#

اقامت در پرتغال

به دلیل تغییرات لحظه ای در قوانین کشورها، قبل از اقدام حتما با مشاوران موسسه هماهنگ کنید
  • 6 بهمن 1398
  • کشورها
  • 493 بازدید
  • بدون نظر

اقامت در پرتغال

غربی ترین کشورهای اروپایی کشور پرتغال است. این کشور تابستان های بسیار طولانی دارد و هم چنین مرزهای ساحلی جذاب و زیبای ان باعث شده است تا نظر بسیاری از افراد را به خود جذب کند. فرهنگ کشور پرتغال بر پایه دوستی های صمیمی و بنیان خانواده است و همین هم باعث شده است تا افراد خواهان این باشند تا اقامت پرتغال را دریافت کنند.

کشور پرتغال از ان دسته کشورهایی است که خیلی مورد توجه مهاجران نیست و اما فواید زیادی دارند که با فهمیدن ان ها می توان به راحتی در پرتغال به زندگی و تحصیل پرداخت . کشور پرتغال برای دریافت اقامت دائم و یا گرفتن پاسپورت قوانین ساده ای دارد .

برای خرید ملک در پرتغال نیز در مقایسه با سایر کشورها هزینه ها بسیار پایین تر است.و افراد می توانند با اقامت در پرتغال علاوه بر زندگی بهتر هزینه های کمتری را نیز صرف ان کنند.در کشور پرتغال مناطق زیادی وجود دارد که می توان متقاضی با توجه به وضع اقتصادی خود ان را انتخاب کند.

کسانی که می خواهند محل زندگی خود را تغییر دهند می توانند به عنوان یک گزینه بسیار خوب به کشور پرتغال نیز فکر کنند.

اقامت در پرتغال

معرفی راه هایی برای اقامت در پرتغال

برای اقامت در پرتغال راه های زیادی وجود دارد که در ادامه این مطلب به بررسی ان ها می پردازیم :

۱-اقامت در پرتغال از راه سرمایه گذاری :

متقاضیان اقامت در پرتغال می توانند با استفاده از فرصت هایی که کشور پرتغال برای ان ها ایجاد کرده است به سرمایه گذاری در پرتغال بپردازند. برای سرمایه گذاری در پرتغال راه های زیادی وجود دارد  که عبارتند از : خرید ملک در پرتغال ، ثبت شرکت در پرتغال ، خریدن بیزینس های فعال ، سرمایه گذاری در بخش های دولتی ، خریدن سهام .

هرکدام از این راه ها را اگر متقاضی برای سرمایه گذاری استفاده کند در ابتدا برای او ویزای یک ساله صادر می شود و بعد از ان نیز اگر سرمایه گذاری فرد ادامه باید این ویزا بیش تر می شود و به میزان دو سال تمدید می شود بعد از گذشت پنج سال از این روند فرد می تواند اقامت دائم پرتغال را دریافت کند . بعد از این که فرد بتواند شش سال در این کشور اقامت کند خواهد توانست تابعیت پرتغال را دریافت کند.

۲-اقامت در پرتغال از راه تمکن مالی و یا بازنشستگی :

برای این که فرد متقاضی ویزای اقامتی در پرتغال را دریافت کند این راه بهترین گزینه مورد نظر است.برای استفاده از این راه فرد باید ثابت کند که به میزان ۶۰۰ یورو درامد دارد. این درامد می تواند حاصل از اجاره دادن منزل ،سودهای بانک و یا سایر درامدها باشد.

اگر فرد این شرایط را داشته باشد خواهد توانست دولت پرتغال را قانع کند که شرایط لازم را برای استفاده از این راه دارد ومی تواند ویزای D7 پرتغال را دریافت کند.دلیل نام گذاری این روش به نام بازنشستگان این است که بازنشستگان که حقوق برابر ۵۵۷ یورو در ماه باشد می تواند خود و خانواده اش از این راه ویزا بگیرند.

این ویزا در ابتدا به مدت ۴ ماه صادر خواهد شد و بعد از این که در این مدت فرد وارد کشور پرتغال شد باید در همین مدت بتواند این زمان به اقامت یک ساله تبدیل کند. تمدیدهای دیگر این ویزا به صورت دو ساله خواهد بود تا بعد از مدت شش سال فرد بتواند اقامت دائم در پرتغال را به دست اورد.

۳-دریافت اقامت پرتغال از راه ازدواج :

در بسیاری از کشورها می توان با ازدواج با اتباع ان کشور اقامت ان کشور را به دست اورد.برای این که فرد بتواند برای دریافت اقامت از این راه استفاده کند باید همه مراحل ازدواج به صورت قانونی صورت گیرد و هم چنین ثبت ان هم به صورت رسمی باشد.اگر همه مراحل این ازدواج درست باشد فرد می تواند در ابتدا اقامت موقت را دریافت کند و بعد از سه سال نیز به اقامت دائم در پرتغال را دریافت خواهند کرد.اگر این ازدواج صوری باشد و تنها برای گرفتن اقامت صورت گرفته باشد همه راه ها برای مهاجرت ان ها بسته خواهد شد.

برای این که شما اقامت دریافت کنید در سفارت پرتغال از شما سوالاتی پرسیده خواهد شد که باید بتوانید به ان ها پاسخی درست بدهید. علاوه بران باید بتوانید درامدی مناسب داشته باشید .

دریافت اقامت پرتغال از راه ازدواج

۴-دریافت اقامت در پرتغال از راه کارافرینی :

با استفاده از این روش فرد ویزای D2 پرتغال را دریافت می کند. در این روش فرد باید یک طرح تجاری خوب را مطرح کند بعد از ان نیز باید بتواند مسئولین مورد نظر را قانع کند که می تواند شرکتی را در پرتغال به ثبت برساند و این طرح او برای ایجاد اشتغال در پرتغال بسیار مفید خواهد بود.

۵-دریافت اقامت در پرتغال از راه کار :

این روش برای دریافت اقامت در پرتغال روشی دشوار است و مراحل قانونی ان بسیار زیاد است.در ابتدا باید یک کارفرما شما را استخدام کند و این کار فرما مثل اسپانسری برای شما در کشور پرتغال خواهد بود.بعد از این هم سفارت بنابر همین موضوع به شما ویزای کار در پرتغال خواهد بود .اگر توانستید ویزای کاری در پرتغال را موقتا بدست اورید بعدها خواهید توانست اقامت دائم را نیز دریافت کنید.

دشوار بودن این روش به خاطر این است که کشورهای اروپایی نیاز به نیروی کار خارجی ندارند و پیدا کردن شغل برای اتباع خارجی در ان سخت است.

۶-دریافت اقامت در پرتغال از راه تحصیل :

از راه هایی که ایمنی زیادی دارد و به وسیله ان می تواند اقامت در پرتغال را به دست اورد تحصیل است.کشور پرتغال در رشته های مختلفی دانشجوهای زیادی را می پذیرد و هزینه مربوط به تحصیل ان ها نیز برابر ۱۰ تا ۱۲ هزار یورو خواهد بود.

بعضی مواقع نیز شرایطی وجود دارد که باعث می شود فرد برای تحصیل در پرتغال بورسیه شود.همین بورسیه های تحصیلی باعث می شود تا هزینه های مربوط به تحصیل در ان جا صفر شود. اگر فردی در پرتغال به تحصیل بپردازد می تواند به سایر کشورها نیز مثل برزیل رفت و امد کند و یا حتی برای تحصیل انتقالی بگیرد.

دریافت اقامت در پرتغال از راه کار

امتیاز شما


امتیاز شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان
02145131
مشاوره رایگان واتس آپ
(کلیک کنید)