#

اقامت در ایتالیا از طریق کار

به دلیل تغییرات لحظه ای در قوانین کشورها، قبل از اقدام حتما با مشاوران موسسه هماهنگ کنید
  • 24 دی 1398
  • کشورها
  • 587 بازدید
  • بدون نظر

اقامت در کشور ایتالیا از طریق کار

کشور ایتالیا از درصد بالای بیکاری برخوردار است به همین دلیل برای متقضیانی که شهروند کشور ایتالیا نباشند تنها در موارد خاصی می توانند در این کشور مشغول به کار شوند و همچنین دریافت همه شغل ها برای آن ها امکان پذیر نخواهد بود.

افرادی که می خواهند به کشور ایتالیا مهاجرت کنند و از طریق کار در این کشور اقامت داشته باشند باید ویزای کاری این کشور را دریافت کنند و یکی از شرایط دریافت این ویزا دریافت یک پیشنهاد شغلی از طرف کارفرمایان و شرکت های ایتالیا است.

ذکر این نکته نیز ضروری است که متقاضیانی که شهروند کشورهای اتحادیه اروپا باشند نیزای به دریافت ویزا نخواهند داشت و به سادگی می توانند در کشور ایتالیا و یا سایر کشورهای عضو این اتحادیه اقامت داشته باشند.

در ابتدا کارفرما باید به مدت سه ماه در کشور ایتالیا به دنبال فرد مورد نظر خود باشد و درصورتی که فرد مناسب برای این موقعیت پیدا نشد باید به مدت ۳ ماه دیگر در کشورهای عضو اتحادیه اروپا به دنبال فرد مورد نظر برای این موقعیت شغلی باشد. در این ۳ ماه نیز باز هم اگر فرد مناسب پیدا نشد آن گاه می تواند برای کشورهای بین المللی درخواست و آگهی این شغل را ارسال کند. در هر صورت کارفرما باید ثابت کند که نتوانسته است نیروی متخصص مورد نظر خود را در کشور ایتالیا و کشورهای اروپا پیدا کند و مجبور شده است این درخواست نیرو را رای کشورهای بین الملل ارسال کند.

در نتیجه با توجه به این شرایط اقامت در ایتالیا از طریق کار بسیار سخت و دارای ظرفیت محدودی خواهد بود.

در صورتی که فرد متقاضی واجد شرایط نیروی متخصص مورد نیاز کارفرمای ایتالیایی باشد می تواند درخواست و مدارک خود را برای او ارسال کند. در صورتی که کارفرما درخواست فرد را پذیرفت دعوت نامه ای از کشور ایتالیا برای فرد متقاضی ارسال خواهد کرد.

مراحل دریافت اقامت ایتالیا از طریق کار

در مرحله بعد فرد متقاضی باید به سفارت مراجعه کرده و وقت مصاحبه خود را تنظیم کند. سپس در روز مصاحبه در سفارت ایتالیا حاضر شده و با ارائه مدارک مورد نیاز از جمله دعوت نامه کارفرمای ایتالیایی برای ویزای کاری کشور ایتالیا درخواست دهد.

در صورتی که درخواست فرد قبول شد ویزای کاری کشور ایتالیا را دریافت کرده و با دریافت این نوع ویزا می تواند اقامت کشور ایتالیا را از طریق کار دریافت کند.

همچنین ذکر این نکته نیز ضروری است که دعوت نامه کارفرمای ایتالیایی تنها به مدت ۶ ماه قابل قبول خواهد بود و پس از آن هیچ اعتباری برای سفارت نخواهد داشت. همچنین در صورتی که فرد متقاضی موفق به دریافت دعوت نامه از سوی یک کارفرمای ایتالیایی شود حدود ۹۹ درصد موفق به دریافت ویزای کاری ایتالیا شده است در غیر اینصورت و در صورتی که فرد دعوت نامه ای از کشور ایتالیا نداشته باشد نباید انتظار دریافت ویزای کاری کشور ایتالیا را داشته باشد و در اکثر موارد در این رابطه درخواست فرد رد خواهد شد.

انواع ویزای کار کشور ایتالیا

ویزای کار مخصوص کارگران فصلی: همانگونه که در بالا گفته شد یکی از شرایط مهم و غیر قابل حذف این نوع ویزا داشتن یک پیشنهاد کاری از طرف یک کارفرمای ایتالیایی خواهد بود در غیر اینصورت این نوع ویزا صادر نخواهد شد.

در ابتدای صدور این ویزا دارای اعتبار ۶ ماهه خواهد بود و در صورت اتمام این ۶ ماه تا ۳ ماه دیگر قابل تمدید خواهد بود. در صورتی که فرد بتواند در این مدت سوابق کاری عالی را ارائه دهد ویزای او به اقامت دائم تبدیل خواهد شد در غیر اینصورت به مدت ۳ ما دیگر تمدید خواهد شد.

ویزای کار مخصوص ملیت ها و کشورهای خاص: متقضیان ویزای کاری کشور ایتالیا در صورتی که شهروند یکی از کشورهای استرالیا، نیوزیلند و کره جنوبی باشند می توانند برای این نوع ویزا درخواست دهند. این نوع ویزا به مدت یک سال برای آن ها صادر خواهد شد و با در دست داشتن این نوع ویزا می توانند در کشور ایتالیا کار کنند و یا به ایتالیا سفر کنند. البته باید سن آن ها کمتر از ۳۰ سال باشد و حداقل مدرک لیلسانس خود را کسب کرده باشند.

همچنین متقاضیان ویزای کاری کشور ایتالیا در صورتی که شهروند کشور کانادا باشند می توانند این نوع ویزا را اعتبار دو ساله دریافت کنند که در این مدت به آن ها اجازه کار و سفر در کشور ایتالیا داده خواهد شد. برای درخواست این نوع ویزا نیز فرد متقاضی باید دارای حداکثر سن ۳۵ سال باشد.

انواع ویزای کار کشور ایتالیا

اعتبار ویزای کاری کشور ایتالیا

معمولا و در اکثر موارد این ویزا دارای اعتبار یک ساله است. اگر کارفرمای شخص از تخصص و تجربه او و همچنین عملکرد کاری او راضی باشد و بخواهد همکاری با او را ادامه دهد با ادامه همکاری بین فرد و کارفرما، ویزای کاری کشور ایتالیا برای او تمدید خواهد شد و پس ازمدت معینی می تواند اقامت دائم کشور ایتالیا را از طریق کار دریافت کند.

ویزای کار و ویزای همراه کشور ایتالیا فرد متقاضی می تواند همسر و فرزند خود را همراه خود از طریق دریافت ویزای کاری کشور ایتالیا به این کشور وارد کند اما برای این کار چند نکته مهم قابل توجه است.

اول اینکه فرد باید توانایی مالی خود را اثبات کند. به این صورت که فرد باید توانایی پرداخت هزینه های زندگی خود و همسر و فرزندش را در کشور ایتالیا داشته باشد و بتواند این مورد برای سفارت ایتالیا اثبات کند.

دوم اینکه فرد باید آدرس محل سکونت خود را در کشور ایتالیا برای سفارت مشخص کند. سفارت باید مطمئن شود که فرد محل اسکانی برای خود و خانواده اش در کشور ایتالیا فراهم کرده است.

سوم اینکه فرد متقاضی و همراهانش باید تاییدیه سلامت پزشکی ارائه دهند و دارای سلامت جسمی و روحی باشند.

همچنین فرزندان فرد نیز باید دارای حداکثر سن ۱۸ سال و مجرد باشند.

در صورت رعایت این موارد فرد می تواند همراه همسر و فرزند خود به کشور ایتالیا از طریق ویزای کاری سفر کند. همسر و فرزند شخص نیز می توانند در کشور ایتالیا دارای شغل بوده و درآمد داشته باشند.

با همه مواردی که گفته دریافت اقامت در کشور ایتالیا از طریق کار مسیر پیچیده و دشواری خواهد داشت در نتیجه اگر شما متقاضی دریافت اقامت کشور ایتالیا از طریق کار هستید می توانید از موسسات مربوطه کمک بخواهید و یا از وکلای معتبر در این زمینه مشاوره دریافت کنید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر راجع به مهاجرت به  ایتالیا با دفتر موسسه دانش گستر کوه نور تماس بگیرید و مشاوره اولیه رایگان را دریافت نمایید.

۵/۵ - (۱ امتیاز)


5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان
02145131
مشاوره رایگان واتس آپ
(کلیک کنید)