#

اقامت پس از تحصیل در انگلستان

به دلیل تغییرات لحظه ای در قوانین کشورها، قبل از اقدام حتما با مشاوران موسسه هماهنگ کنید
  • 21 مهر 1398
  • مهاجرت تحصیلی
  • 675 بازدید
  • بدون نظر

اقامت پس از تحصیل در کشور انگلستان

انگلستان کشوری است که منعطف ترین سیستم را برای دریافت اقامت دائم پس از تحصیل در دانشگاه های این کشور را دارد. ویزای تحصیلی کشور انگلستان تا ۱۲ ماه پس از اتمام دوران تحصیل دانشجو در این کشور اعتبار دارد. در این مدت دانشجو می تواند با اقامت در کشور انگلیس ویزای تحصیلی خود را به نوع دیگری از ویزا تبدیل کند و از این راه اقامت خود را تمدید و یا دائمی کند.

انواع ویزایی که دانشجو در این مدت می تواند دریافت کند:

• ویزای Tier 1 یا ویزای کارآفرینی:

این ویزا به افرادی با شرایط و استعدادهای خاص تعلق می گیرد. از جمله این شرایط می توان به سطح تخصص و سطح سرمایه فرد متقاضی، و همچنین پشتوانه کارآفرینی او و … اشاره کرد. دولت انگلیس با صدور این ویزا برای این دسته از فراد جهت جذب آن ها برای ماندن در این کشور پس از تحصیل تلاش می کند.

• ویزای Tier 2 یا ویزای کار:

این نوع از ویزا برخلاف ویزای Tier 1 یک ویزای عمومی است و می تواند برای همه افراد متقاضی اقامت در کشور انگلیس صادر شود. تنها، فرد متقاضی باید پس از اتمام دوران تحصیل خود در این کشور، یک کارفرمای شغلی با مجوز Tier 2 sponsor پیدا کند که از او جهت دریافت شغل حمایت کند سپس این نوع ویزا برای او صادر خواهد شد. اعتیار این نوع ویزا حدود ۵ سال خواهد بود و پس اتمام این اعتبار فرد متقاضی می تواند با در دست داشتن سابقه کاری عالی در طول این ۵ سال برای دریافت اقامت دائم خود در کشور انگلیس درخواست دهد.

• ویزای Tier 5:

این نوع ویزا برای دو دسته از افراد متفاوت است: برای جوانان و برای کارگران موقت که در کشور انگلیس مشغول به کارند.
با دریافت این نوع ویزا که در دسته اول شامل جوانان ۱۸ سال تا نهایت ۳۰ سال می شود، افراد می توانند به مدت ۲ سال متوالی در کشور انگلیس اقامت داشته باشند و مشغول کار شوند. در این نوع ویزا فرد باید تاییدیه کارفرمای خود را از طریق ارائه مدارک شناسایی مانند پاسپورت، دریافت کند همچنین فرد باید در ابتدای شروع کار مورد نظر حدود مبلغ ۲ پوند در حسابش موجود باشد. سپس بعد از این دو سال با توجه به سابقه کاری فرد در طی این مدت می تواند برای دریافت ویزای اقامت دائم خود در کشور انگلستان اقدام کند.
دسته دوم افرادی که می توانند این نوع ویزا را دریافت کنند کارگران موقت بین المللی می باشند. این دسته از افراد می توانند به مدت یک تا دو سال در کشور انگلیس اقامت داشته باشند. بسته به کاری که می خواهند در این کشور انجام دهند و همچنین بسته به نظر کارفرمای مربوطه این زمان متغیر خواهد بود.

انواع ویزایی در انگلستان

همچنین دانشجو با فراهم نمودن این شرایط نیز می تواند پس از اتمام دوران تحصیل خود در کشور انگلستان اقامت داشته باشد:

۱. ازدواج با یک شهروند انگلیسی:

فرد دانشجو پس از اتمام تحصیلات خود می تواند با یک شهروند انگلیسی ازدواج کند و از این راه مجوز اقامت خود را در کشور انگلستان دریافت کند. در این مورد باید حداقل مدت یک سال و نیم از ازدواج فرد با یکی از شهروندان انگلیسی گذشته باشد و همچنین بتواند ثابت کند که به دلیل دریافت اقامت دائم در کشور انگلستان با این شخص ازدواج نکرده است.
برای دریافت اقامت کشور انگلستان از طریق ازدواج دو نوع ویزای متفاوت بسته به شرایط فرد می تواند برای او صادر شود:
ویزای نامزدی کشور انگلستان: مدت اعتبار این ویزا در حدود ۶ ماه خواهد بود و به افرادی تعلق می گیرد که تنها با یک فرد انگلیسی نامزد کرده اند و ازدواج آن ها هنوز به ثبت نرسیده است. این ۶ ماه اعتبار این ویزا برای رسمی کردن ازدواج آن ها خواهد بود و پس از آن فرد می تواند ویزای ازدواج کشور انگلستان را از طریق کشور خود دریافت کند. اعتبار این ویزا حدود ۳۵ ماه خواهد بود. پس از اتمام اعتبار این ویزا در صورتی که فرد شرایط دریافت اقامت دائمی این کشور را داشته باشد و بتواند صلاحیت خود را در این مورد به اثبات برساند اقامت دائم کشور انگلستان را دریافت خواهد کرد در غیر این صورت ویزای ازدواج دوباره به مدت ۳۵ ماه برای او صادر خواهد شد.
همچنین ذکر این نکته نیز ضروری است که برای دریافت این نوع ویزاها اثبات توانایی مالی فرد برای پرداخت هزینه های زندگی خود و همسرش در کشور انگلستان الزامی خواهد بود.

ازدواج با یک شهروند انگلیسی

۲. سرمایه گذاری در کشور انگلستان:

سریع ترین روش دریافت اقامت کشور انگلستان پس از اتمام تحصیلات است زیرا در این روش نه نیازی به ارائه مدارک معتبر زبان خواهد بود و نه عدم نیاز به سابقه کاری. همچنین زمان بررسی پرونده افرادی که متقاضی اقامت در کشور انگلستان از طریق سرمایه گذاری هستند بسیار کمتر از سایر روش ها خواهد بود و چیزی در حدود ا هفته تا نهایت ۱ ماه طول خواهد کشید. در این روش فرد متقاضی اقامت این کشور باید حدود مبلغ ۲ تا ۳ میلیون پوند در این کشور سرمایه گذاری کند و پس از اتمام ۵ سال اقامت دائم خود را در کشور انگلستان دریافت خواهد کرد.
همچنین در صورتی که مبلغ سرمایه گذاری افراد در این کشور بیشتر باشد زمان کمتری طول خواهد کشید تا فرد اقامت دائم خود را در این کشور دریافت کند تا حدی که برای مبلغ ۵ میلیون پوند سرمایه گذاری فرد پس از ۳ سال اقامت دائم خود را دریافت خواهد کرد و برای مبلغ ۱۰ میلیون پوند این مدت ۲ سال طول خواهد کشید.
همچنین ذکر این نکته نیز ضروری است که مبلغ سرمایه گذاری افراد در طول مدت اقامت فرد در کشور انگلستان که منتظر دریافت اقامت دائم خود از این طریق هستند به هیچ وجه قابل برگشت و یا قابل دریافت نخواهد بود و تنها فرد می تواند سود این مبلغ سرمایه گذاری را برای پرداخت هزینه های زندگی خود در این کشور دریافت کند. افرادی که می خواهند پس از اتمام دوران تحصیلات خود در کشور انگلستان اقامت داشته باشند باید حتما طی دوران تحصیلات خود برای این امر برنامه ریزی کرده و آمادگی کامل را از هر لحاظ و برای ارائه هر نوع مدرک داشته باشند تا در نهایت با مشکلات متعدد مواجه نشوند.

سرمایه گذاری در کشور انگلستان

امتیاز شما


امتیاز شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان
02145131
مشاوره رایگان واتس آپ
(کلیک کنید)