#

اقامت کانادا از طریق تحصیل

به دلیل تغییرات لحظه ای در قوانین کشورها، قبل از اقدام حتما با مشاوران موسسه هماهنگ کنید
  • 12 شهریور 1398
  • مهاجرت تحصیلی
  • 568 بازدید
  • بدون نظر

اقامت در کشور کانادا از طریق تحصیل

کانادا یکی از بهترین کشور های بین المللی در زمینه امکانات تخصصی و پیشرفته آموزشی است به طوری که یکی از ۵ کشور برتر جهان در این زمینه محسوب می شود. داشتن شرایط بسیار خوب تحصیلی در کشور کانادا سالیانه متقاضیان زیادی را جهت پذیرش در دانشگاه های این کشور به خود جذب می کند به صورتی که تعداد متقاضیان تحصیل در کشور کانادا از چند سال اخیرشدیدا رو به پیشرفت بوده است.
سه شهر تورنتو، ونکوور و مونترال بیشترین آمار تعداد دانشجویان خارجی را که برای تحصیل به کشور کانادا مهاجرت می کنند، به خود اختصاص داده اند که در شهر تورنتو این آمار از همه بیشتر بوده و حدود ۴۰ درصد دانشجویان این شهر کانادا را برای ادامه تحصیل انتخاب می کنند.
داشتن مدرک رسمی زبان انگلیسی برای متقاضیان دریافت اقامت کشور کانادا از طریق تحصیل و متقاضیان صدور ویزای تحصیلی کشور کانادا الزامی است و در صورت نداشتن مدرک زبان فرد متقاضی ناچار به گذراندن دوره های زبان در کشور کانادا پیش از شروع ترم تحصیلی خود خواهد بود. همچنین برای پذیرش در دانشگاه های عالی و معتبر کانادا داشتن معدل بالا و داشتن نمره های بالای دروس تخصصی رشته مورد نظر فرد الزامی است.
افرادی که متقاضی اقامت در کشور کانادا هستند می توانند از طریق تحصیل در دانشگاه های این کشور نسبت به دریافت مجوز اقامت اقدام کنند. برای دریافت مجوز اقامت کشور کانادا از طریق تحصیل فرد متقاضی باید ویزای تحصیلی کشور کانادا را برای ورود به این کشور دریافت کند.

مراحل دریافت ویزای تحصیلی کشور کانادا و مجوز اقامت این کشور از طریق تحصیل

در ابتدا دانشجو باید رشته مورد نظر خود را در یکی از دانشگاه های کانادا برای ادامه تحصیل انتخاب کند. سپس باید مدارک مورد نیاز را برای دریافت تاییدیه پذیرش دانشگاه در رشته مورد نظر ارسال کند. در صورتی که با درخواست او موافقت شد و دانشگاه فرد را پذیرش کرد آن گاه فرد متقاضی می تواند برای در خواست ویزای تحصیلی کشور کانادا اقدام کند.
برای دریافت این ویزا، دانشجو باید ابتدا مدارک لازم را جمع آوری کند سپس با مراجعه به سفارت کانادا و یا سایت سفارت وقت مصاحبه خود را تعیین کند. سپس در روز مشخص شده برای مصاحبه به سفارت مراجعه کند و تمام مدارک خود را از جمله همان نامه تاییدیه پذیرش دانشگاه به افسر کنسولگری سفارت ارائه دهد. همچنین در هنگام مصاحبه افسر از فرد متقاضی سوالاتی خواهد پرسید که فرد باید با دقت و بدون ابهام به سوالات افسر پاسخ دهد.
در صورتی که مدارک ویزا کامل باشد و همچنین فرد در مصاحبه خود موفق باشد ویزای تحصیلی کشور کانادا بعد از گذشت مدت مشخصی برای او صادر خواهد شد.
از جمله مدارک مهم در صدور ویزای تحصیلی کشور کانادا می توان به مدارم تحصیلی مقاطع قبلی تحصیلی فرد متقاضی، نامه تاییدیه پذیرش یکی از دانشگاه های کانادا، مدارک مربوط به اثبات تمکن مالی فرد و توانایی پرداخت هزینه های تحصیل و زندگی در کشور کانادا و همجنین مدرک معتبر و رسمی زبان اشاره کرد. در صورتی که هر یک از این موارد در مدارک دانشجو موجود نباشد و یا به صورت ناقص ارائه شده باشند صدور ویزای تحصیلی کشور کانادا برای فرد متقاضی با مشکل مواجه خواهد شد و این ویزا برای فرد صادر نمی شود.

مراحل دریافت ویزای تحصیلی کشور کانادا و مجوز اقامت این کشور از طریق تحصیلسیستم آموزشی و دوره های تحصیلی کشور کانادا

فرد متقاضی برای اقامت در کشور کانادا از طریق تحصیل می تواند در یکی از مقاطع زیر در موسسات مربوطه ثبت نام کند سپس ویزای تحصیلی کشور کانادا را از این طریق دریافت کند.
۱. تحصیل در مدارس کانادا: تحصیل در مدارس کانادا از سن ۶ سالگی آغاز می شود و همچنین سیستم آموزشی مدارس در شهرهای مختلف کانادا دارای دوره ها و بخش های متفاوتی است.
دریافت ویزای تحصیلی برای تحصیل در مدارس کانادا شامل ویزای همراه نیز خواهد بود یعنی متقاضی تحصیل در مدارس کانادا( به دلیل اینکه متقاضی هنوز به سن قانونی ۱۸ سال کامل نرسیده است.) می توانند والدین خود را به عنوان همراه با خود به کشور کانادا ببرند. در این نوع ویزا فرد باید بلافاصله بعد از اتمام تحصیلات خود در مدارس کانادا این کشور را به همراه والدین خود ترک کرده و در صورتی که مایل باشد در کالج ها و یا دانشگاه های کانادا ادامه تحصیل دهد باید از کشور خود دوباره برای دریافت ویزای تحصیلی کشور کانادا اقدام کند.
• مدارس ایالت کبک: تحصیل مدارس در استان کبک دارای دو دوره Elementary school و secoundary school است که به ترتیب شش ساله و پنج ساله می باشند. در نتیجه تحصیل در مقطع مدارس در استان کبک ۱۱ سال خواهد بود و پس از اتمام این دوره ها محصل باید در کالج های کانادا ثبت نام کند و در آنجا ادامه تحصیل دهد.
• مدارس ایالت های ساسکا چوان، ادوارد و نیوبرانزویک: این مدارس علاوه بر دو دوره ای که در مدارس استان کبک وجود دارد دوره ای به نام Middle level نیز دارند. دوره Elementary باز هم ۶ ساله خواهد بود اما دو دوره scoundary و Middle هر کدام سه سال طول خواهند کشید.
محصلان بعد از اتمام این دوره ها می توانند بر اساس عملکرد تحصیلی خود در کالج ها و یا دانشگاه های کانادا ثبت نام کنند و در آن جا ادامه تحصیل دهند.
• مدارس دیگر ایالت ها مانند ایالت کلمبیا، لابرادور، انتریو، یوکان، آلبرتا، نیوفاندلند و …: مدارس در این ایالت ها مانند ایالت کبک تنها شامل دو دوره تحصیلی می شوند دوره Elementary school و secoundary school که به ترتیب هشت ساله و چهار ساله هستند. محصلان بعد از تحصیل در این دوره های و اتمام آن ها می توانند در کالج ها و یا دانشگاه های کانادا ثبت نام کنند و در آن جا ادامه تحصیل دهند.
۲. تحصیل در کالج ها کانادا: در صورتی که فرد به سن قانونی ۱۸ سال کامل رسیده باشد و مدرک دیپلم خود را دریافت کرده باشد می تواند برای تحصیل در کالج ها کانادا اقدام کند. طول دوره های تحصیلی کالج های کانادا از یک سال تا چهار سال بسته به رشته و دانشگاه مورد نظر و همچنین عملکرد تحصیلی دانشجو، متفاوت است.
۳. تحصیل در دانشگاه های کانادا: برای دریافت ویزای تحصیلی کشور کانادا برای تحصیل در دانشگاه های این کشور مدارک متعددی نیاز است که در بالا به تعدادی از آن ها مانند نامه تاییدیه پذیرش دانشگاه و … اشاره شد. تحصیل در دانشگاه های کانادا نیز بسته به رشته و مقطع تحصیلی مورد نظر و همچنین عملکرد تحصیلی دانشجو از ۱ تا ۴ سال متفاوت است.

سیستم آموزشی و دوره های تحصیلی کشور کانادا

مزیت های دریافت اقامت کشور کانادا از طریق تحصیل در این کشور

فرد با گذراندن یک دوره تحصیلی در کشور کانادا می تواند امتیاز خود را جهت دریافت ویزاهای مهاجرتی دیگر این کشور افزایش دهد. به این معنی که فرد با در دست داشتن مدرک تحصیلی یکی از مقاطع کشور کانادا می تواند در آینده به سادگی به این کشور برای هر نوع برنامه ای مهاجرت کند.
دانشجو بعد از اتمام تحصیلات خود در کشور کانادا می تواند بلافاصله در حوزه تخصص خود مشغول به کار شود و از این طریق ویزای کاری کشور کانادا را دریافت کند.
متقاضیان نیروی کار ماهر فدرال کشور کانادا در سیستم اکسپرس اینتری با داشتن سابقه کار و یا سابقه تحصیل در کشور کانادا امتیاز زیادی را کسب خواهند کرد.
در صورتی که فرد دارای سابقه تحصیلی در کشور کانادا باشد و برای ویزای کاری این کشور درخواست دهد در صورت متاهل بودن می تواند ویزای کاری را برای همسر خود نیز دریافت کند. همچنین همسر فرد پس از گذشت یک سال از شروع کار کردن او در کشور کانادا می تواند از طریق برنامه تجربه کانادا اقامت خود را در این کشور دریافت کند.

هزینه زندگی و تحصیل در کشور کانادا

هزینه های تحصیل در دانشگاه های کانادا بسته به مقطع و رشته مورد نظر متفاوت خواهد بود و از ۸ هزار دلار تا ۲۲ هزار دلار متغیر است. هزینه تحصیل در مقطع لیسانس دانشگاه های کانادا از ۸ هزار دلار شروع می شود و گران ترین آن ها حدود ۱۶ هزار دلار خواهد بود و هزینه تحصیل در مقاطع فوق لیسانس و دکترا از حدود ۱۰ هزار دلار تا حداکثر ۲۲ هزار دلار خواهد بود. (گرچه به اکثر دانشجویان مقطع دکترا در رشته های مختلف بورسیه های مختلف تعلق می گیرد که تقریبا هزینه های تحصیل و زندگی برای آنان رایگان خواهد بود.)
همچنین هزینه ثبت نام در دانشگاه های مختلف کشور کانادا حدود مبلغ ۵۰ تا ۷۰۰ دلار خواهد بود و بسته به رتبه علمی دانشگاه و همچنین سطح متقاضیان آن متفاوت خواهد بود.
هزینه های زندگی مانند هزینه خوراک و پوشاک و هزینه های رفت و آمد و بیمه های درمانی کشور کانادا و از این قبیل حدود ۳۵۰ دلار در ماه خواهد بود.
هزینه اجاره اتاق دانشجویی در کشور کانادا حدود ۸ هزار دلار در سال می باشد. همچنین اگر دانشجو بخواهد یک سوییت کامل اجاره کند باید چیزی حدود ۱۴۰۰ دلار برای هر ماه هزینه کند.

با تمام مواردی که گفته شد اخذ ویزای تحصیلی کشور کانادا و اقامت در این کشور از طریق تحصیل امر غیر ممکنی نخواهد بود و با توجه به سیستم آموزشی معتبر کشور کانادا، این کشور می تواند برای افرادی که متقاضی تحصیل در یک کشور پیشرفته اروپایی هستند در صدر انتخاب آن ها باشد. شما نیز اگر متقاضی تحصیل در کشور کانادا هستید می توانید برای دریافت ویزای تحصیلی و مجوز اقامت این کشور، برای اینکه در آینده با مشکلات متعدد مواجه نشوید، از وکلای معتبر در این زمینه کمک بخواهید.

هزینه زندگی و تحصیل در کشور کانادا

جهت کسب اطلاعات بیشتر راجع به اقامت در کشور کانادا از طریق تحصیل با دفتر موسسه دانش گستر کوه نور تماس بگیرید و مشاوره اولیه رایگان را دریافت نمایید.

امتیاز شما


امتیاز شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان
02145131
مشاوره رایگان واتس آپ
(کلیک کنید)