#

انواع ویزای فنلاند

به دلیل تغییرات لحظه ای در قوانین کشورها، قبل از اقدام حتما با مشاوران موسسه هماهنگ کنید
  • 6 خرداد 1398
  • ویزا
  • 696 بازدید
  • بدون نظر

انواع ویزای فنلاند

کشور فنلاند

کشور فنلاند که با عنوان رسمی جمهوری فنلاند شناخته می شود یکی از کشورهای قاره ی اروپا است که در شمال قاره ی سبز قرار دارد. فنلاند یکی از بهترین و قدرتمندترین نظام های آموزشی جهان را دارد و شاید به جرات بتوان گفت که بهترین نظام اموزشی جهان متعلق به کشور فنلاند است. اما از نظر اقتصادی در حال حاضر کشور فنلاند در حالت رکود به سر می برد ولی به طور کلی وضع اقتصادی کشور فنلاند بهتر از کشورهای منطقه ی یورو است، این ویژگی ها در کنار سایر ویژگی های منحصربفرد و ویژه ای که کشور فنلاند دارد باعث شده است که سالانه افراد زیادی برای اهداف مختلف، برای ویزای فنلاند اقدام کنند.

اما برای این که افراد بتوانند به کشورهای خارجی همچون فنلاند سفر کنند باید مجوز ورود به این کشور را داشته باشند که این مجوز ورود همان ویزای فنلاند است که در ادامه برای آشنایی بیشتر شما با ویزاهای فنلاند، انواع ویزای فنلاند را مورد بررسی قرار می دهیم.

انواع ویزای فنلاند

در کنار ویزای شینگن که یکی از دسته بندی هایی که برای ویزای فنلاند در نظر گرفته می شود، دسته بندی است که بر اساس اهدافی که افراد از سفر خود به کشور فنلاند دارند که این نوع ویزاها شامل موارد زیر می شوند:

  1. ویزای توریستی فنلاند

کشور فنلاند یکی از کشورهای قاره ی سبز است که همانند سایر کشورهای قاره ی اروپا جاذبه های توریستی و گردشگری بسیاری است، به همین دلیل سالانه افراد زیادی برای بازدید از جاذبه های تاریخی و گردشگری کشور فنلاند به این کشور سفر می کنند. همچنین افرادی که می خواهند برای بازدید از اقوام درجه یک خود به کشور فنلاند سفر کنند نیز می توانند ویزای توریستی فنلاند را تهیه کنند.

نکته ی دیگری که در مورد ویزای توریستی فنلاند باید به آن اشاره کنیم این است که ویزای توریستی فنلاند جزو ویزاهای کوتاه مدت است زیرا حداکثر اعتبار این ویزا ۹۰ روز است.

ویزای توریستی فنلاند

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای توریستی فنلاند

اگر فکر می کنید که ویزای توریستی فنلاند همان ویزایی که است برای سفر به کشور فنلاند به ان نیاز خواهید داشت، باید بدانید که برای این که این ویزا را تهیه کنید مدارکی را باید ارائه دهید که این مدارک شامل موارد زیر می شوند:

  • ارائه ی اصل پاسپورت، این پارسپورت باید از تاریخی که فرد به کشور فنلاند وارد می شود ۶ ماه اعتبار داشته باشد و همچنین امضا شده باشد. نکته ی دیگری که در مورد پاسپورت باید به آن اشاره کنیم این است که افرادی که می خواهند به صورت خانوادگی سفر کنند باید هر کدام پاسپورت جداگانه ای ارائه دهند و در ضمن در صورتی که افراد قبلا نیز پاسپورت داشته اند باید پاسپورت های قبلی خود را نیز ارائه دهند.
  • ارائه ی اصل و کپی شناسنامه به همراه ترجمه ی آن
  • ارائه ی ۶ قطعه عکس ۶*۴ که دارای پس زمینه ی سفید باشد و به صورت تمام رخ باشد
  • اگر فردی زیر ۱۸ سال سن دارد و می خواهد بدون حضور پدرش به کشور فنلاند سفر کند باید رضایت نامه ی محضری از پدر خود ارائه دهد. در ضمن خانم های متاهلی که می خواهند بدون همسر خود به کشور فنلاند سفر کنند نیز باید رضایت نامه ی محضری از سوی همسر خود ارائه دهند.
  • ارائه ی سند مالکیت، این سند مالکیت باید توسط دادگستری تایید شده باشد و همچنین به همراه ترجمه ی آن ارائه شود.
  • ارائه ی اصل گواهی حساب بانکی، که این گواهی باید به انگلیسی ترجمه شده باشد و همچنین همراه با مهر و امضای بانک باشد و گردش ۶ ماه اخیر حساب جاری را نشان دهد. اما اگر گردش حساب ندارید می توانید گواهی از موجودی حساب خود تهیه کنید، که میزان این موجودی برای هر نفر باید ۵۰ میلیون تومان باشد.
  • ارائه مدارکی که نشان دهنده ی وضعیت شغلی فرد متقاضی باشد:
  • پزشکان: ارائه ی پروانه ی دائم پزشکی، کارت نظام پزشکی و پروانه ی طبابت
  • وکیل: اگر فرد متقاضی دریافت ویزای توریستی فنلاند جزو وکلا است باید پروانه ی وکالت خود را ارائه دهد.
  • بازنشسته: افراد بازنشسته ای که می خواهند ویزای توریستی فنلاند را دریافت کنند باید حکم بازنشستگی خود را به همراه اخرین فیش حقوقی خود ارائه دهند.
  • شغل ازاد: صاحبان شغل و افرادی که شغل ازاد دارند باید جواز کسب و اگهی تاسیس ارائه دهند.
  • دانش آموزان، دانشجویان و اساتید دانشگاه ها و اعضای هیئت علمی: افرادی که در این گروه قرار می گیرند باید نامه ی اشتغال به تحصیل یا کار ارائه دهند.
  • کارمند بخش خصوصی: اگر فرد متقاضی دریافت ویزای توریستی فنلاند در شرکت های غیر دولتی فعالیت می کند باید اصل اخرین روزنامه ی رسمی شرکت را به همراه گواهی اشتغال خود را ارائه دهد.
  • کارمند بخش دولتی: در نهایت این که اگر کارمندان بخش دولتی می خواهند ویزای توریستی فنلاند را دریافت کنند باید حکم کارگزینی، اخرین فیش حقوقی، نامه ای از شرکت مورد نظر در مورد مدت زمان فعالیت فرد و همچنین میزان حقوق فرد ارائه دهد. در ضمن داشتن تاییدیه ای برای مرخصی و همچنین اخرین لیست بیمه ضروری است.
  • خانم های خانه داری که می خواهند به کشور فنلاند سفر کنند باید ترجمه ای مدارک شغلی همسرشان ارائه دهند.

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای توریستی فنلاند

  1. ویزای پزشکی فنلاند

به دلیل این که خدمات پزشکی هر روزه پیشرفت می کنند ممکن است افرادی بخواهند برای ادامه ی روند درمان خود یا بستگان خود به کشورهای خارجی همچون فنلاند سفر کنند. برای این که افراد بتوانند با اهداف پزشکی به کشور فنلاند سفر کنند باید بیمارستان و یا کلینیک مورد نظر خود در کشور فنلاند هماهنگ کنند و مدارک پزشکی خود را برای آن ها ارسال کنند. در صورتی که فرد متقاضی در بیمارستان مورد نظر خود در کشور فنلاند پذیرفته شود دعوت نامه ای از سوی بیمارستان برای او ارسال می شود که می تواند با استفاده از این دعوت نامه، ویزای پزشکی فنلاند را دریافت کند.

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای پزشکی فنلاند

افرادی که می خواهند ویزای پزشکی فنلاند را تهیه کنند و با اهداف پزشکی به کشور فنلاند سفر کنند باید مدارکی را ارائه دهند که این مدارک عبارتند از:

  • ارائه ی بیمه ی درمانی مسافرتی
  • ارائه ی فرم درخواست ویزای پزشکی فنلاند، که این فرم باید ترجمه شده و امضا شده باشد.
  • افرادی که در مشاغلی مشغول به کار هستند که کارفرما دارند باید مدارکی ارائه دهند که به منظور انجام امور پزشکی در فنلاند مرخصی گرفته اند.
  • ارائه ی مدارکی که نشان دهد فرد متقاضی می تواند هزینه های درمانی خود در فنلاند را تامین کند که این مدرک می تواند شامل مدارک مربوط به واریز ارز به حساب بیمارستان و یا پزشک باشد.
  • ارائه ی پاسپورت امضا شده
  • ارائه ی نامه ای از پزشک و یا بیمارستان در فنلاند، که در این نامه باید زمان، مدت و هزینه ی درمان درج شده باشد.

ویزای پزشکی فنلاند

  1. ویزای تحصیلی فنلاند

همان طور که در ابتدا هم گفتیم کشور فنلاند دارای نظام اموزشی بسیار خوبی است و همین مسئله باعث شده است که سالانه افراد زیادی برای تحصیل در دانشگاه های فنلاند درخواست دهند. اما برای این که افراد بتوانند مهاجرت تحصیلی به فنلاند داشته باشند این است که در ابتدا باید به دانشگاه مورد نظر خود در فنلاند درخواست دهند و اگر درخواست این افراد برای ادامه تحصیل در دانشگاه های فنلاند پذیرفته شد  افراد می توانند برای دریافت ویزای تحصیلی فنلاند اقدام کنند.

نکته ای که در مورد این نوع ویزا باید به آن اشاره کنیم این است که افراد می توانند با استفاده از ویزای تحصیلی خود به مدت ۲۰ ساعت در هفته کار کنند، در ضمن اگر شما هم جزو افرادی هستید که می خواهید در دانشگاه های فنلاند تحصیل کنید در مورد زبانی که در دانشگاه های فنلاند تدریس می شود نگران نباشید زیرا بیشتر دروس در دانشگاه های فنلاند به زبان انگلیسی تدریس می شود.

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای تحصیلی فنلاند

برای دریافت ویزای تحصیلی فنلاند نیز همانند سایر انواع ویزاها نیاز است که افراد مدارکی ارائه دهند که این مدارک شامل موارد زیر می شوند:

  • ارائه ی رزومه
  • به دلیل این که در بیشتر دروس در دانشگاه های فنلاند به زبان انگلیسی تدریس می شوند افراد باید مدرک زبان داشته باشد و برای دریافت ویزای تحصیلی فنلاند در کنار مدرک زبان خود باید دو نسخه کپی از آن نیز ارائه دهند.
  • ارائه ی اصل شناسنامه و کپی آن
  • ارائه ی گواهی تمکن مالی، که این گواهی می تواند از حساب بانکی فرد متقاضی تهیه شود و همچنین باید نشان دهد که موجودی حساب فرد متقاضی حداقل ۱۰ هزار یورو است، در ضمن ارائه ی کپی از گواهی تمکن مالی نیز ضروری است.
  • ارائه ی مدرک فارغ التحصیلی از دبیرستان به همراه ارائه ی ریز نمرات
  • ارائه ی پاسپورت معتبر به همراه کپی آن، در ضمن این پاسپورت باید بیشتر از یک سال اعتبار داشته باشد.
  • ارائه ی دو قطعه عکس ۶*۴
  • ارائه ی نامه پذیرش و یا فایلی که نشان دهنده ی پذیرش فرد توسط یکی از دانشگاه های فنلاند است و در ضمن این مدرک نیز باید به همراه دو نسخه کپی از آن تهیه شود.
  • داشتن بیمه یک ساله که بتواند ۳۰ هزار یورو را پوشش دهد که افراد می توانند برای خرید این بیمه مبلغ ۲۱۹ یورو را هزینه کنند.

ویزای تحصیلی فنلاند

  1. ویزای ازدواج فنلاند

افرادی که با یکی از اتباع فنلاند و یا فردی که اقامت فنلاند را دارند ازدواج می کنند می توانند برای دریافت ویزای ازدواج فنلاند درخواست دهند. برای این که افراد بتوانند ویزای ازدواج فنلاند را دریافت کنند باید سندی ارائه دهند که نشان دهنده ی ازدواج فرد با یکی از اتباع فنلاندی و یا فردی است که اقامت فنلاند را دارد که این سند یا مدرک می تواند همان سند ازدواج طرفین باشد.

افرادی که ویزای ازدواج فنلاند را دریافت می کنند می توانند پس از چند سال از صدور ویزای ازدواج خود برای پاسپورت فنلاندی نیز درخواست دهند، در ضمن افرادی که با استفاده از این نوع ویزا به کشور فنلاند سفر می کنند می توانند از تمامی حقوق شهروندی کشور فنلاند همچون اجازه ی کار، امکان تحصیل رایگان و … بهره مند شوند.

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای ازدواج فنلاند

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای ازدواج فنلاند شامل موارد زیر می شوند:

  • فرد فنلاندی که با یک تبعه ی خارجی ازدواج کرده است باید برگه های مالیاتی، برگه های شهرداری و … را ارائه دهد
  • ارائه ی مدارکی که حقیقی بودن ازدواج را ثابت کند که این مدارک شامل مواردی همچون پرنیت تماس های تلفنی، عکس های مشترک و … می شود.
  • ارائه ی مدارک هویتی طرفین ازدواج، که این مدارک شامل مواردی همچون سند ازدواج، پاسپورت، عکس و … می شود.

نکته ای که در مورد مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای ازدواج به ان اشاره کنیم این است که علاوه بر این مدارک باید مدارک کلی برای دریافت ویزای فنلاند نیز ارائه شود و همه ی مدارک نیز باید ترجمه شوند.

ویزای ازدواج فنلاند

  1. ویزای کاری فنلاند

اگر جزو افرادی هستید که می خواهید در کشور فنلاند کار کنید نیاز به ویزای کار دارید. اما اگر کاری که می خواهید در فنلاند انجام دهید به صورت فصلی است برای مثال می خواهید برای کارهایی همچون برداشت گیاهان، میوه ها و سبزیجات به فنلاند سفر کنید باید ویزای موقت دریافت کنید.

اما اگر می خواهید ویزای کاری فنلاند را دریافت کنید باید برای قبل از هر چیز از سوی یک کارفرمای فنلاندی پیشنهاد کاری داشته باشید، سپس کارفرمای مورد نظر باید برای تان دعوت نامه ارسال کند تا بتوانید برای دریافت ویزای کاری فنلاند درخواست دهید.

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای کاری فنلاند

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای کاری فنلاند عبارتند از:

  • ارائه ی فرم تکمیل شده مربوط به ویزای کار فنلاند
  • ارائه ی شناسنامه فرد متقاضی به همراه ترجمه ی آن به صورت انگلیسی
  • ارائه ی دعوت نامه ی کاری از سوی کارفرمای مربوطه در فنلاند
  • ارائه ی گذرنامه ی معتبری که حداقل دو برگه ی خالی داشته باشد و همچنین تا ۳ ماه پس از پایان سفر فرد اعتبار داشته باشد.
  • اگر اتباع خارجی که مقیم ایران هستند و می خواهند برای دریافت ویزای کاری فنلاند درخواست دهند باید اجازه ی کار و اقامت خود را ارائه دهند.

ویزای کاری فنلاند

  1. ویزای تجاری فنلاند

اخرین نوع ویزای فنلاند که براساس اهدافی که افراد از سفر به فنلاند دارند ارائه می شود ویزای تجاری فنلاند است. افرادی که می خواهند با اهدافی مبادله ی اقتصادی بین دو کشور که یکی از شرکت ها در فنلاند و یکی از شرکت ها در ایران است به فنلاند سفر کنند و یا می خواهند به منظور خرید قطعاتی که برای شرکت شان لازم است به فنلاند سفر می کنند می توانند ویزای تجاری فنلاند را تهیه کنند.

برای این که افراد متقاضی دریافت ویزای تجاری فنلاند بتوانند ویزای تجاری این کشور را تهیه کنند می توانند از راه های مختلفی اقدام کنند برای مثال اگر یکی از بستگان فرد در کشور فنلاند است می تواند برای او دعوت نامه بفرستد  و یا این که اگر فرد دعوت نامه ندارند می تواند برای دریافت ویزای شینگن تجاری اقدام کند.

مدارک لازم برای دریافت ویزای تجاری فنلاند

مانند سایر ویزاهایی که تا این جا در مورد آن ها صحبت کردیم برای تهیه ی ویزای تجاری فنلاند نیاز به مدارکی است که افراد باید برای تهیه ی ویزای تجاری فنلاند به سفارت فنلاند ارائه دهند، که این مدارک شامل موارد زیر می شود:

  • ارائه ی پروانه ی ثبت شرکت و یا سازمان ایرانی، که این مدرک باید همراه با ترجمه ی ان ارائه شود.
  • ارائه ی دعوت نامه از شرکت یا موسسه ای در فنلاند که فرد می خواهد در آن فعالیت تجاری داشته باشد، که این دعوت نامه باید در آن اطلاعات کاملی از دعوت کننده و دعوت شونده همچون تلفن، مدت سفر، نشانی الکترونیکی و نام بیان شده باشد و همچنین این که موسسه یا شرکت فنلاندی که از شرکت ایرانی دعوت می کند باید تعهدات مالی ارائه دهد.
  • فرد متقاضی که می خواهد از سوی شرکتی در ایران برای فعالیت تجاری به کشور فنلاند سفر کند باید گواهی رسمی که دارای تاریخ و هدف سفر باشد را از سوی شرکتی که در آن فعالیت می کند ارائه دهد که این گواهی باید به زبان انگلیسی باشد
  • ارائه ی تاییدیه بانکی، که این تاییدیه بانکی می تواند از حساب فرد متقاضی و یا کارفرمای فرد تهیه شود و باید شامل گردش حساب بانکی در طی شش ماه اخیر باشد. نکته ای که در مورد این مدرک باید به آن اشاره کنیم این است که این تاییدیه باید به زبان انگلیسی باشد و همچنین مشخصات فردی که گردش حساب بانکی او می خواهد ارائه شود باید به زبان انگلیسی باشد.

ویزای تجاری فنلاند

لازم به ذکر است که علاوه بر این مدارک، ممکن است سفارت از متقاضی دریافت ویزای تجاری فنلاند بخواهد مدارک دیگری نیز ارائه دهد و همچنین این که تمام مدارکی که افراد به سفارت ارائه می دهند باید روی برگه ی A4 باشد.

در نهایت این که باید به این مسئله اشاره کنیم که چنان چه می خواهید هر کدام از انواع ویزای فنلاند را تهیه کنید برای این که در طی روند دریافت ویزای خود با مشکلی مواجه نشوید و همچنین روند دریافت ویزای تان سرعت بخشیده شود پیشنهاد می کنیم از یک موسسه ی معتبر در زمینه ی دریافت ویزا کمک بگیرید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر راجع به مهاجرت تحصیلی به کشور فنلاند با دفتر موسسه دانش گستر کوه نور تماس بگیرید و مشاوره اولیه رایگان را دریافت نمایید.

امتیاز شما


امتیاز شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان
02145131
مشاوره رایگان واتس آپ
(کلیک کنید)