#

اقامت از طریق ازدواج

به دلیل تغییرات لحظه ای در قوانین کشورها، قبل از اقدام حتما با مشاوران موسسه هماهنگ کنید
  • 28 دی 1398
  • کشورها
  • 410 بازدید
  • بدون نظر

یکی از روش­هایی که اغلب افراد سوالاتی را درخصوص آن مطرح می­کنند اخذ اقامت از طریق ازدواج است. این روش مهاجرتی می­تواند اقامت دائمی کشوری را به همراه داشته باشد اما اخذ اقامت از طریق ازدواج ویژگی­ها و شرایط مختص به خود را دارد که باید به آن­ توجه داشت. قوانینی که برخی از کشورها درخصوص اخذ اقامت از طریق ازدواج وضع کرده­اند اندکی سخت و پیچیده است که متقاضیان آن­ها را درنظر گرفته و سپس اقدام به اخذ اقامت نمایند.

برخی از کشورها همچون ایران درخصوص اخذ اقامت از طریق ازدواج هیچ قانون مشخص و واضحی ندارند. چنانچه یک مرد ایرانی قصد ازدواج با زن خارجی را داشته باشد آن زن تنها می­تواند تابعیت ایران را دریافت کرده اما اقامت ایران برای او صادر نخواهد شد. از سوی دیگر چنانچه یک زن ایرانی قصد ازدواج با مرد خارجی را داشته باشد نه اقامت دائم و نه تابعیت ایران برای آن مرد صادر نمی­گردد.

این درحالی است که در کشورهایی مانند انگلستان، آمریکا و یا اتریش قوانین اخذ اقامت از طریق ازدواج بسیار واضح و روشن بوده و افراد متقاضی پس از مدتی اقامت در این کشورها می­توانند گذرنامه کشور موردنظر خود را دریافت کرده و یا حتی شهروندی آن را به دست بیاورند. براساس قوانینی که دراغلب کشورهای بین­المللی وضع شده هیچ تفاوتی بین زن و مرد برای ازدواج و اخذ اقامت از طریق ازدواج وجود نداشته و افراد پس از یک دوره زمانی مشخص می­توانند اقامت و تابعیت کشور محل زندگی خود را دریافت کنند.

اقامت از طریق ازدواج در کانادا

اقامت از طریق ازدواج در ارتریش

اتریش یکی از کشورهای پیشرفته­ای است که درخصوص اخذ اقامت اتریش از طریق ازدواج شرایط مختص به خود را داشته و متقاضیان حدود ۶ سال زمان خواهند داشت تا اقامت از طریق ازدواج در اتریش را دریافت نمایند. البته زوجینی که از طریق ازدواج قصد دارند اقامت اتریش را دریافت کنند باید حدود ۵ سال از این زمان را با یکدیگر زندگی مشترکی داشته باشند. کمترین سنی که در این کشور برای ازدواج درنظر گرفته شده ۱۸ سال است و چنانچه فردی با سن کمتر قصد ازدواج داشته باشد باید اجازه قیم خود را ارائه دهد.

براساس قوانینی که در کشور اتریش وجود دارد اشخاص متاهل نمی­توانند ازدواج دومی داشته باشند و ابتدا باید ازدواج نخست خود را فسخ کرده و سپس به دنبال اخذ اقامت از طریق ازدواج با فرد دیگری باشند.

اقامت از طریق ازدواج در کانادا

یکی از روش­هایی که افراد برای دریافت اقامت کانادا انتخاب می­کنند ازدواج با یکی از شهروندان این کشور است. درواقع از این طریق همسر کانادایی به عنوان اسپانسر فرد متقاضی معرفی می­شود. اقامت از طریق ازدواج در کانادا نیز دارای شرایط ویژه­ای است که متقاضیان باید به آن توجه داشته و شرایط لازم را دارا باشند. در این روش مهاجرتی فرد متقاضی باید یک عضو درجه یک در کانادا داشته و فرد از لحاظ مالی امکان حمایت متقاضی را نیز داشته باشد. درواقع باید گفت خویشاوند و یا همسری که در کانادا اقامت دارد باید شهروند این کشور باشد تا امکان اخذ اقامت از طریق ازدواج در کانادا برای فرد متقاضی میسر شود.

براساس قوانین جدیدی که در کشور کانادا وجود دارد اخذ اقامت از طریق ازدواج در این کشور ملزم به داشتن زندگی مشترک به مدت ۲ سال است. متقاضی باید با همسر کانادایی خود زندگی مشترکی داشته و رابطه آن­ها به صورت قانونی ثبت شده باشد و چنانچه خلاف این مساله ثابت شود اقامت فرد لغو شده و حق اقامت در کانادا را نخواهد داشت.

فرد متقاضی اقامت از طریق ازدواج در کانادا باید مدارکی را ارائه دهد که نشان دهنده توانایی مالی برای تامین هزینه­های زندگی در کانادا است. اگر شخص متقاضی تمکن مالی نداشته باشد فردی که اسپانسر شده باید امکان تامین نیازهای اولیه و مالی متقاضی را داشته باشد. از دیگر شرایطی که اسپانسر باید به آن توجه داشته باشند عدم داشتن سوءسابقه کیفیری است و چنانچه در کار خود ورشکست شده باشد نمی­تواند از متقاضی اخذ اقامت از طریق ازدواج در کانادا حمایت کند.

  • ارائه کارت پایان خدمت درصورتی که متقاضی مرد باشد
  • ارائه کپی از کلیه صفحات گذرنامه
  • ارائه یک نسخه کپی از کارت PR شخصی که به عنوان حامی و پشتیبان در کانادا اقامت دارد
  • ارائه مدارکی که نشان دهنده عدم سوءسابقه کیفیری درخصوص متقاضیان مرد است
  • ارائه عقدنامه­ای که قانونی بودن ازدواج زوجین را نشان می­دهد
  • ارائه کارت ملی متقاضیان مرد
  • ارائه شناسنامه هر دو زوج
  • ارائه مدارکی که رابطه قانونی زوجین را ثابت می­کند

مدارک لازم جهت اخذ اقامت از طریق ازدواج درکانادا

از دیگر کشورهایی که اغلب افراد به دنبال دریافت اقامت آن هستند کشور سوئد است. اقامت از طریق ازدواج در سوئد نیز قوانین و قواعد مختص به خود را دارد که متقاضیان باید به آن توجه داشته و براساس قوانین موجود در این کشور اقدامات لازم را جهت اخذ اقامت از طریق ازدواج انجام دهند. متقاضیان دریافت اقامت از طریق ازدواج در سوئد باید از وضعیت مالی و اقتصادی مناسبی برخوردار بوده و ازدواج آن­ها رسمی و قانونی باشد.

متقاضیان دریافت اقامت از طریق ازدواج در سوئد باید مدارکی را ارائه دهند که نشان دهنده تمکن مالی آن­ها جهت تامین هزینه­های زندگی در کشور سوئد است. البته افرادی که تابعیت سوئد و دیگر کشورهای اتحادیه اروپا را دارند معاف از این قانون بوده و می­توانند بدون ارائه مدارک مالی اقامت از طریق ازدواج در سوئد را دریافت کنند. افرادی که اقامت دائم سوئد را دریافت کرده­اند و یا تحت عنوان پناهنده در این کشور اقامت دارند نیز می­توانند از قانون درآمد در این کشور صرف­نظر کرده و اقامت از طریق ازدواج در سوئد را دریافت کنند.

متقاضیان دریافت اقامت از طریق ازدواج در سوئد باید درنظر داشته باشند حتی اگر بیشتر از ده سال در این کشور اقامت داشته باشند و پس از آن صوری بودن ازدواج محرز شود ویزا و تابعیت سوئد لغو شده و فرد متقاضی ملزم به ترک کشور خواهد بود. بنابراین ارائه مدارکی که واقعی بودن ازدواج را ثابت می­کند یکی از اصلی­ترین موارد برای دریافت اقامت از طریق ازدواج در سوئد شناخته می­شود.

اقامت از طریق ازدواج در سوئد

امتیاز شما


امتیاز شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان
02145131
مشاوره رایگان واتس آپ
(کلیک کنید)