#

اقامت کشور آلمان از طریق تحصیل

به دلیل تغییرات لحظه ای در قوانین کشورها، قبل از اقدام حتما با مشاوران موسسه هماهنگ کنید
  • 13 شهریور 1398
  • مهاجرت تحصیلی
  • 605 بازدید
  • بدون نظر

اقامت کشور آلمان از طریق تحصیل

کشور آلمان یکی از قوی ترین کشورها در زمینه اقتصاد در بین کشورهای اروپایی و بین المللی است و همچنین بعد از آمریکا دومین کشور جهان است که بیشترین تعداد مهاجر را در سال دارد. در حال حاضر، حدود ۶ میلیون مسلمان در این کشور اقامت دارند. آلمان یک کشور صنعتی است و در زمینه صنعت پیشرفت های متعددی داشته است از این رو تحصیل در رشته های صنعتی دانشگاه های آلمان به نفع دانشجو خواهد بود.
در حال حاضر تلاش و تمرکز کشور آلمان بر روی پیشرفت بیشتر در زمینه های مختلف از طریق پذیرش مهاجرین متخصص است.
طبق قانون جدید آلمان، پذیرش افرادی که دارای تخصص و تجربه در مدرک تحصیلی رشته خود هستند بسیار آسان تر خواهد بود و همچنین صدور ویزای کاری و یا تحصیلی کشور آلمان برای این دسته از افراد با هیچ گونه مشکلی مواجه نخواهد شد. این افراد بدون اینکه نیاز به مدرک خاصی داشته باشند می توانند در دانشگاه های کشور آلمان تحصیل کند و یا در شرکت های این کشور مشغول به کار شوند.
برای تحصیل در مقاطع فوق لیسانس و دکترای کشور آلمان اینکه فرد متقاضی مدرک تحصیلی قبلی خود را از چه دانشگاهی دریافت کرده باشد بسیار مهم خواهد بود و قطعا مدارک دانشگاه های آزاد، پیام نور و علمی کاربردی برای دولت آلمان دارای اعتبار نخواهد بود و فرد در صورت اینکه فرد مدرک لیسانس خود را از این دانشگاه ها دریافت کرده باشد صدور ویزای تحصیلی و دریافت اقامت آلمان برای او با مشکل مواجه خواهد شد. البته این به معنی نیست که دانشگاه های کشور آلمان مدارک دانشگاه های سراسری کشور ایران را حتما قبول خواهند کرد کشور آلمان در این موارد نیز مدارک بعضی دانشگاه های سراسری کشور ایران را پذیرش می کند.
از مدارک مهم دیگر دریافت اقامت تحصیلی کشور آلمان مدارک مربوط به اثبات تمکن مالی فرد متقاضی و توانایی پرداخت هزینه های تحصیل و هزینه های زندگی در کشور آلمان خواهد بود. همچنین فرد باید بیمه نامه درمانی مسافرتی کشور آلمان را نیز برای طول دوران تحصیلات خود داشته باشد.
مهاجرت تحصیلی به کشور آلمان و رفتن به این کشور جهت ادامه تحصیل یکی از روش های تضمین شده برای دریافت اقامت کشور آلمان خواهد بود. برای اقامت تحصیلی در کشور آلمان، فرد متقاضی نیاز به دریافت ویزای تحصیلی این کشور خواهد داشت. ویزای تحصیلی کشور آلمان دارای شرایط خاصی است که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت.
همچنین در صورتی که فرد متقاضی اقامت تحصیلی کشور آلمان شهروند یکی از کشورهای اتحادیه اروپا و یا اتحادیه شینگن باشد نیازی به اخذ ویزای تحصیلی و یا دریافت مجوز اقامت این کشور را نخواهد داشت.

کشور آلمان

مزایای اقامت در کشور آلمان از طریق تحصیل و دریافت ویزای تحصیلی کشور آلمان

• دانشجویانی که تحصیل خود را در دانشگاه های کشور آلمان به پایان می رسانند و مدرک تحصیلی خود را از دانشگاه های این کشور دریافت می کنند می توانند بلافاصله به کار مشغول شوند و با استخدام در یک شرکت آلمانی به صورت تمام وقت کار کنند و از این طریق ویزای کاری کشور آلمان را دریافت کنند که این ویزا در نهایت بسته به پشتکار فرد به اقامت دائم کشور آلمان و دریافت تابعیت این کشور منجر خواهد شد.
• همچنین این دسته از افراد یا همان دانشجویان فارغ التحصیل کشور آلمان می توانند پس از اتمام تحصیلات خود در یک مقطع در مقطع بعدی رشته خود در دانشگاه های آلمان ادامه تحصیل کنند و پذیرش خود را در مقاطع بالاتر تحصیلی از دانشگاه های مختلف کشور آلمان دریافت کنند.
• فردی که اقامت کشور آلمان را از طریق تحصیل دریافت کرده است می تواند مطمئن باشد که با تلاش بیشتر می تواند در نهایت اقامت دائم کشور آلمان را دریافت کند و تابعیت آلمانی داشته باشد.
• همچنین کشور آلمان از دانشجویان فارغ التحصیل خود در رشته های تخصصی متفاوت دعوت می کند که در کشور آلمان مشغول به کار شوند و هرگونه زمینه های حمایتی مختلف را برای دانشجویان خود فراهم می کند تا تخصص کسب کرده در طول دوران تحصیلات خود را در کشور آلمان به کار ببرند.
• اداره اتباع خارجی کشور آلمان برای آن دسته از افرادی که می خواهند در طول تحصیلات خود به کارمشغول شوند مجوزی را صادر می کند. این مجوز دارای یک سال و نیم اعتبار خواهد بود و فرد دانشجو در این مدت می تواند با اثبات تخصص خود در کشور آلمان می تواند موجب خود اشتغالی شود و یا هر شغلی که مورد نظرش بود را دریافت کند.
• در صورتی که فرد قبل از فارغ التحصیلی یک پیشنهاد شغلی در رابطه با تخصص و رشته خود داشته باشد، حتی اگر یک کار پاره وقت باشد، می تواند مجوز اقامت آلمان و یا کارت آبی اتحادیه اروپا (Blue Card) را بسته به انتخاب خود دریافت کند.
• نکته جالب تحصیل در کشور آلمان این است که دانشجو با پرداخت تنها ۳۰۰ یورو در ابتدای ترم تحصیلی خود می تواند کارت حمل و نقل رایگان کشور آلمان را دریافت کند. با در دست داشتن این کارت داشنجو می تواند به مدت یک ترم تحصیلی یا حدود ۶ ماه در شهر محل سکونت خودش و در تمام شهرهای اطراف به صورت رایگان رفت و آمد کند و دیگر نیازی به خرید بلیط مترو یا قطار نخواهد داشت.
• همچنین دولت آلمان نصف هزینه بیمه درمانی را برای دانشجو پرداخت می کند. هزینه بیمه درمانی کشور آلمان حدودا ماهیانه ۲۰۰ یورو خواهد بود. فرد دانشجو با در دست داشتن کارت بیمه درمانی کشور آلمان در تمام کشورهای عضو اتحادیه اروپا و یا اتحادیه شنگن از خدمات درمانی رایگان بهره مند خواهد شد.

انواع ویزای تحصیلی کشور آلمان برای اقامت در این کشور از طریق تحصیل

۱. در صورتی که فرد نامه تاییدیه پذیرش دانشگاه مورد نظر خود را در کشور آلمان دریافت کرده باشد می تواند برای صدور ویزای تحصیلی این کشور اقدام کند. در اینصورت صدور ویزا برای او آسان تر خواهد بود.
۲. اگر فرد متقاضی صدور ویزای تحصیلی کشور آلمان، نامه تاییدیه ثبت نام پذیرش دانشگاه مورد نظر خود را دریافت نکرده باشد و یا برای پذیرش در دانشگاه مورد نظرش باید کشور آلمان آزمون ورودی بدهد و یا مصاحبه انجام دهد باید برای ورود به این کشور از انواع ویزاهای دیگر کشور آلمان استفاده کند که داحت ترین آن ها ویزای توریستی است. همچنین دانشجو پس از قبولی در آزمون ورودی دانشگاه و تکمیل ثبت نام و دریافت پذیرش دانشگاه می تواند ویزای خود را به ویزای تحصیلی کشور آلمان تغییر دهد.

مدارک لازم برای دریافت ویزای تحصیلی کشور آلمان جهت اقامت در این کشور از طریق تحصیل
• ارائه پاسپورت فرد متقاضی با حداقل ۶ ماه اعتبار
• ارائه مدارک مقاطع تحصیلی قبلی فرد متقاضی همراه با ریزنمرات کلیه دروس (این مدارک باید به صورت رسمی ترجمه شده باشد و دارای تاییدیه وزارت امرو خارجه و دادگستری باشد.)
• ارائه مدرک معتبر و رسمی زبان انگلیسی و یا زبان آلمانی
• انگیزه نامه که در آن دانشجو باید بیان کند هدفش از ادامه تحصیل در رشته مورد نظر و در دانشگاه های آلمان چیست.
• مدارک مربوط به اثبات تمکن مالی فرد متقاضی
• بیمه نامه درمانی کشور آلمان با حداقل ۳۰۰۰۰ یورو اعتبار جهت پوشش هزینه های درمانی در طول دوران تحصیل در کشور آلمان

انواع ویزای تحصیلی کشور آلمان برای اقامت در این کشور از طریق تحصیل

هزینه های زندگی و تحصیل در کشور آلمان

کشور آلمان دارای یک سیستم آموزشی تقریبا رایگان است. فرد دانشجو تنها مبلغ حدودی ۴۰۰ تا ۷۰۰ یورو برای هر ترم تحصیلی دانشگاه پرداخت می کند که این مبلغ برای خدمات تحصیلی و دانشجویی خواهد بود در این صورت این مبلغ در بین هزینه های تحصیلی سایر کشورهای اروپا تقریبا رایگان محسوب می شود.
همچنین هزینه های زندگی دانشجو نیز از قبیل اجاره مسکن، غذا، رفت و آمد، پوشاک و از این قبلی هزینه ها در ماه حداکثر حدود ۱۵۰۰ یورو خواهد بود و بسته به سبک زندگی دانشجو می تواند متغیر باشد که این هزینه نیز نسبت به هزینه زندگی در سایر کشورهای اروپایی هزینه ناچیزی است.
پس می توان نتیجه گرفت که اقامت تحصیلی در کشور آلمان نیاز به هزینه های گزاف ندارد و نسبت به سایر کشورها هزینه های زندگی و تحصیل در این کشور بسیار کمتر است که این خود یک مزیت مهم در توجه به این کشور جهت ادامه تحصیل می شود.

مجوز کار دانشجویی در حین اقامت در کشور آلمان از طریق تحصیل

دانشجویان پس از دریافت مجوز اقامت در کشور آلمان از طریق تحصیل می توانند به تحصیل در دانشگاه های این کشور مشغول شوند و همچنین برای راحتی در پرداخت هزینه های تحصیل و زندگی خود در کشور آلمان به کار مشغول شوند در این صورت دولت آلمان به آن ها مجوز کار برای حداقل ۲۵ ساعت در هفته داده خواهد داد برای هر ساعت می توانند ۱۰ یورو تا نهایتا ۱۵ یورو بسته به کاری که به آن مشغول شده اند، دریافت کنند.
در صورتی که دانشجو پس از اتمام دوران تحصیلات خود نیز تمایل به استخدام و کار در کشور آلمان را داشته باشد و بخواهد ویزای کاری آلمان را دریافت کند باید به زبان آلمانی تسلط کافی داشته باشد. همچنین درصورتی که بخواهد شغل مناسبی پیدا کند باید مقطع تحصیلی خود را با نمرات عالی گذرانده باشد و بعد از یافتن شغل مناسب می تواند ویزای کاری کشور آلمان را دریافت کند.

با همه مواردی که گفته شد تحصیل در کشور آلمان می تواند انتخاب اول متقاضی تحصیل در کشورهای پیشرفته اروپایی، باشد.
در صورتی که شما نیز متقاضی تحصیل در کشور صنعتی و پیشرفته آلمان هستید می توانید جهت دریافت مجوز اقامت خود از طریق تحصیل ویزای تحصیلی کشور آلمان را دریافت کنید و برای اینکه بعدها در کشور آلمان دچار پیچیدگی های متعدد نشوید می توانید از وکلای معتبر در این زمینه کمک بخواهید.

مجوز کار دانشجویی در حین اقامت در کشور آلمان

موسسه دانش گستر کوه نور با بیش از سالها سابقه درخشان در زمینه اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی آماده خدمت رسانی به علاقه مندان تحصیل در اسپانیا می باشد. مشاورین موسسه همواره سعی بر آن دارند تا بهترین راهنمایی را به دانشجویان ارائه دهند. جهت مشاوره در زمینه های تحصیل در آلمان ، اسپانیا و اروپا و همچنین تحصیل در کانادا مشاورین ما آماده ارائه بهترین مشاوره و خدمت رسانی به علاقه مندان می باشند.

امتیاز شما


امتیاز شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان
02145131
مشاوره رایگان واتس آپ
(کلیک کنید)