#

تحصیل در کالج های ایتالیا

به دلیل تغییرات لحظه ای در قوانین کشورها، قبل از اقدام حتما با مشاوران موسسه هماهنگ کنید
  • 13 آبان 1398
  • مهاجرت تحصیلی
  • 1972 بازدید
  • بدون نظر

تحصیل در کالج های ایتالیا

کشور ایتالیا از جمله زیباترین کشور های اروپایی است . این کشور دارای مرکزهای تاریخی و فرهنگی بسیار زیادی است . اگر متقاضی تحصیل در کالج های ایتالیا هستید باید بدانید انتخاب بسیار خوبی را داشته اید . در این کشور برندهای بسیار زیادی وجود دارد که باعث شده است این کشور مرکز مد و فشن در تمام جهان باشد . متقاضیان تحصیل در کالج های ایتالیا باید بدانند که این کشور برای آن ها شرایط خاصی را درنظرگفته است که برای وارد شدن به این کشور باید این شرایط را رعایت کنند.

از قدیمی ترین دانشگاه هایی که در اروپا وجود دارد می تواند به دانشگاه بلونیا اشاره کرد . این دانشگاه در سال ۱۰۸۸ تاسیس شده است و از این زمان دانشجویان بسیار زیادی را به خود جذب کرده است . تاریخچه این دانشگاه بسیار زیاد است به همین دلیل هم طرافدارن بسیار زیادی را برای تحصیل دارد . متقاضیان تحصیل در کالج های ایتالیا می توانند رشته های بسیار زیادی مانند هنر ، فرهنگ و بقیه تخصص ها را برای تحصیل انتخاب کنند . آن دسته از متقاضیانی که می خواهند در این کشور در زمینه تجارت پیشرفت کنند هم می توانند تحصیل در کالج های ایتالیا را در این کشور انتخاب کنند و در زمینه تجارت می توانند در این کشور مشغول به تحصیل شوند . ایتالیا دارای فرهنگ بسیار قدیمی و شگفت انگیزی است .

تجارت های بسیار مهمی که در این کشور وجود دارد . به صورت کلی کشور ایتالیا به دلیل داشتن غذاهای بسیار معروف ، منظره های بسیار زیبا و موزه های هنری مشهور است . این کشور دارای اقتصاد بسیار مدرنی است که موقعیت های بسیار زیادی را در زمینه تجارت برای متقاضیان در این کشور فراهم می کند . بسیاری از افراد به خاطر این که می خواهند به تجارت در این کشور بپردازند به دنبال دریافت کردن مدرک در ایتالیا هستند . از جمله زمینه های بسیار مهمی که در این کشور وجود دارد می توان به صنایع ، مهندسی ، مهمانداری ، صنایع غذایی و مد و فشن . بعضی از قسمت های این کشور روی تجارت تمرکز کرده اند و بخش دیگری نیز به دلیل هنر و فرهنگ شناخته می شوند .

تحصیل در کالج های ایتالیا

عنوان های تحصیلی در کالج های ایتالیا

آن دسته از متقاضیانی که می خواهند به تحصیل در کالج های ایتالیا بپردازند می توانند برای زمان اقامت در ایتالیا عنوان های بسیار زیادی را برای تحصیل در این کشور انتخاب کنند . از مهم ترین مواردی که مخاطبین بسیار زیادی دارد می توان به هنر ، ادبیات ، مد ، تاریخ و تجارت اشاره کرد . آن دسته از افرادی که می خواهند در رشته مد به تحصیل بپرازند می توانند به میلان رفته و به تحصیل در این کشور مشغول شوند زیرا در این کشور طراحان بسیار زیادی حضور دارند . متقاضیان تحصیل در کالج های ایتالیا که می خواهند رشته های هنری را انتخاب کنند می توانند شهر فلورانس را انتخاب کنند زیرا در این کشور موزه های بسیار زیادی وجود دارد که در حال نوشتن در مورد شخصیت های تاریخی اند .

برای این که به زبان ایتالیایی مسلط شوید نیز می توانید به تحصیل در این کشور بپردازید . زندگی کردن در این کشور باعث می شود تا بتوانید زبان ایتالیایی خود را بیش از پیش تقویت کنید . بعدها نیز می توانید شغلی را انتخاب کنید که نیازمند مهارت هایی در زبان ایتالیایی باشد .

بسیاری از افراد ممکن است در یاد گرفتن زبان ایتالیایی دچار سختی شوند باید بدانند که نگرانی در این مورد وجود ندارد . کلاس هایی که برای یادگیری زبان ایتالیایی وجود دارد به صورتی است که دانشجویان می توانند هم زبان جدیدی را یاد بگیرند و هم می توانند هم زمان به تحصیل در این کشور بپردازند . موسسه ای که میزان سختی هر زبان را مشخص می کند بیان کرده است که این زبان از ساده ترین نوع زبان ها است و یک فرد که به زبان انگلیسی تسلط دارد می تواند در کم تر از ۶۰۰ ساعت این زبان را یاد بگیرد و به صورت حرفه ای به این زبان بنویسد و یا بخواند .

زبان آلمانی برخلاف زبان های دیگری که سخت اند و باید قبل از درس خواندن به آن زبان را یاد بگیرید می تواند هم زمان با درس خواندن هم یاد گرفته شود . اگر هم وقتی را ندارید تا زبان جدیدی را یاد بگیرید می توانید مدرک خود را به زبان انگلیسی یاد بگیرید .

عنوان های تحصیلی در کالج های ایتالیا

معرفی کالج های ایتالیا

  • کالج UNIPD ایتالیا : این کالج از مهم ترین و مشهورترین کالج های کشور ایتالیا است . این کالج در دانشگاه Padua قرار دارد . متقاضیان تحصیل در کالج های ایتالیا باید بدانند که این کالج فضای بسیار خوبی را دارد و از قدیمی ترین کالج های ایتالیا است . این کالج برای متقاضیانی است که می خواهند در رشته های معماری به تحصیل بپردازند . در این کالج ها برای آن ها دوره های آماده سازی و پیش نیازی ارائه می شود. آن دسته از متقاضیانی که می خواهند به تحصیل در کالج های ایتالیا در رشته های مهندسی معماری و عمران بپردازند می توانند این کالج را برای خود انتخاب کنند.

در این کالج امکانات دیداری و شنیداری بسیار زیادی وجود دارد که به تازگی به آن اضافه شده است . با استفاده از این امکانات افراد نابینا و ناشنوا می توانند از این امکانات استفاده کنند و به راحتی به تحصیل در این دانشگاه ها بپردازند . شرایطی که برای متقاضیان تحصیل در کالج های ایتالیا بیان شده است از سایر کالج ها راحت تر است .

  • کالج FUA  هنر و موسیقی در ایتالیا : بسیاری  از متقاضیان تحصیل در کالج های ایتالیا به دنبال این هستند تا وارد بخش های هنری و موسیقی در این کشور شوند . ایتالیا در دنیا به کشور هنرمند مشهور است . این کالج نیز دارای دوره های امادگی بسیار زیادی در زمینه هنر و موسیقی در سطح پیشرفته است و استادانی که در این کالج ها حضور دارند نیز دارای سطح بسیار بالایی از نظر کیفی اند . درس ها در این کالج به صورت عملی برای متقاضیان تحصیل در کالج های ایتالیا ارائه می شود.

درس هایی که در این کالج ارائه می شود در هر هفته هفده ساعت و یا ۲۹ ساعت در هفته و یا به صورت فشرده ۴۵ ساعت در هر هفته است . این کالج می تواند از نظر زمانی برای متقاضی بسیار مفید باشد . ارکان های اصلی که در این هنر وجود دارد باید به خوبی فراگرفته شود .

عنوان های تحصیلی در کالج های ایتالیا

  • موسسه LDM در ایتالیا : این موسسه از مهم ترین کالج ها در ایتالیا است و برای دانشجویان بین المللی که قصد تحصیل در کالج های ایتالیا را دارند دارای روال برنامه های تحصیلی خارج از کشور است . ساختاری که این کالج دارد به موسسه هایی که در ایران وجود دارد بسیار نزدیک تر است به همین دلیل متقاضی می تواند به راحتی با این فضا ارتباط برقرار کند . در این کالج می توان در زمینه های امور بین الملل ، تاریخ و هنر به تحصیل پرداخت . یادگیری مطالبی که در این کالج ها صورت می گیرد به صورت متمرکز بوده است و ساعت ها به چند بخش کوچک تر تقسیم می شوند .

فضایی که در این کالج وجود دارد بسیار عالی بوده است و انتخابی بسیار خوب برای وارد شدن به دانشگاه های مختلف بوده است . براساس میزان سواد علمی که افراد دارند یادگیری درس ها تعیین می شود . ساختار علمی که در این زمینه وجود دارد بسیار عالی است .

  • کالج مهندسی بولونیا : این کالج از مهم ترین و مشهورترین کالج های ایتالیا است به صورتی که تا صحبت از تحصیل در کالج های ایتالیا می شود عده بسیار زیادی از این کالج یاد می کنند . این کالج از قدیمی ترین کالج های این کشور است که دارای فضای بسیار بزرگی برای مطالعه و همایش است . برای رشته های سیاست و سایر رشته های مشابه می توان از این کالج یاد کرد .

این کالج دارای آزمونی است که در دو نوبت برگزار می شود و با استفاده از مشخصاتی که دارد میزان دانش هر فرد معین می شود . در این کالج براساس نوع درس یاد گرفتن درس ها نیز فرق می کند .

سوالاتی که در این آزمون وجود دارد به صورت رندومی انتخاب می شود و دو نفر به یک برگه سوال یکسال پاسخ نمی دهند . حضور یافتن در این کالج تجربه بسیار ارزش مندی را برای افراد به همراه دارد . درس هایی که در این کالح برای متقاضیان تحصیل در کالج های ایتالیا فراهم می شود بیش تر دارای ساختار مهندسی و از رشته های مهندسی و هم چنین مهندسی پزشکی اند البته در سال های اخیر بخش جدیدی از رشته های پزشکی نیز به آن ها اضافه شده است . از این کالج به عنوان بهترین کالج برای متقاضیان تحصیل در کالج های ایتالیا یاد می شود و دارای امتیاز های به خصوصی در میان بقیه کالج ها دارد .

عنوان های تحصیلی در کالج های ایتالیا

آزمون آیمت ایتالیا

شرکت کردن در آزمون آیمت در ایتالیا باعث شده است تا بتوانید به هدف های خود در رسیدن به هدف های تحصیل در ایتالیا و اقامت در ایتالیا یاری کند . وزارت آموزش در ایتالیا در دو زبان ایتالیایی و انگلیسی آزمون آیمت را برای رشته های دندان پزشکی و پزشکی ارائه می کند . این آزمون تستی بوده است و از هر درس سی سوال درج شده است . در ادامه با این آزمون بیش تر آشنا می شویم .

آزمون آیمت یک آزمون چند گزینه ای است و به صورت کلی دارای دو بخش است ، یکی از بخش های این آزمون مهارت تفکر و بخش دیگر مربوط به سنجش دانش در مورد علوم زیستی ، فیزیک ، ریاضیات و شیمی است . مدت زمان این آزمون نود دقیقه است و سوالات پنج گزینه ای اند . از این آزمون هر فردی که بیست امتیاز را بتواند کسب کند در آخر این لیست قرار می گیرند زیرا بیش ترین امتیاز این بخش نود است . این آزمون یکی از سه آزمونی است که برای پذیرش در دانشگاه های ایتالیا مورد استفاده قرار می گیرد .

آزمون آیمت در ایتالیا و بقیه کشورهای خارجی برای گرایش های پزشکی ، زیست شناسی و دندان پزشکی برگزار می شود . در ماه نوامبر این آزمون برگزار می شود و نتیج در اکتبر به دست متقاضیان تحصیل در کالج های ایتالیا می رسد .

آزمون آیمت مثل آزمون B.MAT است و شامل موضوعاتی مشابه به جزدر چند مورد است . پس آمادگی افراد برای آزمون  آیمت مثل آمادگی برای آزمون B.MAT است . کشور ایتالیا برای این که افراد را برای پذیرش در دانشگاه ها آماده کند کتاب هایی نظیر فیزیک ، شیمی و … را منتشر کرده است . این آزمون دارای ۶۰ سوال چند گزینه ای است و برای جواب های منفی امتیاز منفی درنظرگرفته شده است . سوالاتی که در این آزمون وجود دارد دارای موضوع های مختلفی است و در مورد مهارت استدلالی منطقی فرد را مورد بررسی قرار می دهد . کسی در این آزمون بالاترین رتبه را به دست می آورد که بتواند این مهارت ها را به صورت کامل داشته باشد .

برای هر تحصیلات آکادمیک این مهارت ها اساسی است . بیش تر دانشجویان برای این که در استدلال ها به نتبجه برسند و یا مسائل جدیدی را بتوانند حل کنند باید این مهارت ها را داشته باشند . سوالات اطلاعات عمومی که در این آزمون وجود دارد در مورد موضوعات مختلفی نظیر تاریخی ، ادبی ، اجتماعی ، فرهنگی ، سیاسی و … است .

آزمون آیمت ایتالیا

متقاضیان تحصیل در کالج های ایتالیا در رشته پزشکی در سال های اخیر رو به افزایش بوده است . متقاضی باید با استفاده از روش های آمادگی زیادی که وجود دارد خود را برای این آزمون آماده کند . همان طور که قبلا گفتیم داوطلب باید حداقل امتیاز بیست را کسب کند تا نام وی در رتبه بندی ها قرار گیرد . هر پاسخ صحیح در این آزمون ۵/۱+ ، هر پاسخ منفی ۴/۰- ، و برای سوال های بدون پاسخ امتیاز صفر درنظرگفته می شود.

هزینه شرکت کردن در این آزمون ۱۶۴ دلار آمریکا است . این آزمون در هر سال تنها یک بار برگزار می شود و برای ارائه دادن به مدرسه های دولتی پزشکی به زبان انگلیسی ایتالیا اعتبار دارد . این آزمون تنها در همان سال اعتبار دارد و سال های بعد نمی توان از اعتبار ان استفاده کرد . این آزمون در شهرهای مهم در جهان مثل نیویورک ، تل آویو ، بارسلنا ، دبی ، لندن برگزارمی شود .

آزمون آلفا تست چیست ؟

از جمله آزمون هایی است که برای ورود به دانشگاه های ایتالیا لازم است می توان آن را مانند کنکور سراسری در ایران نامید. آلفا تست همان شرکتی است که مسئول برگزاری این آزمون است و هر دانشگاه برای دانشجوهای خود این آزمون را به صورت جداگانه برگزار می کند . برای آمادگی در این آزمون این شرکت کتاب هایی را آماده کرده است که در اختیار دانشجویان قرار می دهد . آزمون برای متقاضیان تحصیل در دانشگاه های ایتالیا در ابتدای سال برگزار می شود برای این که متقاضی بتواند وارد دانشگاه موردنظر خود بشود باید امتیاز قابل قبولی را در این آزمون به دست آورد .

همه رشته ها می توانند کتاب هایی که توسط این شرکت جمع آوری شده است را مطالعه کنند البته بعضی از رشته ها باید به اجبار این کتاب ها را مطالعه کنند. با توجه به رشته ای که متقاضی امتحان می دهد سوالات این آزمون متفاوت است . این آزمون نیز مانند آزمون ورودی کالج های ایتالیا پنج گزینه ای است و در دانشگاه هایی که تعداد محدودی دانشجو هر سال پذیرش می کنند این آزمون سخت تر خواهد شد .

کتاب هایی که توسط این شرکت ارائه شده است شامل سه کتاب است و در یکی از آن ها توضیحات مربوط به درس ها و در دیگری سوالات و در دیگری تست های آزمون های سال قبل گنجانده شده است و به متقاضی کمک می کند تا با روند و سوالات این آزمون ها بیش تر آشنا شود .

حال اگر متقاضی در این آزمون قبول نشود از کشور ایتالیا وی را بیرون نمی کنند بلکه دو تا سه هفته در این کشور به صورت معلق باقی می ماند تا مشخص شود کدام یک از رشته ها خالی هستند و فرد می تواند در آن ها ثبت نام کنند . فرد تا زمانی که ویزای تحصیلی وی اعتبار دارد می تواند در این کشور بماند در غیر این صورت باید در صورت تمام شدن مهلت ویزا از این کشور خارج شود مگر این که در یکی از دانشگاه های این کشور ثبت نام کند .

این آزمون به صورت کلی دارای هشتاد سوال است که هر سوالی که درست پاسخ داده شود دارای یک امتیاز مثبت و هر سوال منفی دارای ۲۵ % امتیاز منفی خواهد داشت . هم چنین پاسخ سوال ها نمره منفی دارد و به ازای هر چهار جواب نادرست یکی از جواب های درست حذف خواهد شد . این آزمون بسیار جدی است و آن را به عنوان یک آژمون فرمالیته ندانید و برای پذیرش در آن باید تلاش کنید .

آزمون آلفا تست چیست ؟

امتیاز شما


امتیاز شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان
02145131
مشاوره رایگان واتس آپ
(کلیک کنید)