#

بورس تحصیلی ایتالیا

به دلیل تغییرات لحظه ای در قوانین کشورها، قبل از اقدام حتما با مشاوران موسسه هماهنگ کنید
  • 3 مرداد 1398
  • مهاجرت تحصیلی
  • 963 بازدید
  • ۴ نظر

بورسیه تحصیلی ایتالیا

ایتالیا

کشور ایتالیا یکی از کشورهای اروپایی که در جنوب این قاره قرار دارد. با توجه به این که طی سال های اخیر کشور ایتالیا از رونق اقتصادی نسبت به سایر کشورهای اروپای برخوردار بوده است ممکن کشور مناسبی برای مهاجرت نباشد اما به دلیل این که این کشور جزو کشورهای اتحادیه اروپا است و از لحاظ فرهنگی در سطح مناسبی قرار دارد و دارای دانشگاه ها و مراکز عالی و معتبر است می تواند مقصد خوبی برای ادامه تحصیل و گرفتن مدرک دانشگاهی معتبر باشد.

بورسیه تحصیلی ایتالیا

سبک آموزشی ایتالیا مشابه سبک آموزشی ایران است. این کشور دارای ۸۹ مرکز آموزش عالی و دانشگاه است. در این کشور قانون سازمان ملل در مورد حمایت از کشورهای ضعیف به اجرا در آمده است و این بدین معناست که کسانی که می خواهند در ایتالیا تحصیل کنند می توانند به صورت رایگان و با استفاده از بورسیه تحصیلی این کشور در آن مشغول به تحصیل شوند. دوره های تحصیلی که در ایتالیا برگزار می شود شامل سه دوره کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا است. همانند ایران دوره کارشناسی در ایتالیا بین ۳ تا ۴ سال، دوره کارشناسی ارشد ۲ سال و دوره دکترا که بعد از اتمام دوره کارشناسی ارشد است بین ۳ تا ۴ سال است.

رشته های مختلفی در دانشگاه های ایتالیا تدریس می شود، این رشته ها در زمینه های مختلفی هستند. بورسیه تحصیلی ایتالیا نیز رشته های گوناگونی را در بر می گیرد که از جمله این رشته ها می توان به رشته های مهندسی، پزشکی و حقوق اشاره کرد.

حتی جالب است بدانید که در کشورهای اروپایی جا به جایی و انتقال دانشجویان از کشوری به کشور دیگر ساده است به طوری که دانشجویان می توانند در کشورهای اطراف اروپا نیز مشغول به تحصیل شوند.

انواع بورسیه های تحصیلی ایتالیا

شمایی که می خواهید در کشور ایتالیا تحصیل کنید و می خواهید برای تحصیل در دانشگاه های این کشور بورسیه تحصیلی دریافت کنید باید بدانید که بورسیه تحصیلی ایتالیا انواع مختلفی دارد که برخی از آن ها شامل گروه های زیر می شود:

  • بورسیه تحصیلی ایتالیا UNIPV برای کشورهای در حال توسعه
  • بورس های تحصیلی بوکونی در ایتالیا برای دانشجویان بین المللی
  • بورسیه تحصیلی ایتالیا برای دانشجویان بین المللی دانشگاه بولونیا
  • بورس های بین المللی دانشگاه پلی تکنیک تورینو دی
  • بورسیه DSU برای مقطع کارشناسی ارشد

در ادامه برای آشنایی شما با این بورسیه های تحصیلی آن ها را به صورت جداگانه مورد بررسی قرار می دهیم.

ایتالیا

بورسیه تحصیلی ایتالیا UNIPV برای کشورهای در حال توسعه

بورسیه تحصیلی UNIPV به دانشجویان بین المللی که از کشورهای در حال توسعه در حال تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در ایتالیا هستند اعطا می شود.

بورس های تحصیلی بوکونی در ایتالیا برای دانشجویان بین المللی

دانشجویان بین الملی که می خواهند در دانشگاه بوکونی در ایتالیا تحصیل می کنند می توانند در صورت واجد شرایط بودن بورسیه های تحصیلی این دانشگاه را دریافت کنند. یکی از بورسیه های جذابی که می توان از آن نام برد و توسط دانشگاه بوکونی به دانشجویان اعطا می شود چشم پوشی کامل از هزینه های شهریه است.

دانشگاه بوکونی یکی از دانشگاه های ایتالیا است که آموزش های عالی که در اختیار دانشجویان متعهدی که از سراسر جهان در این کشور تحصیل می کنند، قرار می دهد. برای این که بورسیه تحصیلی در این دانشگاه به دانشجویان اعطا شود در کنار در نظر گرفتن شرایط اقتصادی دانشجو به شرایط علمی او نیز توجه می شود. نکته دیگری که در مورد این نوع بورسیه تحصیلی باید به آن اشاره کنیم این است که دانشجویانی که می خواهند بورسیه تحصیلی دانشگاه بوکونی را دریافت کنند باید برای دریافت آن درخواست دهند.

همان طور که گفتیم یکی از بورسیه های تحصیلی که به دانشجویان دانشگاه بوکونی اعطا می شود چشم پوشی کامل از هزینه های شهریه است که کخه دارای ارزشی به مبلغ ۱۲۷۰۰ یورو است.

افرادی که شهروند ایتالیا هستند و یا این که در این کشور ساکن هستند و مدرک کارشناسی خود را از دانشگاه های ایتالیا و یا از دانشگاه های خارجی دریافت کرده اند می توانند برای دریافت این کمک هزینه تحصیلی دانشگاه بوکونی برای دانشجویان بین المللی درخواست دهند.

برای این که بتوانید بورسیه تحصیلی دانشگاه بوکونی دریافت کنید توصیه می کنیم در زمان مشخص شده برای دریافت بورسیه تحصیلی درخواست دهید زیرا در غیر این صورت درخواست شما را برای دور بعد گذاشته می شود و در همان دور مورد بررسی قرار نمی گیرد.

بورسیه تحصیلی ایتالیا UNIPV

بورسیه تحصیلی ایتالیا برای دانشجویان بین المللی دانشگاه بولونیا

دانشجویان بین المللی که در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در دانشگاه بولونیا تحصیل می کنند می توانند در صورت واجد شرایط بورسیه تحصیلی دانشگاه بولونیا را دریافت کنند.

کمک های مالی که دانشگاه بین المللی به دانشجویان واجد شرایط بین المللی ارائه می دهد به طور ناخالص ۱۱ هزار یورو ارزش دارد و همچنین این کمک های مالی به دانشجویانی ارائه می شود که می خواهند در دوره اول و دوره دوم برنامه های دانشگاه بولونیا ثبت نام کنند.

اما برای این که دانشجویان بین المللی بتوانند این بورسیه تحصیلی را دریافت کنند باید الزاماتی برآورده کنند که این الزامات شامل موارد زیر می شوند:

  • دانشجو یا فرد متقاضی باید مدرک معتبری از دانشگاهی که قبلا در آن تحصیل کرده است را ارائه دهد.
  • اگر می خواهید در دوره درجه اول در دانشگاه بولونیا ثبت نام کنید باید در آزمون SAT شرکت کنید.
  • اگر می خواهید برنامه درجه دو شرکت کنید باید در آزمون GRE شرکت کنید و موفق شوید.
  • متقاضی باید کم تر از ۳۰ سال سن داشته باشد.

اما در مورد آزمون های SAT و GRE باید بگوییم که این آزمون ها زمان مشخصی برای برگزاری دارند و فردی که می خواهد در این آزمون ها شرکت کنند باید در زمان مشخص شده در این آزمون ها شرکت کند. نکته دیگری که در مورد این آزمون ها باید به آن اشاره کنیم این است که این آزمون ها، آزمون ارزیابی استعداد و مهارت دانشجو است و در کشورهای مختلف جهان و در مراکز مجاز برگزار می شوند. همچنین توجه داشته باشید که این آزمون ها به زبان انگلیسی هستند و برای این که شما بتوانید در این آزمون ها ثبت نام کنید باید در وب سایت های مدیریت آزمون ثبت کنید.

بورس های بین المللی دانشگاه پلی تکنیک تورینو دی

یکی دیگر از بورسیه های تحصیلی ایتالیا که افراد متقاضی تحصیل در دانشگاه های این کشور می توانند در صورت واجد شرایط بودن دریافت کنند بورسیه تحصیلی دانشگاه پلی تکنیک تورینو دی است که به دانشجویان بین المللی اعطا می شود.

البته توجه داشته باشید که این کمک هزینه های تحصیلی به دانشجویان بین المللی که در رشته های دانشگاهی خاص همچون مهندسی و معماری که در این دانشگاه تحصیل می کنند اعطا می شود.

بورسیه DSU برای مقطع کارشناسی ارشد

این نوع بورسیه در کشور ایتالیا برای دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد تعریف شده است و دانشجویان سراسر جهان می توانند پس از این که مدرک تحصیلی خود را دریافت کردند برای این بورسیه تحصیلی درخواست دهند.

بورسیه  DSU مزایای خاص خود را دارد و از جمله مزایای آن می توان به رایگان بودن شهریه دانشگاه برای دانشجویانی که این بورسیه تحصیلی را دریافت می کنند و دریافت هزینه ای بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ یورو در طول ماه برای هزینه های زندگی و همچنین داشتن کارت غذا اشاره کرد.

بورسیه DSU برای مقطع کارشناسی ارشد

مدارک مورد نیاز برای گرفتن بورسیه تحصیلی ایتالیا

برای این که بتوان در سال پیش رو یعنی سال ۲۰۱۹ بورسیه تحصیلی ایتالیا را گرفت باید مدارک زیر را ارائه داد:

  • ارائه ترجمه شناسنامه فرد متقاضی تحصیل در ایتالیا
  • ارائه گواهی فیش حقوقی پدر و یا فرد تحت تکفل البته به یورو
  • ارائه ترجمه شناسنامه پدر فرد متقاضی. اگر پدر فرد متقاضی فوت کرده در کنار ارائه گواهی فوت پدر باید ترجمه شناسنامه فرد متقاضی نیز ارائه شود.
  • برای برخی از شهرها نیز نیاز است که اجاره نامه منزل به همراه ترجمه آن ارائه شود.
  • ارائه ترجمه فیش حقوقی پدر و یا سرپرست خانواده
  • تکمیل نمودن فرم دریافت بورسیه به صورت آنلاین و در ماه های آگوست تا سپتامبر

مدارک مورد نیاز برای گرفتن ویزای تحصیلی ایتالیا

برای این که بتوانید ویزای تحصیلی ایتالیا را بگیرید قبل از هر چیز باید از دانشگاه مقصد پذیرش تحصیلی گرفته باشید، پس با توجه به زمانی که برای گرفتن ویزای تحصیلی نیاز است به شما پیشنهاد می کنیم که زمان سفر خود را تنظیم کنید. اما برای این که بتوانید ویزای تحصیلی ایتالیا را بگیرید به مدارکی نیاز است که این مدارک عبارتند از:

  • ارائه رزومه فرد متقاضی
  • ارائه اصل گذرنامه و کپی از تمام صفحات آن
  • ۳ قطعه عکس با ابعاد مناسب
  • ارائه گواهی پذیرش از دانشگاه ایتالیا
  • ارائه اصل شناسنامه ترجمه شده به زبان ایتالیایی و کپی از تمام صفحات آن
  • ارائه فرم تکمیل شده ویزای تحصیلی
  • اصل اخرین مدرک تحصیلی به همراه کپی آن و ریز نمرات
  • بلیط پرواز به ایتالیا و محل اقامت
  • ارائه گردش حساب بانکی به نام فرد متقاضی که حداقل ۵۸۲۰ یورو برای هر سال تحصیلی داشته باشد
  • ارائه مدارکی که نشان دهد که فرد متقاضی برای تامین مخارج تحصیل خود از تمکن مالی برخوردار است این مدارک می تواند سند منزل و یا مغازه باشد.

مدارک مورد نیاز برای گرفتن بورسیه تحصیلی ایتالیا

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام در دانشگاه های ایتالیا

ثبت نام دانشگاه ها در ایتالیا چیزی بین ۱ روز تا یک هفته به طول می انجامد و برای ثبت نام در دانشگاه نیز باید مدارک ارائه شود که این مدارک عبارتند از:

  • گذرنامه
  • رزومه و انگیزه نامه
  • پرداخت هزینه ی بیمه و ثبت نام دانشگاه
  • ارائه اصل مدرک زبان ایلتس، تافل و یا استرنی
  • ارائه چند قطعه عکس از فرد متقاضی
  • اصل بورسیه تحصیلی ایتالیا
  • ترجمه مدارک شخصی همچون شناسنامه به زبان ایتالیایی
  • آدرس محل اقامت در ایتالیا
  • مدارک دوره های رسمی و یا مرتبط با رشته که باید همراه با ترجمه ی رسمی ارائه شوند
  • ارائه اصل و کپی مدارک تحصیلی فرد متقاضی به صورت ترجمه شده

انواع بورسیه تحصیلی ایتالیا

بورسیه تحصیلی ایتالیا به دو دسته تقسیم می شوند که عبارتند از:

  1. بورسیه های استانی: بورسیه های استانی ایتالیا با نام بورسیه ی DSU نیز شناخته می شوند. این بورسیه توسط اداره بورسیه هر استان داده می شود و تقریبا می توان گفت که تمام مقاطع تحصیلی را در بر می گیرد. شرایط این بورسیه به صورتی است که شهریه دانشگاه، هزینه خوابگاه، غذا و پول تو جیبی به فرد تعلق می گیرد. هزینه این بورسیه در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد ۵۰۰۰ یورو همراه با هزینه شهریه است، در مقطع دکترا نیز این هزینه ۸۰۰۰ یورو همراه با هزینه هاست. این هزینه ها به قدر کافی می تواند هزینه های زندگی فرد در هنگام تحصیل در ایتالیا را تامین کند به گونه ای که نیاز خواهد بود سالانه تنها ۸۰۰ تا ۱۲۰۰ یورو را خود فرد هزینه کند.
  2. بورسیه های دانشگاهی: این نوع بورسیه به مقطع کارشناسی تعلق نمی گیرد و مخصوص مقطع کارشناسی ارشد و دکترا است به همین دلیل برای این نوع بورسیه دانش فرد متقاضی، مقاله های چاپ شده، رزومه علمی فرد و معدل اهمیت بسیار زیادی دارد. توجه داشته باشید که گرفتن بورسیه برای مقطع کارشناسی ارشد از طریق این روش به مراتب سخت تر از گرفتن بورسیه برای مقطع دکترا است. هزینه این نوع بورسیه برای مقطع دکترا ۱۲۰۰ دلار است اما هزینه بورسیه تحصیلی ایتالیا برای این نوع بورسیه به سه دسه تقسیم می شوند این دسته ها به بودجه دانشگاه بستگی دارد، برای مثال سطح یک بورسیه ی ۱۲۰۰۰ یورویی است که هزینه شهریه دانشگاه را نیز در برمی گیرد، سطح دو بورسیه ۵۵۰۰ یورویی است که این نیز هزینه شهریه دانشگاه را در بر می گیرد و سطح ۳ که فقط هزینه شهریه دانشگاه را در بر می گیرد.

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام در دانشگاه های ایتالیا

موسسه دانش گستر کوه نور با بیش از سالها سابقه درخشان در زمینه اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی آماده خدمت رسانی به علاقه مندان تحصیل در خارج از کشور می باشد. مشاورین موسسه همواره سعی بر آن دارند تا بهترین راهنمایی را به دانشجویان ارائه دهند. جهت مشاوره در زمینه های تحصیل در اروپا و کانادا مشاورین ما آماده ارائه بهترین مشاوره و خدمت رسانی به علاقه مندان می باشند.

امتیاز شما


امتیاز شما

4 پاسخ به “بورس تحصیلی ایتالیا”

  1. حسام گفت:

    بدون مدرک زبان بورسیه استانی میتونیم بگیریم؟

    • کارشناس کوه نور گفت:

      با سلام
      برای دریافت بورسیه داشتن مدرک زبان الزامی است و باید شرایط و مدارکتون توسط مشاور بررسی شود.

  2. mohadese گفت:

    slm vaghteton bkhyr baraye daryaft borsie ostani bayad az nazar mali be che sorat bashim?sepas

    • کارشناس کوه نور گفت:

      با سلام
      برای دریافت بورسیه استانی باید شرایط و رزمتون و شرایط مالی شما توسط مشاور بررسی شود.داشتن مدرک زبان الزامی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان
02145131
مشاوره رایگان واتس آپ
(کلیک کنید)