#

انواع ویزای انگلیس

به دلیل تغییرات لحظه ای در قوانین کشورها، قبل از اقدام حتما با مشاوران موسسه هماهنگ کنید
  • 10 خرداد 1398
  • ویزا
  • 521 بازدید
  • بدون نظر

کشور انگلیس

کشور انگلیس یکی از چهار بخش ایرلند شمالی و پادشاهی متحد بریتانیای کبیر است. این کشور یکی از کشورهای قاره ی اروپا است که در شمال غربی این قاره قرار دارد. انگلیس که یکی از کشورهای قدرتمند جهان به شمار می آید در زمینه ی علمی، گردشگری، ورزشی و هنری و همچنین پذیرش دانشگاهی یکی از کشورهای مطرح جهان است، همین مسئله باعث شده افراد زیادی با اهدافی همچون ادامه تحصیل، کار و انجام روند بیماری خود به این کشور سفر کنند. برای این که افراد خارجی بتوانند به کشور انگلیس وارد شوند باید مجوز قانونی ورود به این کشور را داشته باشند و این مجوز قانونی همان ویزای انگلیس است که روی پاسپورت فرد می خورد و تا مدت مشخصی اعتبار دارد.

حال اگر شما هم جزو افرادی هستید که به این کشور اروپایی علاقه مندید و می خواهید به این کشور سفر کنید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا شما را ویزاهایی که این کشور به اتباع خارجی می دهد بیشتر آشنا کنیم تا آسان تر بتوانید ویزای مورد نظر خود را انتخاب کنید.

انواع ویزای انگلیس

  1. دریافت ویزای کاری انگلیس

برای این که بتوانید ویزای کاری انگلیس را دریافت کنید می توانید از راه های مختلفی برای انجام این کار استفاده کنید، اولین راهی که از طریق آن می توانید ویزای کاری انگلیس را دریافت کنید این است که از سوی یک فرد معتبر انگلیسی به فرد پیشنهاد کار شود و فرد بتواند با استفاده از دعوت نامه ای که شرکت انگلیسی برای او ارسال می کند روند دریافت ویزای کاری خود را اغاز کند.

یکی دیگر از راه هایی که افراد می توانند با استفاده از برای گرفتن ویزای کاری انگلیس اقدام کنند این است که در اگهی که توسط یک کارفرمای انگلیسی زده می شود پذیرفته شوید، البته اگهی دادن کارفرمای انگلیسی نیز شرایط خاص خود را دارد یعنی کارفرما ابتدا باید به مدت ۳ ماه در انگلیس آگهی بزند اگر فرد مورد نظر خود را پیدا نکرد به مدت سه ماه در اتحادیه ی اروپا اگهی می زند باز هم اگر فرد مورد نظر خود را پیدا نکرد در کشورهای دیگر آگهی می زند، حال اگر فردی شرایط یکی از این اگهی ها را داشته باشد و در یکی از این اگهی ها پذیرفته شود می تواند برای گرفتن ویزای کاری انگلیس اقدام کند.

اگر می خواهید از این طریق برای گرفتن ویزای کاری انگلیس برای خود اقدام کنید باید بدانید که فرایند دریافت ویزای کاری بین ۲ تا ۹ ماه طول می کشد و فردی که ویزای کاری انگلیس را دارد می تواند پس از ۲ تا ۵ سال برای گرفتن اقامت دائم انگلیس درخواست دهد.

  1. ویزای توریستی انگلیس

کشور انگلیس دارای سازه هایی با قدمت بیش از  ۳ هزار سال است، از جمله این سازه ها می توان به استون هنج اشاره کرد که در شهر سالزیری قرار دارند و ساخته ی دست بشر هستند. همچنین از کاخ های بزرگ و باشکوه و مجسمه های برنزی که نشانه ی حکومت سیاسی و سلطنت مشروطه ی این کشور است نیز نباید غافل شد که هر ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می کند.

برای این که اتباع خارجی بتوانند به کشور انگلیس سفر کنند و از این جاذبه های گردشگری و توریستی کشور انگلیس دیدن کنند باید ویزای توریستی این کشور را داشته باشند، همچنین افرادی که برای دیدار با اعضای خانواده ی خود به کشور انگلیس سفر می کنند نیز باید ویزای توریستی این کشور را داشته باشند.

البته توجه داشته باشید که مخاطب جدی ویزاهای توریستی کشورهای مختلف جهانگردان هستند، اما اگر شما می خواهید با هدف گردشگر و تفریح به کشور انگلستان سفر کنید باید هدف دقیق خود را از سفر به این کشور بیان کنید تا بدون هیچ مشکلی بتوانید ویزای خود را دریافت کنید.

  1. ویزای تحصیلی انگلیس

یکی دیگر از انواع ویزاهای انگلیس، ویزای تحصیل در انگلیس است، هر ساله افراد زیادی از سراسر دنیا با اهداف مختلف برای ادامه تحصیل به کشور انگلستان سفر می کنند. مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد از جمله مقاطع پرطرفدار برای دانشجویان خارجی است، البته در این میان نباید از کیفیت بالای نظام اموزشی انگلستان غافل شد، به طوری که مقاطع تحصیلی که در دانشگاه های انگلیس برگزار می شود نسبت به دانشگاه های کشورهای دیگر کم تر است، برای مثال طول دوره ی کارشناسی ارشد در انگلیس سال است این در حالی است که طول دوره ی کارشناسی ارشد در اکثر کشورهای جهان سال است.

اگر با خواندن مطالب بالا به تحصیل در انگلیس علاقه مند شدید باید بگوییم که اگر می خواهید که در کشور انگلیس تحصیل کنید باید ویزای تحصیلی انگلیس را دریافت کنید و برای این که بتوانید ویزای تحصیلی انگلیس را دریافت کنید و روند درخواست ویزای تحصیلی خود را آغاز کنید باید ابتدا به یکی از دانشگاه های معتبر انگلیس درخواست پذیرش تحصیلی بدهید و در صورتی که دانشگاه با درخواست شما موافقت کند برای شما دعوت نامه ارسال می کند و شما می توانید با استفاده از این دعوت نامه روند درخواست ویزای تحصیلی خود را اغاز کنید.

  1. ویزای پزشکی انگلیس

کشور انگلستان یکی از کشورهای پیشرفته ی جهان به شمار می اید و یکی از زمینه هایی که انگلستان در آن توانسته پیشرفت خوبی داشته باشد زمینه ی پزشکی است، به همین دلیل سالانه افراد زیادی برای دریافت ویزای پزشکی انگلیس درخواست می دهند.

اما برای این که این افراد بتوانند ویزای پزشکی انگلیس را دریافت کند و روند درمانی خود را در کشور انگستان اغاز کنند باید شرایطی داشته باشند که این شرایط شامل موارد زیر می شوند:

  • طول دوره ی درمانی بیمار نباید خیلی طولانی باشد
  • برای این که نوع درمان مشخص شود باید از قبل با پزشک مربوطه هماهنگ شده باشد.
  • بیمار نباید بیماری مسری و واگیرداری داشته باشد که به سلامت جامعه اسیب برساند.
  • بیمار برای این که هزینه های درمانی خود را پرداخت کند نیاز نداشته باشد که از منابع دولتی و عمومی کمک دریافت کند
  • بیمار باید پس از اتمام طول دوره ی درمانی به کشور خود بازگردد

در ضمن توجه داشته باشید برای این که بتوانید ویزای پزشکی انگلیس را دریافت کنید باید به بیمارستان مورد نظر خود را در انگلیس درخواست دهید و پس از این که بیمارستان با درخواست شما موافقت کند برای شما دعوت نامه ای ارسال می کند که می توانید از آن برای گرفتن ویزای پزشکی خود استفاده کنید، در ضمن توجه داشته باشید که نامه ی پذیرشی که از بیمارستان مورد نظر در انگلیس ارائه می دهید باید در آن هزینه ی درمان، شیوه ی درمان، نوع درمان و مدت درمان ذکر شود.

در نهایت این که پس از پایان اعتبار ویزای پزشکی در صورتی که هنوز درمان فرد به اتمام نرسیده باشد و پزشک متخصص تشخیص دهد که بیمار هنوز هم باید تحت درمان قرار گیرد می تواند ویزای پزشکی انگلیس را تمدید کرد.

  1. ویزای ازدواج انگلیس

افرادی که یکی از اتباع انگلیس یا فردی که اقامت دائم این کشور را دارند ازدواج می کنند می توانند ویزای ازدواج انگلیس را دریافت کنند. البته توجه داشته باشید که ویزای ازدواج انگلیس در واقع به دو دسته ی ویزای ازدواج انگلیس و ویزای نامزدی انگلیس تقسیم می شود که در صورتی که فرد بخواهد هر کدام از این ویزاها را دریافت کند باید سفارت و مراجع مربوطه را قانع کند.

اما تفاوتی که ویزای ازدواج انگلیس و ویزای نامزدی انگلیس با هم دارند این است که اعتبار ویزای نامزدی ۶ ماه است و دو طرف باید طی این ۶ ماه با هم ازدواج کنند، اما ویزای ازدواج ۳۳ ماه اعتبار دارد و پس از این که اعتبار ویزای ازدواج پایان یافت می توان آن را برای ۳۳ ماه دیگر تمدید کرد و در نهایت افراد می توانند پس از ۵ سال اقامت قانونی در کشور انگلیس با استفاده از ویزای ازدواج، اقامت دائم این کشور را دریافت کنند.

شرایط دریافت ویزای نامزدی انگلیس

  • متقاضی دریافت ویزای نامزدی انگلیس باید ثابت کند که قبل از اعتبار ویزای او پایان یابد کشور انگلستان را ترک می کند.
  • فرد باید ثابت کند که طی مدتی که با استفاده از ویزای نامزدی در کشور انگلستان اقامت دارد می تواند هزینه های خود را تامین کند
  • متقاضی باید بالای ۱۸ سال سن داشته باشد.
  • نکته ی بسیار مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که چند همسری در انگلیس قابل قبول نیست و برای این که افراد بتوانند ازدواج کنند باید حتما مجرد باشند و اگر بیوه و یا مطلقه هستند باید مدارکی که نشان دهنده ی این ادعای آن هاست را نشان دهند.

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای انگلیس

قبل از این که در مورد مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای انگلیس صحبت کنیم باید به این نکته اشاره کنیم که تمام مدارک باید به زبان انگلیس ترجمه شوند و البته نیازی نیست که توسط دادگستری و وزارت امور خارجه تایید شوند و اما مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای انگلیس شامل موارد زیر می شوند:

  • ارائه ی گذرنامه ی معتبر همراه با امضا، توجه داشته باشید که این گذرنامه باید شش ماه پس از ورود فرد به کشور انگلستان اعتبار داشته باشد، دو صفحه ی خالی و روبروی هم داشته باشد، همچنین اگر می خواهید اگر به صورت خانوادگی سفر کنید باید برای هر فرد به صورت جداگانه گذرنامه ارائه شود و در نهایت این که اگر قبلا هم گذرنامه داشته اید نیز باید آن ها را نیز ارائه دهید.
  • در صورتی که فرد متقاضی متاهل است و می خواهد همسر خود را همراه خود ببرد باید اصل و ترجمه ی سند ازدواج خود را ارائه دهد.
  • ارائه ی ۶ قطعه عکس رنگی ۴.۵*۳.۵، این عکس باید رنگی باشد و حداکثر شش ماه پیش گرفته شده باشد.
  • افراد زیر ۱۸ سال که می خواهند بدون حضور والدین خود و یا بدون حضور یکی از والدین خود به کشور انگلیس سفر کنند باید رضایت نامه ی محضری ارائه دهند و در ضمن این رضایت نامه باید ترجمه شود.
  • ارائه ی اصل و ترجمه ی مدارک شغلی:
  • اگر فرد متقاضی بازنشسته است باید کارت بازنشستگی، فیش حقوقی سه ماه اخر و اخرین حکم کارگزینی خود را ارائه دهد.
  • وکلا تنها ارائه ی پروانه ی وکالت آن ها کفایت می کند.
  • اگر متقاضی در مشاغل دولتی مشغول به کار است باید حکم کارگزینی و یا نامه ای از سازمان مربوطه که مدت اشتغال فرد را بیان کرده است را ارائه دهد، علاوه بر این متقاضی باید کارت پرسنلی، فیش حقوقی سه ماه اخر، سابقه ی بیمه تامین اجتماعی با مهر سازمان، سمت و میزان حقوق دریافتی و در نهایت مدرک مرخصی که در آن تاریخ سفر فرد و نوع آن بیان شده باشد و این که باید بیان شود که این میزان مرخصی با حقوق و یا بدون حقوق است.
  • پزشکان باید کارت نظام پزشکی، پروانه ی مطب یا حکم کارگزینی، پروانه ی دائم پزشکی و فیش حقوقی سه ماه آخر خود را باید ارائه دهند.
  • صاحبان مشاغل باید جواز کسب، برگ مالیاتی سه سال آخر، آخرین اگهی تغییرات و لیست بیمه ی کارمندان خود را که متعلق به ۶ ماه اخر است را باید ارائه دهند.
  • اگر متقاضی در مشاغل غیر دولتی مشغول به کار است گواهی اشتغال به کار خود را به همراه مدت زمانی که مشغول به کار هستند، سمت و میزان حقوقی که دریافت می کنند، سابقه ی بیمه تامین اجتماعی به همراه مهر سازمان، مدرک مرخصی فرد که در آن تاریخ و نوع سفر ذکر شده باشد و همچنین بیان شده باشد که این مرخصی با حقوق و یا بدون حقوق است و در نهایت فیش حقوقی سه ماه اخر متقاضی نیز باید ارائه شود.
  • اساتید، اعضای هیئت علمی و معلمان نیز باید سابقه ی بیمه ی تامین اجتماعی خود همراه با مهر سازمان، گواهی اشتغال به کار و یا حکم گزینی به همراه ذکر مدت زمانی که فرد مشغول به کار است، فیش حقوقی سه ماه اخر، سمت و میزان حقوق دریافتی و در نهایت مدرک مرخصی فرد که در آن تاریخ و نوع سفر فرد بیان شده باشد.
  • دانشجویان و دانش آموزان نیز باید کارت دانشجویی و اصل گواهی اشتغال به تحصیل خود را ارائه دهند.
  • در نهایت این که دانش آموزانی که می خواهند در طی سال تحصیلی خود به کشور انگلیس سفر کنند باید در کنار موارد گفته شده باید اصل رضایت نامه ی کتبی مدیریت مدرسه ی خود را به همراه تاریخ سفر خود را ارائه دهند.
  • در صورتی که متقاضی ملک دارد باید اصل و ترجمه ی سند مالکیت خود را ارائه دهد و اگر ملک خود را به اجاره داده باشد باید اصل و ترجمه ی اجاره نامه ی خود را ارائه دهد.
  • خانم های خانه دار نیز باید اصل و ترجمه ی مدارک شغلی همسر خود را ارائه دهند
  • ارائه ی اصل گواهی حساب بانکی که باید دارای مهر و امضای بانک باشد و همچنین باید به زبان انگلیسی باشد، در ضمن حداقل موجودی حساب هر فرد باید ۵۰ میلیون تومان باشد اما در مورد حساب بانکی باید به چند نکته ی دیگر نیز توجه داشته باشید:
  • برای حساب های جاری باید کارکرد سه ماه اخیر حساب بانکی به زبان انگلیسی ارائه شود.
  • حداکثر ۷ روز زودتر از وقت سفارت باید گواهی حساب بانکی خود را دریافت کنید.
  • سایز پرینت بانکی که ارائه می دهید باید A4 باشد.
  • در هنگام ارائه گردش حساب بانکی باید مشخص کنید که چه میزان از آن مربوط به حقوق تان، اجاره خانه و سود سپرده ی تان است.
  • صاحبان مشاغل یعنی افراد که شغل ازاد دارند باید در کنار ارائه ی گواهی تمکن مالی، باید گردش ۶ ماهه شرکت که به انگلیسی است را نیز ارائه دهند.
  • ارائه ی گواهی تمکن مالی باید به زبان انگلیسی باشد و همچنین دارای مهر و امضای شعبه ی بانک باشد.
  • اگر می خواهید گردش حساب شرکت خود را ارائه دهید کلیه ی هزینه هایی که مربوط به خرید و فروش شرکت است را در گردش حساب شرکت خود مشخص کنید.
  • اگر فرد متقاضی برای سفر به انگلیس دعوت نامه ندارد باید مدارک رزرو هتلی که می خواهد در آن اقامت داشته باشد را ارائه دهد.
  • تکمیل فرم درخواست ویزای انگلیس

انواع ویزای انگلیس از نظر دفعات ورود

یکی دیگر از دسته بندی هایی که برای ویزای انگلیس وجود دارد، دسته بندی است که بر اساس تعداد دفعات ورود افراد به یک کشور در نظر گرفته می شود، که ویزاهایی که در این دسته بندی قرار می گیرند به دو دسته تقسیم می شوند:

  • ویزای سینگل یا یک بار ورود

افرادی که نمی خواهند چند بار به کشور انگلیس سفر کنند و تنها می خواهند یک بار به این کشور اروپایی سفر کنند می توانند ویزای سینگل و یا ویزای یک  بار ورود تهیه کنند. افراد با استفاده از ویزای یک بار ورود می توانند در مدت زمانی که ویزای آن ها اعتبار دارد یک بار به کشور انگلستان سفر کنند و پس از خروج از خاک انگلستان حتی اگر ویزای آن ها اعتبار داشته باشد ویزای شان باطل شده است و نمی توانند از آن استفاده کنند.

  • ویزای مولتیپل یا ویزای چند بار ورود

افرادی که می خواهند به صورت مکرر به کشور انگلیس رفت و امد داشته باشند می تواند ویزای مولتیپل یا ویزای چند بار ورود این کشور را تهیه کنند تا در طی مدتی که ویزای شان اعتبار دارد بدون محدودیتی در تعداد ورود به این کشور سفر کنند.

امتیاز شما


امتیاز شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان
02145131
مشاوره رایگان واتس آپ
(کلیک کنید)