#

اقامت انگلیس از طریق ثبت شرکت

به دلیل تغییرات لحظه ای در قوانین کشورها، قبل از اقدام حتما با مشاوران موسسه هماهنگ کنید
  • 12 مهر 1398
  • مقالات تحلیلی
  • 616 بازدید
  • بدون نظر

دریافت اقامت کشور انگلستان از طریق ثبت شرکت

انگلستان یکی از معتبر ترین کشورها جهت امور تجاری است و ازین جهت دومین کشور برتر برای ثبت شرکت است که برای این امر شرایط آسانی برای متقاضیان خود دارد. کشور انگلستان با کشور ایران فاصله زیادی ندارد به همین دلیل و به دلیل قرانین راحتش برای ثبت شرکت متقاضیان ایرانی زیادی برای اقامت انگلستان از طریق ثبت شرکت اقدام می کنند.

ثبت شرکت در کشور انگلستان

در کشور انگلستان نیازی به حضور فرد در این کشور برای ثبت شرکت نخواهد بود و فرد متقاضی حتما نباید شخصا به این کشور جهت ثبت شرکت خود سفر کند.

نکته ویژه دیگر در رابطه شرکت های انگلستان این است که یک شرکت می تواند یک مدیر و یک سهامدار داشته باشد و هم چنین می تواند تنها یک نفر هم برای مدیریت و هم برای سهامداری داشته باشد.

به عبارتی هیچ محدودیتی برای ثبت شرکت در کشور انگلستان وجود ندارد و فرد می تواند حتی اگر در این کشور دارای تجارت و یا کسب و کار خاصی نیست برای ثبت شرکت خود اقدام کند و از این طریق اقامت خود را در کشور انگلستان دریافت کند.

ثبت شرکت در کشور انگلستان

روال ثبت شرکت در کشور انگلستان

مدارک لازم جهت ثبت شرکت:

  1. ابتدا باید یک نام مناسب برای شرکت خود در حوزه فعالیت های ان انتخاب کنید.
  2. سپس باید یک آدرس معتبر برای شرکت خود در کشور انگلستان ارائه دهید.
  3. شرکت شما باید دارای حداقل یک مدیر عامل و یک سهامدار باشد که با توجه به شرایط خاص کشور انگلستان فرد سهامدار می تواند همان مدیر عامل شرکت باشد.
  4. کدهایی در کشور انگلستان موجود هستند به نام کدهای SIC. این کدها کدهای استاندارد کشور نگلستان می باشند که برای انواع مختلف کسب و کار ازپیش تعیین شده اند و نوع تجارت را مشخص میکنند. شما نیز برای ثبت شرکت خود باید از طریق ارائه یکی از این کدها زمینه ی فعالیت شرکت خود را مشخص کنید که توع تجارت شما را مشخص خواهد کرد.
  5. در صورتی که شرکت سهامداران بیشتری دارد و یا افراد دیکری در شرکت نقش مهمی را دارند، این افراد باید معرفی شوند.

پس از تهیه همه این مدارک فرد می تواند شرکت خود را ثبت کند. ابتدا باید فرم ثبت شرکت را از طریق پست و یا حضوری ارسال کند و همزمان مبلغ ۱۰۰ پوند را جهت ثبت شرکت به این صورت پرداخت کند.

شرکت ها در کشور انگلستان هم پنین می توانند به صورت انلاین نیز ثبت شوند. هزینه ی ثبت آنلاین شرکت در کشور انگلستان ۱۲ پوند است که باید پرداخت شود و در طول ۲۴ ساعت کاری شرکت در سیستم و در نتیجه در کشور انگلستان ثبت خواهد شد.

پس از ثبت شرکت مجوز ثبت شرکت صادر میشود که مشخصات شرکت و شماره ثبت آن به طور کامل در آن ذکر شده است. اگر این مدرک توسط فرد دریافت نشد یعنی شرکت هنوز به طور کامل به ثبت نرسیده است و مشکلاتی در این زمینه وجود دارد.

پس از دریافت این مجوز شرکت می تواند فعالیت خود را آغاز کند. پس از گذشت سه ماه شرکت باید حتما در اداره مالیات ثبت شود.

روال ثبت شرکت در کشور انگلستان

انواع شرکت هایی که یک متاضی ثبت شرکت می تواند در کشور انگلستان به ثبت برساند:

  1. شرکت سهامی خاص با مسئولیت محدود (Private company limited by shares: LTD): این نوع شرکت یک شرکت خصوصی است و مدیر این شرکت می تواند هرگونه نامی را برای ای نوع شرکت انتخاب کند. هدف این شرکت انجام معاملات تجاری بدون هیچ گونه محدودیت است. این نوع شرکت ها تقریبا برای همه نیازهای تجاری کشور انگلستان مناسب هستند . هر نوع کسب و کاری را می توانند با ثبت این نوع شرکت ها داشته باشند. کارکنان این نوع شرکت ها می توانند در سایر کشورهای جان نیز همکار داشته باشند ولی این شرکت ها فقط یک مدیر و فقط یک سهامدار می توانند داشته باشند. این نوع شرکت ها نسبت به سایر شرکت ها سود بیشتری از لحاظ مالیاتی برای سهامدار خود قائل هستند.
  2. شرکت های خصوصی با مسئولیت محدود (Ready Made Private Limited Company): تفاوت این شرکت ها با شرکت سهامی خاص در این است که به محض اینکه پرونده ثبت شرکت فرد متقاضی تکمیل شد و هزینه ثبت شرکت به طور کامل پرداخت شد، بلافاصله بعد از آن فرد می تواند شماره ثبت شرکت خود را دریافت کند با به عبارتی این نوع شرکت ها آماده به کار می باشند. این نوع شرکت میتواند به تعداد دلخواه مدیر و یا سهامدار داشته باشد اما ثبت مدیران جدید و انتقال سهام به سهامداران جدید معمولا کمی طول خواهد کشید. هزینه ثبت این نوع شرکت کمی گران تر خواهد بودو این نوع شرکت ها هر نوع نامی را نمی توانند داشته باشند.
  3. شرکت های خصوصی با مسئولیت محدود همراه با گارانتی (Private company limited by Guarantee): این نوع شرکت ها دولتی نیستند یا به عبارتی غیرانتفاعی محسوب می شوند. اعضای ایناین نوع شرکت ها نمی توانند ارزش آن را به افراد دیگر انتقال دهند و بیشتر برای دانشگاه، انجمن های ورزشی و سازمان هایی که از افراد مختلف عضویت می پذیرند، انتخاب می شوند. همچنین می تواند یک موسسه خیریه باشند. کارکنان این شرکت ها مسئولیت محدود دارند و برای ثبت این شرکت ها می توان در عرض چند ساعت تمام کارهای تکمیل پرونده و دریافت شماره ثبت شرکت را انجام داد.
  4. شرکت سهامی عام (Public Limited Company: PLC): ویژگی خاص این نوع شرکت ها این است که سهام آن ها می تواند در صورت لزوم به عموم مردم تعلق بگیرد. با ثبت این نوع شرکت کارکنانش می توانند در هرجای جهان به کار مشغول شوند و می توانند هر نوع کسب و کاری را داشته باشند. این نوع شرکت ها نیاز به سرمایه اولیه زیادی دارند و باید حداقل دارای دو مدیر و یک سهامدار باشند. می توان در عرض چند ساعت با داشتن سرمایه اولیه کارهای ثبت شرکت را انجام داد و هر نوع نامی را برای این نوع شرکت تعیین کرد. تمامی شرکت های خصوصی می توانند در شرایط خاص به شرکت های سهامی عام تبدیل شوند.
  5. ثبت شرکت های مشارکتی به مسئولیت محدود (Limited Liability Partnership: LLP): این نوع شرکت ها بیشتر در زمانی تاسیس می شوند که شرکت های موجود تمایل به انجام مشارکت های جدید و به دست آوردن مسئولیت محدود هستند. بیشتر برای شرکت های بزرگ حسابداری و شرکت ها حقوقی تاسیس مشوند و برای انواع فعالیت های تجاری مناسب هستند. همانگونه که از نام آن پیداست کاربران این نوع شرکت ها مسئولیت محدود خواهند داشت. این نوع شرکت نیز در عرض چند ساعت قابل به ثبت می باشد.
  6. ثبت شرکت های مدیریت املاک (Flat Management Company: FMC): این نوع شرکت ها می توانند هم به صورت یک شرکت با سهامی محدود و هم به صورت یک شرکت محدود با گارانتی تاسیس شوند. در اکثر موارد این نوع شرکت ها توسط افرادی به ثبت می رسند که کار آن ها ساخت و ساز املاک است و به واسطه این شرکت پس از تکمیل واحد های مسکونی و تجاری ساخته شده برای فروش آن ها اقدام می کنند. هم چنین می توان از این نوع شرکت ها فقط برای تعمیر و نگهداری املاک نیز استفاده کرد.

انواع ثبت شرکت انگلستان

فرد متقاضی ثبت شرکت در کشور انگلستان می تواند به سادگی برای ثبت هرکدام از شرکت های گفته شده اقدام کند و از این طریق اقامت خود را در کشور انگلستان به سادگی دریافت کند و هم چنین به سرمایه گذاری در انگلستان بپردازند.

امتیاز شما


امتیاز شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان
02145131
مشاوره رایگان واتس آپ
(کلیک کنید)