#

انواع ویزای کانادا

به دلیل تغییرات لحظه ای در قوانین کشورها، قبل از اقدام حتما با مشاوران موسسه هماهنگ کنید
  • 8 خرداد 1398
  • ویزا
  • 695 بازدید
  • بدون نظر

انواع ویزای کانادا

کانادا

کشور کانادا یکی از کشورهای قاره ی آمریکای شمالی است که در شمال این قاره قرار دارد و از نظر مجموع مساحت دومین کشور بزرگ دنیاست. این کشور با ایالات متحده همسایه است و بزرگ ترین مرز زمینی را با این کشور دارد. کانادا یکی از کشورهای عضو گروه هشت و سازمان همکاری اقتصادی و توسعه است و همچنین در سال ۲۰۱۵ توانسته در جایگاه یازدهم بزرگترین اقتصاد دنیا قرار گیرد. کشور کانادا که امروزه به کشور آرزوها تبدیل شده است سالانه افراد زیادی را برای سفر به این کشور با اهداف مختلف به خود جذب می کند، اما افراد برای ورود به این کشور مجوز قانونی داشته باشند و این مجوز قانونی همان ویزای کانادا است. به دلیل این که اهداف افراد مختلفی که به کانادا سفر می کنند متفاوت است انواع ویزایی که برای مهاجرت به کانادا صادر می شود نیز متفاوت است که در ادامه برای آشنایی بیشتر شما با ویزاهایی که دولت کانادا برای مسافران این کشور صادر می کند، انواع ویزای کانادا را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

چه افرادی باید ویزای کانادا را تهیه کنند؟

اتباع برخی از کشورهای دنیا برای سفر به کانادا نیاز به ویزا ندارند، اما اگر شما جزو اتباع این کشور نیستید برای ورود به کشور کانادا باید ویزای این کشور را تهیه کنید. به طور کلی اتباع بیش از ۱۴۸ کشور دنیا برای سفر به کشور کانادا با اهداف مختلف نیاز به تهیه ی ویزا دارند.

انواع ویزای کانادا چیست؟

اگر بخواهیم انواع ویزای کانادا را به طور کلی مورد بررسی قرار دهیم باید بگوییم که به طور کلی به دو دسته تقسیم می شود:

  • ویزای اقامت موقت: افرادی که می خواهند به طور کوتاه مدت و با اهداف مختلف همچون تحصیل، کار، دیدار خانواده و با گردشگری به کشور کانادا سفر کنند نیاز به تهیه ی ویزای موقت این کشور دارند.
  • ویزای اقامت دائم: ویزای اقامت دائم به افراد این امکان را می دهند که به طور دائم در کشور کانادا اقامت داشته باشند و همچنین افراد با استفاده از این ویزا می توانند شهروندی کانادا را نیز دریافت کنند.

البته به این نکته توجه داشته باشید که هر یک از ویزاهایی که آن ها را در بالا معرفی کردیم خود به چند دسته ی دیگر تقسیم می شوند که در ادامه آن ها را مورد بررسی قرار می دهیم.

انواع ویزای کانادا

انواع ویزای اقامت دائم کانادا

یکی از انواع ویزاهایی که افراد برای سفر به کشور کانادا به تهیه ی آن نیاز دارند ویزای اقامت دائم است که خود به دو دسته تقسیم می شود:

افرادی که می خواهند در کشور کانادا سرمایه گذاری کنند و حداقل دارایی خالص آن ها ۸۰۰ هزار دلار است می توانند از این نوع ویزا استفاده کنند، در ضمن این افراد باید حداقل ۴۰۰ هزار دلار را در کانادا سرمایه گذاری کنند.

اگر فردی می خواهد در کشور کانادا کارآفرینی داشته باشد و همچنین در انجام کار خاصی از جمله کارهای ورزشی، فرهنگی و یا کشاورزی مهارت دارند می توانند از ویزای ثبت شرکت برای ورود به خاک کانادا استفاده کنند.

انواع ویزای اقامت موقت کانادا

ویزای اقامت موقت نیز مانند ویزای اقامت دائم انواعی دارد که عبارتند از:

  • ویزای محرمانه

ویزای محرمانه به افرادی اعطا می شود که به دلیل موقعیت و رتبه ای که دارند جزو افراد مهم دسته بندی می شوند اما نمی خواهند برای سفرهای دیپلماتیک به کشور کانادا سفر کنند.

افرادی که توسط یکی از دانشگاه های کانادا پذیرفته شده اند و می خواهند بیش از ۶ ماه به تحصیل در کانادا بپردازند باید ویزای تحصیلی کانادا را تهیه کنند. اما افرادی که می خواهند ویزای تحصیلی کانادا را بگیرند باید بدانند که ویزای تحصیلی کانادا به دو دسته ویزای تحصیلی بلند مدت و ویزای تحصیلی کوتاه مدت تقسیم می شود.

ویزای تحصیلی بلند مدت کانادا به دانش آموزان و یا دانشجویانی داده می شود که می خواهند در مدارس و دانشگاه های کانادا مشغول به تحصیل شوند ولی ویزای تحصیلی کوتاه مدت به افرادی داده می شود که می خواهند برای فرصت های مطالعاتی، شرکت در دوره های آموزشی کوتاه مدت و موارد این چنینی به کانادا سفر کنند.

افرادی که می خواهند همراه والدین خود از طریق مهاجرت تحصیلی به کشور کانادا سفر کنند، به دلیل این که ویزایی با عنوان ویزای همراه دانشجو وجود ندارد، والدین این افراد باید با ویزاهایی همچون ویزای توریستی کانادا، ویزای کار و یا سوپر ویزا به کانادا سفر کنند.

ویزای تحصیلی

  • ویزای اهدای اعضای بدن

افرادی که می خواهند به یک شهروند کانادایی یا فردی که اقامت دائم کشور کانادا را دارد عضو اهدا کنند می توانند ویزای اهدای اعضای بدن دریافت کنند.

  • ویزای کاری کانادا

کار در کشورهای پیشرفته ای مانند کانادا می تواند انگیزه ی بسیار خوبی برای افرادی که در کشورهای در حال توسعه زندگی می کنند باشد و افرادی که به ان ها در کانادا پیشنهاد کاری داده شده و می خواهند برای کار خود ۶ ماه در کانادا بمانند باید ویزای کاری کانادا را تهیه کنند. اما اگر فرد در کانادا است و می خواهد ویزای کاری کانادا را تهیه کند باید یکی از شرایط زیر را داشته باشد:

  • فردی که می خواهد ویزای کاری کانادا را بگیرد باید ویزای تحصیلی کانادا را داشته باشد یا این که همسر وی ویزای تحصیلی کانادا را داشته باشد.
  • متقاضی باید اجازه ی اقامت موقت در کانادا را داشته باشد.
  • اگر فرد داخل خاک کانادا است باید درخواست او برای اقامت به مرحله ی خاصی رسیده باشد.

در ضمن افرادی که از خارج از خاک کانادا ویزای کاری کانادا را درخواست می دهند، در کنار این که باید تاییدیه های لازم را از مراجع قانونی بگیرد و درخواست کار از سوی کارفرمای کانادایی داشته باشد باید مامور صدور ویزا را قانع کند که پس از اتمام قرارداد کاری و ویزای خود به کشور خود باز می گردند.

ویزای توریستی همان طور که از نام آن پیداست به صاحبان خود این امکان را می دهد که با هدف گردشگری به کشور کانادا سفر کنند. در واقع،  افرادی که می خواهند برای سفر گردشگری و تفریحی، شرکت در دوره های آموزشی کوتاه مدت، کارگاه های آموزشی، دیدار خویشاوندان و یا شرکت در کنفرانس و یا همایش به کانادا سفر کنند می توانند ویزای توریستی کانادا را تهیه کنند.

نکته ی دیگری که در مورد ویزای توریستی کانادا وجود دارد این است که در ابتدا ویزاهای توریستی که برای افراد صادر می شد ۴ ماه اعتبار داشت اما امروزه این روند تغییر کرده است و اکثر ویزاهای توریستی که برای افراد صادر می شود ۵ سال اعتبار دارد و به صورت مولتی است.

ویزای کاری کانادا

  • سوپر ویزا

سوپر ویزا به افرادی داده می شود که یکی از افراد نزدیک آن ها اقامت دائم کانادا و یا شهروندی کانادا را دریافت کرده است و با استفاده از این ویزا افراد می توانند بستگان خود را به مدت طولانی در کانادا ببینند. در واقع این ویزا به بستگان افرادی که در کانادا اقامت دارند و یا شهروندی این کشور را دارند این امکان را می دهد که بیشتر از ۶ ماه در کانادا بمانند.

البته برای این که افراد بتوانند برای والدین خود دعوت نامه ی سوپر ویزا بفرستند باید بالای ۲۴۰۰۰ دلار کانادا در سال درامد داشته باشند.

اعتبار سوپر ویزا ۱۰ سال است، اما به دلیل این که پاسپورت ایرانی ۵ ساله صادر می شود، برای ایرانیان سوپر ویزا ۵ ساله صادر می شود. نکته ی دیگری که در مورد سوپر ویزا باید به آن اشاره کنیم این است که افرادی که سوپر ویزا دارند می توانند هر بار که با استفاده ی سوپر ویزا به کانادا وارد می شوند دو سال در این کشور بمانند.

  • ویزای اقامت موقت

افرادی که می خواهند برای مدت زمان خاصی و برای هدف خاصی به کشور کانادا سفر کنند برای مثال افرادی که می خواهند به مدت دو هفته برای کار خاصی به کانادا سفر کنند باید ویزای اقامت موقت کانادا را تهیه کنند.

  • ویزای کار در تعطیلات

اولین نکته ای که در مورد این نوع ویزا باید به آن اشاره کنیم این است که این نوع ویزا به همه ی اتباع کشورهای جهان داده نمی شود و تنها به اتباع ۳۰ کشور دنیا داده می شود و همچنین انتخاب برای این نوع ویزا تصادفی است یعنی به این صورت که افراد برای ویزای کار در تعطیلات کانادا درخواست می دهند و منتظر می مانند که به صورت تصادفی برای کار در کشور کانادا انتخاب شوند.

  • ویزای تسهیلات

شهروندان دو تابعیتی کانادا که پاسپورت کانادایی ندارند اما پاسپورت کشور دیگری را دارند می توانند ویزای تسهیلات دریافت کنند، که البته این ویزا به پاسپورت ملیت دیگر فرد داده می شود.

  • ویزای تولد فرزند

ویزای تولد فرزند همان طور که از اسم آن مشخص است به افراد حامله ای داده می شود که می خواهند فرزند خود را در کشور کانادا به دنیا بیاورند یا به افرادی داده می شود که تمام معیارها برای اقامت موقت در کانادا را داشته باشند.

  • ویزای کسب و کار یا نمایندگی

افرادی که در قالب گروه های تجاری و یا انفرادی و با اهداف تجاری به کشور کانادا سفر می کنند باید ویزای کسب و کار یا نمایندگی کانادا را دریافت کنند.

  • ویزای دیپلماتیک

دیپلمات یا سیاستمداران کشورهای خارجی که می خواهند برای انجام وظایف خود به کشور کانادا سفر کنند باید ویزای دیپلماتیک تهیه کنند.

ویزای کسب و کار یا نمایندگی

انواع ویزای کانادا بر اساس دفعات ورود

دسته بندی دیگری نیز برای ویزای کانادا وجود دارد که این دسته بندی، ویزای کانادا را براساس تعداد دفعات ورود دسته بندی می کند که این دسته بندی شامل موارد زیر می شود:

  • ویزای ترانزیت
  • ویزای یک بار ورود
  • ویزای چند بار ورود

ویزای ترانزیت کانادا

ویزای ترانزیت کانادا که به نوعی ویزای صفر بار ورود به کانادا است، افرادی که ویزای ترانزیت کانادا را تهیه می کنند افرادی هستند که قصد بازدید و یا خرید از کشور کانادا را ندارند و تنها با هواپیما به فرودگاهی در کانادا وارد می شوند و سپس باید در عرض کم تر از ۴۸ ساعت بدون خروج از فرودگاه با هواپیما به کشور دیگری سفر کنند.

در ضمن توجه داشته باشید که ویزای ترانزیت کانادا رایگان است.

ویزای یک بار ورود کانادا

ویزای یک بار ورود کانادا، همان طور که از اسم آن مشخص است فرد می تواند تنها با استفاده از آن یک بار به کانادا سفر کند و پس از یک بار سفر به کانادا و بعد از خروج از این کشور اعتبار ویزای او به اتمام می رسد. در ضمن ممکن است که ویزای یک بار ورود به کانادا شش ماه قبل از سفر فرد به کانادا صادر شود و همچنین مدت اعتبار آن حداقل باید یک ماه بیشتر از زمانی باشد که دارنده ی ویزا به کانادا می رسد.

نکته ی دیگری که در مورد ویزای یک بار ورود کانادا باید به آن اشاره کنیم این که افرادی که ویزای یک بار ورود دریافت می کنند می توانند کم تر از ۶ ماه در کانادا بمانند.

ویزای چند بار ورود به کانادا

ویزای چند بار ورود به کانادا که به ویزای مولتی یا ویزای پنج ساله ی کانادا نیز معروف است و فرد با استفاده از آن می تواند به کانادا سفر کند. در ضمن فردی که ویزای چند بار ورود کانادا را دارد مانند ویزای یک بار ورود تنها می تواند در هر بار ورود به کانادا کم تر از ۶ ماه در این کشور اقامت داشته باشد.

اعتبار ویزای مولتی کانادا ۱۰ ساله است اما به دلیل این که پاسپورت ایرانی ۵ ساله صادر می شود اعتبار این ویزا نیز ۵ ساله است. اما نکته ی بسیار مهمی که باید به آن بپردازیم این است که افراد خود نمی توانند اعتبار ویزای خود و همچنین چند بار ورود بودن آن را مشخص کنند بلکه این کار به عهده ی سفارت است.

مدارک مورد نیاز برای گرفتن ویزای کانادا

افرادی که می خواهند ویزای کانادا را تهیه کنند باید مدارکی را برای تهیه ی ویزای کانادا ارائه دهند که این مدارک به طور کلی شامل موارد زیر می شوند:

  • ارائه دو قطعه عکس رنگی ۴.۵*۳.۵ با پس زمینه ی سفید
  • در صورتی که زن و شوهر می خواهند برای هر دو با هم برای دریافت ویزای کانادا اقدام کنند باید ترجمه ای از سند ازدواج خود ارائه دهند.
  • ارائه شناسنامه ی ترجمه ی شده متقاضی دریافت ویزای کانادا
  • در صورت که فرد متقاضی دعوت نامه ای از سوی فردی در کانادا ندارند باید مدارک رزرو هتلی که می خواهد در طی مدتی که در کانادا اقامت دارد را ارائه دهد.
  • در صورتی که فرد متقاضی ملکی دارد باید سند ترجمه ی شده ی ملک را ارائه دهد.
  • تکمیل فرم درخواست ویزای کانادا
  • در صورتی که فردی زیر ۱۸ سال سن دارد و می خواهد به تنهایی به کانادا سفر کند باید رضایت نامه ی کتبی والدین خود را ارائه دهد
  • رزرو بلیط رفت و برگشت به مقصد کانادا
  • تکمیل فرم اطلاعات خانوادگی
  • ارائه ی پاسپورت های جدید و قدیمی که فرد متقاضی دریافت ویزای کانادا داشته است، در ضمن صفحه ی پاسپورت و صفحاتی که مهر ورود و خروج ویزا دارد باید حتما اسکن شود.
  • ارائه ی ترجمه مدارک شغلی فرد متقاضی، که این مدرک برای افراد متقاضی که کارمند نیستند و جزو صاحبان مشاغل به شمار می آیند شامل پروانه ی نظام مهندسی، پروانه ی طبابت، جواز کسب، روزنامه ی رسمی و آخرین آگهی تغییرات و تصمیمات و پروانه ی بهره برداری می شود. اما اگر فرد متقاضی کارمند است باید سه فیش اخر حقوقی، نامه ی اشتغال به کار، حکم کارگزینی و یا حکم بازنشستگی خود را ارائه دهد.
  • ارائه ی نامه ی تمکن مالی که این نامه در واقع از حساب بانکی فرد متقاضی تهیه می شود گزارش حساب سه ماهه ی اخر یا شش ماه اخر
  • اما اگر فرد متقاضی دارای دعوت نامه ای از سوی فردی در کانادا است باید این دعوت نامه را به همراه مدارکی که ثابت کند که فرد دعوت کننده با متقاضی نسبت فامیلی دارد، مدارک مالی فرد دعوت کننده و همچنین کارت شناسایی فرد دعوت کننده را ارائه دهد.

نکته ای که در مورد این مدارک باید به آن توجه داشته باشید این است که مدارکی که برای درخواست ویزای کانادا ارائه می شود باید توسط یک دارالترجمه ی رسمی ترجمه شوند و همچنین توسط دادگستری تایید شوند. در ضمن توصیه می کنیم از اخرین قوانین سفارت کانادا آگاهی پیدا کنید زیرا در غیر این صورت ممکن است مدارک اشتباهی ارائه دهید که موجب رد شدن ویزای شما شود.

مدارک مورد نیاز برای گرفتن ویزای کانادا

هزینه ی ویزای کانادا

علاوه بر مدارکی که باید برای تهیه ی ویزای کانادا ارائه دهید باید هزینه ای نیز برای دریافت ویزای کانادا ارائه دهید که این هزینه در واقع به خاطر بررسی مدارک شما توسط سفارت کانادا دریافت می شود. در کنار هزینه ای که باید برای دریافت ویزا به سفارت کانادا پرداخت کنید باید هزینه ای نیز به آژانس مسافرتی که می خواهید از آن برای دریافت ویزای کانادا مشاوره بگیرید نیز پرداخت کنید، که این هزینه ها بسته به این که متقاضی به چه شرکت مسافرتی مراجعه کند و همچنین این که شرایط متقاضی به چه صورت باشد متفاوت است.

در انتها باید به این نکته اشاره کنیم که به دلیل تنوعی که ویزاهای کانادا دارند قبل از تهیه ی ویزای این کشور باید هدف خود را به طور دقیق از سفر به این کشور مشخص کنید و سپس متناسب با هدف خود ویزای کانادا را دریافت کنید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر راجع به انواع ویزای کانادا با دفتر موسسه دانش گستر کوه نور تماس بگیرید و مشاوره اولیه رایگان را دریافت نمایید.

۱/۵ - (۱ امتیاز)


1/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان
02145131
مشاوره رایگان واتس آپ
(کلیک کنید)