#

تحصیل در کالج های انگلستان

به دلیل تغییرات لحظه ای در قوانین کشورها، قبل از اقدام حتما با مشاوران موسسه هماهنگ کنید
  • 11 آبان 1398
  • انگلیس
  • 779 بازدید
  • بدون نظر

تحصیل در کالج های انگلستان

در سال های اخیر تحصیل کردن در کشور انگلیس و هم چنین دریافت کردن ویزای تحصیلی در کشور انگلیس و هم چنین مهاجرت به این کشور مورد توجه افراد زیادی قرار گرفته است . کشور انگلیس از جمله کشورهایی اروپایی بسیار خوب است و از نظر علمی و آموزشی در سطح بسیار بالایی قرار دارد . بسیاری از متقاضیان در خارج از کشور به دنبال این هستند تا تحصیل در دوره های لیسانس و فوق لیسانس در انگلیس بگذرانند . تحصیل در کالج های انگلیس و دانشگاه های این کشور از اعتبار بسیار زیادی برخوردار است و همه این دوره ها به زبان انگلیسی تدریس شده اند .
متقاضی تحصیل در کالج های انگلیس باید بداند که در مرحله اول باید از موسسه های انگلیس پذیرش دریافت کند و بعد از این نیز برای دریافت کردن ویزای تحصیلی در انگلیس به کنسول گری انگلیس و یا اداره مهاجرت در این کشور مراجعه کند . متقاضی می تواند ویزای تحصیلی در انگلیس را برای دوره های کالج و دانشگاه های این کشور دریافت کند .

انواع کالج های کشور انگلیس

۱- کالج های کینگز در کشور انگلیس : متقاضیان تحصیل در کالج های انگلیس باید بدانند که کالج کینگز در انگلیس از جمله بزرگ ترین و معتبر ترین کالج ها در این کشور است و به صورت کلی دارای سه دانشگده در سه شهر بزرگ است .
۲- کالج دانشگاهی لندن : از انواع کالج های کشور انگلیس که متقاضی تحصیل در کالج های انگلیس می تواند آن ها را برای تحصیل انتخاب کند . کالج دانشگاهی در لندن را می توان از قدیمی ترین کالج های این کشور دانست . از کالج دانشگاهی لندن به عنوان بزرگ ترین مرکز تحقیقاتی و تحصیلات در مقاطع عالی در دنیا یاد می شود . این کالج پنجمین دانشگاه برتر در جهان است و سازمان رتبه بندی شانگهای نیز این دانشگاه را چهارمین مرکز علمی اروپا معرفی کرده است .
۳- مدرسه کسب و کار لندن : این کالج از مهم ترین کالج های دانشگاهی در لندن است و در دنیا به عنوان یکی از مدرسه های مدیریت پیشتاز معرفی شده است . از ویژگی های بسیار مهم این کالج این است که دارای دوره های مدیریتی MBA است . این دوره در دنیا جز پنج دوره برتر معرفی و شناخته می شود .

انواع کالج های کشور انگلیس
۴- کالج اسلامی لندن کشور انگلیس : از جمله کالج های که متقاضیان تحصیل در کالج های انگلیس می توانند آن را برای تحصیل انتخاب کنند می توان به کالج اسلامی لندن اشاره کرد . این کالج همان طور که از نام آن پیداست دوره های مطالعات اسلامی را برای دانشجویان ارائه می کند . آموزشی که در این کالج ها صورت می گیرد به صورت باز و از راه دور است . دوره هایی که در این دانشگاه برگزار می شود تحت اعتبار دانشگاه میدلسکس است . دوره هایی که در این کالج ها وجود دارد برای هر سه مقطع کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکترا می باشد .
۵- کالج های زبان کشور انگلیس : این دسته از کالج های برای آن دسته از متقاضیان تحصیل در کالج های انگلیس مناسب است که می خواهند دوره های زبان انگلیسی را در این کشور فرا گیرند . سطح این دوره ها از مبتدی تا پیشرفته است وبرای همه دانش آموزان در کلیه کشور ها ارائه می شود . متقاضیان تحصیل در کالج های انگلیس می توانند برای آموختن زبان های خارجی به این کشور سفر کرده و این دوره ها را پشت سر بگذارند . محیط آموزشی که دراین کلاس ها وجود دارد به صورت بین المللی است یعنی متقاضیانی که در این دوره ها شرکت می کنند می توانند از ملیت ها و نژادهای مختلف که زبان های متفاوتی دارند باشند . در این نوع از کالج ها علاوه بر این که دوره های زبان های خارجی ارائه می شود دوره های تخصصی دیگری نیز ارائه می شود . این دوره ها برای پزشکان ، پرستاران ، مدیران و بقیه حرفه ها است . در این نوع از کالج ها کلاس های آمادگی نیز برای متقاضیان ارائه می شود که آن ها را برای آزمون های بین المللی آماده می کند .
۶- کالج بین المللی باربری : در این کالج حقوق و قوانین مربوط به آن تدریس می شود .
۷- موسسه BIMM کشور انگلیس : در این موسسه شش دانشکده مستقل وجود دارد که در این موسسه ۴۵۰۰ دانشجو حضور دارند . تخصصی که این دانش آموزان دارند بیش تر در مورد آموزش موسیقی مدرن این کشور است . در دانشکده های این موسسه دوره های کاملی از تحصیلات در آواز ، درام ، گیتار ، تولید موسیقی ، مدیریت کردن رویدادهای موسیقی و نوشتن آهنگ است .
۸- کالج Brockenhurst : در این کالج دوره های سطح A دیپلم برای ۲۸۰۰ دانش آموز بین ۱۶ تا ۱۸ سال ارائه می کند که از این تعداد پنج درصد آن ها دانش آموزان خارجی اند.

انواع کالج های کشور انگلیس
۹- کالج بورملی کشور انگلیس : متقاضیان تحصیل در کالج های انگلیس می توانند این کالج را برای ادامه تحصیل انتخاب کنند زیرا این کالج دوره های بسیار زیادی را برای دانشجویان بین المللی ارائه می کند . دانش آموزانی که در این کالج به تحصیل می پردازند بین ۱۴ تا ۱۵ سال سن دارند و تعداد دانش آموزان این کالج برابر ۱۰۰۰۰ نفر است . دانش آموزان با تحصیل در این کالج ها می توانند برنامه های درجه ای ، پایه ای و حرفه ای بسیارزیادی را برای آموزش انتخاب کنند . از جمله دوره های تحصیل این کالج می توان به کسب و کار ، حسابداری ، ساخت و سازهای مهندسی ، آموزش های معلمان ، بهداشت ، علوم ورزشی ، علوم پایه ، قانون و محاسبه اشاره کرد .

تحصیل در کالج های انگلیس

تحصیل در کالج های انگلیس دوره های آموزش عالی بسیار زیادی را برای متقاضیان ارائه می کند . مدارکی که متقاضیان تحصیل در کالج های انگلیس دریافت می کنند مورد تایید دانشگاه های سراسر دنیا است . بیش تر کالج هایی که در کشور انگلیس وجود دارند جز موسسه های دولتی اند البته کالج های خصوصی بسیار زیادی نیز در این کشور یافت می شود که دانشجویان زیادی در آن جا به تحصیل می پردازند . تحصیل در کالج های انگلیس بین یک تا دو سال طول می کشد .

مدارک لازم برای پذیرش در کالج های انگلیس

۱- ارائه پاسپورت بروز
۲- ارائه مدرک زبان معتبری
۳- مدارکی که تمکن مالی متقاضی را به اثبات برساند .
۴- برای بعضی از کشور های خاص نیز نیاز به آزمایش سل است .
البته برای این که بتوانید در دانشگاه های انگلیس به تحصیل بپردازید باید بتوانید در تست IELTS قبول شوید .

روند درخواست تحصیل در کالج های انگلیس

برای درخواست تحصیل در کالج های انگلیس و پذیرش در این دانشگاه ها باید شش مرحله ای که در ادامه بیان می شود را طی کنید :
۱- تعیین کردن کالج و سطح دوره : کالج ها دارای دوره های بسیار زیادی هستند و سطح آکادمیک بسیار زیادی را نیز دارد . پس بهتر است قبل از این که محل تحصیل خود را انتخاب کنید در ابتدا نوع دوره ای که می خواهید در آن تحصیل کنید را انتخاب کنید . وقتی دوره ای که می خواهید در آن به تحصیل بپردازید را انتخاب کردید در مرحله بعدی باید کالج هایی که برنامه های شما را پیشنهاد می کنند را محدود کنید .

مدارک لازم برای پذیرش در کالج های انگلیس

در این مرحله است که باید کالج های زیادی را با هم مقایسه کنید . برای این کار می توانید وب سایت های این کالج ها را مورد بررسی قرار دهید و حتی می توانید با مدیر دوره و یا مدیر پذیرش این کالج نیز صحبت کنید . برای این که کالج موردنظر خود را انتخاب کنید باید فاکتورهای بسیار زیادی را مدنظر داشته باشید که برخی از آن ها عبارتند از :
الف ) مکان هر کالج بسیار مهم است پس توجه کنید که این کالج در مرکز شهر است و یا این که در حومه شهر قرار دارد.
ب ) از موارد بسیار مهم جای اقامت است . این که خود کالج جای اقامت را به دانشجو می دهد ویا این که خود دانشجو باید به دنبال جای اقامت در انگلیس برای خود باشد .
ج ) برای دانشجویان خارجی منابع کمکی بسیار مهم است .
۲- اطمینان از مدارک : بسته به این که چه دوره ای را برای ادامه تحصیل در کالج های انگلیس انتخاب کرده اید و یا این که اصلا در چه کالجی می خواهید ادامه تحصیل بدهید می توانید مدارک لازم را برای تحصیل فراهم کنید . برای مثال برای دوره های Foundation یا Vocational نیازی به تحصیلات آکادمیک نخواهید داشت . البته برای یادگیری بیش تر به علاقه و تجربه بسیار زیادی نیاز خواهید داشت . البته برخی از دوره های Foundation شاید نیاز داشته باشید تا مدارک سطح مدرسه که معادل Biritish GCSEH را ارائه کنید .
البته برای دوره های لیسانس نیاز به مدارک بیش تری خواهید داشت . برای تامین کردن نیازمندی های هر دوره نیازمند مدارکی در سطح مشابه با باشیلیه بین المللی خواهید داشت .
۳- تامین کردن شرایط زبان انگلیسی : پایین ترین سطح زبان بین المللی استاندارد برای دوره های کالج همان نمره B گواهی اول کمبریج TOEFL 550 Points، یا IELTS 5.5 است . اگر شما نتوانید این دوره ها را تامین کنید خود کالج ها به شما دوره های زبان انگلیسی را پیشنهاد می کند .
۴- اطلاع از مهلت درخواست : زمانی که شما می خواهید درخواست بدهید اطلاع یافتن از مهلت ها و دوره های زمانی بسیار اهمیت دارد . شما می توانید به صورت مستقیم و یا از طریق UCAS بین سپتامبر تا ژوئن قبل از این که دوره تان شروع شود درخواست خود را ارائه دهید .
۵- درخواست دادن از طریق کالج و یا UCAS : زمانی که موعد پذیرش تحصیلی در انگلیس فرا می رسد شما می توانید از یکی از دو راه زیر درخواست خود را ارائه کنید :
الف ) از طریق خود کالج اقدام کنید
ب ) از طریق سیستم درخواست در انگلیس و یا همان UCAS

روند درخواست تحصیل در کالج های انگلیس

این که کدام یک از راه های بالا را برای درخواست دادن انتخاب کنید به نوع کالج و دوره ای که می خواهید در آن تحصیل کنید بستگی دارد. برای مثال اگر می خواهید در یک کالج معتبر درخواست لیسانس دهید باید از راه UCAS اقدام کنید . البته برای کالج های کوچک شما نمی توانید از این راه اقدام کنید و باید از طریقر خود کالج به صورت مستقیم درخواست خود را ارائه کنید .
۶- انتظار برای دریافت کردن پاسخ : این مرحله آخرین گام است و باید منتظر همان پاسخی باشیم که کالج به ما می دهد. اگر از طرف کالج پذیرش شدیم می توانیم ویزای دانشجویی را دریافت کنیم .

انواع مدارج در کالج

۱- International Qualification Year : این درجه برای دانشجویان بین المللی طراحی شده است که تحصیل آن ها در دانشگاه های بومی شان در حال تمام شدن است . البته این دانشجویان برای این که تحصیل خود را در دانشگاه های انگلیسی شروع کنند نمرات لازم را در اختیار ندارند .
۲- International A-Level : بسیاری از کالج های انگلیس برنامه سطح A بین المللی را برای متقاضیان تحصیل در کالج های انگلیس پیشنهاد می کنند . برنامه A-Levelسنتی دانشجویان به همراه همین برنامه به اجرا در می آید .
۳- BTEC Nationals : این برنامه برای آن دسته از متقاضیانی طراحی شده است که از مسیر زندگی و یا کاری خود اطلاع دارند . متقاضیان تحصیل در کالج های انگلیس با استفاده از این برنامه برای ادامه تحصیل و یا کار در انگلیس تلاش می کنند . این برنامه را می توان مانند A-Level دانست . مدت زمان این دوره دو سال است و دانشجویان این دوره را در ۱۶ سالگی شروع می کنند .
۴- HND : این دوره دانش نامه ملی عالی شناخته می شود و برای متقاضیان تحصیل در کالج های انگلیس شغل و تحصیل بیش تری را فراهم می کند . دوره های HND دو سال به صورت تمام وقت و چهار سال به صورت پاره وقت است و براساس معادل سازی ها هر دو سال یک درجه لیسانس می باشد .

انواع مدارج در کالج

آشنایی با کالج وارندین انگلیس

این کالج در حومه شمالی برایتون قرار گرفته است که تعداد ۱۶۰۰ دانشجو بین ۱۶ تا ۱۹ ساله دارد . در این کالج دوره های بسیار زیادی از متوسط تا پیشرفته تحصیلی و فنی حرفه ای ارائه می شود . از کالج وارندین به عنوان تنها کالج دولتی در این محدوده یاد می شود که دیپلم بین المللی بکلوریت را ارائه می دهد .
این کالج شب های برای همه عموم مردم باز است و آن ها می توانند در دوره های آموزشی بزرگ سالان شرکت کنند . دانشجویان بین المللی که متقاضی تحصیل در کالج های انگلیس هستند بیش تر این کالج را انتخاب می کنند زیرا در آن نمره های بسیار خوبی را کسب می کنند و همین هم باعث می شود بعد از به پایان رساندن دوره های کالج به دانشگاه های بسیار خوبی وارد شوند .

مزایای کالج وارندین انگلیس

۱- این کالج دارای محیط بسیار زیبایی است .
۲- دانش آموزان ۱۶ تا ۱۸ ساله در این کالج پذیرش می شوند .
۳- متقاضیان می توانند در این کالج ها دیپلم بین المللی بکلوریت را کسب کنند و به مطالعه زبان انگلیسی بپردازند .
۴- این کالج دارای دوره های سه ، شش ، نه و هجده ماهه است .
۵- مدارکی که در این کالج ارائه می شود در سطح بین المللی معتبر است
۶- این کالج قدمت بسیار زیادی دارد و در سال ۱۸۸۰تاسیس شده است .
۷- هر ساله این کالج ۱۵۰۰ دانشجو جذب می شوند و دانشجویان بین المللی در این کالج از ۱۵ ملیت مختلف اند که می توانند با دانشجویان بومی به تحصیل بپردازند و در فعالیت ها نیز با آن ها همکاری کنند.
۸- یک گروه بین المللی از مشاور در اختیار همه دانشجویان بین المللی که قصد تحصیل در کالج های انگلیس را دارند قرار دارد.
۹- شرکت کردن در باشگاه ها ، انجمن ها و ورزش ها برای دانشجویان آزاد است . دانشجویان بین المللی در این موارد در کنار دانشجویان بومی مشغول فعالیت خواهندبود.
۱۰- در این کالج درس های دیگری نیز غیر از زبان انگلیسی تدریس می شود .
۱۱- در سال های اخیر تجهیزات این کالج بروز شده است و برای آن کتابخانه و ورزشگاه های جدیدی ارائه شده است .

نتیجه های کالج وارندین

۱- نرخ قبولی در این دانشگاه ۹۸ درصد است .
۲- در درس های هنر قبولی در دانشگاه ها صددرصد است .
۳- این کالج تنها کالجی است که مجوز ارائه دادن دیپلم بین المللی بکلوریت را در اختیار دانشجویان قرار می دهد .
۴- در سال ۲۰۱۷ آموزش و پرورش جدولی از ارزش افزوده که ناشی از عملکرد مدارس و کالج ها بوده است را تهیه می کند که در این لیست کالج وارندین رتبه دوم را کسب کرده است . ( ارزش افزوده جز محاسبه های دولتی اند که درواقع میزان موفقیت دانش آموزان را مشخص می کند و نشان می دهد که چه میزان ارزش به نمره های آن ها اضافه شده است )
۵- دانشجویان رشته شیمی در این دانشگاه امسال به مسابقه های ملی نهایی شیمی راه پیدا کرده اند.

آشنایی با کالج وارندین انگلیس

امتیاز شما


امتیاز شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان
02145131
مشاوره رایگان واتس آپ
(کلیک کنید)