#

انواع ویزای اسپانیا + معرفی بیش‌از 10 نوع ویزا

به دلیل تغییرات لحظه ای در قوانین کشورها، قبل از اقدام حتما با مشاوران موسسه هماهنگ کنید
  • 8 خرداد 1398
  • ویزا
  • 925 بازدید
  • بدون نظر

اسپانیا کشوری واقع در اروپاست که از نظر اقتصادی، رتبه ۵ام را در بین کشورهای اتحادیه اروپا و رتبه ۴ام را در بین کشورهایی با واحد پول ملی یورو دارد؛ بنابراین می‌توان گفت که از نظر اقتصادی کشور مناسبی است. با آشنایی با انواع ویزای اسپانیا می‌توانید آگاهانه‌تر برای مهاجرت به این کشور اقدام کنید.

هر ساله افراد زیادی به قصد مهاجرت یا زندگی در اسپانیا، راهی این کشور می‌شوند. گاهی نیز هدف، بازدید از زیبایی‌ها و جاذبه‌های مختلف اسپانیا است تا تجربه بی‌نظیری را در دفتر خاطرات زندگی ثبت کنند.

ویزاهای اسپانیا از نظر مدت زمان اعتبار، دو نوع هستند: کوتاه‌مدت ( حداکثر ۶ ماهه)، بلندمدت (حداکثر ۵ ساله)

ما در این مقاله، می‌خواهیم شما را با انواع ویزای اسپانیا آشنا کنیم؛ همراه ما تا انتهای مطلب باشید.

شرایط گرفتن ویزای اسپانیا

ویزای اسپانیا

ویزا نوعی مجوز مشروط است که به شهروندان خارجی یک کشور داده می‌شود. به عنوان مثال، ویزای اسپانیا به افراد غیراسپانیایی اجازه می‌دهد تا وارد اسپانیا شوند؛ با توجه به نوع ویزا و مدت اعتبار آن، می‌توانند کار موردنظر خود را انجام دهند. ملیت، نقش تعیین‌کننده‌ای در نیاز به داشتن ویزا دارد؛ کشورهای حوزه شنگن برای ورود و خروج به اسپانیا، نیازی به تهیه ویزا ندارند. البته هدف از اقامت و مدت زمان اقامت نیز از عوامل تعیین‌کننده نیاز به داشتن یا نداشتن ویزا است.

مرجع رسیدگی به کارهای صدور ویزا، سفارت یا کنسولگری اسپانیا در کشور مبدا است. برای درخواست ویزا باید مدارک موردنیاز آن را آماده کرده و طبق وقت قبلی که از سفارت اسپانیا گرفته‌اید، به آن‌جا مراجعه کنید تا فرایند بررسی صدور ویزا آغاز شود.

انواع ویزای اسپانیا

هدف شما از سفر به اسپانیا در تعیین نوع ویزای موردنیاز نقش دارد. می‌توان انواع ویزای اسپانیا را با توجه به مدت زمان اعتبار، می‌توان به دو دسته کلی زیر تقسیم کرد:

ویزای کوتاه‌مدت اسپانیا

این ویزا مناسب افرادی است که قصد اقامت کوتاه‌مدت در اسپانیا دارند. مدت اعتبار آن حداکثر ۹۰ روز است.

انواع ویزای اسپانیا با اعتبار کوتاه‌مدت

  1. ویزای کاری کوتاه‌مدت
  2. ویزای توریستی اسپانیا
  3. ویزای ترانزیت فرودگاهی اسپانیا
  4. ویزای ترانزیت دریایی
  5. ویزای تحصیلی کوتاه‌مدت
  6. ویزای اعضای خانواده
  7. ویزای همراه (پیوست خانواده)

ویزای بلندمدت اسپانیا

این ویزا با عنوان ویزای مولتی اسپانیا (مولتی شنگن) صادر می‌شود. مدت اعتبار آن حداکثر ۵ سال است. شما با دریافت ویزای بلندمدت اسپانیا اجازه سفر به کشورهای حوزه شنگن را دارید.

انواع ویزای اسپانیا با اعتبار بلندمدت

  1. ویزای اقامت اسپانیا از طریق ازدواج
  2. ویزای کاری بلندمدت
  3. ویزای تحصیلی بلندمدت
  4. ویزای ثبت شرکت اسپانیا
  5. ویزای تمکن مالی اسپانیا
  6. ویزای سرمایه گذاری اسپانیا (ویزای کار)

ویزای تحصیلی اسپانیا

انواع ویزا در اسپانیا

اگر می‌خواهید در اسپانیا یک دوره تحصیلی را طی کنید، به ویزای تحصیلی اسپانیا نیازمند خواهید بود. این دوره می‌تواند ادامه تحصیل در دوره کارشناسی، ارشد یا دکتری باشد؛ ا توجه به طولانی بودن زمان تحصیل، شما باید از بین انواع ویزای اسپانیا، اقدام به اخذ ویزای تحصیلی بلندمدت نمایید؛ اما اگر قصد شما شرکت در یک دوره کوتاه‌مدت یا تکمیلی است که طول مدت آن کمتر از ۹۰ روز باشد، می‌توانید ویزای تحصیلی کوتاه‌مدت را دریافت کنید و در دوره موردنظر خود شرکت کنید.

ویزای کاری اسپانیا

اقتصاد مناسب اسپانیا و موقعیت‌های کاری مختلف برای افراد متخصص، سبب می‌شود تا افراد بخواهند برای کار و زندگی به اسپانیا بروند. برای این کار، ابتدا باید یک پیشنهاد شغلی را از کارفرمای اسپانیایی دریافت کنید. سپس با مدارک خواسته شده به سفارت اسپانیا مراجعه کرده و ویزای کار اسپانیا بگیرید. ما در مقاله‌ای اختصاصی به تشریح ویزای کار اسپانیا پرداخته‌ایم که مطالعه آن را به شما توصیه می‌کنیم.

انواع ویزای کاری اسپانیا:

  1. ویزای Au Pair اسپانیا: یک ویزا برای دریافت اجازه طولانی مدت است و برای افرادی صادر می‌شود که می‌خواهند برای خانواده خاصی کارهای خانه یا نگهداری کودک انجام دهند. این افراد باید شرایط زیر را داشته باشند:
  • باید سن فرد در بازه ۱۷ تا ۳۰ سال باشد.
  • به یکی از زبان‌های اسپانیایی، آلمانی یا فرانسوی تسلط داشته باشد.
  • به اندازه کافی زبان اسپانیایی بداند.
  • قبل از درخواست ویزا، یک خانواده او را برای انجام کارهای خود بخواهد.
  • فرزندی نداشته باشد.
  1. ویزای کارآفرینی اسپانیا: افرادی که می‌خواهد در اسپانیا شرکت ثبت کنند یا منجر به کارآفرینی شوند، این نوع ویزا را خواهند گرفت. با استفاده از این ویزا، شما یک اقامت یک ساله قابل تمدید خواهید داشت.
  2. ویزای تعطیلات کاری (فصلی) اسپانیا: به موجب این ویزا، شما اجازه انجام کار و فعالیت در اسپانیا را در زمان تعطیلات دارید. توجه داشته باشید که این ویزا، فقط برای جوانان کشورهای استرالیا، ژاپن، کانادا، کره جنوبی و نیوزیلند صادر می‌شود تا بتوانند از تعطیلات خود برای کسب درآمد از طریق مشاغل آموزش زبان، باریستا، پیشخدمت، آشپزی، مدل، مسئول پذیرش و… بپردازند.
  3. ویزای خوداشتغالی اسپانیا: این ویزا مخصوص افرادی است که می‌خواهد در اسپانیا شرکتی را تاسیس کرده یا در یکی از شرکت‌های اسپانیا سرمایه‌گذاری کنند. البته به فریلنسرها نیز این ویزا داده می‌شود.

ویزای توریستی اسپانیا

اگر می‌خواهید به دیدار کسی در اسپانیا بروید یا قصد بازدید از زیبایی‌های شهر را دارید، به ویزای توریستی اسپانیا نیاز خواهید داشت.

ویزای طلایی اسپانیا

این ویزا با نام ویزای سرمایه‌گذاری نیز شناخته می‌شود زیرا اسپانیا آن را برای افرادی درنظر گرفت که قصد دارند از طریق سرمایه‌گذاری به اسپانیا بیایند. این سرمایه‌گذاری می‌تواند خرید ملک، سرمایه‌گذاری در بانک، شرکت، فراهم کردن فرصت شغلی و… باشد. ما قبلا در مقاله‌ای با نام ویزای طلایی اسپانیا به بررسی این ویزا و مزایای آن پرداختیم که می‌توانید با مطالعه آن، به آگاهی‌های لازم در این زمینه دست یابید.

ویزای تجاری اسپانیا

اگر هدف شما از ورود به اسپانیا، شرکت در جلسات و کنفرانس‌هاست، ویزای تجاری اسپانیا مختص شماست. شما با گرفتن ویزای تجاری شنگن اسپانیا، فقط می‌توانید در فعالیت‌های تجاری شرکت کنید که فاقد درآمد هستند. البته اگر شما در یکی از کشورهای شنگن مجوز اقامت داشته باشید، دیگر تا زمان اعتبار مجوز اقامت، نیازی به گرفتن ویزای تجاری اسپانیا نخواهید داشت.

ویزای تمکن مالی اسپانیا

این ویزا مخصوص افرادی است که می‌خواهند به اسپانیا وارد شوند اما قصد انجام کار و فعالیت ندارند. بهترین نوع ویزا برای گرفتن اقامت طولانی مدت در اسپانیا است. شرط اصلی گرفتن این ویزا، تمکن مالی (داشتن توانایی مالی برای پرداخت هزینه‌ها در زمان اقامت) است زیرا شما در طول اقامت، اجازه کار و کسب درآمد ندارید. برای گرفتن ویزای تمکن مالی، شما باید برگه‌ای را به سفارت تحویل دهید که نشان از درآمد ماهانه ۳۰۰۰ یورو باشد و به ازای هر فرزند، مبلغ ۱۰۰۰ یورو به آن اضافه خواهد شد.

دو راه برای گرفتن تمکن مالی وجود دارد:

  • گرفتن صورت حساب بانکی مربوط به سه ماه اخیر
  • نامه حامی مالی شما که در آن صورت حساب بانکی او در سه ماه اخیر همراه با گواهی حمایت مالی از شما و خانواده‌تان در طول سفر و اقامت در اسپانیا باشد.

ویزای درمانی اسپانیا

برای انجام کارهای درمانی و دریافت خدمات بهداشتی مثل عمل جراحی و… به ویزای کوتاه مدت درمانی اسپانیا نیاز خواهید داشت.

ویزای شنگن فرهنگی اسپانیا

این ویزا برای ورزشکاران و هنرمندان جهت شرکت در یک رویداد مربوط به کارهای خود و یا انجام کارهای فیلم‌برداری فیلم صادر می‌شود.

ویزای همراه اسپانیا

اگر شما اجازه اقامت در اسپانیا را داشته باشید، به کمک ویزای همراه می‌توانید خانواده خود را به اسپانیا بیاورید. معمولا فرایند دریافت این ویزا حدود ۶ ماه است.

ویزای اقامت در اسپانیا از طریق ازدواج

اگر با شخصی که شهروند اسپانیا است، ازدواج کنید، می‌توانید به سادگی برای گرفتن اقامت اقدام کرده و به اسپانیا مهاجرت کنید. البته پیدا کردن این فرد کار راحتی نیست.

مراحل درخواست انواع ویزای اسپانیا

برای گرفتن هر نوع از انواع ویزای اسپانیا، مراحل مشابهی وجود دارد که باید انجام دهید. مرحله اول، مشخص کردن هدف از سفر است تا نوع ویزای درخواستی تعیین شود. سپس متناسب با آن، مدارک موردنیاز به شما اطلاع داده می‌شود. حال باید از سفارت اسپانیا در کشور خود مراجعه کنید یا با آن‌ها تماس بگیرید تا زمان ملاقات برای تحویل مدارک تعیین شود. در این مدت، همه اسناد و مدارک ضروری را تهیه کنید و در زمان تعیین شده به سفارت بروید. بهتر است برای انجام مصاحبه نیز آماده باشید.

بهتر است بدانید که هر شخص خارجی برای اقامت بلند مدت و بیش‌از شش ماه در اسپانیا به کارت شناسایی نیاز دارد. کارت شناسایی (TIE یا Tarjeta de Indentidad de Extranjero) شبیه کارت ملی در کشور ماست که در آن نام، نام خانوادگی، مدت زمان اعتبار و شماره شناسایی خارجی (NIE) روی آن نوشته شده است. معمولا درخواست برای کارت شناسایی و شماره شناسایی در کشور خود و با مراجعه به سفارت اسپانیا انجام می‌شود.

مدارک لازم جهت اخذ ویزای اسپانیا

با توجه به نوع ویزایی که می‌خواهید، مدارک موردنیاز برای اخذ ویزا فرق خواهد داشت اما در کل، برای انواع ویزای اسپانیا، به مدارک زیر نیاز خواهید داشت:

  • فرم تکمیل شده درخواست ویزا
  • دو قطعه عکس پرسنلی
  • گذرنامه معتبر با اعتبار زمانی کافی و حداقل دو برگه خالی
  • کپی همه صفحات پاسپورت
  • رزرو بلیط پرواز هواپیما
  • مدارک مربوط به محل اقامت
  • بیمه درمانی با پوشش بیش‌از ۳۰ هزار یورو
  • گواهی پزشکی مبتنی بر سلامت
  • گواهی تمکن مالی: با توجه به نوع ویزا و هدف از سفر، مبلغ آن متفاوت خواهد بود.

هزینه ویزای اسپانیا

هزینه ویزا با توجه به مدت زمان اعتبار ویزا متفاوت است.

هزینه ویزای اقامت کوتاه مدت

با توجه به سن مبلغ پرداختی متفاوت خواهد بود. برای اطلاع از هزینه پرداختی، به جدول زیر نگاه کنید.

متقاضی بزرگسال سن بین ۶ تا ۱۲ سال سن کمتر از ۶ سال
هزینه ویزای کوتاه مدت ۸۰ یورو ۴۰ یورو معاف از پرداخت هزینه

هزینه ویزای اقامت بلندمدت

هزینه این ویزا بیشتر است زیرا مخارج بیشتری نسبت به ویزای کوتاه مدت دارد. برای اطلاع از هزینه‌ها با توجه به نوع ویزای درخواستی به جدول زیر مراجعه کنید.

نوع ویزا ویزای تحصیلی ویزای کار اقامت ویزای همراه فعالیت فرهنگی کار خوداشتغالی
شهروند آمریکا ۱۴۱ یورو ۱۶۷ یورو ۱۲۳ یورو ۱۲۳ یورو ۱۲۳ یورو ۲۳۸ یورو
شهروند کانادا ۸۳ یورو ۱۰۰ یورو ۵۰۷ یورو ۵۰۷ یورو ۵۰۷ یورو ۶۷۴ یورو
سایر کشورها ۸۰ یورو ۸۰ یورو ۸۰ یورو ۸۰ یورو ۸۰ یورو ۸۰ یورو

مدت زمان صدور و جواب‌دهی ویزای اسپانیا

معمولا ۱۵ روز کاری برای بررسی مدارک و تایید آن طول خواهد کشید. گاهی ممکن است که شما شرایط خاصی داشته باشید و مدت زمان موردنیاز به ۳۰ روز تغییر کند. در موارد استثنا که به مشورت با سایر کشورهای حوزه شنگن نیاز باشد، مدت زمان پردازش مدارک تا ۶۰ روز طول خواهد کشید.بنابراین توصیه می‌شود که برای درخواست ویزای خود سریع اقدام کنید و آن را برای روزهای پایانی سفر نگذارید؛ توصیه می‌شود که حداقل ۹۰ روز قبل از سفر اقدامات خود را آغاز نمایید.

معمولا اولین تلاش برای دریافت ویزای اسپانیا مهم است زیرا با رد شدن آن، شانس گرفتن مجدد ویزا کمتر می‌شود بنابراین توصیه می‌کنیم که فرایند دریافت ویزای خود را زیرنظر متخصصین ما در کوه نور پیش ببرید تا با اولین درخواست شما موافقت شود. برای این کار می‌توانید فرم زیر را تکمیل کرده و منتظر تماس کارشناسان ما باشید.

ویزای اسپانیا

ریجکت ویزای اسپانیا

گاهی ممکن است به دلیل کامل نبودن مدارک، نقص در مدارک ارسالی، قدیمی بودن گذرنامه، نامرتب بودن مدارک و… درخواست صدور ویزا رد شود. معمولا دلیل رد شدن آن نیز به شما اطلاع داده می‌شود تا برای رفع مشکلات اقدام کنید و دوباره درخواست تجدید نظر دهید. برای تجدیدنظر باید فرم درخواست رفع ریجکتی را تکمیل کرده و در آن ضمن رفع ایرادات اولیه، اقدام به توضیح منطقی به دلایل رد شدن درخواست بدهید و منتظر جواب بمانید. اگر پس از یک ماه، هیچ خبری نشد؛ یعنی با درخواست تجدید نظر شما موافقت نشده است.

جمع‌بندی

اگر می‌خواهید به کشور اسپانیا بروید، ابتدا باید هدف خود از سفر را تعیین کنید. سپس اقدام به گرفتن ویزای اسپانیا نمایید. ساده‌ترین و کوتاه‌ترین راه برای گرفتن اقامت اسپانیا و مسافرت همراه با خانواده، ویزای طلایی اسپانیا است. البته هر کدام از انواع ویزای اسپانیا با توجه به نوع هدف مسافران انتخاب شده‌اند و هر کدام مزایای خاص خود را دارند.

ما در این مقاله انواع ویزای اسپانیا را توضیح داده و نکات مهم مرتبط با آن را بیان کردیم. حال اگر سوالی در ذهن شما بدون جواب مانده، کارشناسان ما در کوه نور پاسخگوی آن‌ها خواهند بود. با ما در تماس باشید.

امتیاز شما


امتیاز شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان
02145131
مشاوره رایگان واتس آپ
(کلیک کنید)