#

اقامت ایتالیا از طریق ازدواج

به دلیل تغییرات لحظه ای در قوانین کشورها، قبل از اقدام حتما با مشاوران موسسه هماهنگ کنید
  • 18 مهر 1398
  • مقالات تحلیلی
  • 728 بازدید
  • بدون نظر

اقامت ایتالیا از طریق ازدواج

از جمله کشورهای عضو شینگن می توان به ایتالیا اشاره کرد .برای مهاجرت و دریافت اقامت در این کشور راه های بسیار زیادی وجود دارد که از جمله آن ها می توان به تحصیل ، کار و .. اشاره کرد . یکی از راه های دریافت کردن اقامت ایتالیا از طریق ازدواج است . قوانین ایتالیا به صورتی است که افرادی اقامت ایتالیا دارند و یا شهروند این کشور هستند اگر شخصی با آن ها ازدواج کند می تواند اقامت این کشور را به دست آورد. قوانین که در مورد تابعیت زن و مرد در این کشور وجود دارد برابر است یعنی فرقی نمی کند یک زن ایتالیایی با فرد خارجی ازدواج کند و یا یک مرد ایتالیایی با فرد خارجی ازدواج کند قوانین درمورد هر دوی این افراد یکسان است و در هر دو صورت شخص می تواند اقامت همسر خود را دریافت کند .

مسئله ای که در این جا اهمیت دارد این است که باید طرفین به دولت ایتالیا ثابت کنند که این ازدواج به صورت حقیقی صورت گرفته است و باید زوج و زوجه برای اثبات این مورد مدارکی را ارائه کنند زیرا به دلیل زیاد شدن ازدواج های صوری در این روش سخت گیری های زیادی از طرف دولت ایتالیا صورت می گیرد.

دریافت کردن اقامت ایتالیا از طریق ازدواج

برای مثال اگر یک ایرانی بخواهد با یکی از اتباع ایتالیایی ازدواج کند باید در ابتدا این موضوع را هم در کنسول گری کشور خود به ثبت برساند و هم در کنسول گری ایتالیا این موضوع را ثبت کند . حال اگر هر دو نفر در خارج از کشور زندگی می کنند باید برای ازدواج کردن به کنسول گری ایتالیا مراجعه کنند. هر فردی که با یکی از شهروندان ایتالیایی ازدواج کند اگر شخص در داخل کشور ایتالیا باشد شش ماه بعد از این ازدواج می تواند درجه یک آن جا شود و اما اگر در خارج از این کشور زندگی کند می تواند سه سال بعد از ازدواج شهروند این کشور شود و اقامت ایتالیا را دریافت کند . در این صورت می تواند در این کشور زندگی کند و باید ازدواج خود را در دفاتر اسناد رسمی به ثبت برساند.

اگر فرد در خارج از کشور ایتالیا باشد دو سال بعد از ازدواج می تواند اقامت این کشور را دریافت کند و سه سال بعد هم تابعیت ایتالیا را خواهد داشت . حال اگر متقاضی دریافت اقامت ایتالیا از طریق ازدواج صاحب فرزندی شود و یا بچه ای را به فرزند خواندگی قبول کند زمان دریافت اقامت وی نصف خواهد شد .

دریافت کردن اقامت ایتالیا از طریق ازدواج

همان طور که گفتیم متقاضی دریافت اقامت از طریق ازدواج می تواند در ابتدا در این کشور بعد از دو سال اقامت بگیرد و بعد از سه سال هم می تواند تابعیت ایتالیا را دریافت کند و اما لازمه همه این موارد این است که باید برای آن ها درخواست بدهد. در سایت مرکزی ایتالیا همه مدارک برای دریافت اقامت در ایتالیا ذکر شده است و شخص برای دریافت کردن ویزا ایتالیا باید این مدارک را تهیه کند و این مدارک را به کنسول گری و یا سفارت ایتالیا بفرستد . مدارک باید همگی به زبان ایتالیایی ترجمه شده باشد و بعد از آن تحویل کنسول گری داده می شود . برای فرم درخواست باید ۲۰۰ دلار پرداخت شود .

البته در سال های اخیر در این مورد سخت گیری های بسیار زیادی می شود و این حساسیت ها در مورد کشور ایران بسیار بیش تر است به همین دلیل بسیاری از افراد به دنبال ازدواج های صوری در این کشور هستند که قوانینی که برای مقابله با این روش درنظرگرفته می شود نیز باعث شده است تا سخت گیری ها در این باره دوچندان شود . روند ویزای ازدواج و نامزدی در ایتالیا پروسه ای بسیار دشوار و زمان بر دارد به همین دلیل هم افراد راه دیگری را برای دریافت کردن اقامت در این کشور انتخاب می کنند و بعد از ان در این کشور ازدواج می کنند. از جمله این راه ها می توان به ویزای تحصیلی و یا ویزای کاری اشاره کرد.

مدارک لازم برای دریافت کردن اقامت ایتالیا از طریق ازدواج

  • برای دریافت کردن تابعیت ایتالیا نباید در این مورد مانع امنیتی وجود داشته باشد.
  • رونوشتی از اجازه اقامت به انضمام تمبرهای مالیاتی
  • ارائه کردن گواهی ازدواج معتبر و داشتن زندگی با دوام تا زمانی که اقامت برای افراد صادر شود .
  • گواهی تاریخ اقامت قانونی در ایتالیا به اضافه تمبر مالیاتی
  • گواهی که ثابت کند همسر ایتالیایی اجازه استفاده از حقوق شهروندی به اضافه تمبر مالیاتی
  • گواهی که ثابت کند اتهامی در دادگاه منطقه ای که فرد در آن زندگی می کند برای وی وجود ندارد .
  • از شهرستانی که در آن ازدواج به ثبت رسیده است باید گواهی ازدواج صادر شود و یا یک کپی از سند ازدواج ارائه شود
  • عدم محکوم شدن به جرم هایی که مجازات آن ها حداکثر بیش تر از سه سال باشد و در جرم های غیر سیاسی نباید محکومیتی بیش تر از یک سال
  • گواهی از پلیس برای نداشتم سابقه کیفری که توسط مقامات هر کشور صادر می شود . این مدارک باید اصل باشد و دارای آپوسیل از اداره دولتی این کشور داشته باشد و ترجمه ایتالیایی آن همراهش باشد.
  • گذرنامه معتبر و کپی از همه صفحه های آن

مدارک لازم برای دریافت کردن اقامت ایتالیا از طریق ازدواج

هزینه های زندگی در ایتالیا

با توجه به سطح زندگی که هر فرد دارد هزینه های زندگی فرد در ایتالیا نیز متفاوت خواهد بود .در هر ماه هزینه های مربوط به خوراک و پوشاک برابر ۲۰۰ تا ۳۰۰ یورو در هر ماه خواهد بود و سایر هزینه ها در این کشور نیز برابر ۶۰-۴۵ یورو خواهد بود . البته نمی توان به صورت دقیق این هزینه ها را تخمین زد زیرا رفت و آمد فرد و میزان هزینه هایی که برای زندگی دارد با هم متفاوت است .هزینه های اجاره مسکن در کشور ایتالیا بسته به شهر و یا مساحت خانه ای که برای زندگی درنظر می گیرید متفاوت خواهد بود . به صورت کلی باید برای اجاره مسکن در ایتالیا مبلغ ۳۰۰ تا ۵۰۰ یورو را درنظربگیرید .

موسسه دانش گستر کوه نور با بیش از سالها سابقه درخشان در زمینه اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی آماده خدمت رسانی به علاقه مندان تحصیل در خارج از کشور می باشد. مشاورین موسسه همواره سعی بر آن دارند تا بهترین راهنمایی را به دانشجویان ارائه دهند. جهت مشاوره در زمینه های تحصیل در اروپا و کانادا مشاورین ما آماده ارائه بهترین مشاوره و خدمت رسانی به علاقه مندان می باشند.

امتیاز شما


امتیاز شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان
02145131
مشاوره رایگان واتس آپ
(کلیک کنید)