#

اقامت کانادا از طریق تولد فرزند

به دلیل تغییرات لحظه ای در قوانین کشورها، قبل از اقدام حتما با مشاوران موسسه هماهنگ کنید
  • 17 مهر 1398
  • مقالات تحلیلی
  • 460 بازدید
  • بدون نظر

اقامت کانادا از طریق تولد فرزند

ابتدا باید مطالبی در زمینه اخذ اقامت کانادا از طریق تولد فرزند، دو عنوان اصالت خاک و اصالت خون تعریف شوند. هر کشوری قوانین مربوط به خوش را دارد و موضع های متفاوتی دارند. هر کشور باتوجه به اینکه کدام اصل را پذیرفته اند نسبت به آن قوانینی در این مضمون دارند که باید به آنها توجه کرد.به عبارت دیگر پذیرفتن اصالت خاک تنها یک اصل اصلی است اما باید اصل های فرعی را نیز دانست.
روش معمول جهت اعطای تابعیت کشور مورد نظر و اینکه در حال حاضر اکثر کشورهای دنیا سیستم تابعیت از طریق خون را به رسمیت شناخته اند. با این حال در بین کشورهای توسعه یافته می توان گفت تنها کشورهای کانادا و امریکا و تا حدودی کشور ایرلند تابعیت خاکی را مبنای اقامت کشور از طریق تولد فرزند دانسته اند.
کشور سوئد نیز تنها به کسانی تابعیت خاکی اعطا می کند که از پدر و مادری بدون ملیت به دنیا آمده باشد. به طور کلی این اصل که همان اصل سیستم خاک باشد بیشتر در کشورهای قاره آمریکا (چه آمریکای شمالی و چه جنوبی) حاکم است و مجموعا حدود ۳۰ کشور قانون تابعیت خاک را دارند.

اصالت خاک:

در قانون سیستم خاک تعریف می شود که بدون توجه به تابعیت پدر و مادر فرزند افراد با تولد فرزند خود در خاک کشوری می تواند اقامت از طریق تولد را به دست آورد. اما مسئله ای که در اینحا بسیار مهم است این است که به والدین و دیگر اعضای خانواده بعد از چه مدتی اقامت می دهند و قوانین مربوط به آن چیست. به دلیل این که فرزند به طور خودکار (صرف نظر از تابعیت والدین خود) تابعیت آن کشور را اخذ می نماید.

اصالت خون:

این تعریف بیان می کند که اگر پدر یا مادر صرف نظر ازخاک وسرزمینی که در آن حضور دارند چنانچه تابعیت یک کشور را داشته باشند فرزند آنها نیز می تواند تابعیت آن کشور را داشته باشد و تنها از تابعیت پدر ومادرش می تواند اجازه ی داشتن تابعیت را اخذ کند.
به این صورت که نوزاد متولد شده به محض تولد تابعیت را از پدر و یا مادر خود اخذ می نماید و قانون تابعیت کشور مورد نظر، کشور محل تولد قرزند را ملاک قرار نمی دهد. (قانون ایران این است که فقط پدر فرزند را مورد قبول قرار می دهد وتابعیت مادر فرزند که تابعیت ایرانی دارد قبول ندارد.)
در این باره باید ذکر شود که کشور کانادا در مواجه با اخذ اقامت کانادا از طریق تولد فرزند از سیستم خاک پیروی می کند. در ادامه سعی شده است همه مباحث در ارتباط اخذ اقامت کانادا از طریق تولد فرزند بررسی شود.

اصالت خون

بر این اساس فرزندی که در خاک کانادا متولد می شود فارغ از تابعیت مادر و پدر و نیز نوع اقامتی که آنها در کانادا دارند (چه به صورت قانونی و غیر قانونی) اقامت کانادا را دریافت می کند.
برای فرزند: تولد در خاک کانادا و اخذ شهروندی کانادایی در بدو تولد برای نوزاد یکی از بهترین مزایایی است که کشور کانادا برای اخذ اقامت کانادا از طریق تولد فرزند ارائه می دهد. وپس از اخذ اقامت برای وی پاسپورت کانادا صادر می شود. با داشتن پاسپورت کانادا، می تواند به بسیاری از کشورهای جهان به راحتی و بدون ویزا سفر کند و حتی در برخی کشورها از جمله انگلستان و آمریکا کار و تحصیل کند. همچنین می تواند از بهترین خدمات پزشکی کانادا به صورت رایگان بهره مند شود.
علاوه بر این ها وی می تواند به صورت رایگان در مدارس کانادا تحصیل کرده و برای دانشگاه از تخفیف ویژه ای برخوردار شود. مزیت بسیار مهم اخذ اقامت کانادا از طریق تولد فرزند این است که لازم نیس برای حفظ شهروندی فرزند متولد شده در کانادا زندگی و یا در کانادا اقامت داشته باشد او می تواند مادام العمر اقامت کانادا را داشته باشد.
برای والدین کودک نیز با داشتن فرزندی که شهروند کانادا است می توانند به راحتی ویزای بلند مدت کانادا را دریافت کنند. این در صورتی است که هنگامی که فرزند شما به سن ۱۸ سالگی رسید وی می تواند برای والدین خود را از طریق اسپانسرشیپ، اقامت دائم کانادا آنها را نیز اخذ نماید.
به همین علت تمام کودکان مهاجران، پناهندگان و شهروندان کانادا که در حریم هوایی وآبی کانادا متولد می شوند، طبق نظام حقوقی و سیستم قانونی خاک، به عنوان شهروندان کانادا محسوب می شوند ودر بدو تولد اقامت کانادا از طریق تولد فرزند را دریافت می کنند.
یک مورد خاص که در سال ۲۰۰۸ اتفاق افتاد این بود که یکی از مسافران خطوط هوایی شمال غربی در مسیر آمستردام به بوستون در طی پرواز دخترش متولد شد. این کودک به خاطر اینکه در خطوط هوایی کشور کانادا به دنیا آمده بود یک شهروند کانادایی تلقی شد.
همچنین کارمندان یک دولت خارجی در کانادا و یا یک سازمان خارجی مانند سازمان ملل متحد که دارای مصونیت دیپلماتیک در کانادا می باشد.

مسئله مهمی دیگری که مطرح می شود ورود زن باردار به کانادا است. در قانون کانادا هیچ مانعی برای ورود زن باردار به کانادا وجود ندارد اما بایستی مامور گمرک و مامور مهاجرتی کانادا در جریان تصمیم شما قرار نگیرند چرا که ممکن است موانعی به بهانه های مختلف به وجود آورند.

اقامت کانادا از طریق تولد فرزند

مسائل مهمی که در ورود زن باردار به کانادا و اقامت کانادا از طریق تولد فرزند باید دقت داشت:

قبل از ورود زن باردار به کانادا بهتر است خانه ای در کانادا آماده داشته باشید این خانه می تواند توسط فامیل یا دوستی در کانادا تهیه شده باشد.
قبل از ورود زن باردار به کانادا بهتر است پزشکی در نظر بگیرید که در کانادا و ایران فعالیت داشته باشد و پرونده پزشکی خود را در ایران نزد او ببرید و راجع به تصمیمتان صحبت کنید. اگر پزشکی با چنین شرایطی پیدا نکردید پزشکی در نظر بگیرید که با پزشکان در کانادا در ارتباط باشد و پرونده زایمان را برای همکارانش در کانادا ارسال کند.
علاوه بر این ها مهم است که بهترین شهر را برای زایمان انتخاب کرده باشید، به این دلیل که شما باید حداقل ۶ ماه در کانادا زندگی کنید پس منزل و شهر مقصد اهمیت زیادی دارد.

موسسه دانش گستر کوه نور با بیش از سالها سابقه درخشان در زمینه اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی آماده خدمت رسانی به علاقه مندان تحصیل در خارج از کشور می باشد. مشاورین موسسه همواره سعی بر آن دارند تا بهترین راهنمایی را به دانشجویان ارائه دهند. جهت مشاوره در زمینه های تحصیل در آلمان ، اسپانیا و اروپا و همچنین تحصیل در کانادا مشاورین ما آماده ارائه بهترین مشاوره و خدمت رسانی به علاقه مندان می باشند.

امتیاز شما


امتیاز شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان
02145131
مشاوره رایگان واتس آپ
(کلیک کنید)