#

اعزام دانشجو به فنلاند

به دلیل تغییرات لحظه ای در قوانین کشورها، قبل از اقدام حتما با مشاوران موسسه هماهنگ کنید
  • 13 آبان 1398
  • فنلاند
  • 581 بازدید
  • بدون نظر

اعزام دانشجو به فنلاند

کشور فنلاند از جمله کشورهای اروپایی است که به دلیل سطح اجتماعی بالا و همچنین نظام آموزشی قدرتمندی که دارد، برای ادامه تحصیل مورد استقبال دانشجویان زیادی قرار گرفته است. اما باید دید که در کنار فوائد و مزایایی که تحصیل در این کشور دارد، دانشجویان ایرانی می توانند با توجه به شرایطی که دارند در این کشور تحصیل کنند.

این موضوع سوال بسیاری از ایرانیانی است که قصد تحصیل در این کشور را دارند، به همین دلیل ما با نوشتن این مقاله تصمیم داریم به سوالات بسیاری از عزیزانی که در زمینه ی اعزام دانشجو به فنلاند سوال دارند پاسخ دهیم.

شرایط عمومی تحصیل در فنلاند

تحصیل در فنلاند همواره از جمله مواردی بوده است که مورد توجه دانشجویان ایرانی و همچنین دانشجویانی از سراسر جهان قرار گرفته است. فنلاند از جمله کشورهای اروپایی است که دارای جمعیتی بیش از ۵۳۲۵۶۴۲ نفر است و یکی از مهم ترین کشورهای حوزه اسکاندیناوی به شمار می آید.

در ضمن این کشور دارای نظام اقتصادی بسیار پایداری است و از این نظر نیز مورد توجه قرار دارد. به طور کلی در کشور فنلاند دو نوع موسسه آموزشی فعالیت می کنند، نوع اول دانشگاه های علوم پایه هستند و نوع دوم این موسسه های آموزشی دانشگاه های علوم کاربردی هستند.

در هر دو نوع این موسسه های آموزشی دانشجویان می توانند در مقاطع تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد پذیرش بگیرند و تحصیل کنند. اما تفاوتی که این دو دانشگاه با هم دارند این است که در دانشگاه های علوم پایه، آموزش بیشتر بر اساس تحقیقات انجام می شود و همچنین دانشجویانی که می خواهند در مقطع دکترا تحصیل کنند باید بدانند که برنامه دکترا تنها در این نوع دانشگاه ها ارائه می شود.

اما در مورد دانشگاه های علوم کاربردی باید بگوییم که در این دانشگاه ها، آموزش های حرفه ای و علمی تری ارائه می شود به طوری که دانشجویان می توانند از این آموزش ها در زندگی کاری خود نیز استفاده کنند.

نکته ی دیگری که در مورد تحصیل در فنلاند باید به آن اشاره کنیم در مورد نظام تحصیلی این کشور است، در این کشور از سیستم سه لایه تحصیلی بولونیا پیروی می شود و همچنین مدت زمان تحصیل در هر یک از مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا به ترتیب ۳ سال، ۲ سال و ۴ سال است.

همین مسئله باعث شده است که برخی از اوقات سخت گیری های بیشتری برای دانشجویانی که از کشورهایی غیر کشورهای اتحادیه ی اروپا می آیند انجام شود.

شرایط عمومی تحصیل در فنلاند

اما افرادی که می خواهند در مقطع کارشناسی در این کشور اروپایی تحصیل کنند باید بدانند که اکثر برنامه های تحصیل در مقطع کارشناسی توسط دانشگاه های علوم کاربردی انجام می شود. اما در صورتی که متقاضی بخواهد در مقطع کارشناسی ارشد در فنلاند تحصیل کند باید بداند که اکثر برنامه های تحصیلی مقطع کارشناسی ارشد توسط دانشگاه های علوم پایه ارائه می شود.

در مورد زبانی که افراد می خواهند در دانشگاه های فنلاند تحصیل کنند نیز باید بگوییم که این امکان وجود دارد که هم زبان انگلیسی و هم به زبان فنلاندی تحصیل کنند. به طور کلی کشور فنلاند دارای ۱۴ دانشگاه علوم پایه و ۲۳ دانشگاه علوم کاربردی است و در مجموع از بین این ۳۷ دانشگاه، ۲۸ دانشگاه مورد تایید وزارت علوم و وزارت بهداشت، آموزش و درمان پزشکی است.

جالب است بدانید که در دانشگاه های فنلاند حدود ۲۰ هزار نفر دانشجو بین المللی تحصیل می کنند.

اما در صورتی که فردی که بخواهد در دانشگاه های کشور فنلاند تحصیل کند باید مراحلی را پشت سر بگذارد، در ابتدا فرد باید به صورت آنلاین از دانشگاه های فنلاند پذیرش بگیرد. پس از طی مراحلی فرد متقاضی در صورتی که شرایط لازم را داشته باشد می تواند از دانشگاه مورد نظر خود در فنلاند پذیرش بگیرد و برای گرفتن ویزای تحصیلی این کشور اقدام کند.

در ضمن دانشجویانی که در کشور فنلاند تحصیل می کنند این امکان وجود دارد که در حین تحصیل در طی هفته به مدت ۲۵ ساعت پاره وقت کار کنند.

والدینی که علاقه مند به تحصیل فرزندان خود در خارج از کشور و در کشوری همچون فنلاند هستند باید بدانند که در صورتی که می خواهند فرزندشان در مدارس کشور فنلاند تحصیل کند تنها تحصیل در مدارس خصوصی برای فرزندشان امکان پذیر است.

سیستم آموزش فنلاند بر اساس سنی که دانش آموزان دارند به دو بخش تقسیم می شود، بخش اول که از سن ۷ تا ۱۶ سالگی است، دانش آموزان باید در کلاس های یک تا نه تحصیل کنند، نکته ای که در این مورد وجود دارد این است که تحصیل در این بخش، برای افراد اجباری است.

پس از سن ۱۶ سالگی نوبت به بخش دوم تحصیلی می رسد که این بخش بین ۳ تا ۴ سال طول می کشد، که تحصیل در این بخش برای دانش آموزان اختیاری خواهد بود.

در این دوره هاست که دانش آموزان می توانند تصمیم بگیرند که برای کسب دانش حرفه ای  بیشتر اقدام کنند و در صورتی که دانش آموزان در این دوره ها شرکت کنند این امکان وجود دارد که به صورت پیوسته وارد برخی از دانشگاه های علوم کاربردی شوند.

و یا این که این افراد می توانند در مدارس عادی ادامه تحصیل دهند و در نهایت مدرک دیپلم خود را دریافت کنند.

اعزام دانش آموز به فنلاند

اعزام دانشجو به فنلاند در مقطع کارشناسی

افرادی که می خواهند در مقطع کارشناسی در یکی از دانشگاه های فنلاند تحصیل کنند باید بدانند که برای تحصیل در این مقطع افراد باید مدرک دیپلم ۱۲ ساله داشته باشند.

در صورتی که دانشجو  بخواهد در این دوره به زبان انگلیسی تحصیل کند باید ثابت کند که با این زبان آشنایی دارد و برای این منظور باید مدرک زبان آیلتس ارائه دهد و در این آزمون توانسته باشد نمره ی ۶.۵ را کسب کند.

دانشجویانی که می خواهند در دوران دانشجویی خود کار کنند این امکان برای آن ها وجود دارد که به صورت پاره وقت و به مدت ۲۵ ساعت در هفته کار کنند تا بتوانند بخشی از هزینه های خود را در حین تحصیل در کشور فنلاند تامین کنند.

همچنین در صورتی که دانشجویان بخواهند در طی دوران تحصیل خود همراه داشته باشد این امکان برای آن ها وجود دارد که برای همراه خود نیز ویزا دریافت کنند. در مورد طول دوران تحصیل در مقطع کارشناسی نیز باید بگوییم که در صورتی که فرد می خواهد در دانشگاه های علوم پایه مشغول به تحصیل شود باید ۱۸۰ ETCرا بگذراند که گذراندن این ۱۸۰ETC  معادل ۳ سال خواهد بود.

اما در صورتی که فرد بخواهد در مقطع کارشناسی در دانشگاه های علوم کاربردی تحصیل کند باید ۲۱۰ تا ۲۷۰ ETC را بگذرانند که بسته به برنامه ی تحصیلی این میزان واحد درسی، می تواند بین ۳ سال و نیم تا ۴ سال و نیم طول بکشد.

نکته ای که وجود دارد برای تحصیل در مقطع کارشناسی، بیشتر پذیرش در دانشگاه های علوم کاربردی انجام می شود.

در مورد ETC  باید بگوییم که بیان حجم یادگیری براساس نتایج یادگیری تعریف شده است و همچنین حجم کار مرتبط را بیان می کند. نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید که این است که یک سال تحصیلی تمام وقت معادل ۶۰ واحد تحصیلی است و هر اعتبار تحصیلی نیز به ۲۵ تا ۳۰ ساعت زمان نیاز دارد.

اعزام دانشجو به فنلاند در مقطع کارشناسی

اعزام دانشجو به فنلاند در مقطع کارشناسی ارشد

پس از مقطع کارشناسی، نوبت به مقطع کارشناسی ارشد می رسد. افرادی که می خواهند در مقطع کارشناسی ارشد تحصیل کنند باید مدرک کارشناسی ارشد داشته باشد.

همچنین در صورتی که فرد بخواهد در دانشگاه های علوم کاربردی تحصیل کند علاوه بر این که باید مدرک کارشناسی خود را ارائه دهد باید حداقل به مدت ۳ سال تجربه ی کاری در زمینه ی مدرک کارشناسی خود داشته باشد.

نکته ی دیگری که وجود دارد اگر فرد بخواهد به زبان انگلیسی در این مقطع تحصیل کند باید مدرک زبان آیلتس داشته باشد و در این آزمون توانسته باشد نمره ی ۶.۵ را کسب کند.

در ضمن این امکان برای دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد در فنلاند وجود دارد که در صورتی که بخواهند کار کنند می توانند به مدت ۲۵ ساعت در هفته کار نیمه وقت و کار دانشجویی داشته باشند. همچنین در دوره ی کارشناسی ارشد نیز مانند دوره ی کارشناسی، این امکان برای افراد وجود دارد که همراه داشته باشند و برای همراه خود ویزای دانشجویی دریافت کنند.

در مورد طول دوره ی تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد نیز باید بگوییم که افرادی که می خواهند در دانشگاه های علوم پایه در کشور فنلاند تحصیل کنند باید ۱۲۰ ETC را بگذرانند و یا به عبارت دیگر باید به مدت دو سال در این مقطع تحصیل کنند.

اما در صورتی که افراد بخواهند که در دانشگاه علوم کاربردی تحصیل کند باید ۶۰ تا ۹۰ ETC  را بگذرانند که این میزان اعتبار، به یک سال تا یک سال و نیم زمان نیاز دارد.

توجه داشته باشید که بر خلاف برنامه های کارشناسی که اکثرا توسط دانشگاه های علوم کاربردی ارائه می شوند، برنامه های کارشناسی ارشد در کشور فنلاند اکثرا توسط دانشگاه های علوم پایه ارائه می شوند.

اعزام دانشجو به فنلاند در مقطع دکترا

در نهایت نوبت به تحصیل در مقطع دکترا می رسد، افراد که می خواهند در مقطع دکترا در فنلاند تحصیل کنند تنها می توانند در دانشگاه های علوم پایه تحصیل کنند زیرا برنامه دکترا تنها توسط دانشگاه های علوم پایه ارائه می شوند.

افرادی که تمایل دارند در مقطع دکترا به زبان انگلیسی در دانشگاه های فنلاند تحصیل کنند باید مدرک زبان آیلتس ارائه دهند و توانسته باشند که در این آزمون نمره ی ۷ گرفته باشند. مانند دوره ی کارشناسی و کارشناسی ارشد این امکان برای افراد وجود دارد که ویزا همراه بگیرند و همچنین می توانند به مدت ۲۵ ساعت در هفته کار نیمه وقت و یا کار دانشجویی داشته باشند.

اعزام دانشجو به فنلاند در مقطع دکترا

اما نکته ی دیگری که در مورد تحصیل در مقطع دکترا در فنلاند باید به آن اشاره کنیم طول دوران تحصیل در این کشور است، برای تحصل در مقطع دکترا در فنلاند افراد باید ۲۴۰ ETC  را بگذرانند که این میزان اعتبار معادل ۴ سال است.

توجه داشته باشید برای این که بتوانید در یکی از دانشگاه های فنلاند در مقطع دکترا پذیرش بگیرید باید در یکی از دانشگاه های علوم پایه این کشور جای خالی پیدا کنید و بعد باید با یکی از اساتید این دانشگاه مکاتبه کنید تا بتوانید نظر مساعد این استاد را جلب کنید تا بپذیرد که در طی دوران تحصیل شما در مقطع دکترا، استاد راهنمای شما باشد.

بورسیه ی تحصیلی فنلاند

یکی دیگر از مسائلی که در مورد اعزام دانشجو به فنلاند باید به آن اشاره کنیم و مورد علاقه بسیاری از دانشجویانی است که می خواهند برای ادامه تحصیل به کشور فنلاند بروند، بورسیه ی تحصیلی فنلاند است.

در مورد این موضوع باید بگوییم که دانشگاه های فنلاند انواع بورسیه های تحصیلی مختلفی را به دانشجویانی که از کشورهای غیر از کشورهای اتحادیه ی اروپا آمده اند ارائه می دهد. البته این کمک هزینه های تحصیلی بسته به این که فرد در چه دانشگاه و البته در چه رشته ای تحصیل کنند متفاوت است.

در ضمن بورسیه های تحصیلی هم توسط دانشگاه ها و هم توسط موسسات خصوصی به افراد ارائه می شود. اما نکته ی بسیار مهمی که وجود دارد این است که بورسیه ی تحصیلی که به افراد اعطا می شود بر اساس شایستگی تحصیلی فرد خواهد بود.

پس  به افرادی که می خواهند بورسیه ی تحصیلی فنلاند را دریافت می کنند توصیه می کنیم که حداکثر تلاش خود را در طی دوران تحصیل خود را داشته باشند تا بتوانند عملکرد خوبی داشته باشند.

در ضمن این امکان برای دانشجویان خارجی وجود دارد که از اداره تامین اجتماعی کشور فنلاند نیز برای گرفتن کمک هزینه و بورس تحصیلی درخواست کنند. در کنار برخی از بورسیه های تحصیلی که براساس عملکرد و شایستگی تحصیل دانشجویان به آن ها اعطا می شود، برخی از بورسیه های تحصیلی نیز به دانشجویان خاصی اعطا می شود.

برای مثال نوعی از بورسیه ی تحصیلی وجود دارد که به دانشجویان برزیلی که در دانشگاه های فنلاند تحصیل می کنند اعطا می شود و یا مثلا مرکز فولبرایت از دانشجوهای آمریکایی که در کشور فنلاند تحصیل می کند حمایت می کند.

بورسیه ی تحصیلی فنلاند

مدارک مورد نیاز برای پذیرش تحصیلی

همان طور که قبلا هم گفتیم برای این که افراد بتوانند در دانشگاه های فنلاند پذیرش بگیرند و در نهایت به عنوان دانشجو وارد این کشور شوند باید مراحلی را طی کنند. در ابتدا دانشجویان باید دانشگاه مورد نظر خود در کشور فنلاند را انتخاب کنند و سپس مدارکی که دانشگاه برای ثبت نام نیاز دارد را تهیه کنند و به دانشگاه ارسال کنند.

توجه داشته باشید که درخواست ادامه تحصیل در کشور فنلاند به صورت آنلاین انجام می شود و نیازی به مراجعه حضوری ندارد. اما در مورد مدارک مورد نیاز برای گرفتن پذیرش از دانشگاه های فنلاند باید بگوییم که این مدارک شامل موارد زیر می شوند:

  • ارائه ی گواهی عدم سوء پیشینه
  • ارائه مدارک تحصیلی قبلی و همچنین ریز نمرات
  • تکمیل کردن فرم های مربوطه و مورد نیاز
  • ارائه نمره زبان آیلتس و یا تافل
  • شناسنامه
  • ارائه گواهی سلامت
  • عکس پاسپورتی

ویزای دانشجویی فنلاند

پس از این که فرد متقاضی توانست از دانشگاه مورد نظر خود در کشور فنلاند پذیرش بگیرد، باید برای گرفتن ویزای تحصیلی فنلاند اقدام کند و برای این منظور باید در کنار مدارکی که در ادامه بیان می کنیم نامه پذیرش از دانشگاه مورد نظر در فنلاند را نیز ارائه دهند.

نکته ای که وجود دارد این است که شهروندان کشورهای اتحادیه ی اروپا و همچنین کشورهای نروژ و لیختن اشتاین نیازی نیست که ویزا دریافت کنند و تنها باید حق اقامت خود در کشور فنلاند را ثبت کنند.

مدارک مورد نیاز برای پذیرش تحصیلی

اما مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای دانشجویی کشور فنلاند به شرح زیر است:

  • ارائه گواهی پرداخت هزینه های دانشگاه
  • دو قطعه عکس ۴*۳
  • ارائه نامه پذیرش دانشگاه
  • ارائه پاسپورت معتبری که حداقل یک سال اعتبار داشته باشد.
  • ارائه نامه دریافت خوابگاه دانشجویی و خانه ای که فرد برای مدت تحصیل خود در کشور فنلاند اجاره کرده است.
  • ارائه گواهی عدم سوء پیشینه
  • گواهی سلامت
  • ارائه مدرک زبان آیلتس
  • داشتن بیمه دانشجویی
  • رزومه
  • ارائه نامه تمکن مالی از بانک، این نامه باید نشان دهد که فرد حداقل ۱۰ هزار یورو را در حساب خود دارد.
  • شناسنامه
  • ارائه مدارک تحصیلی قبلی و ریز نمرات

توجه داشته باشید که همه ی مدارکی که فرد باید به سفارت ارائه دهد باید دو نسخه کپی تهیه شود. در ضمن فرد می تواند برای دریافت مجوز اقامت فنلاند به صورت آنلاین نیز اقدام کند، اما ممکن است در مواردی نیاز باشد که فرد برای انجام مراحلی به کشور فنلاند سفر کند.

در ضمن دانشجویانی که در کشور فنلاند تحصیل می کنند این امکان برای آن ها وجود دارد که خانواده ی خود را نیز همراه خود ببرند این افراد می توانند همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال خود را نیز همراه خود به کشور فنلاند ببرند.

حال که تا حدودی با شرایط اعزام دانشجو به کشور فنلاند و همچنین شرایط تحصیل در این کشور آشنا شدید باید بگوییم که اگر می خواهید در یک کشور خارجی همچون فنلاند تحصیل کنید صرف علاقه به این کار، وقت و هزینه ی خود را در این راه صرف نکنید. زیرا شما باید در کنار علاقه به این مسئله، شرایط مورد نیاز برای انجام این کار را نیز داشته باشید.

مدارک مورد نیاز برای پذیرش تحصیلی

جهت کسب اطلاعات بیشتر راجع به مهاجرت تحصیلی به کشور فنلاند با دفتر موسسه دانش گستر کوه نور تماس بگیرید و مشاوره اولیه رایگان را دریافت نمایید.

امتیاز شما


امتیاز شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان
02145131
مشاوره رایگان واتس آپ
(کلیک کنید)