#

اقامت فنلاند از طریق ازدواج

به دلیل تغییرات لحظه ای در قوانین کشورها، قبل از اقدام حتما با مشاوران موسسه هماهنگ کنید
  • 16 مهر 1398
  • مقالات تحلیلی
  • 958 بازدید
  • بدون نظر

اقامت فنلاند از طریق ازدواج

از راه های مهاجرت به فنلاند ، دریافت اقامت از طریق ازدواج است . این روش در سال های اخیر مورد توجه افراد بسیار زیادی بوده است . بسیاری از کشورها وجود دارند که در آن ها از راه ازدواج اقامت این کشورها را دریافت می کنند. زمانی که برای دریافت اقامت فنلاند در نظرگرفته می شود بسته به ازدواج با تبعه فنلاند و یا فردی دارد که تنها مقیم این کشور است . بسیاری از افراد که اقدام به ازدواج با اتباع فنلاند می کنند می توانند اقامت این کشور را دریافت کنند و اما بعد از چند سال اگر شرایط لازمه برقرار باشد تابعیت فنلاند را دریافت خواهد کرد . البته آن دسته از متقاضیانی که می خواهند با افرادی ازدواج کنند که از اتباع ایتالیا هستند می توانند زودتر از کسانی که اقامت دائم این کشور را دارند به اقامت این کشور دست پیدا کنند.

دریافت ویزای نامزدی و ازدواج در فنلاند

زمانی که فردی خارجی می خواهد با یکی از اتباع فنلاندی ازدواج کند و یا با فردی ازدواج کند که اقامت دائم فنلاند را دارند ازدواج کند برای ازدواج و ورود این کشور ویزا را درخواست دهد. ویزایی که برای ورود به این کشور داده می شود تحت عنوان ویزای نامزدی و ازدواج فنلاند شناخته می شود . دریافت کردن ویزای نامزدی و ازدواج دارای شرایط بسیار زیادی است که در ادامه بررسی می شود .

فردی که متقاضی دریافت اقامت از طریق ازدواج است برای ورود به این کشور نباید منع قانونی را داشته باشد و متقاضی باید درخواست خود را به همراه سایر مدارک لازم برای صادر شدن ویزا به کنسول گری فنلاند تحویل دهد. متقاضی باید مدارکی را ارائه کند که مشخص کند وی مجرد است و یا اگر هم قبلا ازدواج کرده است باید مدارکی را ارائه کند که مشخص کند همسرش فوت کرده است و یا از وی طلاق گرفته است .

برای این که مورد اتهام ازدواج صوری در فنلاند قرار نگیرد باید مدارکی را ارائه کند که نشان دهد بین دو نفر ارتباط عاطفی وجود دارد از جمله این مدارک می توان به عکس های مشترک اشاره کرد . ارائه این مدارک تنها به خاطر این است که این دولت اطمینان یابد ازدواج آن ها حقیقی است و به صورت صوری تنها برای دریافت کردن اقامت در این کشور نبوده است .

حال اگر به هر دلیلی زوج و زوجه نتوانند در این کشور اقامت بگیرند می توانند به کشور دیگری رفته در آن جا ازدواج کنند و درنهایت نیز دوباره به فنلاند برگردند و به همراه همسر خود خواستار دریافت کردن اقامت فنلاند از طریق ازدواج شوند .

دریافت ویزای نامزدی و ازدواج در فنلاند

انواع ازدواج در فنلاند

در این کشور ازدواج ها به دو صورت اتفاق می افتد که در ادامه آن ها را بررسی می کنیم :

الف) ازدواج مدنی : این نوع از ازدواج ها در اداره ثبت و با استفاده از مامور ثبت و یا در دادگستری توسط قاضی انجام می شود . ازدواج های مدنی در فنلاند در این مکان ها اگر صورت گیرد رایگان خواهند بود و البته خودتان می توانید هماهنگی های لازم را انجام دهید و این ازدواج را در مکان های دیگری صورت دهید که البته باید هزینه های مربوط به آن را خودتان پرداخت کنید . متقاضیان دریافت اقامت در فنلاند از طریق ازدواج باید بدانند ثبت کردن ازدواج مهم ترین رکن در آن است .

ب)ازدواج مذهبی : این نوع از ازدواج ها همان طور که از نام آن پیداست در کلیساها و سایر انجمن های مذهبی صورت می گیرد و توسط فردی که در ان جا در مقام روحانی است اتفاق می افتد . کلیسا ها برای فرقه های مختلف متفاوت است .

امور بعد از ازدواج در فنلاند

زمانی که متقاضی دریافت اقامت در فنلاند از طریق ازدواج با یکی از اتباع فنلاندی ازدواج می کند این امکان وجود دارد که آن ها فامیلی مشترکی داشته باشند و یا این که هر کدام از آن ها فامیل خودشان را حفظ کنند ، اگر می خواهند نام خانوادگی مشترک داشته باشند می توانند نام هر کدام از آن ها انتخاب شود .

بسیاری از مسائل دیگر نیز وجود دارد که فنلاند در مورد آن ها قوانین خاصی را قرار داده است و متقاضی دریافت اقامت در فنلاند از طریق ازدواج باید از آن ها اطلاع کافی داشته باشد از جمله آن ها می توان به هزینه های زندگی ، سرپرستی کودکان و … اشاره کرد . قوانین فنلاند بیان کرده است که حقوق زن و مرد با هم برابر است و هر کدام از آن ها می توانند در مورد مسائل فردی خود به صورت جداگانه و مستقل به تصمیم گیری بپردازند. حال اگر یکی از آن ها بیکار باشند دیگری باید هزینه های زندگی و هزینه های مشترک هر دو تا تامین کند.

اگر ازدواج زوجین به صورت رسمی اتفاق افتاده باشد ، آن گاه نسبت به دارایی های هم حقی دارند و اگر از هم طلاق بگیرند دارایی آن ها به صورت مساوی بین یک دیگر تقسیم می شود . هم چنین اگر یکی از آن ها فوت کند دارایی بین همسر و بقیه ورثه تقسیم خواهد شد . زوج و زوجه حق ندارند تا بدون مشورت دیگری وسایل خانه را به فروش برسانند و باید در این زمینه با هم به یک تصمیم مشترک برسند . هیچ یک از زوجین نمی تواند دیگری را از ارث محروم کند و البته طلاق گرفتن آن ها قبل از دریافت کردن اقامت در فنلاند از طریق ازدواج همه این موارد را برهم می زند .

انواع ازدواج در فنلاند

دریافت کردن اقامت در فنلاند از طریق ازدواج

همه آن مدارکی که در بحث ویزای نامزدی در فنلاند بیان شد را باید متقاضی اقامت در فنلاند از طریق ازدواج ارائه کند و فرد فنلاندی نیز باید این مدارک را تهیه کند و همه آن ها را در اختیار مسئولین قرار دهد. در ابتدا باید تبعه فنلاندی پاسپورت فنلاندی این کشور را ارائه کند وتا هویت فنلاندی اش مشخص شود هم چنین باید آدرسش برای این دولت مشخص شود . تبعه فنلاندی باید ثابت کند که دارای تمکن مالی است و باید توانایی خود را برای این دولت به اثبات برساند که می تواند از همسر خارجی خود از نظر مالی حمایت کند.

موسسه دانش گستر کوه نور با بیش از سالها سابقه درخشان در زمینه اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی آماده خدمت رسانی به علاقه مندان تحصیل در خارج از کشور می باشد. مشاورین موسسه همواره سعی بر آن دارند تا بهترین راهنمایی را به دانشجویان ارائه دهند. جهت مشاوره در زمینه های تحصیل در اروپا و کانادا مشاورین ما آماده ارائه بهترین مشاوره و خدمت رسانی به علاقه مندان می باشند.

امتیاز شما


امتیاز شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان
02145131
مشاوره رایگان واتس آپ
(کلیک کنید)