#

انواع ویزای آلمان

به دلیل تغییرات لحظه ای در قوانین کشورها، قبل از اقدام حتما با مشاوران موسسه هماهنگ کنید
  • 9 خرداد 1398
  • ویزا
  • 647 بازدید
  • ۲ نظر

انواع ویزای آلمان

کشور آلمان

کشور آلمان که با عنوان رسمی جمهوری فدرال آلمان شناخته می شود یکی از کشورهای قاره اروپا است که با داشتن۸۲ میلیون نفر جمعیت، پرجمعیت ترین کشور قاره ی اروپا است. این کشور که یکی از کشورهای پیشرفته ی قاره ی اروپا محسوب می شود توانسته با داشتن یک بازار اقتصاد اجتماعی به همراه نیروی کار مجرب، سطح پایین فساد و داشتن سرمایه ای بزرگ و سطح بالایی از نوآوری توانسته عنوان بزرگ ترین اقتصاد ملی اروپا را از آن خود کند. سالانه افراد مختلف با اهداف متفاوتی به کشور آلمان سفر می کنند، اما برای این که اتباع خارجی بتوانند به کشور آلمان سفر کنند باید مجوز ورود به این کشور را داشته باشند که این مجوز همان ویزای آلمان است.

بسته به اهدافی که افراد از سفر خود به آلمان دارد این کشور به اتباع خارجی که می خواهند به آلمان سفر کنند انواع ویزای متفاوتی ارائه می دهد که در ادامه انواع ویزای آلمان را مورد بررسی قرار می دهیم.

انواع ویزای آلمان

دسته بندی های مختلفی برای ویزای آلمان در نظر گرفته شده است که این دسته بندی ها بسته به این که افراد چه هدفی از سفر خود به آلمان دارند، چند بار می خواهند به کشور آلمان سفر کنند و این که می خواهند در چه بازه ی زمانی در المان اقامت داشته باشند انواع مختلفی دارد که در ادامه همه ی این موارد را مورد بررسی قرار می دهیم.

اما اگر بخواهیم انواع ویزای آلمان را براساس اهدافی که افراد از سفر به آلمان دارند دسته بندی کنیم باید به موارد زیر اشاره کنیم:

  1. ویزای تحصیلی آلمان

پیشرفت کشور آلمان را شاید بتوان مرهون پیشرفت های دانشگاهی این کشور دانست که توانسته این کشور را به کشور فعال در زمینه ی اقتصادی و همچنین نواوری تبدیل کند. به همین دلیل هر ساله دانشجویان ایرانی زیادی برای ویزای تحصیلی آلمان درخواست می دهند تا بتوانند در این کشور پیشرفته اروپایی و در دانشگاه های معتبر این کشور تحصیل کنند.

کشور آلمان می توان کشوری مناسب برای دانشجویان فنی و مهندسی برشمرد به این دلیل که آلمان یکی از بهترین کشورهای جهان در زمینه ی فنی و مهندسی است و دانشجویانی که می خواهند در رشته هایی همچون مهندسی مکانیک، برق، عمران، معماری، خودرو و رشته هایی از این دست تحصیل کنند به دانشگاه هایی همچون دانشگاه برلین و مونیخ درخواست می دهند  و دانشجویانی که در رشته های علوم پایه و رشته هایی همچون فیزیک و اپتیک تحصیل می کنند به موسسه ی ماکس پلانک درخواست می دهند.

اما نکته ی بسیار مهمی که در مورد ویزای تحصیلی آلمان وجود دارد این است که برای این که متقاضیان تحصیل در آلمان بتوانند ویزای تحصیلی آلمان را بگیرند و در این کشور تحصیل کنند باید از یکی دانشگاه های آلمان پذیرش گرفته باشند. در ضمن برای این که روند صدور ویزای تحصیلی متقاضی بدون مشکل پیش برود متقاضی باید مدارکی ارائه دهد که نشان دهنده ی تمکن مالی اوست و می تواند هزینه ی خود را در طی دوران تحصیل تامین کند.

ویزای تحصیلی آلمان

  1. ویزای کاری آلمان

پیشرفت هایی که در المان در زمینه ی صنعت داشته است باعث شده که با رشد منفی نیروی کاری در کشور خود مواجه شود به همین دلیل برای به نیروی کاری غیر تابعه ی المان نیاز دارد تا بتواند نیاز خود را به نیروی کاری رفع کند. اما به دلیل این که مهاجرت های غیر قانونی ساکنان کشورهای خاورمیانه به این کشور افزایش پیدا کرده است باعث شده که روند دریافت ویزای کاری المان با حساسیت همراه باشد.

در ضمن افرادی که می خواهند ویزای کاری آلمان را بگیرند باید از سوی یک کارفرمای المانی دعوت به کار شده باشند و این دعوت نامه باید محکم و معتبر باشد تا سفارت را برای صدور ویزای کاری آلمان برای فرد متقاضی قانع کند. نکته ی دیگری که در این مورد باید به ان اشاره کنیم این است که کارفرمای آلمانی باید تمام ضمانت های مورد نیاز را برای فردی که استخدام کند را تضمین کند.

  1. ویزای توریستی آلمان

کشور آلمان علاوه بر جاذبه های توریستی و گردشگری و همچنین جاذبه های تاریخی که باعث شده هر ساله افراد زیادی با تورهای گردشگری و یا خارج از تورهای گردشگری به آلمان سفر کنند، هر ساله نمایشگاه های زیادی برگزار می کند که باعث شده افراد زیادی با هدف بازدید از این نمایشگاه ها به کشور آلمان سفر کنند، اما برای این که این افراد بتوانند به کشور المان سفر کنند باید ویزای توریستی آلمان را تهیه کنند.

برای این که متقاضیان دریافت ویزای توریستی آلمان بتوانند ویزای توریستی المان را دریافت کنند تنها ارائه ی مدارک معمولی برای دریافت ویزا کفایت می کند. اما چنان چه فرد متقاضی می خواهد از نمایشگاه هایی که در کشور المان برگزار می شود بازدید کند یا می خواهد فعالیت تجاری و اقتصادی داشته باشد باید مدارک مربوط به هدف خود از سفر به المان را ارائه دهد. همچنین اگر هدف فرد متقاضی از سفر به المان این است که می خواهد از دانشجوی غیر تابعه ی المان که در این کشور تحصیل می کند دیدار کند باید در کنار ارائه ی مدارک شناسایی خانواده و مدارک مربوط به محل اقامت او در المان، بتواند ثابت کند که در طی مدتی که در المان اقامت دارد می تواند هزینه های خود را تامین کند.

ویزای کاری آلمان

  1. ویزای پزشکی آلمان

یکی دیگر از انواع ویزای المان بر اساس هدفی که افراد از سفر به آلمان دارند ویزای پزشکی آلمان است به دلیل متخصصین و پزشکان توانمندی در المان فعالیت می کند و همچنین به دلیل این که بیمارستان های مجهزی برای درمان بیماری های خاص به همراه آزمایشگاه های پیشرفته ای که در زمینه ی تشخیص و درمان سرطان فعالیت می کنند، باعث شده است که افراد زیادی برای انجام امور پزشکی خود و بستگان خود برای دریافت ویزای پزشکی المان درخواست دهند.

طبق قوانین کشور آلمان برای این که در روند دریافت ویزای پزشکی آلمان سرعت بخشیده شود افراد می توانند ویزای پزشکی خود را طی ۵ روز دریافت کنند. اما برای این که افراد بتوانند ویزای پزشکی المان را دریافت کنند باید مدارک پزشکی ترجمه شده ی بیمار و همچنین نامه ی پذیرش از بیمارستان مورد نظر در المان را ارائه دهد.

  1. ویزای ازدواج آلمان

برای این که افراد غیر تابعه ی المان بتوانند به کشور المان سفر کنند و با فرد مورد علاقه ی خود به صورت قانونی ازدواج کنند باید ویزای ازدواج آلمان را ارائه دهند. همان طور که مشخص است برای این که افراد بتوانند با یک تبعه ی المانی ازدواج کنند نمی توانند ویزای توریستی داشته باشند و برای این که بتوانند به صورت قانونی در المان با تبعه ای از  این کشور ازدواج کنند حتما باید ویزای ازدواج المان داشته باشند.

اما برای این که افراد متقاضی دریافت ویزای ازدواج آلمان بتوانند با تبعه ای از این کشور ازدواج کنند باید مدارکی همچون گواهی تمکن مالی که نشان دهنده ی توانایی مالی فرد متقاضی است را به همراه سندهایی که نشان دهد با تبعه ی آلمان که می خواهد با او ازدواج کند رابطه ی واقعی دارد ارائه دهد.

ویزای ازدواج آلمان

انواع ویزای آلمان براساس تعداد دفعات ورود

طبق قوانین مصوب کشور المان، افرادی که می خواهند به کشور آلمان سفر کنند می توانند براساس تعداد دفعات ورود خود به این کشور ویزا تهیه کنند که این نوع ویزاها عبارتند از:

  • ویزای زیرو یا ویزای صفر بار ورود
  • ویزای سینگال المان
  • ویزای دابل المان
  • ویزای مولتیپل آلمان

ویزای زیرو یا ویزای صفر بار ورود

ان چه که برخی از افراد در برخورد با نام این ویزا با آن مواجه می شوند این است که اگر ویزای صفر بار ورود است پس به چه دلیل باید چنین ویزایی تهیه کنند. در پاسخ باید بگوییم که این نوع ویزا در واقع ویزایی که افراد با آن می توانند از طریق هواپیما و یا قطار به کشور المان وارد شوند ولی نمی توانند از محدوده ی فرودگاه و یا ایستگاه قطار خارج شوند و تنها می توانند با هواپیما و یا قطار دیگری از کشور المان خارج شوند.

ویزای سینگل یا ویزای یک بار ورود

ویزای سینگل همان طور که از نام آن مشخص است فرد می تواند در طی مدتی که ویزای او اعتبار دارد یک بار به کشور المان سفر کند و پس از خروج از المان اعتبار ویزای او پایان می یابد.

ویزای دابل یا ویزای دوبار ورود

ویزای دابل یا ویزای دوبار ورود نیز مانند ویزای سینگل قابل تفسیر است یعنی افراد می توانند با استفاده از ویزای دابل در طی مدتی که ویزای شان اعتبار دارد دو بار به کشور آلمان سفر کنند و پس از خروج آلمان در بار دوم اعتبار ویزای شان پایان می یابد.

ویزای مولتیپل

ویزای مولتیپل یا ویزای چند بار ورود را نیز می توانیم مانند ویزای دوبار ورود و ویزای یک بار ورود تفسیر کنیم. این نوع ویزای آلمان را می توان برای تاجران یا فعالان اقتصادی که می خواهند با اهداف اقتصادی به کشور آلمان سفر کنند و مرتب در رفت و امد باشند مناسب دانست.

انواع ویزای آلمان براساس تعداد دفعات ورود

ویزای شینگن آلمان

به دلیل این که کشور آلمان جزو ۲۶ کشور عضو پیمان شینگن است افرادی که می خواهند به این کشور سفر کنند می توانند ویزای شینگن دریافت کنند، که ویزای شینگن انواع مختلفی دارد و بسته به این که فرد بخواهد چه مدتی در کشور آلمان اقامت داشته باشد به ۴ دسته تقسیم می شود.

ویزای شینگن نوع A

اولین نوع ویزای شینگن که می خواهیم آن را مورد بررسی قرار دهیم ویزای شینگن نوع A  است که به افراد تابع کشورهای غیر عضو پیمان شینگن اعطا می شود و این افراد می خواهند برای سفر به کشور ثالث از کشور المان عبور کنند.

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای شینگن نوع A

  • ویزای کشوری که افراد می خواهند با عبور از کشور آلمان به ان سفر کنند.
  • ارائه ی مدارکی که مشروعیت و مجوز سفر را ثابت کند.
  • ارائه ی مدارکی که اثبات کند متقاضی دریافت ویزای شینگن نوع A نمی خواهد اقامت آلمان داشته باشد.

در ضمن برای این که افراد بتوانند ویزای شینگن نوع A را دریافت کنند باید ۷۴ دلار پرداخت کنند که می توانند این هزینه را به صورت نقدی به سفارت خانه ی کشور المان پرداخت کنند.

ویزای شینگن نوع B

ویزای شینگن نوع B نیز مانند ویزای شینگن نوع A است و با هدف سفر متقاضی به کشوری دیگر از طریق آلمان ارائه می شود اما تفاوتی که با ویزای شینگن نوع A دارد این است که افراد می توانند از فرودگاه خارج شوند و طی نهایتا  ۵ روز با ماشین یا هواپیما از کشور المان خارج شوند.

ویزای شینگن نوع C

ویزای شینگن نوع C یا ویزای اقامت کوتاه مدت به افرادی داده می شود که می خواهند مدت مشخصی در کشور المان اقامت داشته باشند. نکته ای که در مورد این نوع ویزا باید به آن اشاره کنیم این است که مدت مجازی که فرد می تواند با استفاده از ویزای شینگن در کشور المان اقامت داشته باشد در ان ثبت می شود.

ویزای شینگن نوع D

اخرین نوع ویزای شینگن که می خواهیم ان را مورد بررسی قرار دهیم ویزای شینگن نوع D است که به افراد خاصی اعطا می شود و این افراد در یکی از کشورهای شینگن یا تحصیل می کنند یا کار می کنند و یا اقامت دائمی دارند.

شرایط دریافت ویزای شینگن نوع D

  • افراد متقاضی دریافت ویزای تحصیلی که برنامه ی تحصیلی ان ها بیشتر از یک سال طول می کشد.
  • افرادی که می خواهند با هدف درمان پزشکی به کشور المان سفر کنند و ویزای پزشکی کشور المان را دارند اما طول مراحل درمان شان بیشتر از اعتبار ویزای پزشکی شان است.
  • متخصصی که ب علت تخصصی که دارد به هر یک از کشورهای عضو شینگن سفر می کنند که این متخصص می تواند یک ورزشکار، هنرمند و یا هر حرفه ی دیگری باشد که می خواهد تخصص خود را با بقیه به اشتراک بگذارد.
  • دانشجویانی که در کشورهای عضو شینگن همچون آتحصیل می کنند و تحصیل شان به اتمام نرسیده است و نیاز به تهیه ی ویزایی دارند که یک سال یا بیشتر اعتبار داشته باشد.

ویزای شینگن آلمان

ویزای فوری آلمان

برخی از  افراد ممکن است به هر دلیلی بخواهند هر چه زودتر به کشور المان سفر کنند، این افراد می توانند ویزای فوری آلمان را تهیه کنند و برای این که روند صدور ویزای شان سرعت بخشیده شود باید مدارکی که مورد نیاز است را ترجمه کنند و بدون هیچ نقصی اپلود کنند و همچنین در زمانی که برای وقت سفارت تعیین شده است به موقع حضور پیدا کنند و با صداقت به سوالات مسئولین سفارت پاسخ دهند.

نکته ای که حتما باید به آن توجه داشته باشید این است که غیر از این که افراد باید مدارک مورد نیاز را بدون هیچ نقصی ارائه دهند و همچنین در هنگام وقت سفارت با صداقت به سوالات مسئولین سفارت خانه پاسخ دهند هیچ راه حلی دیگری برای تسریع در روند دریافت ویزای فوری المان وجود ندارد و سایر روش هایی که برای تسریع در روند دریافت ویزای فوری آلمان بیان می شود صرفا کلاهبرداری افراد سودجو است.

مهم ترین مدارک برای دریافت ویزای آلمان

  • ارائه ی شناسنامه، که باید از صفحه ی اول و دوم شناسنامه کپی تهیه شود
  • سه قطعه عکس رنگی در ابعاد ۴*۶ که پس زمینه ی سفید داشته باشد
  • اگر فرد متقاضی دریافت ویزای المان دعوت نامه داشته باشد این دعوت نامه باید از سوی خانواده و یا از سوی دوست مقیم او در المان باشد.
  • در صورتی که فرد سند مالکیت دارد باید ترجمه ی سند مالکیت خود را به همراه دو نسخه کپی از اصل ان ارائه دهد.
  • داشت پاسپورتی که ۶ ماه بیشتر از ویزا اعتبار داشته باشد، همچنین باید از صفحات اول و دوم گذرنامه و صفحاتی که مهر ویزا خورده است نیز کپی تهیه کنید.
  • افراد زیر ۱۸ سال که می خواهند به تنهایی و یا به همراه شخص ثالثی سفر کند باید اجازه ی نامه ی کتبی و رسمی از سوی پدر و مادر خود یا قیم قانونی خود ارائه دهند.
  • دانش اموزان و دانشجویانی که می خواهند ویزای آلمان را تهیه کنند و به این کشور سفر کنند باید گواهی اشتغال به تحصیل ارائه دهند.
  • ارائه ی بیمه مسافرتی که تا مبلغ ۳۰ هزار یورو را پوشش دهد تا اگر فرد در هنگام سفر خود به المان دچار بیماری شد بتواند هزینه های خود را پرداخت کند.
  • در صورتی که لازم باشد فرد متقاضی باید فاکتور هزینه هایی که به هتلی که می خواهد در آلمان در آن اقامت داشته باشد را ارائه دهد.
  • بلیط رفت و برگشت هواپیما به مقصد المان
  • ارائه ی اسنادی که نشان دهنده ی وضعیت شغلی فرد و همچنین منابع مالی او باشد که این اسناد شامل گواهی اشتغال به کار، صورت حساب بانکی و فیش حقوقی برای کارمندان؛ سند ثبت قانونی شرکت یا موسسه برای افراد صاحبان صنایع و برای کارکنان مستقل و دارای مشاغل ازاد باشد. همچنین خانم های خانه دار و فرزندان تحت تکفل نیز می توانند گواهی کار و صورت حساب بانکی ارائه دهند.

در ضمن به این نکته توجه داشته باشید که اگر می خواهید به صورت خانوادگی به کشور آلمان سفر کنید و ویزای این کشور را تهیه کنید برای هر فرد باید به صورت جداگانه فرم پر شد و مدارک نیز تا حد امکان باید جداگانه ارائه شوند.

مهم ترین مدارک برای دریافت ویزای آلمان

موسسه دانش گستر کوه نور با بیش از سالها سابقه درخشان در زمینه اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی آماده خدمت رسانی به علاقه مندان تحصیل در اسپانیا می باشد. مشاورین موسسه همواره سعی بر آن دارند تا بهترین راهنمایی را به دانشجویان ارائه دهند. جهت مشاوره در زمینه های تحصیل در آلمان ، اسپانیا و اروپا و همچنین تحصیل در کانادا مشاورین ما آماده ارائه بهترین مشاوره و خدمت رسانی به علاقه مندان می باشند.

امتیاز شما


امتیاز شما

2 پاسخ به “انواع ویزای آلمان”

  1. شهربانو حسنی گفت:

    باسلام
    من دکترای برنامه درسی دارم و در سال ۹۷ فارغ التحصیل شده ام. ۵۱ سال دارم.آیا برای دکترای دوباره یا پست دکترا میتونم امیدی داشته باشم؟
    لطفا راهنمایی بفرمایید
    سپاسگزارم

    • ManKooAdvid گفت:

      با سلام
      امکان اقدام براتون وجود داره ولی باید شرایطتتون توسط مشاوران موسسه بررسی بشه، لطفا در ساعات کاری با شماره 02145131 تماس بگیرید و مشاوره اولیه رایگان را دریافت نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان
02145131
مشاوره رایگان واتس آپ
(کلیک کنید)