#

بورسیه تحصیلی در اسپانیا، چگونگی افزایش شانس پذیرش

به دلیل تغییرات لحظه ای در قوانین کشورها، قبل از اقدام حتما با مشاوران موسسه هماهنگ کنید
  • 26 تیر 1402
  • کشورها
  • 240 بازدید
  • بدون نظر

بورسیه تحصیلی راهی است که در آن، دولت بخشی یا همه هزینه تحصیل دانشجو را به عهده می‌گیرد. هر کشوری نیز برای حمایت از دانشجویان توانا و بااستعداد، بورسیه تحصیلی خاص خود را دارد. در این مقاله می‌خواهیم شما را با بورسیه تحصیلی در اسپانیا آشنا کنیم تا انواع این بورسیه را همراه با شریط دریافت آن بدانید.

اما چرا اسپانیا کشور مناسبی برای ادامه تحصیل است؟ چون ۲۵ دانشگاه موجود در آن، جزو دانشگاه‌های برتر دنیا است. می‌دانید که محل اخذ مدرک مهم بوده و در فرایند استخدامی شما موثر است؛ بنابراین شما با گرفتن مدرک از دانشگاه‌های معتبر اسپانیا، شانس خود را برای استخدام شدن افزایش می‌دهید. دانشگاه‌های برتر مزیت دیگری نیز دارند، با توجه به اساتید برجسته‌ای و سخت‌گیری‌هایی که در فرایند یادگیری دارد، میزان سواد شما بالاتر خواهد بود. از سوی دیگر، اسپانیا کشوری اروپایی زیبا با امکانات متعدد است که تجربه زندگی دانشجویی در آن، شانس شروع یک زندگی جدید پس از تحصیل را برای‌تان فراهم می‌کند. شاید پس از گرفتن مدرک، بتوانید در یکی از موقعیت‌های کاری اسپانیا مشغول به کار شوید.

مزایای بورسیه تحصیلی در اسپانیا

آشنایی با مزیت‌هایی که بورسیه تحصیلی در اسپانیا در اختیار شما قرار می‌دهد، به شما کمک می‌کند تا با اطمینان بیشتری برای گرفتن بورسیه اقدام کنید؛ از طرفی، بورسیه تحصیلی فرصتی عالی برای شروع یادگیری با حداقل هزینه مالی است.

از آن‎‌جایی‌که کشور اسپانیا با ارائه بورسیه تحصیلی برای افراد خارجی می‌خواهد افراد متخصص را به کشور خود جذب کند؛ بنابراین شانس استخدام شدن پس از تحصیل بالا می‌رود. از سوی دیگر، افراد خارجی زبان ممکن است تسلط کافی با زبان انگلیسی نداشته باشند؛ پس دولت اسپانیا دوره‌هایی را برای یادگیری زبان انگلیسی همراه با زبان اسپانیا برگزار می‌کند تا خیال دانشجویان را بابت یادگیری زبان راحت نماید.

با مزایای بورسیه تحصیلی در اسپانیا بیشتر آشنا شوید:

  • دولت اسپانیا همه شهریه یا بخشی از آن را پرداخت خواهد کرد بنابراین نگرانی بابت شهریه ندارید یا این نگرانی به حداقل می‌رسد.
  • مخارج تهیه کتاب، دفتر، ملزومات تحصیلی برای شما تامین می‌شود تا با خیال راحت به تحصیل بپردازید.
  • کمک هزینه‌ای برای تهیه بلیط هواپیما دریافت می‌کنید تا رفت‌وآمد برای‌تان ساده‌تر شود.
  • تحت پوشش بیمه درمانی قرار می‌گیرید.
  • برای گرفتن خوابگاه دانشجویی یا پانسیون کمک می‌شود یا حداقل کمک هزینه‌ای بابت تهیه مکانی برای اسکان دریافت می‌کنید.
  • برای شرکت در کنفرانس‌های بین‌المللی کمک هزینه دریافت می‌کنید.
  • کمک هزینه ماهانه برای تامین برخی از مخارج زندگی دانشجویی در اسپانیا
  • فرایند مهاجرت شما به کشورهای اسپانیایی زبان ساده‌تر می‌شود.
  • شهرهای اسپانیا به یک‌دیگر نزدیک هستند و شما با تحصیل در یک شهر، می‌توانید به کمک سیستم حمل‌ونقل مناسبی که دارد، به شهرهای مختلف اسپانیا سفر کنید و دسترسی راحتی به تمام کشور داشته باشید.
  • تنوع غذایی بالا
  • داشتن بافت تاریخی و جاذبه‌های گردشگری زیاد
  • برگزاری فستیوال‌های بزرگ و جهانی
  • امکان دسترسی به سطوح حرفه‌ای ورزشی و فوتبال
  • امکان تحصیل به زبان انگلیسی

نکته مهم دیگری که باید بدانید، شانس بیشتر دانشجویان ارشد و دکتری برای دریافت بورسیه تحصیلی در اسپانیا است زیرا اولویت دولت در جذب نیروی متخصص است و معمولا تخصص با سطح مدرک ارتباط مستقیم دارد یعنی یک دانشجوی ارشد، تخصص بالاتری نسبت به دانشجوی لیسانس داشته و نسبت به دانشجوی دکتری مطالب کمتری می‌داند. پس اگر مدرک لیسانس یا ارشد دارید، شانس‌تان برای گرفتن بورسیه تحصیلی در اسپانیا بیشتر است.

انواع بورسیه تحصیلی در اسپانیا با توجه به مقطع تحصیلی

پذیرش بورسیه تحصیلی اسپانیا

بورسیه تحصیلی کشور اسپانیا

اسپانیا برای هر سه دوره تحصیلی بورسیه درنظر گرفته است و افرادی که شرایط بورسیه را داشته باشند، می‌توانند از آن بهره‌مند شوند.

دولت اسپانیا برای سادگی و کمک به دانشجویان بین‌المللی دو سامانه هوشمند را طراحی کرده تا اطلاعات لازم را در اختیار دانشجویان قرار دهد؛ اطلاعاتی مثل برنامه آموزشی هر دانشگاه، مشاهده دانشگاه‌های هر ایالت، نحوه گرفتن پذیرش و دریافت بورسیه را در این سامانه‌ها می‌توانید پیدا کنید.

سامانه RUCT و QEDU وزات فرهنگ و آموزش اسپانیا

بورسیه کارشناسی اسپانیا

سخت‌ترین نوع بورسیه تحصیلی در اسپانیا مربوط به مقطع لیسانس است زیرا اسپانیا بورسیه را بیشتر بر مبنای تخصص قرار داده و دانشجویان کارشناسی کمترین میزان تخصص را دارند. البته این به معنای نبود شانس برای گرفتن آن نیست، فقط احتمال گرفتن آن کم است. با این وجود، شما می‌توانید با انجام کارها و اقداماتی، شانس خود را برای گرفتن بورسیه تحصیلی افزایش دهید.

اگر قصد دریافت بورسیه تحصیلی در مقطع لیسانس را دارید حتما مدرک زبان اسپانیایی را اخذ کنید. بسیاری از دانشگاه ها در این مقطع تحصیلی، مدرک زبان را ضروری میدانند بنابراین شانس پذیرش و اخذ ویزا نیز افزایش می یابد.

شما می‌توانید در طول دوره تحصیل، به یک کار پاره‌وقت در اسپانیا مشغول شوید یعنی هر هفته، ۲۰ ساعت سرکار باشید و به ازای هر ساعت ۱۰ یورو دستمزد بگیرید.

جالب است بدانید که برخی از دانشگاه‌ها، قبل از پذیرش شما به عنوان یک دانشجو، شما را به یک کالج می‌فرستند تا اصول پیش‌نیاز حضور در دانشگاه را در مدت ۹ ماه یاد بگیرید و پس از موفقیت در آن، اجازه ورود به دانشگاه را دارید.

بورسیه کارشناسی ارشد اسپانیا

گرفتن بورسیه تحصیلی در مقطع ارشد، ساده‌تر است مخصوصا اگر سن پایینی داشته باشید. شما باید زبان اسپانیایی را پس از حضور در دانشگاه به اندازه کافی بدانید و اگر در زمینه زبان انگلیسی مشکل دارید، دانشگاه برای شما دوره‌های آموزشی را برگزار خواهد کرد تا یادگیری خود را ارتقا دهید.

دوره ارشد در اسپانیا می‌تواند ۱۰ ماه برای رشته‌های انسانی تا ۲۴ ماه برای رشته‌های مهندسی طول بکشد.

سن یکی از ملاک‌های مهم در پذیرش است؛ اگر سن کمتر از ۳۰ سال دارید، شانس شما بالا بوده اما اگر سن بالاتری دارید، باید اعتبار علمی مناسبی را برای پذیرش در رزومه خود داشته باشید.

اگر بورسیه تحصیلی در اسپانیا را برای دوره کارشناسی ارشد گرفته باشید، شانس شما برای گرفتن بورسیه دکتری بیشتر است زیرا شما کاندید مناسبی برای استخدام شدن در شرکت‌های معتبر اسپانیایی و بین‌المللی هستید. از سوی دیگر، شانس شما برای مهاجرت به کشورهای اروپایی بیشتر است

بورسیه دکتری اسپانیا

گرفتن بورسیه دکتری ساده‌تر از بقیه بورسیه‌ها است زیرا مدت زمان بیشتری از عمر خود را صرف یادگیری و کسب تخصص کرده‌است. این بورسیه محدودیت سنی ندارد اما پیش‌زمینه تحصیلی و تحقیقاتی بالایی می‌خواهد و هر اندازه که شما مقالات بین‌المللی معتبر بیشتری داشته باشید و نمره‌تان در مدرک زبان بالاتر باشد، شانس‌تان در پذیرش بیشتر است.

بورسیه تحصیلی در اسپانیا برای مقطع دکتری سبب می‌شود که هزینه‌ای بابت تحصیل نپردازید. اگر بتوانید به عنوان یک استادیار مشغول به کار شوید، ماهانه ۱۵۰۰ یورو دستمزد خواهید گرفت؛ برای گرفتن این شغل باید موردتایید استاد راهنما باشید.

برای پذیریش به عنوان یک دانشجوی بورسیه دکتری باید موارد زیر را داشته باشید:

  • نمره بیشتر از ۶ در آزمون آیلتس
  • معدل بالاتر از ۱۷
  • ارائه سوابق تحصیلی مربوط به دوره‌های کارشناسی و ارشد
  • داشتن سوابق کاری در زمینه رشته تحصیلی
  • تالیف یا ترجمه کتاب، و یا داشتن مقاله معتبر
  • توصیه نامه از طرف دو استاد
  • داشتن مدارک مالی و شناسایی
  • گواهی سلامت پزشکی و عدم سوء پیشینه
  • رزومه انگیزه نامه که در آن به تشریح چشم‌انداز و آرمان خود برای آینده زندگی پرداخته‌اید.

انواع بورسیه تحصیلی در اسپانیا با توجه به ارگان ارائه‌دهنده آن

دانشگاه های اسپانیا

بورسیه‌هایی که در اسپانیا برای دانشجویان بین‌المللی درنظر گرفته شده‌اند، کمک هزینه‌ای برای تحصیل هستند که می‌توانند مقداری کم تا پوشش کامل هزینه دانشگاه باشند.

هزینه تحصیل در اسپانیا برای دوره کارشناسی ۷۰۰ تا ۲۵۰۰ یورو در سال، برای دوره ارشد ۱۰۰۰ تا ۳۴۰۰ یورو در سال، برای دوره دکتری حدود ۳۳۰۰ یورو در سال است. ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که مقاله هزینه زندگی در اسپانیا را برای آشنایی با بقیه مخارج زندگی در اسپانیا مطالعه کنید زیرا هنگام تحصیل، شما مخارج دیگری نیز خواهید داشت که بهتر است با آن‌ها آشنا باشید.

در این بخش می‌خواهیم شما را با بورسیه‌های بنیادها و ارگان‌های اسپانیا آشنا کنیم:

بورسیه اراسموس موندوس

موسسات اروپایی برای دانشجویان ارشد و دکتری این بورسیه را ارائه می‌دهند. مبلغ بورسیه با توجه به شرایط فرد، تعداد متقاضیان و… متفاوت است و معمولا یک قرارداد بین دانشجو و موسسه امضا می‌شود که در آن میزان کمک هزینه تعیین شده است.

به صورت کلی میزان بورسیه برای دانشجویان با تابعیت اتحادیه اروپا یا افرادی که در ۵ سال اخیر، حداقل یک سال را در اسپانیا مشغول به کار یا تحصیل بوده‌اند؛ مبلغ ماهانه ۵۰۰ یورو و ۱۵۰۰ یورو برای ابتدای سال همراه با بیمه درمانی است؛ اما برای دانشجویان سایر کشورها مبلغ ماهانه ۱۰۰۰ یورو و ۴۰۰۰ یورو برای ابتدای سال همراه با هزینه بیمه درمانی پرداخت می‌شود.

بورسیه وزارت فرهنگ و آموزش کشور

وزارت فرهنگ و آموزش اسپانیا برای دانشجویان کارشناسی و ارشد این بورسیه را ارائه می‌دهد که می‌تواند تخفیف ۶۰ تا ۱۵۰۰ یورویی در شهریه را برای فرد به همراه داشته باشد.

بورسیه دولتی اسپانیا

دولت برای دانشجویان کارشناسی، ارشد و دکتری بورسیه‌ای درنظر گرفته تا به افراد مستعد در زمینه تحصیل کمک کند. شما می‌توانید با جستجو در وب با انواع این بورسیه و شرایط دریافتی آن بیشتر آشنا شوید یا با کارشناسان ما در کوه نور تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

بورسیه UIC بارسلونا

دانشگاه بین‌المللی کاتالونیا برای همه دانشجویان رشته‌های تجارت، ارتباطات، پرستاری، روانشناسی، فیزیوتراپی، زیست‌شناسی، بیوتکنولوژی، حقوق و… این بورسیه را درنظر گرفته تا افراد واجد شرایط بتوانند از آن برای تحصیل خود استفاده کنند.

میزان بورسیه به صورت تخفیف درصدی بوده و با توجه به شرایط دانشجو و میزان استعدادش، ممکن است از پرداخت ۲۵، ۵۰، ۷۵ یا ۱۰۰ درصد شهریه معاف شود؛ در واقع میزان کمک هزینه ۳ تا ۵ هزار یورو است.

بورسیه دانشگاه گرانادا

دانشگاه گرانادا برای دانشجویان ارشد و دکتری این بورسیه را درنظر گرفته است.

بورسیه اروپایی آتلانتیک

دانشگاه اروپایی آتلانتیک برای دانشجویان لیسانس، فرصت تحصیل رایگان را فراهم کرده است. این فرصت در سال به ۲۰ نفر داده می‌شود.

بورسیه مرکز تحقیقات ژنومی

اگر قصد ادامه تحصیل در دوره ارشد دارید و می‌خواهید پایان نامه خود را زیرنظر موسسه تحقیقات ژنومی و با همکاری آن‌ها انجام دهید، می‌توانید برای بورسیه تحصیلی این موسسه درخواست دهید. بورسیه آن‌ها به صورت کمک هزینه و حمایت مالی است.

مدارک لازم برای بورسیه تحصیلی در اسپانیا

بورسیه تحصیلی در اسپانیا مختص دانشگاه‌های دولتی نیست و بعضی از مراکز خصوصی نیز با شرایط خود اقدام به بورسیه دانشجو می‌کنند. هر دانشگاه و موسسه‌ای شرایط خاص خود را برای پذیرش دارند اما بعضی از مدارک در همه آن‌ها یکسان است که در ادامه، آن‌ها را برای شما آورده‌ایم:

  • رزومه‌ای برای درخواست بورسیه تحصیلی در اسپانیا همراه با عکس
  • برای دانشجویان دکتری، پروپوزال تحقیقاتی
  • برای دانشجویان ارشد، نقشه تحصیلی که به Study Plan معروف است.
  • انگیزه نامه برای دانشجویان مقطع لیسانس
  • مدرک آزمون‌های زبان تافل، آیلتس و یا… با توجه به نوع بورسیه و دانشگاه
  • گواهی سلامت پزشکی جسمانی
  • داشتن دو توصیه نامه معتبر که بیشتر برای دانشگاه‌های دولتی کاربرد دارد.

تهیه رزومه حرفه‌ای برای درخواست بورسیه تحصیلی در اسپانیا

تهیه رزومه درخواست رزومه برای گرفتن بورسیه تحصیلی در اسپانیا ضروری است که تهیه کردن آن چندان سخت نیست. در کلیت این رزومه باید سوابق تحصیلی و مهارت‌های شما ذکر شود؛ در کنار آن، خصوصیات و توانایی‌های‌تان، همراه با چشم‌انداز آینده درباره تحصیل و کار ذکر شود. در ادامه نکات و مواردی را که باید در یک رزومه استاندارد بیان شود، آورده‌ایم:

  • دو الی سه خط درباره هدف آکادمیک شرح داده شود.
  • عکس پرسنلی را با زمینه سفید یا آبی پیوست کنید.
  • جدولی در آن بیاورید که نمرات و دوره‌های طی شده شما در آن قرار گرفته باشد.
  • لیست مقالات چاپ شده خود را در آن ذکر کنید.
  • فعالیت‌های فوق‌برنامه و کنفرانس‌هایی که در آن شرکت داشته‌اید، در بخشی از رزومه آورده شود.
  • بیان مهارت‌ها و میزان تخصصی که در هر کدام دارید.
  • ذکر نرم‌افزارهایی که به آن‌ها تسلط دارید.

شرح حالی از خود که در آن به صورت ضمنی بیان کنید چرا شخص مناسبی برای بورسیه تحصیلی در اسپانیا هستید.

بهتر است این موارد را به ترتیب در رزومه خود قرار دهید تا شکل یک رزومه حرفه‌ای به خود بگیرد. با این حال اگر تمایل داشته باشید که رزومه‌تان توسط افراد متخصص با تجربه کافی تهیه شود، کارشناسان ما در کوه نور آماده کمک‌رسانی به شما هستند، می‌توانید درخواست خود را با تکمیل فرم زیر برای ما بفرستید تا در زمان کوتاه با شما تماس بگیریم.

سخن پایانی

تحصیل در اسپانیا آرزویی است که هزینه بالای تحصیل می‌تواند مانع از دستیابی به آن شود اما شما می‌توانید با گرفتن بورسیه تحصیلی در اسپانیا به این آرزو جامه عمل بپوشانید. ما در این مقاله شرایط دریافت بورسیه تحصیلی را همراه مدارک لازم و نکات مرتبط بیان کردیم. با این حال اگر سوالی در ذهن شما بدون پاسخ مانده، کارشناسان ما در کوه نور آماده پاسخ‌گویی به آن هستند، با ما در تماس باشید تا در زمانی کوتاه به جواب سوال‌تان برسید.

امتیاز شما


امتیاز شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان
02145131
مشاوره رایگان واتس آپ
(کلیک کنید)