فرد برای این دوره باید پرداخت کند هزینه ای بین ۱۰ تا ۱۵ هزار پوند است. در ضمن در این مقطع دانشجو می تواند برای این که بخشی از هزینه های خود را تامین کند به مدت ۲۰ ساعت در هفته به صورت پاره وقت کار کند.
جالب است بدانید که دانشجویان زیادی در سراسر دنیا تمایل دارند که مدرک کارشناسی خود را از یکی از دانشگاه های معتبر انگلستان دریافت کنند چون نه تنها این مدرک از اعتبار بالایی برخوردار است بلکه افرادی که در دانشگاه های انگلستان تحصیل می کنند می توانند در صورتی که شرایط لازم را داشته باشند در این کشور ادامه تحصیل دهند و این که پس از تحصیل خود در این کشور مشغول به کار شوند تا در نهایت اقامت این کشور را دریافت کنند.

اعزام دانش آموز به انگلستان

مسئله ی دیگری که در مورد اعزام دانشجو به انگلستان در مقطع کارشناسی باید به آن اشاره کنیم رشته هایی است که در این مقطع ارائه می شود، این رشته ها شامل موارد زیر می شوند:
• علوم کامیپوتر
• فنی و مهندسی
• فلسفه
• ادبیات انگلیسی
• انسان شناسی و باستان شناسی
• علوم اجتماعی که شامل جامعه شناسی و روان شناسی می شود.
• کسب و کار یا همان اقتصاد و مدیریت
• رشته های پزشکی و پیش پزشکی
• هنر و موسیقی
• قانون
• دین و کلیسا
• علوم که شامل رشته هایی همچون شیمی، فیزیک، ریاضی، زمین و زیست شناسی می شود.
توجه داشته باشید که افرادی که در رشته های علوم انسانی و علوم اجتماعی و همچنین زیر شاخه های این دو رشته و همچنین زبان خارجه تحصیل می کنند مدرکی تحت عنوان BA داده می شود.
دانشجویانی که در رشته های فنی تحصیل می کنند پس از این که تحصیل خود در مقطع کارشناسی به اتمام می رسانند مدرکی تحت عنوان BSC داده می شود.
اگر با گفتن این نکات علاقه مند شدید که در انگلستان و در مقطع کارشناسی تحصیل کنید باید به این مسئله توجه داشته باشید که شرایط ورود به دانشگاه ها و رشته های مختلف در انگلستان متفاوت است و شرایط ورود به همه ی رشته ها و دانشگاه یکسان نیست.
اما مهم ترین چیزی که نیاز است افراد برای ورود به مقطع کارشناسی داشته باشند این است که تحصیلات دبیرستان خود را به اتمام رسانده باشند و مدرک دیپلم خود را دریافت کرده باشند. مسئله ای که در مورد مدرک دیپلم متقاضیان خارجی وجود دارد این است که معمولا به این صورت است که مدرک دیپلم این افراد پذیرفته می شوند و در صورتی که مدرک دیپلم این افراد پذیرفته نشوند باید در رده ی پایه که قبلا در مورد آن صحبت کردیم تحصیل کنند.

اعزام دانشجو به انگلستان در مقطع کارشناسی ارشد

پس از مقطع کارشناسی نوبت به مقطع کارشناسی ارشد می رسد. افرادی که می خواهند در مقطع کارشناسی ارشد در انگلستان تحصیل کنند باید بدانند که این دوره به طور کلی در انگلستان یک سال به طور می انجامد که نسبت به سایر کشورهای جهان دوره ی کوتاه تری است.

اعزام دانشجو به انگلستان در مقطع کارشناسی ارشد

این کوتاه بودن دوره ی تحصیلی می تواند به کاهش هزینه های تحصیلی و زندگی دانشجو در انگلستان کمک کند. به دلیل این که زبان تدریس در مقطع کارشناسی ارشد نیز زبان انگلیسی است افراد برای ورود به این دوره باید مدرک آیلتس داشته باشند و توانسته باشند در این آزمون نمره ی ۶.۵ را کسب کنند.
افرادی که مدرک زبان ندارند می توانند در دوره ای پیش نیاز با عنوان premaster شرکت کنند که طول این دوره یک سال است. این دوره که قبل از دوره ی کارشناسی ارشد برگزار می شود باعث می شود که دانش افراد برای ورود به دوره ی کارشناسی ارشد تکمیل شود و همچنین دانش زبانی آن ها ارتقا پیدا کند.
برای این که افراد به دوره ی premaster وارد شوند باید در آزمون آیلتس نمره ی ۶ کسب کرده باشند. در نهایت پس از این که افراد این دوره را به اتمام می رسانند می توانند وارد دوره ی بعدی شوند و سپس مدرک کارشناسی ارشد خود را دریافت کنند.
نکته ی دیگری که در مورد این دوره باید به آن اشاره کنیم هزینه هایی است که افراد برای این دوره باید هزینه کنند که در مورد هزینه های آن باید بگوییم که افراد در این دوره باید هزینه ای بین ۱۱ تا ۱۵ هزار پوند را هزینه کنند.

اعزام دانشجو به انگلستان در مقطع دکترا

در نهایت نوبت به مقطع دکترا می رسد. در مورد تحصیل در مقطع دکترا در انگلستان باید بگوییم که این دوره سه ساله است و افراد برای این که بتوانند در مقطع دکترا پذیرش بگیرند باید استاد راهنما پیدا کنند.
فرد باید پس از پیدا کردن استاد راهنما با استاد راهنمای خود مکاتبه داشته باشد و ارتباط برقرار کند و در نهایت پذیرش بگیرد. نکته ی دیگری که باید به آن اشاره کنیم این که ارائه پروپوزال برای گرفتن مدرک دکترا الزامی است، در ضمن پروپوزالی که فرد ارائه می دهد باید کاملا علمی باشد تا بتواند در نهایت مورد تایید قرار گیرد.
مدرک مورد نیاز برای ورود به مقطع دکترا در انگلستان کسب نمره ی ۷ در آزمون آیلتس است اما چنان چه فرد مدرک زبان مورد نیاز را نداشته باشد می تواند در دوره prephd شرکت کند و سپس وارد مقطع دکترا شود.
مزیتی که این دوره ها دارند این است که فرد می تواند با زبان و همچنین نظام آموزشی کشور انگلستان آشنا شوند. همین مسئله باعث می شود که فرد برای تحصیل در مقطع دکترا در انگلستان آماده شود.
مسئله ی دیگری که در مورد تحصیل در مقطع دکترا در انگلستان باید به آن اشاره کنیم این است که افراد در این دوره این امکان را دارند که به مدت ۳۰ ساعت در هفته کار کنند.

در نهایت باید به این مسئله اشاره کنیم که اگر علاقه مند به تحصیل در انگلستان هستند در ابتدا شرایط این کار را به خوبی مورد بررسی قرار دهید تا بتوانید انتخابی متناسب با شرایط خود داشته باشید.

اعزام دانشجو به انگلستان در مقطع دکترا

امتیاز شما


امتیاز شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان
02145131
مشاوره رایگان واتس آپ
(کلیک کنید)