#

انواع ویزای اتریش

به دلیل تغییرات لحظه ای در قوانین کشورها، قبل از اقدام حتما با مشاوران موسسه هماهنگ کنید
  • 11 خرداد 1398
  • ویزای تحصیلی
  • 527 بازدید
  • بدون نظر

انواع ویزای اتریش

کشور اتریش

کشور اتریش که با نام رسمی جمهوری اتریش شناخته می شود یکی از کشورهای قاره ی اروپاست که در مرکز این قاره قرار دارد. از نظر اقتصادی کشور اتریش جزو کشورهای ثروتمند جهان به شمار می آید به طوری که توانسته در سال ۲۰۱۵ رتبه ی چهاردهم ثروتمندترین کشور جهان را از آن خود کند. به دلیل اقتصاد قدرتمند کشور اتریش و امکانات دیگری که در این کشور اروپایی وجود دارد سالانه افراد زیادی با اهداف مختلف به این کشور سفر می کنند. اما برای این که افراد بتوانند به صورت قانونی به خاک کشور اتریش وارد شوند باید مجوز قانونی ورود به این کشور را داشته باشند که این مجوز قانونی همان ویزای اتریش است، اما همانند سایر کشورها به دلیل این که اهداف افراد از سفر به کشور اتریش متفاوت است ویزاهایی که برای سفر افراد به کشور اتریش داده می شود بسته به هدف آن ها از سفر به اتریش متفاوت است.

انواع ویزای اتریش

همان طور که گفتیم بسته به این که هدف افراد از سفر به اتریش چه باشد ویزایی که به آن ها داده می شود نیز متفاوت است، که این نوع ویزاها عبارتند از:

  1. ویزای پزشکی اتریش

افرادی که می خواهند برای درمان خود به کشور اتریش سفر کنند باید برای ویزای پزشکی اتریش درخواست دهند، اما برای این که افراد متقاضی درخواست ویزای اتریش بتوانند ویزای پزشکی اتریش را دریافت کنند باید ثابت کنند که در کشور اتریش علم کافی برای درمان آن ها وجود دارد و فقط با استفاده از آن می توانند سلامت خود را به دست اورند.

در ضمن قبل از این که فرد برای ویزای پزشکی اتریش درخواست دهد باید مدارک خود که نشان دهنده ی بیماری اوست را به بیمارستان مورد نظر در اتریش ارسال کند و در صورتی که بیمارستان با درخواست فرد موافقت کند برای او دعوت نامه ارسال می کند.

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای پزشکی اتریش

  • متقاضی دریافت ویزای پزشکی اتریش باید ثابت کند که توانایی مالی پرداخت هزینه های بیمارستان اتریش که می خواهد در آن تحت درمان قرار گیرد را دارد.
  • ارائه ی مدارکی که نشان دهد متقاضی به بیماری که به آن اشاره کرده است مبتلا است.
  • ارائه مدارکی در مورد تاییدیه ی پزشکی و بیمارستان مورد نظر در اتریش که مسئولیت بیمار را پذیرفته شده باشند.
  • در نهایت این که متقاضی باید دعوت نامه ای که از سوی بیمارستان برای او ارسال شده است نیز ارائه دهد.

در ضمن توجه داشته باشید که در کنار مدارک بالا باید مدارک عمومی برای دریافت ویزای اتریش نیز ارائه شود تا فرد بتواند ویزای اتریش را دریافت کند و همچنین با توجه به این که ممکن است ضرورت داشته باشد که بیمار هر چه سریع تر به اتریش سفر کند، ویزای پزشکی اتریش از نوع ویزای فوری است و سریع تر از ویزاهای دیگر صادر می شود.

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای پزشکی اتریش

  1. ویزای کاری اتریش

افرادی که می خواهند در کشور اتریش کار کنند و فعالیت تجاری داشته باشند باید برای سفر به اتریش ویزای کاری اتریش را تهیه کنند. برای این منظور باید افراد دعوت نامه ی کاری از سوی کارفرمای اتریشی دریافت کنند تا بتوانند برای ویزای کاری اتریش درخواست دهند. در ضمن کارفرمایی که برای فرد متقاضی دعوت نامه ارسال می کند باید قسمتی از مسئولیت های زندگی و کار فرد متقاضی را تضمین کند که در این مورد می توان گفت این بخش سخت ترین قسمت روند دریافت ویزای کاری اتریش است.

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای کاری اتریش

  • ارائه ی اخرین مدرک تحصیلی متقاضی دریافت ویزای کاری اتریش
  • ارائه ی مدارکی که معتبر بودن شرکت اتریشی که از فرد متقاضی دعوت به کار کرده است را ثابت کند
  • ارائه سوابق کاری فرد متقاضی
  • به دلیل این که نیاز است فرد متقاضی در طی زمانی که در اتریش کار می کند در محلی اقامت داشته باشد متقاضی باید مدارکی که نشان دهنده ی محل اقامت او در اتریش باشد.
  1. ویزای تحصیلی اتریش

کشور اتریش از جمله کشورهایی است که دارای دانشگاه هایی با سطح علمی بالا و با کیفیت است به همین دلیل هر ساله دانشجویان زیادی برای ویزای تحصیلی اتریش درخواست می دهند. برای این که افراد متقاضی تحصیل در اتریش بتوانند در اتریش تحصیل کنند و ویزای تحصیلی اتریش را دریافت کنند باید از سوی یکی از دانشگاه های اتریش دعوت نامه دریافت کنند، برای این منظور فرد متقاضی ابتدا به یکی از دانشگاه های اتریش درخواست دهد، اگر درخواست او از سوی دانشگاه اتریشی پذیرفته شود برای متقاضی دعوت نامه ارسال می شود که می تواند روند دریافت ویزای تحصیلی خود را شروع کند و در صورت ارائه مدارک لازم می تواند ویزای تحصیلی اتریش را دریافت کند.

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای تحصیلی اتریش

  • ارائه ی مدرک تحصیلی فرد متقاضی
  • پرداخت شهریه ی ترم اول دانشگاه مورد نظر در اتریش
  • ارائه ریز نمرات مقطع تحصیلی که فرد در ان تحصیل کرده است
  • سوابق تحصیلی و مهارت هایی که فرد متقاضی دارد.

ویزای تحصیلی اتریش

  1. دریافت ویزای ازدواج اتریش

افرادی که می خواهند با یکی از اتباع کشور اتریش و یا فردی که در کشور اتریش اقامت دائم دارد ازدواج کند باید ویزای ازدواج اتریش را تهیه کنند. توجه داشته باشید که فردی که مقیم اتریش است و یا این که اقامت این کشور را دارد باید ثابت کند که می تواند دیگر زوجه را از نظر مالی ساپورت کند.

نکته ی دیگری که در مورد ویزای ازدواج اتریش باید به آن اشاره کنیم این است که افرادی که ویزای ازدواج اتریش را دریافت می کنند می توانند اقامت دائم اتریش را نیز دریافت کنند، پس می توان گفت که ویزای ازدواج اتریش به افرادی که می خواهند در کشور اتریش ازدواج کنند این امکان را می دهد که بتوانند به کشور اتریش مهاجرت کنند.

مدارک مورد نیاز برای تهیه ی ویزای ازدواج اتریش

  • ارائه ی مدارکی که نشان دهد که متقاضی دریافت ویزای ازدواج اتریش مجرد است.
  • فردی که در کشور اتریش اقامت دارد و یا این که یکی از اتباع این کشور است باید ثابت کند که می تواند هزینه های همسر خود را تامین کند، در غیر این صورت روند دریافت ویزای ازدواج اتریش با مشکل رو به رو می شود.
  • برای این که سفارت از محلی که برای اقامت دو طرف پس از ازدواج مطمئن شود باید سند ملک خریداری شده و یا اجاره نامه ملک به سفارت ارائه شود، در ضمن در این سند تاریخ دقیق باید به سفارت گفته شود.

نکاتی که در مورد ویزای ازدواج اتریش باید به آن اشاره کنیم این است که همه ی مراحل رسمی ازدواج باید انجام شود و همچنین دو طرف باید همدیگر را چند بار ملاقات کرده باشند و تصمیم شان برای ازدواج قطعی باشد.

  1. ویزای توریستی اتریش

اتریش یکی از مقاصد گردشگران برای گذراندن تعطیلاتی ارام و جذاب است، پس اگر شما هم می خواهید در طی تعطیلات خود به یک کشور خارجی سفر کنید اما نمی دانید کدام کشور بهتر است ما به شما اتریش را پیشنهاد می دهیم. برای این که بتوانید به منظور سفرهای گردشگری به کشور اتریش سفر کنید باید ویزای توریستی اتریش را تهیه کنید. همچنین اگر می خواهید با خانواده به اتریش سفر کنید و درخواست ویزای اتریش بدهید، توصیه می کنیم برای این که روند دریافت ویزای توریستی شما با موفقیت انجام شود مدارک هر یک از افراد به صورت جداگانه ارائه شود.

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای توریستی اتریش

  • اگر برای دریافت ویزای توریستی اتریش دعوت نامه دارید، می توانید در طی مدت سفر خود به اتریش در خانه ی فردی که برای شما دعوت نامه ارسال کرده است اقامت داشته باشید، برای این منظور از این فرد بخواهید که ادرس محل زندگی خود را به عنوان ادرس محل اقامت شما در اتریش درج کند تا شما و خانواده ی تان بتوانید در طی مدت سفر خود در خانه ی او اقامت داشته باشید.
  • اما اگر دعوت نامه ندارید باید مدارکی که نشان دهنده ی رزرو هتل در طی مدت اقامت شماست را ارائه دهید، در ضمن حتما توجه داشته باشید که طول مدت اقامت شما در اتریش با طول مدتی که هتل رزرو کرده اید یکی باشد در غیر این صورت مسئول سفارت دچار شک خواهد شد.

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای توریستی اتریش

ویزای اتریش برای افراد زیر سن قانونی

افرادی که می خواهند ویزای اتریش را دریافت کنند اما سن آن ها زیر سن قانونی است باید روند دریافت ویزا را با همراهی و همچنین رضایت والدین خود طی کنند و اگر می خواهند بدون حضور پدر و مادر خود به کشور اتریش سفر کنند باید اجازه ی نامه ی کتبی و رسمی از والدین خود برای صدور ویزا ارائه دهند.

نکته ی دیگری که در مورد ویزای اتریش برای افرادی که زیر سن قانونی هستند این است که یکی از والدین فرد باید ثابت کند که می تواند هزینه ی فرزند خود را تامین کند و او را ساپورت مالی کند.

انواع ویزای اتریش از نظر تعداد دفعات ورود به اتریش

در کنار دسته بندی که برای ویزای اتریش براساس اهداف افراد از سفر به اتریش وجود دارد، نوع دیگری از دسته بندی برای ویزای اتریش وجود دارد که براساس تعداد دفعات ورود به کشور اتریش دسته بندی می شود و به طور کلی به دو دسته تقسیم می شود:

  • ویزای یک بار ورود: افرادی که ویزای یک بار ورود دریافت می کنند همان طور که از اسم آن مشخص است می توانند در طی مدتی که ویزا اعتبار دارد تنها یک بار به کشور اتریش سفر کنند و پس از این که از کشور اتریش خارج شوند حتی اگر تاریخ ویزای شان منقضی نشده باشد ویزای شان دیگری اعتبار ندارد و با استفاده از آن نمی توانند به کشور اتریش سفر کنند.
  • ویزای چند بار ورود: ویزای چند بار ورود یا ویزای مولتی نوع دیگری از ویزاهای اتریش براساس تعداد دفعات ورود است که فرد با استفاده از آن می تواند در طی مدتی که ویزای او اعتبار دارد هر چند بار که بخواهد به کشور اتریش سفر کند و از آن کشور خارج شود. س

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای اتریش

برای این که افراد بتوانند ویزای اتریش را دریافت کنند باید مدارکی ارائه دهند، که هر ویزا بسته به این که از چه نوعی باشد مدارک مورد نیاز برای دریافت آن نیز متفاوت است، اما در میان همه ی این ویزاها، مدارکی وجود دارد که برای ارائه ی هر ویزا مشترک است که این مدارک شامل موارد  زیر می شوند:

  • ارائه ی بیمه نامه مسافرتی که بتواند طول مدت زمانی که فرد در کشور اتریش اقامت دارد را پوشش دهد و ۳۰ هزار یورو اعتبار داشته باشد.
  • ارائه ی فرم درخواست ویزا که باید تکمیل شده باشد و همچنین به دلیل این که زبان رسمی اتریش، زبان المانی است این فرم درخواست باید به زبان المانی پر شود.
  • ارائه ی مدارکی که تمکن مالی شما و یا قیم شما را ثابت کند، در غیر این صورت ممکن است روند دریافت ویزای تان با مشکل مواجه شود.
  • ارائه ی بلیط رفت و برگشت به مقصد اتریش، در برخی از ویزاها ارائه بلیط برگشت الزامی است زیرا اثبات می کند که شما پس از مدتی به ایران بازخواهید گشت.
  • ارائه ی گواهی اشتغال فرد متقاضی، که در این گواهی اشتغال باید میزان حقوق ماهانه ی فرد متقاضی مشخص شود و در ضمن این مدرک نیز باید به زبان المانی ترجمه شود.
  • ارائه ی پاسپورت فرد متقاضی که باید بیشتر از ۳ ماه اعتبار داشته باشد و همچنین از زمان صدور آن ۱۰ سال نگذشته باشد و همچنین دو صفحه از این پاسپورت باید خالی باشد و در ضمن اگر قبلا هم ویزای شینگن دریافت کرده اید باید آن را هم ارائه دهید و در نهایت این که فراموش نکنید از پاسپورت خود کپی تهیه کنید.
  • ارائه دو قطعه عکس رنگی که بیشتر ۶ ماه از تاریخ گرفته شده آن نگذشته باشد.

نکاتی در مورد ویزای اتریش

  • به دلیل این که زبان رسمی کشور اتریش، زبان المانی است تمام مدارکی که برای ویزای اتریش مورد نیاز است باید به زبان المانی ترجمه شوند.
  • ممکن است در کنار مدارک گفته شده سفارت از شما بخواهد مدارک دیگری نیز ارائه دهید که برای این که این مدارک را ارائه دهید سفارت به شما چند روز زمان می دهد.
  • در نهایت این که اگر می خواهید اختلالی در برنامه ی سفرتان ایجاد نشود و در زمانی که می خواهید به شما اتریش سفر کنید حداقل دو ماه زودتر از زمان سفر خود اقدام به درخواست ویزای اتریش کنید.

هزینه ی مورد نیاز برای دریافت ویزای اتریش

به دلیل این که مسئولین سفارت می خواهند به مدارک شما رسیدگی کنند و بررسی کنند که شما صلاحیت دریافت ویزای اتریش را دارید باید هزینه ای را به سفارت پرداخت کنید، که شما باید در سفارت اتریش این هزینه را به یورو و به صورت نقد پرداخت کنید:

  • افراد بزرگسالی که می خواهند ویزای شینگن اتریش را دریافت کنند باید ۶۰ یورو بپردازند.
  • اگر می خواهید برای کودکان زیر ۶ سال ویزای شینگن دریافت کنید، باید بدانید که هزینه ی ویزای شینگن برای کودکان زیر ۶ سال رایگان است و برای ویزای شینگن کودکان بین ۶ تا ۱۲ نیز باید نصف میزان مبلغی که می خواهید برای ویزای شینگن بزرگسالان پرداخت کنید را بپردازید.
  • اگر تمایل دارید ویزای اقامت اتریش را بگیرید که بین ۹۱ تا ۱۸۰ روز در اتریش اقامت داشته باشید باید مبلغ ۱۰۰ یورو را پرداخت کنید.
  • هزینه ای که نیاز است برای تایید مدارک پرداخت کنید ۴۰ یورو است
  • اگر می خواهید گذرنامه ی اتریشی دریافت کنید نیز باید ۷۶ یورو بپردازید.

موسسه دانش گستر کوه نور با بیش از سالها سابقه درخشان در زمینه اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی آماده خدمت رسانی به علاقه مندان تحصیل در خارج از کشور می باشد. مشاورین موسسه همواره سعی بر آن دارند تا بهترین راهنمایی را به دانشجویان ارائه دهند. جهت مشاوره در زمینه های تحصیل در کانادا و اروپا ، مشاورین ما آماده ارائه بهترین مشاوره و خدمت رسانی به علاقه مندان می باشند

هزینه ی مورد نیاز برای دریافت ویزای اتریش

امتیاز شما


امتیاز شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان
02145131
مشاوره رایگان واتس آپ
(کلیک کنید)