#

بورس تحصیلی در اسپانیا

به دلیل تغییرات لحظه ای در قوانین کشورها، قبل از اقدام حتما با مشاوران موسسه هماهنگ کنید
  • 16 تیر 1398
  • مهاجرت تحصیلی
  • 1025 بازدید
  • بدون نظر

بورس تحصیلی در اسپانیا

اسپانیا

کشور اسپانیا که با نام رسمی پادشاهی اسپانیا شناخته می شود کشوری در جنوب غربی اروپاست. در کنار این که اسپانیا مقصد گردشگری بسیاری از افرادی است که به این کشور سفر می کنند، مقصدی برای ادامه تحصیل بسیاری از ایرانیان است که می خواهند برای ادامه تحصیل به خارج از کشور بروند.

در گذشته اسپانیا مانند سوئد، فرانسه و انگلیس مقصدی برای ادامه تحصیل ایرانیان نبود اما از زمانی که برخی از رشته ها در دانشگاه کشورهایی همچون سوئد، فنلاند و مالزی غیر رایگان شد، بسیاری از افراد برای تحصیلات علمی و آکادمیک خود به اسپانیا روی آوردند.

علاوه بر این، هزینه زندگی نسبتا پایین، آب و هوای متعدل و تنوع رشته های دانشگاهی باعث شده که شمار زیادی از ایرانیان تصمیم بگیرند که برای ادامه تحصیل خود به کشور اسپانیا بروند. اما برای این که افراد بتوانند به راحتی در اسپانیا به تحصیل بپردازند باید بورس تحصیلی بگیرند.

فاند تحصیلی در اسپانیا

در دو دهه ی گذشته موسسه های آموزش عالی اسپانیا و دانشگاه های این کشور رشد بسیار خوبی از نظر علمی داشته اند. دانشگاه های اسپانیا با استفاده از تکنولوژی های پیشرفته و همچنین قرار دادن بهترین امکانات در اختیار دانشجویان خود آن ها را به سرعت برای ورود به بازار کار آماده می کنند.

در کنار این، دانشگاه های اسپانیا در رشته های MBA، رشته های مرتبط با کسب و کار و مقطع کارشناسی ارشد در زمینه بورس تحصیلی رشد بسیاری خوبی داشته اند و افرادی که در این رشته ها تحصیل می کنند قطعا به نتیجه مطلوبی خواهند رسید. به طور کلی اسپانیا ۸۱ دانشگاه دارد که ۵۸ تا از این دانشگاه دولتی و بقیه خصوصی هستند جالب است بدانید این تمام این دانشگاه ها از سراسر جهان دانشجو می پذیرند.

مانند هر کشور دیگری، اسپانیا نیز دارای چندین دانشگاه است که به عنوان بهترین دانشگاه های اسپانیا شناخته می شوند، برای مثال از جمله ۴ دانشگاه معتبر اسپانیا می توان به دانشگاه بارسلونا، والنسیا، پلی تکنیک و ویگو اشاره کرد.

به دلیل این که دانشگاه های اسپانیا سالانه دانشجویان مختلفی از سراسر جهان را به خود جذب می کنند غالبا دانشجویان اسپانیا چند فرهنگی هستند به گونه ای که ۳۰ درصد از این افراد را دانشجویان دارای اصلیت آمریکای لاتین و ۸ درصد دانشجویان را افراد دارای اصلیت آمریکای شمالی تشکیل می دهند.

اسپانیا

انواع بورسیه تحصیلی اسپانیا

بورسیه تحصیلی مقطع کارشناسی اسپانیا

دروس مقطع کارشناسی در دانشگاه های اسپانیا به زبان اسپانیایی انجام می شود و برای این که افراد بتوانند در این مقطع تحصیل کنند باید بین ۲ تا ۵ هزار یورو هزینه کنند. نکته ی دیگری که باید در مورد مقطع کارشناسی به آن اشاره کنیم این است که مدت زمان دوره ی کارشناسی در اسپانیا بین ۳ تا ۴ سال است.

اما افرادی که می خواهند در مقطع کارشناسی در اسپانیا تحصیل کنند باید بدانند که فرآیند دریافت بورسیه ی تحصیلی در مقطع کارشناسی در اسپانیا بسیار دشوار است و احتمال این که افراد بتوانن بورسیه ی تحصیلی مقطع کارشناسی در اسپانیا را دریافت کنند بسیار پایین است.

نکته ی دیگری که در مورد مقطع کارشناسی باید به آن اشاره کنیم این است که دانشجویان اجازه ی کار در طول دوره ی تحصیل خود در اسپانیا را دارند اما برای کار کردن دانشجویان در مقطع کارشناسی محدودیتی وجود دارند و دانشجویان در این دوره تنها اجازه دارند که بین ۱۰ تا ۲۰ ساعت در طول هفته را کار کنند و البته مزیتی که این کار کردن دارد این است که دانشجویان می توانند با استفاده از حقوقی که از کار کردن خود بدست می آورند بخشی از هزینه های زندگی خود در اسپانیا را تامین کنند.

بورسیه تحصیلی مقطع کارشناسی ارشد در اسپانیا

مقطع بعدی که دانشجویان تمایل به دریافت بورسیه ی آن را دارند مقطع کارشناسی ارشد است، طول دوره ی کارشناسی ارشد در اسپانیا یک ساله، یک ساله و نیم و دو ساله است و برای این که افراد در این دوره تحصیل کنند باید هزینه ای بین ۴ تا ۶ هزار یورو را پرداخت کنند.

نکته ی بعدی که در مورد تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در اسپانیا باید به آن اشاره کنیم و بسیار حائز اهمیت است این است که همانند مقطع کارشناسی به سختی می توان بورسیه ی تحصیلی مقطع کارشناسی ارشد را در اسپانیا دریافت کرد. دانشجویانی که در مقطع کارشناسی ارشد در اسپانیا تحصیل می کنند اجازه ی کار در طول دوره ی تحصیل خود را دارند اما برای این مدت زمان کار کردن محدودیتی وجود دارد و آن این است که فرد در طی هفته تنها می تواند بین ۲۰ تا ۳۰ ساعت را کار کند و نکته ی بسیار مهمی که در مورد کار کردن افراد وجود دارد این است که فرد می تواند با استفاده از حقوقی که از کار کردن خود بدست می آورد بخشی از هزینه های زندگی خود در اسپانیا را تامین کند.

مسئله ی دیگری که در مورد تحصیل در اسپانیا باید به آن اشاره کنیم این است که زبانی که از آن برای تدریس در مقطع کارشناسی ارشد استفاده می شود زبان انگلیسی است، البته ممکن است که در بعضی از رشته ها از زبان اسپانیایی برای تدریس استفاده شود. در ضمن اگر افراد به زبان اسپانیایی مسلط نیستند می توانند از دوره های آموزشی که در دانشگاه شان برگزار می شود استفاده کنند و یا این که می توانند در دوره ی آموزشی زبان اسپانیایی که از سوی شهرداری شهرها برگزار می شود شرکت کنند.

بورسیه تحصیلی مقطع کارشناسی اسپانیا

بورسیه تحصیلی مقطع دکترا در اسپانیا

افرادی که می خواهند در مقطع دکترا در اسپانیا تحصیل کنند هزینه ی کم تری نسبت به افرادی که می خواهند در مقاطع دیگر مانند کارشناسی و کارشناسی ارشد تحصیل کنند پرداخت می کنند و تنها نیاز است برای تحصیل در این دوره های تحصیلی هزینه ی تقریبی بین ۲۰۰ تا ۷۰۰ یورو پرداخت کنند. نکته ای که در مورد دریافت بورسیه برای مقطع دکترا در اسپانیا باید به آن اشاره کنیم این است که  افرادی که در مقطع کارشناسی ارشد در اسپانیا تحصیل می کنند راحت تر می توانند بورسیه ی تحصیلی مقطع دکترا را در این کشور دریافت کنند.

اما به طور کلی برای این که فرد بتوانند بورسیه ی تحصیلی مقطع دکترا در اسپانیا را دریافت کند باید رزومه ی قوی داشته باشد و همچنین در مقاطع پایین تر در دانشگاه های معتبری تحصیل کرده باشد و معدل او نیز بالا ۱۶ باشد، همچنین مقالات معتبر بین المللی داشته و مدرک زبان آیلتس داشته باشد، این موارد می تواند شانس فرد را برای دریافت بورسیه ی تحصیلی در مقطع دکترا در اسپانیا را افزایش دهد.

یکی دیگر از نکاتی که در مورد تحصیل در مقطع دکترا در اسپانیا باید به آن اشاره کنیم این است که برای این که فرد بتواند در مقطع دکترا در اسپانیا پذیرش بگیرد باید یک سوپروایزر داشته باشد. جالب است بدانید اگر دانشجویی که می خواهد در مقطع دکترا در اسپانیا تحصیل کند رزومه ی قوی داشته باشد می تواند با تایید استاد راهنمای خود ماهانه مبلغی بین ۱۲۰۰ تا ۱۵۰۰ یورو را دریافت کند، در ضمن برای این که دانشجو بتواند هزینه های زندگی خود را در اسپانیا را راحت تر پرداخت کند می تواند در طول هفته به مدت ۲۰ تا ۳۰ ساعت کار کند و از این طریق بخشی از هزینه های خود را در اسپانیا تامین کند.

در نهایت این که  افرادی که می خواهند در مقطع دکترا در اسپانیا تحصیل کنند باید بدانند که زبانی که در طی این دوره برای تدریس دروس استفاده می شود زبان انگلیسی است.

بورسیه تحصیلی مقطع دکترا در اسپانیا

شرایط بورس تحصیلی در اسپانیا

افرادی که می خواهند در اسپانیا تحصیل کنند و از کشورهایی غیر از کشورهای اتحادیه ی اروپا هستند باید ویزای چندگانه ی D دریافت کنند، این ویزا در ابتدا سه ماه اعتبار دارد و پس از آن برای این که فرد بتوانند برای تحصیل خود در کشور اسپانیا اقامت داشته باشد باید یا ویزای خود را تمدید کند و یا آن در وضعیت گسترش قرار دهد.

برای این که این افراد بتوانند بورس تحصیلی اسپانیا را بگیرند باید دریافت ویزای خود را به گونه ای طی کنند که مجاز به ورود به اسپانیا باشند. در نهایت پس از این که فرد متقاضی به اسپانیا مهاجرت کرد برای این که بتواند ویزای تحصیلی بلند مدت این کشور را دریافت کند و بتواند در این کشور به تحصیل بپردازد باید برای کارت های دولتی غیر شهروندی ظرف یک ماه درخواست دهد، از این طریق فرد می تواند استارت ثبت نام خود در دانشگاه های اسپانیا را بزند.

برای این که افراد بتوانند کارت های دولتی غیر شهروندی بگیرند باید ۱۵ یورو در مسیر دریافت کارت ها هزینه کنند و به اداره ملی امور خارجی مراجعه کنند و برای وضعیت ملاقات اثر انگشت ثبت کنند.

مدارک مورد نیاز برای بورس تحصیلی در اسپانیا

اما برای این که افراد بتوانند بورس تحصیلی اسپانیا را بگیرند باید مدارکی را ارائه دهند که این مدارک عبارتند از:

  • ارائه ی دعوت نامه ی اسپانیا، توجه داشته باشید که این دعوت نامه باید از نوع تحصیلی باشد.
  • برای این که بتوانید در کشور اسپانیا تحصیل کنید باید خانه ای اجاره کرده باشید به همین دلیل باید یک کپی از اجاره نامه ی منزل خود را نیز باید ارائه دهید.
  • ارائه ی ترجمه ی مدارک تحصیلی به زبان اسپانیایی
  • اثبات تمکن مالی برای پرداخت هزینه های احتمالی در زمان تحصیل. برای اثبات این ادعا افراد می توانند تمکن مالی خود را از طریق از بانک ثابت کنند.
  • ارائه ی گواهی سلامت پزشکی. برای این که فرد بتواند این گواهی را بگیرند سلامت جسمی و روحی فرد مورد بررسی قرار می گیرد.

در کنار موارد گفته شده، دانشجویانی که از کشورهایی غیر از کشورهای اتحادیه ی اروپا به اسپانیا می ایند باید در قالب ویزای بلند مدت، بتوانند بیش از ۹۰ روز اقامت در اسپانیا را دریافت کنند. همچنین افراد باید در یکی از دانشگاه های اسپانیا برای بورس تحصیلی پذیرفته شده باشند، برای این که بتوان بورس تحصیلی اسپانیا را گرفت می توان در آزمون های مشخصی شرکت کرد و یا این که فرد می تواند رزومه ی خود را ارسال کند و یا می تواند از فعالیت های مختلف در زمینه ی پژوهشی استفاده کند.

مدارک مورد نیاز برای بورس تحصیلی در اسپانیا

مزایای بورس تحصیلی اسپانیا

در کنار این که افراد می توانند با استفاده از بورس تحصیلی در یکی از دانشگاه های اسپانیا و با بهترین امکانات تحصیل کنند، بورس تحصیلی مزایای دیگری نیز برای افراد به همراه دارد برای مثال افرادی که در مقطع دکترا در این کشور بورس تحصیلی دریافت کرده اند می توانند در ۲۶ کشور اروپایی به گشت و گذار آزادانه بپردازند و با استفاده از برخی از تسهیلاتی که به آن ها داده می شود برای تعطیلات به مناطق لوکسی سفر کنند.

مراحل دریافت بورس تحصیلی اسپانیا

برای این بورس تحصیلی اسپانیا را بگیرید ابتدا ویزای این کشور را بگیرید به همین دلیل نیاز است که وقت سفارت اسپانیا بگیرید و فرم مربوطه را تکمیل کنید و پس از ارسال آن ایمیلی به شما ارسال می شود که مشخص می شود که می توانید در مصاحبه ی سفارت شرکت کنید یا خیر.

  • پس از پذیرش لیستی به شما نمایش می شود که زمان های وقت سفارت را به شما نمایش می دهید و شما می توانید طبق زمان بندی خود یکی از این زمان ها را انتخاب کنید.
  • در روز مصاحبه رزومه و تمکن مالی فرد مورد بررسی قرار می گیرد، توصیه ای که در این مورد به شما می کنیم این است که از اغراق نمایی پرهیز کنید.
  • افرادی که می خواهند اقامت دائم اسپانیا را بگیرند باید بدانند که داشتن بورسیه ی تحصیلی در مقطع دکترا در کنار این که می تواند فرصت های کاری بسیار خوبی را برای تان فراهم کند می تواند باعث شود اگر در مسیر تحصیل خود کارآفرین باشید و یا این که تخصص اجرایی کسب کنید، دولت اسپانیا از شما حمایت کند و در نهایت بتوانید اقامت دائم اسپانیا را دریافت کنید.
  • در نهایت باید به این نکته اشاره کنیم که به دلیل این که هزینه های بورس تحصیلی در اسپانیا به طور دوره ای تغییر می کند برای این که بتوانید بورس تحصیلی را به طور دقیق کنید به شما پیشنهاد می کنیم از یک وکیل با تجربه کمک بگیرید.

مزایای بورس تحصیلی اسپانیا

موسسه دانش گستر کوه نور با بیش از سالها سابقه درخشان در زمینه اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی آماده خدمت رسانی به علاقه مندان تحصیل در خارج از کشور می باشد. مشاورین موسسه همواره سعی بر آن دارند تا بهترین راهنمایی را به دانشجویان ارائه دهند. جهت مشاوره در زمینه های تحصیل در اروپا و کانادا مشاورین ما آماده ارائه بهترین مشاوره و خدمت رسانی به علاقه مندان می باشند.

امتیاز شما


امتیاز شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان
02145131
مشاوره رایگان واتس آپ
(کلیک کنید)