#

اقامت انگلیس از طریق تولد فرزند

به دلیل تغییرات لحظه ای در قوانین کشورها، قبل از اقدام حتما با مشاوران موسسه هماهنگ کنید
  • 17 مهر 1398
  • مقالات تحلیلی
  • 603 بازدید
  • بدون نظر

اقامت انگلیس از طریق تولد فرزند

ابتدا باید مطالبی در زمینه اخذ اقامت انگلیس از طریق تولد فرزند، دو عنوان اصالت خاک و اصالت خون تعریف شوند. هر کشوری قوانین مربوط به خوش را دارد و موضع های متفاوتی دارند. هر کشور باتوجه به اینکه کدام اصل را پذیرفته اند نسبت به آن قوانینی در این مضمون دارند که باید به آنها توجه کرد.به عبارت دیگر پذیرفتن اصالت خاک تنها یک اصل اصلی است اما باید اصل های فرعی را نیز دانست.
روش معمول جهت اعطای تابعیت کشور مورد نظر و اینکه در حال حاضر اکثر کشورهای دنیا سیستم تابعیت از طریق خون را به رسمیت شناخته اند. با این حال در بین کشورهای توسعه یافته می توان گفت تنها کشورهای کانادا و امریکا و تا حدودی کشور ایرلند تابعیت خاکی را مبنای اقامت کشور از طریق تولد فرزند دانسته اند.
کشور سوئد نیز تنها به کسانی تابعیت خاکی اعطا می کند که از پدر و مادری بدون ملیت به دنیا آمده باشد. به طور کلی این اصل که همان اصل سیستم خاک باشد بیشتر در کشورهای قاره آمریکا (چه آمریکای شمالی و چه جنوبی) حاکم است و مجموعا حدود ۳۰ کشور قانون تابعیت خاک را دارند.

اصالت خاک:

در قانون سیستم خاک تعریف می شود که بدون توجه به تابعیت پدر و مادر فرزند افراد با تولد فرزند خود در خاک کشوری می تواند اقامت از طریق تولد را به دست آورد. اما مسئله ای که در اینحا بسیار مهم است این است که به والدین و دیگر اعضای خانواده بعد از چه مدتی اقامت می دهند و قوانین مربوط به آن چیست. به دلیل این که فرزند به طور خودکار (صرف نظر از تابعیت والدین خود) تابعیت آن کشور را اخذ می نماید.

اقامت از طریق تولد در انگلیس

اصالت خون:

این تعریف بیان می کند که اگر پدر یا مادر صرف نظر ازخاک وسرزمینی که در آن حضور دارند چنانچه تابعیت یک کشور را داشته باشند فرزند آنها نیز می تواند تابعیت آن کشور را داشته باشد و تنها از تابعیت پدر ومادرش می تواند اجازه ی داشتن تابعیت را اخذ کند.
به این صورت که نوزاد متولد شده به محض تولد تابعیت را از پدر و یا مادر خود اخذ می نماید و قانون تابعیت کشور مورد نظر، کشور محل تولد قرزند را ملاک قرار نمی دهد. (قانون ایران این است که فقط پدر فرزند را مورد قبول قرار می دهد وتابعیت مادر فرزند که تابعیت ایرانی دارد قبول ندارد.)
در این باره باید ذکر شود که کشور انگلیس در مواجه با اخذ اقامت انگلیس از طریق تولد فرزند از سیستم خون پیروی می کند. در ادامه سعی شده است همه مباحث در ارتباط اخذ اقامت انگلیس از طریق تولد فرزند بررسی شود.
ابتدا باید ذکر کرد که پذیرفتن اقامت از طرف ایران شباهتهایی با نظام قانونی در انگلیس است. برای مثال قوانین ایران تابعیت اصلی از طریق سیستم خون را می پذیرد (آن هم تنها از طریق پدر ایرانی) که این مسئله ی نظام حقوقی براساس سیستم خون بر انگلیس حاکم است.
به عبارت دیگر باید حداقل یکی از والدین نوزاد به دنیا آمده، بریتانیایی باشند تا بتواند با تولد در خاک بریتانیا و یا کشور دیگری تابعیت انگلستان را کسب کند.

شرایط وقوانین مربوط به اقامت انگلیس از طریق تولد فرزند

نوزادی که در انگلستان وهمچنین از والدینی که یکی از آن ها انگلیسی بوده ویا تابعیت انگلستان را دارا می باشد و یا حتی محل زندگی خود را این کشور قرار داده باشد متولد شود. قانون جدیدی مبنی بر این که اگر یکی از والدین نوزاد، تبعه جامعه اروپا یا منطقه اقتصادی اروپا یا شهروند سوییس باشد نیز می تواند این شانس را داشته باشد که با تولد فرزند شهروند رسمی کشور انگلیس باشد.
همچنین هرگاه نوزادی از یک پدر انگلیسی که در خارج از انگلستان زندگی می کند، متولد شود ولی ازدواج آنها هنوز رسمی نشده باشد بایستی نوزاد زمانی که کمتر از ۱۸ سال سن داشته باشد درخواست دریافت تابعیت انگلستان را نماید. قانون دیگری مبنی بر این که نوزادی که از والدین نامعلوم در خاک انگلستان متولد شده باشد ناچارا باید تابعیت انگلستان را دریافت کنند، زیرا براساس قانون رسمی سازمان ملل هیچ فردی نباید بدون ملیت وتابعیت باشد.
تا قبل از سال ۱۹۸۳، تابعیت بریتانیایی تنها از طریق پدر به فرزند منتقل می شد و این در حالی است که والدین نیز حتما باید رسما ازدواج کرده باشند. بچه هایی که در کشورهای مشترک المنافع و یا در محدوده جمهوری ایرلند متولد می شوند، اگر پدرشان به واسطه نسب بریتانیایی نباشد، نمی توانند تابعیت بریتانیایی را دریافت کنند.

اقامت از طریق تولد در انگلیس

در صورتی که شرایط زیر حاصل شود می توان گفت اقامت انگلیس از طریق فرزند را شامل می شود:

• نوزادی که در خارج از انگلستان متولد شده باشد ولی حداقل یکی از والدین وی تبعه انگلستان باشد.
• نوزادی که در خارج از انگلستان متولد شده باشد و یکی از والدین وی در خدمت پادشاه باشد.
• نوزادی که با خانواده انگلیسی مرتبط بوده ولی والدین وی به طور دقیق مشخص نباشد.
در حالت کلی می توان گفت که اگر پدر و مادر مقیم در انگلستان باشند و یا حق اقامت انگلستان داشته باشند واین حق دائم ویا بلند مدت باشد می توانند شهروند انگلیس شنلخته شوند. اگر در حالتی که کودکی از تولد تا ۱۰ سالگی در بریتانیا زندگی کند می تواند با حق طول عمر در این کشور ثبت نام کند و تابعیت کشور انگلستان را اخذ کند نکته ی حائز اهمیت این است که این مورد هیچ ارتباطی به پدر یا مادر او ندارد.
همینطور در حال حاضر امکان کسب شهروندی از طریق تولد، برای افرادی که پدر و یا مادر اقامت انگلستان نداشته باشند وجود ندارد و آن افرادی که تابعیت سایر کشورها را دارند می بایست از راه های کسب شهروندی که در انگلستان وجود دارد از جمله زندگی در خاک این کشور و انجام کار و اعمال شهروندی مانند پرداخت بیمه و مالیات، تابعیت خود را اخذ نمایند وهنگام تولد فرزند نیز اقامت انگلیس از طریق فرزند را دریافت خواهند کرد.

هزینه های بیمارستان و تولد فرزند در انگلستان

خدمات زایمان در انگلستان به دو بخش تقسیم می شود:

• خدمات پیش از تولد: این در حالی است که اگر فرد تحت پوشش بیمه ی NHS باشد، در بخش خدمات پیش از تولد به صورت رایگان، شامل حال مادر می شود.
• خدمات هنگام تولد: اگر مادر حین بارداری نیازهای خاصی هم داشته باشد به پزشک دیگری معرفی می شود.
صرف نظر از پوشش بیمه ای هزینه هر دوره سونوگرافی در انگلستان چیزی در حدود ۱۰۰ پوند هزینه خواهد داشت. همینطور خدمات حین تولد هم بسته به خدمات ارائه شده باید بین ۲۰۰۰ تا ۵۰۰۰ پوند هزینه دارد. اگر متخصص زنان و زایمان هم باشد، دستمزد پزشک به این مبالغ اضافه خواهد شد.

هزینه های بیمارستان و تولد فرزند در انگلستان

امتیاز شما


امتیاز شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان
02145131
مشاوره رایگان واتس آپ
(کلیک کنید)