#

اقامت پس از تحصیل در آلمان

به دلیل تغییرات لحظه ای در قوانین کشورها، قبل از اقدام حتما با مشاوران موسسه هماهنگ کنید
  • 20 مهر 1398
  • مهاجرت تحصیلی
  • 511 بازدید
  • بدون نظر

اقامت پس از تحصیل در آلمان

آشنایی با کشور آلمان

کشور آلمان یکی از کشورهای اروپایی است که در مرکز اروپایی غربی قرار دارد. این کشور پر جمعیت ترین کشور اتحادیه ی اروپا است که ۸۳ میلیون نفر را در خود جای داده است. کشور آلمان با کشورهای اتریش، جمهوری چک، سوئیس، لوکزامبورگ، فرانسه، بلژیک، هلند، لهستان و دانمارک همسایه است.
آلمان بهترین دانشگاه های جهان را در خود جای داده است به همین دلیل سالانه افراد زیادی برای تحصیل در دانشگاه های آلمان درخواست می دهند و به دلیل امکانات خوبی که کشور آلمان در اختیار افراد قرار می دهند، برخی از افراد ترجیح می دهند پس از تحصیل خود، در کشور آلمان اقامت داشته باشند.
اما مسئله ی اصلی این است که این افراد چگونه می توانند پس از تحصیل خود در کشور آلمان اقامت داشته باشند، اگر جزو افرادی هستید می خواهید پس از تحصیل خود در کشور آلمان، در این کشور اقامت داشته باشید پس توصیه می کنیم ادامه ی این مقاله را از دست ندهید.

اقامت پس از تحصیل در آلمان

برای این که بتوانید پس از تحصیل خود در کشور آلمان اقامت داشته باشید، راه های مختلفی وجود دارد که در ادامه این راه ها را مورد بررسی قرار می دهیم.

اقامت پس از تحصیل در آلمان

تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کاری

تنها راهی که افراد می توانند پس از تحصیل خود اقامت دائم آلمان را دریافت کنند این است که ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تبدیل کنند. نکته ای که در این جا باید به آن اشاره کنیم این است که دانشجویان بین المللی که از دانشگاه های آلمان فارغ التحصیل شده باشند می توانند بلافاصله پس از تحصیل خود در کشور آلمان کار کنند.
اما توجه داشته باشید که افرادی که اقامت ۱۸ ماهه دریافت می کنند باید بتوانند در این ۱۸ ماه مخارج زندگی خود را در آلمان تامین کنند. در ضمن به دلیل این که افراد می خواهند در بازار کار آلمان مشغول به تحصیل شوند باید بتوانند به زبان مردم این کشور یعنی زبان آلمانی صحبت کنند اما به طور کلی نیازی نخواهد بود که افراد مدرک زبان آلمانی ارائه دهند.
افرادی که از دانشگاه های آلمان فارغ التحصیل شده اند نسبت به افرادی که از دانشگاه های کشورهای دیگر فارغ التحصیل شده اند برای پیدا کردن کار در آلمان شانس بیشتری دارند. به یاد داشته باشید که دانشجویان بین المللی که از دانشگاه های آلمان فارغ التحصیل شده باشند و پس از فارغ التحصیلی به کشور خود بازگشته باشند، برای این که دوباره بتوانند به منظور کار کردن به کشور آلمان بازگردند باید ویزای کاری ۶ ماهه دریافت کنند.
اما اگر دانشجویان بین المللی که در دانشگاه های آلمان تحصیل می کنند پس از فارغ التحصیلی در آلمان پیشنهاد کاری داشته باشند نیازی نیست که ویزای کاری ۱۸ ماهه دریافت کنند.
مسئله ی دیگری که در مورد اقامت پس از تحصیل در آلمان باید به آن اشاره کنیم این است که وقتی که فرد متقاضی توانست پاز تحصیل خود، کار مورد نظر خود را در کشور آلمان پیدا کند باید برای مراحل بعدی اقامت خود فرد باید برای دریافت مجوز اقامت آلمان و یا کارت آبی اتحادیه ی اروپا اقدام کند.
توجه داشته باشید که شرایطی که مجوز اقامت آلمان با شرایطی که کارت آبی اتحادیه ی اروپا در اختیار افراد قرار می دهد متفاوت است، برای مثال افرادی که اقامت آلمان را دارند تنها می توانند ۶ ماه خارج از آلمان باشند، این در حالی است که افرادی که کارت آبی اتحادیه ی اروپا را دارند می توانند به راحتی در کشورهای اتحادیه ی اروپا کار کنند و این اجازه را دارند که ۱۲ ماه خارج از آلمان باشند.
و در نهایت این که در صورتی که فرد تمایل داشته باشد می تواند این اقامت ها را به اقامت دائم آلمان تبدیل کند، به این صورت که فرد پس از این که دو سال به دولت آلمان مالیات پرداخت کرد و همچنین شرایط لازم را داشت می تواند برای دریافت اقامت دائم آلمان درخواست دهد.
افرادی که اقامت دائم آلمان را دریافت می کنند می توانند پس از ۵ سال برای دریافت پاسپورت آلمان درخواست دهند.

تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کاری

مزایای اقامت دائم پس از تحصیل در آلمان

افرادی که می توانند با داشتن کار در آلمان و همچنین شرایط لازم، اقامت دائم آلمان را دریافت کنند می توانند از مزایای این امر بهره مند شوند که مزایای این امر شامل موارد زیر می شوند:
• به دلیل این که آلمان جزو کشورهای اتحادیه ی اروپا است، افرادی که اقامت دائم این کشور را دریافت می کنند می توانند در تمام کشورهای اتحادیه ی اروپا و همچنین سایر کشورها، به راحتی تجارت داشته باشند.
• دریافت اقامت دائم پس از تحصیل در آلمان، این امکان را به افراد می دهد که بتوانند به راحتی ویزای کشورهایی همچون انگلستان، کانادا و آمریکا را دریافت کنند.
• یکی دیگر از مزایای دریافت اقامت پس از تحصیل در آلمان این است که افراد می توانند در تمام کشورهای اتحادیه ی اروپا حساب بانکی باز کنند و حتی در این کشورها ملک خریداری کنند.
• و در نهایت این که افرادی که اقامت آلمان و یا کارت آبی اتحادیه ی اروپا را دریافت می کنند می توانند در تمام کشورهای اتحادیه ی اروپا کار کنند.

مدارک اقامت پس از تحصیل در آلمان

افرادی که تمایل به دریافت اقامت پس از تحصیل در آلمان دارند باید مدارکی را برای این کار ارائه دهند که این مدارک شامل موارد زیر می شوند:
• ارائه ی پاسپورت معتبر
• داشتن بیمه سلامت
• داشتن تمکن مالی، یعنی افراد بتوانند در طی مدتی که در آلمان اقامت دارند مخارج خود را تامین کنند.
در ضمن به این نکته توجه داشته باشید که در کشور آلمان مشاغلی همچون مهندسی، پزشکی و مشاغل مرتبط با فناوری بازار کار بسیار خوبی دارند و همچنین این که داشتن این شغل ها نیز در آلمان نیز می تواند برای افراد درآمد بسیار خوبی به همراه داشته باشد.

مدارک اقامت پس از تحصیل در آلمان

در نهایت این که باید به این مسئله اشاره کنیم که چنان چه می خواهید پس از تحصیل خود در کشور آلمان، اقامت این کشور را بگیرید حتما همه ی شرایط را مورد بررسی قرار دهید تا مطمئن شوید که شرایط این کار با شرایط شما تطبیق دارد یا خیر.

موسسه دانش گستر کوه نور با بیش از سالها سابقه درخشان در زمینه اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی آماده خدمت رسانی به علاقه مندان تحصیل در اسپانیا می باشد. مشاورین موسسه همواره سعی بر آن دارند تا بهترین راهنمایی را به دانشجویان ارائه دهند. جهت مشاوره در زمینه های تحصیل در آلمان ، اسپانیا و اروپا و همچنین تحصیل در کانادا مشاورین ما آماده ارائه بهترین مشاوره و خدمت رسانی به علاقه مندان می باشند.

امتیاز شما


امتیاز شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان
02145131
مشاوره رایگان واتس آپ
(کلیک کنید)