#

بهترین رشته های تحصیلی در دانشگاه های آلمان

به دلیل تغییرات لحظه ای در قوانین کشورها، قبل از اقدام حتما با مشاوران موسسه هماهنگ کنید
  • 21 بهمن 1398
  • آلمان
  • 510 بازدید
  • بدون نظر

بهترین رشته های تحصیلی در دانشگاه های آلمان

کشور آلمان از جمله کشورهای پیشرفته در جهان است و مقصد بسیار خوبی برای جذب دانشجویان است به خصوص دانشجویانی که قصد دارند در رشته های مهندسی در این کشور به تحصیل بپردازند. از رشته های بسیار خوبی که هر فرد می تواند برای تحصیل انتخاب کند رشته های مهندسی است که بازار کار بسیار خوبی را نیز برای متقاضی خواهد داشت . از جمله این رشته ها می توان به مهندسی برق ، مهندسی مکانیک ،مهندسی صنایع ، مهندسی ساختمان ، مهندسی کامپیوتر و مهندسی معماری است . بهترین رشته های تحصیلی در دانشگاه های آلمان می توان به رشته های مدیریت ، مهندسی ، کامپیوتر و ریاضیات اشاره کرد . تحصیل در این رشته ها از سایر رشته ها در کشورهای آمریکا و سایر کشورهای اروپایی به صرفه تر خواهد بود . به همین دلیل نیز طرفداران بسیار زیادی را برای خود داشته است .

آن دسته از افرادیکه این کشور را برای تحصیل انتخاب می کنند باید بدانند که آلمان دارای امکانات آموزشی بسیار زیادی است . موسسه های مهندسی که در این کشور وجود دارد دارای زیرساخت های بسیار خوبی است که باعث شده است تا متقاضیان بسیار زیادی به آن ها جذب شوند .

بهترین رشته های تحصیلی در دانشگاه های آلمان

  • رشته های مهندسی در آلمان : از جمله رشته های بسیار پرطرفدار بین متقاضیان تحصیل در آلمان رشته های مهندسی است .۲۵ درصد از کل دانشجویانی که در این کشور تحصیل می کنند رشته ها مهندسی را برای تحصیل در این کشور انتخاب می کنند. از بین رشته های مهندسی نیز رشته های مکانیک ، خودرو و الکترونیک نیز بسیار پرطرفدار هستند . بهترین رشته های تحصیلی در دانشگاه های آلمان مهندسی خودرو است . زیرا صنعت خودرو در این کشور جز صنایع بسیار پرطرفدار است که افراد بسیار زیادی نیز در این حوزه مشغول به کارند .

برای رشته های مهندسی می توانید در دانشگاه ها و یا کالج های این کشور این رشته ها را دنبال کنید . برای این که بتوانید کالج ها  یا دانشگاه بسیار خوبی را برای خود انتخاب کنید باید شغل انتخابی و یا بخش های عملی کارهای خود را در آینده درنظربگیرید . دانش های عملی اهمیت بسیار زیادی دارد و البته دانشجویان باید دانش نظری خود را به کارگیرید و به خوبی از آن ها استفاده کنید. به صورت کلی می توان گفت لازمه تحصیل کردن در رشته های مهندسی کارآموزی است و البته برای تحصیل در سایر رشته ها نیز لازم است . اگر می خواهید در خارج از کشور به تحصیل بپردازید بهتر است یکی از موسسه های مهندسی را انتخاب کنید و درنتیجه در یک زمینه خاص می توانید مهارت های لازم را کسب کنید.

  • مدیریت بازرگانی : رشته های مهندسی از جمله بهترین رشته های تحصیلی در دانشگاه های آلمان است .بعد از این رشته ها می توان به رشته های مدیریتی اشاره کرد . موسسه ها و دانشگاه های مدیریتی اعتبار بسیار خوبی دارند و از جمله این دانشگاه ها می توان به دانشگاه مدیریت مانهایم اشاره کرد . رتبه بندی هایی که توسط FT و QS به دست آمده است نشان داده است که این دانشگاه ها جز برترین دانشگاه ها در جهان است .

آن دسته از دانشجویان بین المللی که می خواهند در رشته های مدیریت بازرگانی به تحصیل بپردازند می توانند دانشگاه هالوفر را انتخاب کنند. برای این که متقاضی بتواند وارد دانشگاه های این کشور شود باید دارای مدرک کارشناسی از یکی از رشته های مدیریت باشد و هم چنین نمره آیتلس ۵/۶ آکادمیک را دارا باشد .

بهترین رشته های تحصیلی در دانشگاه های آلمان

  • علوم انسانی :از جمله بهترین رشته های تحصیلی در دانشگاه های آلمان می توان به رشته های علوم انسانی اشاره کرد. رتبه بندی های QS نشان داده است که این رشته ها دارای رتبه بسیار خوبی در بین سایرین است. آن دسته از افرادی که می خواهند در این رشته ها به تحصیل بپردازند باید بدانند که درس های این رشته به زبان انگلیسی ارائه می شوند. در بین رشته های علوم انسانی رشته های اقتصاد ، روان شناسی ، جامعه شناسی . علوم سیاسی هستند.
  • ریاضیات و کامپیوتر : از جمله بهترین رشته های تحصیلی در دانشگاه های آلمان ، ریاضیات و کامپیوتر است . تعداد دانشجویانی که در این رشته به تحصیل می پردازند به ۳۰۰۰۰ نفر می رسد . کشور آلمان از جمله کشورهای بسیار پیشرفته است به همین دلیل رشته های مرتبط با کامپیوتر می توان بسیار کارآمد باشد . دانشگاه های فنی مونیخ و دانشگاه برلین از جمله دانشگاه هایی است که در این رشته شهرت بسیار زیادی دارند. دانشجویان بین المللی در این دانشگاه ها می توانند به زبان انگلیسی نیز تحصیل کنند.
  • هنرهای زیبا و هنرهای کاربردی :رشته هنرهای زیبا و هنرهای کاربردی از جمله بهترین رشته های تحصیلی در دانشگاه های آلمان است . شاید وجود این رشته در بین بهترین رشته های دانشگاه آلمان اندکی عجیب باشد و اما در این رشته ۲۴۰۰۰ دانشج به تحصیل می پردازند .

درس هایی که در این رشته ارائه می شوند تئوری نیستند و دانشجو می تواند با تحصیل در این رشته در استودیوها کار کند و یا در کلاس ها شرکت کند و به این ترتیب می تواند پروژه های خود را نیز تکمیل کند . در همین بحث دانشجو می تواند پروژه های خود را توسط اساتید بسیار خوبی پیش ببرد. اگر می خواهید در رشته های هنری به تحصیل بپردازید رشته های بسیار خوبی را می توانید انتخاب کنید .

البته آن دسته ازافرادی که می خواهند به تحصیل در این کشور بپردازند باید بدانند که دریافت ویزای تحصیلی در آلمان بسیار سخت شده است . پس بهتر است قبل از هر کاری با مشاوران بسیار خبره ای صحبت کنید تا بعدها در زمان تحصیل خود برای هزینه ها با مشکلی برخورد نکنید .هم چنین باید مدارک لازم خود را نیز فراهم کنید از جمله این مدارک برای دریافت کردن ویزا سطح زبان آلمانی و یا انگلیسی است .

البته ممکن است بتوانید کار نیمه وقتی را پیدا کنید تا بتوانید در زمان تحصیل خود هزینه های زندگی را نیز فراهم کنید.

بهترین رشته های تحصیلی در دانشگاه های آلمان

امتیاز شما


امتیاز شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان
02145131
مشاوره رایگان واتس آپ
(کلیک کنید)