#

اقامت از طریق کار در اسپانیا

به دلیل تغییرات لحظه ای در قوانین کشورها، قبل از اقدام حتما با مشاوران موسسه هماهنگ کنید
  • 22 دی 1398
  • کشورها
  • 441 بازدید
  • بدون نظر

اقامت از طریق کار در اسپانیا

اسپانیا یکی از کشورهای قاره ی اروپاست که جزو کشورهای توسعه یافته جهان است که به دلیل استانداردهای بالایی که برای زندگی افراد فراهم می کند و جاذبه های بسیار زیبایی که دارد سالانه افراد زیادی را برای گرفتن اقامت به خود جذب می کند، یکی از راه هایی که افراد می توانند اقامت اسپانیا را دریافت کنند، دریافت اقامت از طریق کار در اسپانیا است.

اگر شما هم می خواهید در مورد دریافت اقامت در اسپانیا بدانید و می خواهید از این طریق در این کشور پیشرفته اروپایی مشغول به کار شوید و اقامت این کشور را بگیرید پس ادامه ی این مقاله را از دست ندهید.

ویزای کار اسپانیا

طبق قوانین کشور اسپانیا افرادی که می خواهند در این کشور مشغول به کار شوند باید ویزای کاری این کشور را داشته باشند، البته به دلیل این که اسپانیا یکی از کشورهای اتحادیه ی اروپاست طبق قوانین اتحادیه ی اروپا شهروندان کشورهایی که عضو اتحادیه ی اروپا هستند می توانند بدون داشتن مجوز کاری در کشور اسپانیا مشغول به کار شوند اما افراد سایر کشورها باید ویزای کاری اسپانیا را داشته باشند.

اما برای این که بتوانید ویزای کار اسپانیا را دریافت کنید باید دعوت نامه ای از سوی یک کارفرما دریافت کنید، البته توجه داشته باشید که پیدا کردن فردی که حاضر باشد بدون مصاحبه ی حضوری برای شما دعوت نامه ی کاری ارسال کند کار آسانی نیست.

دریافت دعوت نامه ی شغلی از طریق درج آگهی

یکی از راه هایی که افراد می توانند در یک شغل پذیرفته شوند و سپس بواسطه ی شغل مورد نظر خود ویزای کاری دریافت کنند و در کشور مورد نظر مشغول به کار شوند درج آگهی است. درج آگهی یکی از روش های مرسوم در طی چند سال گذشته بوده است به طوری که افراد زیادی از طریق آگهی شغل مورد نظر خود را پیدا کرده اند و در نهایت اقامت کشور مورد نظر خود را از طریق کار دریافت کرده اند.

اما در حال حاضر شرایط برای پذیرش نیروی کاری از طریق درج آگهی دشوارتر شده است و به این صورت است که کارفرما ابتدا باید به مدت ۹۰ روز در اسپانیا اگهی درج کند، اگر نیروی کاری مدنظر خود را پیدا نکرد به مدت ۹۰ روز در اتحادیه ی اروپا آگهی درج می کند اگر باز هم نیروی کاری مدنظر خود را پیدا نکرد سپس در کشورهای دیگر آگهی درج می کند.

ویزای کار اسپانیا

نکته ای در مورد کارفرمای اسپانیایی

نکته ای که می خواهیم در مورد کارفرمای اسپانیایی به آن اشاره کنیم این است که همه ی کارفرماهای اسپانیایی نمی توانند برای نیروی خارجی دعوت نامه ی کاری ارسال کنند و تنها کارفرماهایی می توانند دعوت نامه ی کاری برای افراد خارجی ارسال کنند که با مراجعه به اداره ی مهاجرت اسپانیا درخواست نیروی خارجی کرده باشند.

در ضمن به دلیل این که اصطلاحا کارفرما در این جا به عنوان اسپانسر عمل می کند، شرکت و یا کارفرمایی که دعوت نامه ی کاری ارسال می کنند باید اعتبار زیادی داشته باشند و همچنین به دلیل این که قرار است نقش اسپانسر را ایفا کنند از وضعیت اقتصادی خوبی نیز برخوردار باشند.

مشاغل مورد نیاز در اسپانیا

اسپانیا یکی کشورهای اروپایی است که آمار بیکاری در آن زیاد است اما با این وجود هنوز هم در برخی از مشاغل در اسپانیا نیاز به نیروی کاری وجود دارد و این مسئله به این دلیل است که نیروی متخصص دانشگاهی در این کشور کم است و به همین دلیل این کشور همیشه به جذب نیروی خارجی و البته متخصص نیاز دارد.

اما همان طور که گفتیم در برخی از مشاغل در اسپانیا همچنان نیاز به نیروی کاری وجود دارد که این مشاغل شامل مواردی همچون پزشکی، املاک و مستغلات، حسابداری، فناوری اطلاعات، آموزش زبان انگلیسی، اموزش دانشگاهی، هتلداری، گردشگری و … می شود.

مشاغل مورد نیاز در اسپانیا

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای کاری اسپانیا

برای این که بتواند اقامت از طریق کار در اسپانیا را دریافت کنید باید ویزای کاری اسپانیا را داشته باشید و برای این که بتوانید ویزای کاری اسپانیا را بگیرید باید مدارکی را ارائه دهید که این مدارک شامل موارد زیر می شوند:

  • ارائه ی سه قطعه عکس پاسپورتی که حداکثر شش ماه پیش گرفته شده باشد.
  • ارائه ی گواهی عدم سوء پیشینه
  • اصل و کپی پاسپورت
  • ارائه ی فرم پیشنهاد کار که در آن شرایط فرد و همچنین شرایط کار بیان شده باشد
  • گواهی پزشکی رسمی
  • توضیحات کامل در مورد فعالیت شرکتی که فرد قرار است در آن مشغول به کار شود
  • ارائه ی شماره ی ثبت تامین اجتماعی از سوی کارفرما و همچنین شماره ی ثبت مالی
  • ارائه ی مدارکی که نشان دهنده ی تهعدات مالی کارفرما برای جذب فرذ متقاضی باشد.

نکاتی در مورد دریافت ویزای کاری اسپانیا

برای این که بتوانید با روند دریافت ویزای کاری اسپانیا بهتر آشنا شوید باید با نکات دیگری نیز در این زمینه آشنا شوید:

  • برای این که بتوانید ویزای کار خود را به واسطه ی دعوت کارفرما دریافت کنید نیاز به ۲ تا ۹ زمان دارید.
  • فردی که ویزای کاری اسپانیا را دریافت می کند و چند سال به واسطه ی کار خود در اسپانیا اقامت قانونی دارد می تواند بعد از ۲ تا ۵ سال برای گرفتن اقامت دائم درخواست دهد.
  • به دلیل این که فرد قرار است در بازار اسپانیا مشغول به کار شود برای بسیاری این سوال ایجاد می شود که ایا نیاز است که برای گرفتن ویزای کاری اسپانیا به زبان اسپانیایی مسلط بود در پاسخ باید بگوییم که در شغل مورد نظر شما آشنایی با زبان اسپانیایی یکی از شرایط آن بود باید به زبان اسپانیایی مسلط باشید، در غیر این صورت آشنایی با زبان اسپانیایی صد در صد الزامی نخواهد بود. اما به طور کلی احتمال این که نیاز باشد با زبان اسپانیایی آشنا باشید تا بتوانید ویزای کاری اسپانیا را دریافت کنید بسیار زیاد است.

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای کاری اسپانیا

در نهایت باید به این نکته اشاره کنیم که برای این که بتوانید ویزای کار اسپانیا را دریافت کنید باید پروسه ی طولانی و نسبتا دشواری را طی کنید، پس اگر می خواهید در کشور اسپانیا مشغول به کار شوید و از این طریق اقامت این کشور را بگیرید باید در زمینه ی حرفه بسیار ماهر و خبره باشید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر راجع به مهاجرت به کشور اسپانیا با دفتر موسسه دانش گستر کوه نور تماس بگیرید و مشاوره اولیه رایگان را دریافت نمایید.

امتیاز شما


امتیاز شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان
02145131
مشاوره رایگان واتس آپ
(کلیک کنید)