#

انواع ویزای ایتالیا

به دلیل تغییرات لحظه ای در قوانین کشورها، قبل از اقدام حتما با مشاوران موسسه هماهنگ کنید
  • 8 خرداد 1398
  • ویزا
  • 716 بازدید
  • بدون نظر

انواع ویزای ایتالیا

کشور ایتالیا

کشور ایتالیا که با نام رسمی جمهوری ایتالیا شناخته می شود یکی از کشورهای قاره ی اروپا است که در جنوب این قاره قرار دارد. از نظر اقتصادی ایتالیا جزو کشورهای پیشرفته به شمار می آید و همچنین این کشور از اعضای مهم نظام سرمایه داری است. اقتصاد قدرتمند و سایر امکاناتی که این کشور در اختیار افراد قرار می دهد باعث شده است هر ساله افراد زیادی برای ویزای ایتالیا اقدام می کنند، اما برای این که بتوان به هر کشور خارجی از جمله ایتالیا سفر کرد، افراد باید در کنار پاسپورت مدرک دیگری نیز ارائه دهند و این مدرک که نشان دهنده ی اجازه ی ورود فرد به آن کشور خارجی است همان ویزای ایتالیا است.

اما همان طور که گفتیم اهدافی که افراد از سفر به کشور ایتالیا دارند متفاوت است به همین دلیل برای همه ی این افراد یک نوع ویزا صادر نمی شود بلکه با توجه به این که افراد از سفر به ایتالیا چه هدفی دارند برای شان ویزا صادر می شود که در ادامه برای آشنایی بیشتر، انواع ویزای ایتالیا را مورد بررسی قرار می دهیم.

انواع ویزای ایتالیا چیست؟

  1. ویزای تحصیلی ایتالیا

ایتالیا یکی از کشورهایی است که توانسته در زمینه ی هنر و پرورش هنرمند به خوبی عمل کند و توانسته مورد توجه دانشجویان و هنرمندان قرار بگیرد. اما یکی از مسائل نگران کننده برای دانشجویانی که می خواهند در کشورهای خارجی تحصیل کنند این است که به سختی می توانند پذیرش یک دانشگاه خارجی را بگیرند و باید دشواری هایی برای ورود به یک کشور به عنوان یک دانشجو تحمل کنند.

اما برای این دانشجویان یک خبر خوب داریم و آن این است که کشور ایتالیا از نظر سهولت ورود دانشجو به این کشور توانسته رتبه ی اول در اروپا و رتبه ی سوم در دنیا را از آن خود کند. البته سهولت ورود دانشجو به این کشور به این معنا نیست که دانشگاه های این کشور از کیفیت خوبی برخوردار نیستند بلکه کشور ایتالیا دانشگاه های بی نظیر و ممتازی همچون پلی تکنیک میلان، تورین، بولونیا و ساپینزا دارد.

همچنین اگر شما هم جزو افرادی هستید که می خواهید برای ادامه تحصیل در ایتالیا اقدام کنید و به زبان ایتالیایی مسلط نیستید می توانید به زبان انگلیسی در دانشگاه های این کشور تحصیل کنید. برای این که افراد بتوانند برای ادامه تحصیل به کشور ایتالیا سفر کنند باید ویزای تحصیلی ایتالیا را تهیه کنند و برای تهیه ی ویزای تحصیلی ایتالیا طبق زمان بندی که از سوی وزارت دانشگاه های ایتالیا است اقدام کنند، زیرا سفارت ایتالیا در این بازه ی تحصیلی اقدام به دریافت درخواست های ایتالیا می کند.

نکته ی دیگری که در مورد ویزای تحصیلی ایتالیا باید به آن اشاره کنیم این است که مدت زمان ویزای تحصیلی بسته به این که رشته و دانشگاه فرد چه باشد متفاوت است و این زمان بین ۱۷۵ تا ۳۶۵ روز است، در ضمن دانشجویان خارجی دانشگاه های ایتالیا باید به این نکته توجه داشته باشند پس از ورود برای اقامت ایتالیا درخواست دهند.

ویزای تحصیلی ایتالیا

مدارک مورد نیاز برای ویزای تحصیلی ایتالیا

  • گواهی مهارت زبان انگلیسی در سطح B2 و یا مدرک دانشگاهی که نشان دهد که فرد در یکی از مقاطع تحصیلی به مدت ۲ سال در رشته های زبان انگلیسی تحصیل کرده است.
  • ارائه ی دو نسخه از نامه ی پذیرش دانشگاه
  • ارائه ی نامه ی تمکن مالی که از حساب شخصی دانشجو و یا والدین او که نشان دهد به ازای هر سال تحصیلی در ایتالیا موجودی حساب فرد ۷۵۰۰ یورو است.
  • پرینت سه ماه اخر حساب بانکی
  • مبلغ ۵۰ یورو برای دریافت ویزای تحصیلی ایتالیا

در مورد مدارک مورد نیاز برای ویزای تحصیلی باید به این نکته توجه داشته باشید که برخی از دانشگاه ها ممکن است از فرد گواهی مهارت زبان انگلیسی نخواهند، به همین دلیل این افراد می توانند با ارائه ی نامه ای از دانشگاه که نشان دهنده این است که دانشگاه از فرد متقاضی مدرک زبان نمی خواهد از ارائه ی این مدرک معاف شود. مدارک ارائه شده نیز همه باید به زبان لاتین باشند.

در ضمن در کنار این مدارک، باید مدارک کلی دیگری نیز ارائه شود که این مدارک را در ادامه بیان می کنیم. در نهایت این که افرادی که می خواهند از دانشگاه های ایتالیا پذیرش بگیرند ابتدا باید به دانشگاه های این کشور درخواست دهند و مدارک لازم را به دانشگاه مورد نظر خود ارسال کنند و سپس در صورتی که درخواست فرد پذیرفته شود می تواند برای گرفتن ویزای تحصیلی ایتالیا درخواست دهد.

  1. ویزای توریستی ایتالیا

افرادی که می خواهند برای بازدید از جاذبه های توریستی و گردشگری ایتالیا و یا دیدار با بستگان خود به این کشور اروپایی سفر می کنند می توانند برای ورود به این کشور ویزای توریستی ایتالیا را تهیه کنند. همچنین توجه داشته باشید که اگر می خواهید به صورت خانوادگی به کشور ایتالیا سفر کنید باید هر کدام از افراد به صورت جداگانه برای دریافت ویزای توریستی ایتالیا درخواست دهند.

همچنین چند نکته ی دیگر در مورد ویزای توریستی ایتالیا را مدنظر داشته باشید و آن این است که اگر یکی از اقوام درجه ی یک شما در ایتالیا است و برای شما دعوت نامه ارسال کند شانس شما برای دریافت ویزای توریستی افزایش پیدا خواهد کرد و نکته ی دیگر این که صدور ویزای فوری برای افراد مجرد آسان تر است.

ویزای توریستی ایتالیا

  1. ویزای پزشکی ایتالیا

قوانین کشور ایتالیا در مورد ویزای پزشکی تقریبا شبیه به سایر کشورهای حوزه شینگن است یعنی برای این که فرد بتواند ویزای پزشکی ایتالیا را دریافت کند باید ثابت کند که نمی تواند در کشور خود به طور کامل درمان شود و برای این که بهبود پیدا کند باید به کشور ایتالیا سفر کند تا از امکانات موجود این کشور در زمینه ی پزشکی بهره گیرد.

اما مسئله ای که در مورد ویزای پزشکی ایتالیا وجود دارد این است که معمولا درخواست ویزای پزشکی ایتالیا نسبت به سایر کشورهای اروپایی مانند انگلیس، آلمان و سوئد بیشتر است.

اما به طور کلی اگر افراد بخواهند برای ادامه ی درمان خود به کشور ایتالیا سفر کنند و ویزای پزشکی ایتالیا را دریافت کنند باید نامه ای از پزشک و یا بیمارستانی در ایتالیا که در آن تاریخ و طول دوره ی درمان نوشته شده است را ارائه دهد و همچنین این نامه باید اثبات کند که معالجه ی بیمار در ایتالیا ضروری است. بیمار نیز باید در طول مدتی که در ایتالیا تحت درمان قرار می گیرد تحت پوشش بیمه ی درمانی با حداقل هزینه باشد.

  1. ویزای ازدواج ایتالیا

یکی از قانون هایی که در اکثر کشورهای جهان پذیرفته شده است  این است که اگر یک تبعه ی خارجی با تبعه ای از کشور دیگر ازدواج کند تبعه ی خارجی می تواند اقامت کشور همسر خود را دریافت کند. در کشور ایتالیا نیز این قانون پذیرفته شده است و به همین دلیل افرادی که می خواهند با یک تبعه ی ایتالیایی ازدواج کنند به آن ها ویزای ازدواج ایتالیا داده می شود.

افرادی که ویزای ازدواج ایتالیا را دریافت می کنند می توانند پس از دو یا سه سال برای گرفتن تابعیت ایتالیا و همچنین پاسپورت ایتالیا درخواست دهند. در ضمن برای این که به سفارت ثابت شود که ازدواج صورت گرفته سوری نیست باید بستگان و اقوام دو طرف شهادت دهند که ازدواج آن ها سوری نیست و در کنار این نیز باید مدارکی ارائه شود که روابط عاطفی بین آن ها را تایید کند و ثابت کند که ازدواج زوج مربوطه غیر واقعی نیست.

در ضمن برای این که ازدواج حالت رسمی پیدا کند باید ازدواج در کلیسا انجام شود و همچنین ذکر این نکته حائز اهمیت است که افراد با ویزایی غیر از ویزای ازدواج نمی توانند پس از ازدواج خود در ایتالیا ماندگار شوند، برای مثال اگر فردی با استفاده از ویزای توریستی به کشور ایتالیا وارد شود و در این سفر با یک تبعه ی ایتالیایی آشنا شود و به طور رسمی ازدواج کند، ازدواج ان ها رسمی خواهد بود اما پس از این که ویزای توریستی فرد منقضی شد باید به کشور خود برگردد و برای ویزای ازدواج درخواست دهد و در صورتی که شرایط لازم را داشته باشد می تواند ویزای ازدواج را دریافت کند.

  1. ویزای کاری ایتالیا

افرادی که از سوی یک کارفرمای ایتالیایی که دارای شرکت معتبر است به آن ها پیشنهاد کار می شود می توانند برای سفر به ایتالیا به منظور انجام کار مورد نظر خود برای ویزای کاری ایتالیا درخواست دهند. اما توجه داشته باشید که کاری به فرد پیشنهاد می شود باید یک کار تمام وقت باشد.

همچنین برای دریافت ویزای کاری ایتالیا افراد باید مدرک تحصیلی دانشگاهی نیز داشته باشند و نکته ای که در این مورد باید به آن اشاره کنیم این است که کم ترین مدرک تحصیلی که می تواند برای دریافت ویزای کاری ایتالیا درخواست دهد مدرک تحصیلی کارشناسی است. اما متاسفانه افرادی که می خواهند در کشور ایتالیا مشغول به کار شوند باید بدانند که برای دریافت ویزای کاری ایتالیا روند سختی را پشت رو دارند به این دلیل اگر شرکتی در ایتالیا به تخصصی نیاز داشته باشد ابتدا به مدت ۹۰ روز در داخل کشور ایتالیا آگهی می زند، سپس اگر فردی که تخصص لازم را داشته باشد پیدا نشد، به مدت ۹۰ روز این بار در اتحادیه ی اروپا آگهی می زند و در نهایت اگر باز هم فرد مورد نظر پیدا نشد این بار در سایر کشورها اگهی می زند.

در ضمن شانس استفاده از پیشنهاد شغلی در ایتالیا برای افرادی مانند پناهندگانی که مجوز کار دریافت کرده اند، دانشجویانی که از دانشگاه های ایتالیا فارغ التحصیل شده اند و مجوز کار دارند و افرادی که مقیم کشورهای اروپایی هستند بیشتر است.

به همین دلیل افرادی که علاقه مندند در کشور ایتالیا کار کنند می توانند قانون دریافت ویزای کاری ایتالیا را دور بزنند یعنی برای دریافت ویزای تحصیلی ایتالیا درخواست دهند؛ زیرا افرادی که از دانشگاه های اروپایی و دانشگاه های ایتالیایی فارغ التحصیل می شوند شانس بیشتری برای دریافت کار در ایتالیا دارند.

در نهایت پس از  این که ۴ تا ۵ سال از مدت زمان گرفتن ویزای کاری فرد گذشت می تواند برای گرفتن اقامت دائم کشور ایتالیا درخواست دهد.

ویزای کاری ایتالیا

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای ایتالیا

در کنار تمام مدارکی که بسته به نوع ویزا برای دریافت ویزای ایتالیا مورد نیاز است، یک سری از مدارک نیز میان تمام ویزاها مشترک است و افراد برای این که بتوانند ویزای مورد نظر خود را دریافت کنند، در کنار مدارک مورد نیاز برای ویزای خود نیز این مدارک را باید ارائه دهند:

  • ارائه ی ۶ قطعه عکس رنگی ۴*۳ که تمام رخ و دارای پس زمینه ی سفید باشد.
  • ارائه ی مدارکی که نشان دهنده ی رزرو هتل در ایتالیا باشد.
  • ارائه ی اصل شناسنامه و ترجمه ی آن به همراه کپی از تمام صفحات آن
  • ارائه ی اصل مدرک شغلی به همراه ترجمه ی آن
  • اگر فرد متقاضی پزشک باشد باید دانش نامه ی تحصیلی، کارت نظام پزشکی، پروانه ی نظام پزشکی و پروانه ی مطب که جزو مدارک شغلی فرد است را ارائه دهد.
  • دانش آموزانی که می خواهند طی سال تحصیلی به کشور ایتالیا سفر کنند باید رضایت نامه ای از سوی مدیر مدرسه ی خود ارائه دهند که در آن تاریخ ذکر شده باشد، که این مدرک باید همراه با ترجمه ی آن ارائه شود.
  • وکلا نیز می توانند برای ارائه ی مدرک شغلی خود تنها پروانه ی وکالت خود را ارائه دهند.
  • بازنشستگان باید حکم بازنشستگی و اخرین فیش حقوقی خود را ارائه دهند.
  • افرادی که در مشاغل غیر دولتی مشغول به کار هستند باید از سوی شرکت خود گواهی اشتغال به کار ارائه دهند و همچنین افرادی که دارای شغل ازاد هستند نیز باید جواز کسب و گواهی تاسیس کسب و کار یا حرفه ی خود را ارائه دهند.
  • افرادی که در مشاغل دولتی مشغول به کار هستند اخرین فیش حقوقی، فهرست اخیر بیمه، میزان حقوق دریافتی، حکم کارگزینی و تاییدیه ی مرخصی خود را ارائه دهند.
  • دانشجویان، دانش آموزان، اساتید دانشگاه و اعضای هیئت علمی نیز باید نامه ی اشتغال به تحصیل ارائه دهند.
  • ارائه ی اصل پاسپورت همراه با امضای معتبر، همچنین اگر متقاضی قبل پاسپورت های دیگری داشته است نیز باید انها را نیز ارائه دهد. در ضمن این گذرنامه باید ۶ ماه پس از تاریخ ورود فرد اعتبار داشته باشد.
  • ارائه ی گواهی حساب بانکی که دارای مهر و امضای بانک باشد و همچنین این مدرک باید ترجمه شده باشد. نکته ای که در مورد گواهی حساب بانکی باید به آن اشاره کنیم این است که کم تر از ده روز قبل از مراجعه به سفارت تهیه شده باشد. در ضمن موجودی حساب بانکی برای هر نفر باید ۵۰ میلیون تومان باشد و گواهی سپرده ی بانکی نیز باید به زبان انگلیسی ترجمه شود.
  • افرادی که زیر ۱۸ سال سن دارند و می خواهند بدون حضور پدرشان به کشور ایتالیا سفر کنند و همچنین خانم های متاهلی که می خواهند بدون حضور همسر خود سفر کنند باید اجازه ی نامه ی کتبی و محضری ارائه دهند.
  • خانم های خانه دار نیز می توانند برای ارائه ی مدارک شغلی، مدارک شغلی همسر خود را به همراه ترجمه ی آن ارائه دهند.

در مورد مدارکی که برای دریافت ویزای ایتالیا مورد نیاز است به این مسئله توجه داشته باشید که مدارکی که در این جا گفته شد می تواند کم یا زیاد شود.

تمدید ویزای ایتالیا

پس از این که افراد با توجه به هدفی که از سفر به ایتالیا دارند ویزای درخواستی خود را دریافت کردند و به منظور هدفی که دارند به ایتالیا سفر کردند در نهایت پس از این که مدت زمان اعتبار ویزای شان پایان یافت، ویزای شان منقضی می شود اما ممکن است این افراد هنوز هم بخواهند در کشور ایتالیا اقامت داشته باشند در این جاست که بحث تمدید ویزای ایتالیا مطرح می شود.

برای این که افراد بتوانند ویزای خود را تمدید کنند باید دلایل کافی که برای این کار داشته باشند که این دلایل شامل دلایل پزشکی، شخصی، کاری و موارد این چنینی می شود. پس از قبل از این که ویزای خود را تهیه کنید پیشنهاد می کنیم زمان سفر خود را مشخص کنید و براساس مدت سفر خود ویزای ایتالیا دریافت کنید.

نکته ی دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که قانونی وجود دارد که ویزای توریستی ایتالیا و ویزاهایی که کم تر از ۶ اعتبار دارند را نمی توان تمدید کرد مگر این که مشکلات مهمی همچون مشکلات پزشکی وجود داشته باشد، پس توصیه می کنیم ویزای بلند مدت ایتالیا را دریافت کنید تا از مشکلات احتمالی جلوگیری کنید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر راجع به مهاجرت تحصیلی به کشور ایتالیا با دفتر موسسه دانش گستر کوه نور تماس بگیرید و مشاوره اولیه رایگان را دریافت نمایید.

تمدید ویزای ایتالیا

امتیاز شما


امتیاز شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان
02145131
مشاوره رایگان واتس آپ
(کلیک کنید)