#

اقامت آلمان از طریق ازدواج

به دلیل تغییرات لحظه ای در قوانین کشورها، قبل از اقدام حتما با مشاوران موسسه هماهنگ کنید
  • 16 مهر 1398
  • مقالات تحلیلی
  • 549 بازدید
  • بدون نظر

اقامت آلمان از طریق ازدواج

بسیاری از افراد به دنبال این هستند تا اقامت آلمان را از طریق ازدواج به دست آورند درواقع ازدواج یکی از راه های مهاجرت به آلمان محسوب می شود . کشور آلمان به صورت کلی از ثروتمندترین و صنعتی ترین کشورهای جهان است که نظام سیاسی در این کشور جمهوری فدرال دموکراتیک پارلمانی است . منظور از دموکراتیک در نظام سیاسی این کشور این است که مردم می توانند با استفاده از انجمن ها ، اتحادیه ها و .. در مسائل سیاسی دخل و تصرف کنند.

اقامت در آلمان به صورت کلی به دودسته تقسیم می شود . گروه اول اقامت موقت و یا گذرا نام دارد  که از قوانین اقامت  برای تحصیل ، کار ، تحقیق و پژوهش و.. ناشی می شود و هیچ کدام از آن ها باعث نخواهد شد تا این افراد اقامت دائم آلمان را دریافت کنند.

دسته دوم اقامت دائم است . این نوع از اقامت به آن دسته از افرادی تعلق می گیرد که پنج سال کامل اقامت غیر دائم آلمان داشته اند و از راه کار هزینه های زندگی در آلمان را به دست آورده باشند و هم چنین زبان آلمانی سطح B1 را نیز بدانند. کسی که می خواهد تابعیت آلمان را به دست آورد باید در ابتدا قبول داشته باشد که این کشور یک کشور دموکرات آزاد است  و به قوانین این کشور نیز پایبند باشد و هم چنین در این کشور نباید کاری را انجام دهد که برخلاف منافع  باشد. هم چنین سوابق فرد نیز در مورد همه موارد بالا از نهاد حراست قانون اساسی استعلام می شود . فردی که می خواهد تابعیت آلمان را دریافت کند باید تابعیت های قبلی خود را واگذار کند .

اقامت آلمان از طریق ازدواج

دریافت اقامت آلمان از طریق ازدواج

آن دسته از افرادی که متقاضی دریافت اقامت از طریق ازدواج باید اول شخصی که تبعه آلمان است این موضوع را به اثبات برساند که می تواند مخارج زندگی خود و همسرش را تامین کند و بدون کمک های دولتی می تواند خرج زندگی خود و خانواده اش را تامین کند . شخصی که می خواهد با تبعه آلمانی ازدواج کند باید زبان آلمانی را درسطح A1 یاد گرفته باشد .

بعد از این که فرد ازدواج کرد باید برای دریافت ویزای آلمان به سفارت آلمان مراجعه کند و مدارک مربوط به ثبت کردن ازدواج و هم چنین تقاضایی که برای دریافت ویزا دارد را نیز ارائه کند . بعد از این که مدارک فرد مورد بررسی قرار گرفت و صحت داشتن این مدارک از طرف آن ها تایید شد ، مدارک شغلی و درآمدی که شخص دارد نیز باید معین باشد. در این صورت برای فرد ویزای ازدواج آلمان را دریافت می کند .

متقاضیان دریافت اقامت آلمان از طریق ازدواج باید بدانند که بنا به کشوری که در آن می خواهند اقامت دریافت کنند قوانین مختلفی نیز وجود دارد که در آن ها آثار حقوقی برای دریافت تابعیت برای ازدواج با شوهر و یا زن متفاوت خواهد بود . در کشور آلمان ازد.اج با زن و یا مرد باعث دریافت اقامت آلمان از طریق ازدواج خواهد شد . در برخی از کشورها نیز ازدواج دارای آثار تحمیلی است برای مثال اگر مردی از ایران یک همسر خارجی اختیار کند همسر وی از نظر قانون ایرانی خواهد بود. در ایران ازدواج کردن زن ایرانی با مرد خارجی باعث اخذ تابعیت مرد نخواهد شد .

اگر متقاضی دریافت اقامت آلمان از طریق ازدواج هستید باید این موضوع را بدانید که حتما برای این که نشان دهید این ازدواج واقعی است و اما ازدواج صوری تنها برای دریافت اقامت نیست باید مدارکی را در این مورد نیز ارائه کنید تا نشان گر این موضوع باشد. در بسیاری از کشورها برای این که از ازدواج های صوری جلوگیری کنند راه های بسیار زیادی را امتحان می کنند . پس بهتر است تنها برمبنای علاقه و یا تفاهم هایی که با طرف مقابل دارید برای ازدواج با اتباع خارجی اقدام کنید و به صورت کلی ازدواج صوری برای دریافت اقامت آلمان را فراموش کنید .

مراحل دریافت اقامت در آلمان از طریق ازدواج

اگر شما می خواهید با یکی از اتباع آلمانی و یا کسی ازدواج کنید که در این کشور اقامت دائم داشته باشد باید در ابتدا برای دریافت ویزای اقامت طولانی مدت در آلمان اقدامات لازم را انجام دهید . باید در ابتدا یک درخواست کامل ارائه دهید. در این زمینه باید مدارکی که در زیر بیان شده است را تهیه کنید که در ادامه به بررسی این مدارک می پردازیم :

  • دو فرم درخواست را باید کامل کنید و این فرم ها باید امضا شوند . پرداخت مبالغ نیز باید در بانک ها صورت گیرد.
  • نیاز به یک پاسپیورت معتبر دارید که دو صفحه سفید داشته باشد و دارای حداقل شش ماه اعتبار نیز باشد .
  • نیاز به دو عکس برای گذرنامه نیز وجود دارد.
  • دو اظهارنامه را فرد باید پرکند که در آن ها اطلاعات کاملی وجود داشته باشد. این اظهارنامه ها باید تاریخ و امضا داشته باشند.
  • نیاز به یک تاییدیه کتبی از اداره ثبت در آلمان است که نشان دهد همه ملزومات خانواده کامل شده است و یک چهارچوبی را برای زمان بندی نیز دارد.

افراد متقاضی دریافت اقامت آلمان از طریق ازدواج زمانی که درخواستی را برای اقامت می دهند از صادر شدن این آگهی نباید بیش تر از شش ماه گذشته باشد . در این گواهی باید کشورهایی باشند که طی پنج سال گذشته متقاضی در آن ها زندگی کرده است . مرجعی که این گواهی را صادر می کند باید بالاتری مرجع در این کشور برای صدور این آگهی باشد. هم چنین این گواهی باید اعتبار دوگانه داشته باشد.

  • فرد باید مدرک زبان در سطح A1 را داشته باشد و بیش تر از دو سال از دریافت آن نیز نگذشته باشد.
  • فرد به یک دعوت نامه نیاز دارد که در آن آدرس شخص و نامزد وی نوشته شده باشد . بیمه فرد هم حداقل شش ماه بعد از این که فرد درخواست می دهد باید اعتبار داشته باشد.
  • کپی از پاسپورت نامزد
  • ارائه یک کپی از بیمه سفر که دارای اعتبار باشد.

مراحل دریافت اقامت در آلمان از طریق ازدواج

موسسه دانش گستر کوه نور با بیش از سالها سابقه درخشان در زمینه اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی آماده خدمت رسانی به علاقه مندان تحصیل در اسپانیا می باشد. مشاورین موسسه همواره سعی بر آن دارند تا بهترین راهنمایی را به دانشجویان ارائه دهند. جهت مشاوره در زمینه های تحصیل در آلمان ، اسپانیا و اروپا و همچنین تحصیل در کانادا مشاورین ما آماده ارائه بهترین مشاوره و خدمت رسانی به علاقه مندان می باشند.

امتیاز شما


امتیاز شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان
02145131
مشاوره رایگان واتس آپ
(کلیک کنید)