#

اقامت انگلستان از طریق ازدواج

به دلیل تغییرات لحظه ای در قوانین کشورها، قبل از اقدام حتما با مشاوران موسسه هماهنگ کنید
  • 18 مهر 1398
  • مقالات تحلیلی
  • 380 بازدید
  • بدون نظر

اقامت انگلستان از طریق ازدواج

آن دسته از افرادی که به دنبال دریافت اقامت انگلیس از طریق ازدواج هستند باید بدانند که می توانند از این طریق ویزای اقامت انگلیس را به دست آورند . ویزای ازدواج در انگلیس برای آن دسته از متقاضیانی است که می خواهند با شهروند انگلیس و یا فردی که اقامت دائم انگلیس دارد ازدواج کند. این نوع ویزا به دو دسته تقسیم می شود که در ادامه آن ها را بررسی می کنیم. توجه داشته باشید که این ویزا تنها برای آن دسته از متقاضیانی است که قصد دارند واقعا با یکی از اتباع انگلیس ازدواج کنند و اما کسانی که تنها می خواهند از راه ازدواج صوری اقامت این کشور را به دست آورند مشمول این ویزا نخواهد بود و اگر دولت انگلستان این موضوع را متوجه شود شاید فرد برای همیشه از اقامت به این کشور محروم شود .

انواع ویزا برای متقاضیان دریافت اقامت در انگلیس از طریق ازدواج

۱-ویزای نامزدی در انگلیس :

این نوع از ویزا خود به دو دسته تقسیم می شود که عبارتند از : ویزای نامزدی معمولی و ویزای نامزدی ویزیتوری .
متقاضی دریافت اقامت در انگلیس از طریق ازدواج اگر بخواهد ویزای معمولی نامزدی انگلیس را به دست آورد بعد از این که همه شرایط شما مورد بررسی قرار گرفت شما یک ویزای شش ماهه در این کشور به دست خواهید آورد که در این مدت زمان باید ازدواج کنید . هم چنین باید امکان به ثبت رساندن ازدواج نیز برای فرد امکان پذیر باشد .
این نکته نیز بسیار مهم است که چند همسری نه تنها در این کشور قانونی نیست بلکه جرم هم خواهد بود پس در مدارک ارائه شده باید وضعیت تاهل فرد نیز مشخص شده باشد . پس تا این جا فهمیدیم که در ابتدا به شما یک ویزای شش ماهه تعلق خواهد گرفت و بعد از آن که کارهای مربوط به ازدواج خود را انجام دادید یک ویزای سه ساله انگلیس را دریافت خواهید کرد .
در ویزای ویزیتوری انگلیس در همان ابتدا به فرد یک ویزای شش ماه داده می شود وبه این طریق به وی به این کشور رفته و برای فرد فرصت ازدواج فراهم می شود بعد از این به کشور خودش برمی گردد و اما بعد از طریق همان کشور خود ویزای سه ساله ازدواج در انگلیس را دریافت می کند . البته متقاضیان دریافت اقامت در انگلیس از طریق ازدواج در ایران باید بدانند که فعلا از این راه نمی توانند اقامت این کشور را دریافت کنند.
در ویزای نامزدی در انگلیس این مورد بسیار مهم است که متقاضی این موضوع را به اثبات برساند که قبل از این که مهلت ویزا منقضی شود این کشور را ترک کند . هم چنین باید این موضوع را به اثبات برساند که در زمانی که در این کشور است می تواند هزینه های زندگی خود را پرداخت کند بدون این که از طرف دولت به وی کمکی شود.

ویزای نامزدی در انگلیس

مدارک موردنیاز برای دریافت ویزای نامزدی

۱- پاسپورت جدید و قدیم متقاضی
۲- سه قطعه عکس رنگی
۳- مدارکی که ثابت کند وضعیت مالی خوبی دارید.
۴- مدارکی که در مورد برنامه آینده شما برای ازدواج را به اثبات می رساند.
۵- مدارکی که ثابت کند این ازدواج حقیقی است و این دو نفر به صورت مستمر با هم درارتباط اند .
۶- مدارکی که ثابت کند هزینه های ثبت ازدواج را پرداخت کرده اید .
با استفاده از این ویزا افراد می توانند از مزایای شهروندی به آسانی استفاده کنند . در این کشور اجازه کارکردن به صورت تمام وقت را دارند . این ویزا این قابلیت را دارد تا به ویزای اقامت تبدیل شود و بعد از گذشت پنج سال می تواند به اقامت دائم انگلیس تبدیل شود .

۲-ویزای ازدواج در انگلیس :

کسانی که متقاضی دریافت اقامت در انگلیس از طریق ازدواج هستند می خواهند ویزای ازدواج در انگلیس را دریافت کنند باید بدانند که در ابتدا به آن ها یک ویزای سی و سه ماه داده می شود . بعد از تمام شدن این دوره دوباره شرایط شما مورد بررسی قرار می گیرد و اگر همه چیز درست بود دوباره ویزای شما به همین میزان تمدید می شود . حال اگر تا پنج سال در این مورد برای متقاضی مشکلی ایجاد نشود اقامت وی به اقامت دائم انگلیس تبدیل خواهد شد .
نکته ای که در این جا حائز اهمیت است این موضوع است که سن ازدواج هر دو طرف باید هجده سال تمام شده باشد . متقاضی می تواند در این نوع از ویزا فرد می تواند در انگلیس به کار و تحصیل نیز بپردازد. برای درخواست کردن این ویزا فرد باید به سفارت انگلستان مراجعه کند و مدارک خود را نیز به این سفارت ارائه کند .

مدارک موردنیاز برای دریافت ویزای نامزدی

مدارک موردنیاز برای دریافت ویزای ازدواج در انگلیس

۱- ارائه پاسپورت جدید و قدیم متقاضی
۲- شناسنامه متقاضی
۳- عکس ها و فیلم هایی از مراسم عروسی باید ارائه شود .
۴- پرینت های تلفن که نشان دهد زوج و زوجه با هم ارتباط مستمری داشته اند.
۵- حساب مشترک از بانک های پاسارگارد و پارسیان مورد قبول خواهد بود .
۶- تکمیل کردن فرمی برای درخواست ویزا
۷- دریافت کردن نوبت از سفارت انگلیس
۸- دو قطعه عکس
۹- ارائه مدرک زبان در سطح A1

اعلام ازدواج در انگلیس

قبل از ازدواج زوج و زوجه وظیفه دارند تا این موضوع را به اداره ثبت محلی اعلام کنند و این اعلام کردن اولین قدم برای رسمی کردن ازدواج است. در این جلسه مامور ثبت به صورت جداگانه با ان ها ملاقات می کند و از آن ها سوالاتی در مورد خودشان می پرسد . هر دو طرف باید اطلاعات خود را ارائه دهند و آن ها را امضا کنند.. زوج باید هفت روز قبل از اعلام در انگلیس اقامت داشته باشد.

شرایط دریافت ویزای ازدواج در انگلیس

۱- یکی از طرفین زوج و یا زوجه مقیم قانونی کشور انگلیس باشند.
۲- طرفین با هم ملاقات کرده باشند و با هم آشنایی داشته باشند .
۳- زوج و زوجه این قصد را داشته باشند تا در این کشور اقامت دائم را دریافت کنند.
۴- محل سکونت زوج و زوجه معین شده باشد.
۵- زوج و زوجه نباید قصد این را داشته باشند تا از کمک های مردمی و عام المنفعه استفاده کنند.

شرایط دریافت ویزای ازدواج در انگلیس

امتیاز شما


امتیاز شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان
02145131
مشاوره رایگان واتس آپ
(کلیک کنید)