#

تحصیل در کالج های کانادا

به دلیل تغییرات لحظه ای در قوانین کشورها، قبل از اقدام حتما با مشاوران موسسه هماهنگ کنید
  • 13 آبان 1398
  • کشورها
  • 617 بازدید
  • بدون نظر

تحصیل در کالج های کانادا

برای آن دسته از افرادی که می خواهند وارد بازار کار شوند دوره هایی برگزار می شوند که در آن ها می توانند آموزش های عملی ببینند .از این دوره ها به عنوان کالج یاد می شود . بیش تر آن دسته از افرادی متقاضی تحصیل در کالج های کانادا هستند که نمی خواهند وارد دانشگاه های این کشور شوند و می خواهند زودتر وارد بازار کار این کشور شوند تا هم بتوانند درآمد متوسطی داشته باشند و هم زودتر به هدفشان برسند .

متقاضیان تحصیل در کالج های کانادا باید بدانند که به صورت کلی دو نوع کالج در این کشور وجود دارد که عبارتند از کالج های عمومی و خصوصی . شرایط برای تحصیل در کالج های کانادا بسیار ساده تر از شرایطی است که دانشگاه های کانادا وجود دارد . متقاضیان تحصیل در کالج های کانادا باید بدانند که نیاز به نمره زبان بالایی ندارند . برای پذیرش شدن در کالج های کانادا لازم است تا فرد به کار تخصصی نیاز داشته باشد و برای این که متقاضی بتواند اقامت دائم کشور کانادا را به دست آورد لازم است تا از دوره های انتخاب شده در کالج که اهمیت بیش تری دارند اطلاع پیدا کند .

متقاضی تحصیل در کالج های کانادا باید بداند که حداقل باید نمره آیتلس وی برابر شش باشد . بعضی از کالج ها نیز در کشور کانادا این امکان را به متقاضی می دهد تا بتواند تست هایی را به صورت آنلاین انجام دهد و از این طریق سطح زبان انگلیسی خورا ثابت کند . بعد از این که فرد بتواند سطح زبان خود را به اثبات برساند باید رشته موردنظر خود را انتخاب کرده و به این ترتیب می تواند در زمان بسیار کم تری وارد بازار کار در کشور کانادا شود .

برای پذیرش شدن در کالج های کانادا محدودیت سنی وجود ندارد . البته آن دسته از افرادی که نسبت به صدور ویزای متقاضیان مبادرت می ورزند در بررسی پرونده فرد شرط سنی وی را درنظر خواهند گرفت . برای توجیه آفیسر ها متقاضی باید برنامه تحصیل خود را نیز ارائه دهد. البته فردی متقاضی که سنی بالای پنجاه سال دارد برای این که ثابت کند در این کشور می خواهد ادامه تحصیل دهد دچار مشکلاتی خواهد شد . به همین دلیل شرط سنی برای این مورد وجود ندارد و اما آفیسر ها این مورد را درنظر می گیرند .

روشی در دانشگاه های کانادا وجود دارد که با نام Credit Transfer معروف است . با استفاده از این روش آن دسته از متقاضیانی که به تحصیل در کالج های کانادا مشغول اند می توانند برای این که در این زمینه پیشرفت بیش تری داشته باشن واحدهای درسی خود را به دانشگاه های این کشور انتقال دهند . این دوره از زمانی که فرد برای تحصیل در کالج های کانادا وارد می شود شروع می شود و بعد از این با توجه به معدلی که فرد به دست آورد می تواند درس های کالج خود را به دانشگاه انتقال دهد . البته این قضیه می تواند برعکس نیز اتفاق بیفتد .

این موارد بیش تر در دانشگاه های اتفاق می افتد که دارای رنکینگ بسیار بالایی هستند . علت به وجود آمدن این روش نیز این است که فرد می تواند در کالج های کانادا به تحصیل بپردازد و حتی در دوران تحصیل خود در این دانشگاه ها می تواند زبان خود را تقویت کند ودرس هایی را که گذرانده است نیز را به دانشگاه ها منتقل کند و به این ترتیب در دانشگاه های معتبری در سراسر دنیا به تحصیل بپردازد . زمانی که واحدهای درسی متقاضیان تحصیل در کالج های کانادا به دانشگاه های این کشور منتقل شد باعث می شود تا متقاضی از کیفیت آموزشی بیش تری برخوردار شود و بعد از این که دوره تحصیل وی نیز تمام شد می تواند در بازار کار این کشور موفق تر باشد .

تحصیل در کالج های کانادا

آزمون ست برای پذیرش در کالج های کشور کانادا

بین همه کالج هایی که در سراسر جهان وجود دارند آزمون ست آزمونی شناحته شده و رسمی است . در این آزمون باید متقاضی تحصیل در کالج های کانادا میزان دانش و مهارت خود را نشان دهد . در این آزمون دانش شما در زمینه ریاضی ، خواندن و نوشتن مورد بررسی قرار می گیرد . نتیجه این آزمون مشخص می کند که شما می توانید در این کالج ها پذیرش شوید یا خیر.

با شرکت کردن در آزمون ست می توانید کالج مناسب خود را انتخاب کنید . از فاکتورهاسی بسیار مهم برا پذیرش شدن در کالج ها و دانشگاه ها نمره هایی است که در این آزمون به دست می آورید . از سایر موارد بسیار مهم برای پذیرش نمره های دبیرستان متقاضی تحصیل است . با استفاده از ترکیبی از نمره های آزمون و نمره های دبیرستان شرایط پذیرش شما معین می شود . مهارت شما در موضوعاتی نظیر خواندن و نوشتن برای پذیرش در کالج ها بسیار مهم است. معیار های پذیرش در کالج های کانادا با هم متفاوت است و هر سوالی که در دفترچه این آزمون قرار می گیرد مورد بررسی بسیار دقیق قرار می گیرد و یک تیم کارشناس این سوال ها را مورد ارزیابی قرار می گیرد . سوالات از قبل امتحان شده است تا مشخص شود این سوال ها برای هر دانش آموز و متقاضی از هر نژادی که باشد مناسب است .

مزایا و معایب تحصیل در کالج های کانادا

در این بخش می خواهیم کالج های دولتی و خصوصی در کانادا را با هم مقایسه کنیم :

  • شهریه : تحصیل در کالج های دولتی کشور کانادا نسبت به تحصیل در کالج های خصوصی کشور کانادا هزینه کم تری را برای متقاضی در برخواهد داشت . البته برای دانشجویانی که از خارج از آلمان متقاضی تحصیل در کالج های کانادا هستند این موضوع فرق زیادی نمی کند . حتی ممکن است بتوانید کالج خصوصی را پیدا کنید که شهریه کم تری را از کالج های دولتی در این کشور دریافت کند .
  • اندازه کلاس : دانشجویانی که در کالج های خصوصی کشور کانادا هستند به صورت معمول از دانشجویان کالج های دولتی در این کشور بسیار کم ترند.
  • مدت زمان تحصیل : بسیاری از کالج های خصوصی در این کشور به دنبال این موضوع هستند که برنامه هایی را مانند کالج های دولتی کشور کانادا ارائه کنند که همان کیفیت را داشته باشد و اما زمان کوتاه تری از متقاضی تحصیل در کالج های کانادا را صرف کند . این موضوع از هدررفتن وقت فرد متقاضی جلوگیری می کند و هم چنین مورد شهریه بیش تری را که کالج های خصوصی دریافت می کنند را تا حد زیادی می پوشاند .

زیرا وقتی متقاضی در مدت زمان کم تری به هدف خود برسد همین باعث می شود تا هزینه های کم تری را برای غذا ، مسکن و .. صرف کند . این موارد تنها به خاطر این در کالج های خصوصی در کانادا اتفاق می افتد که دانشجویان بیش تری را برای خود جذب کنند به این ترتیب رویکردهای آن ها دارای انعطاف پذیری بیش تری است .

  • تعیین شدن توسط مقامات مهاجرت : این موضوع شامل همه کالج های دولتی کانادا می شود . دانشجویان خارجی که متقاضی تحصیل در کالج های کانادا هستند برای این که اجازه تحصیل را کسب کنند باید در موسسه های خاصی که تعیین شده است ثبت نام کنند . توجه داشته باشید که بعضی از کالج های خصوصی در کانادا را اداره مقامات مهاجرت تایید نکرده است . پس قبل از این که کالج موردنظر خود را انتخاب کنید باید مطمئن شوید که این کالج موردتایید است یا خیر. البته برای دانشجویان بومی این موضوع اهمیتی ندارد .
  • کارکردن در هنگام تحصیل در کشور کانادا : اگر شما برای تحصیل مجوز معتبری را داشته باشید می توانید در هر هفته بیست ساعت در زمان تحصیل در کالج های کانادا در این کشور کار هم بکنید . بین تعطیلات بهار و زمستان نیز می توانید به صورت تمام وقت کار کنید و محدودیتی برای شما وجود نخواهد داشت . این مورد برای دانشجویان کالج های دولتی و خصوصی در کانادا یکسان است .
  • ارزیابی اعتبار آموزشی : متقاضی تحصیل در کالج های کانادا شاید بخواهد که در این کشور اقامت دائم کانادا را به دست آورد و یا به این کشور مهاجرت کند . در بعضی از روش هایی که در مهاجرت وجود دارد مدارک شما توسط یک سازمان به نام ECA سنجیده خواهد شد و اعتبار آن ها معین خواهد شد .

تنها در صورتی نیاز به این سنجش ها نخواهد بود که در کانادا تحصیلات خود را کامل کرده باشید . این مورد هم برای کالج های خصوصی و دولتی در کانادا صدق می کند .

  • مجوز کار برای مقطع فوق لیسانس در کانادا : متقاضیان خارجی که از دانشگاه های دولتی در کشور خود فارغ التحصیل شده اند برای این که در این کشور بمانند و بعد از فارغ التحصیل شدن بتوانند حق کار داشته باشند نیاز به مجوز مخصوص برای کار در کانادا دارید . البته این مورد برای کالج های خصوصی صدق نمی کند .

مواردی که در بالا مشخص شد برای آن دسته از دانشجویانی است که به تحصیل در کالج های کانادا به صورت پیوسته می پردازند . آن دسته از افرادی که در کانادا حضور ندارند می توانند در اصطلاح به عنوان فرصت مطالعاتی و با داشتن دعوت نامه کاری و یا تحصیل از طرف استاد دانشگاه و یا از طرف کالج می تواند برای گرفتن مجوز کار در کانادا برای شش ماه تا دو سال می توانند اقدامات لازم را انجام دهند . اگر متقاضی شرایط لازم را داشته باشد در بازه زمانی خاصی مجوز کار و یا مجوز تحصیل از طرف سفارت کانادا صادر خواهد شد .

تحصیل کردن در کالج های معتبر در کانادا

در سال ۱۹۹۶ برای متقاضیان تحصیل در کالج های کانادا اولین کالج دولتی تورنتو به نام Centennial تاسیس شده است. این کالج این ویژگی را داشته است تا بتواند مدرک و گواهینامه را در زمینه های کسب و کار ، علوم مهندسی ، ارتباطات ، مطالعات اجتماعی و جامعه ، هتل داری و هنرهای عمومی را ارائه می کند . در این کالج ها دانش  آموزان با استفاده از برنامه های هنر ، علوم و آموزش زبان انگلیسی برای دانشگاه ها آماده می شوند . در ادامه به بررسی کالج های معتبر در کانادا که متقاضیان تحصیل در کالج های کانادا می توانند در آن ها به تحصیل بپردازند :

  • تحصیل در دانشگاه هامبر کانادا : از جمله بزرگ ترین کالج هایی که در کشور کانادا وجود دارد می توان به این کالج اشاره کرد . این کالج دارای ۲۷۰۰۰ دانشجو به صورت تمام وقت است . این کالج در تورنتو قرار دارد و مدارک حرفه ای بسیار زیادی را شامل می شود . از جمله این مدارک می توان به مدرک کارشناسی ، گواهینامه و دیپلم اشاره کرد . کالج هامبر از جمله کالج های عمومی در کانادا است که در سال ۱۹۶۷ تاسیس شده است .
  • آموزش در کالج جورج بروان کانادا : این کالج دارای سه مرکز اصلی است که همه در تورنتو کانادا واقع شده است . رابطه این کالج با رهبران صنعت بسیار نزدیک است تا بتواند دانشجویان مهارت های فنی و انسانی خود را در این کالج ها تقویت کنند تا بعدها در محیط کار بتواند برای آن ها کارآمد باشد

این کالج دارای برنامه های بسیار زیادی برای مهاجران و دانشجویان است که عبارتند  از :کسب و کار ، هنر و طراحی ، آموز ابتدایی کودکان ، خدمات اجتماعی ، ساخت و سازهای مهندسی ، هتل داری ، هنر های آشپزی ، برنامه های تخصصی ، علوم بهداشتی ، تحصیلات آمادگی .

  • کالج Seneca در تورنتو کانادا : کالج سنکا در تورنتو واقع شده است . تحصیل در این کالج می تواند به صورت تمام وقت ، پاره وقت و ادامه دارد باشد . برنامه هایی که در این کالج ارائه می شود در مورد فناوری ، کسب و کار ، هنرهای کاربری و خدمات مالی است . این کالج با رهبران صنعت ارتباط بسیار نزدیکی دارد و بر این موضوع که آموزش باید در دسترس باشد و قابلیت انعطاف داشته باشد .

تحصیل کردن در کالج های معتبر در کانادا

کالج های هنر سنکا یک کالج اجتماعی بر هنرهای کاربردی و فناوری است . تاسیس این کالج در ۱۹۶۷ است . در این کالج ها ۱۴۰دوره حرفه ای چهار ساله برای دوره کارشناسی و دوره سه ساله برای دیپلم برگزار می شود . هم چنین تعداد بسیار زیادی دوره های یک ساله در زمینه های فناوری ، تجارت بین الملل ، علوم کامپیوتری ، مهندسی ، مسافرت ، مهمانداری ، طراحی لباس ، انیمیش های چند رسانه ای ، بازاریابی ، مدیریت پروژه و .. است .

  • کالج رد ریور مانیتوبا کانادا : از بهترین کالج های استان مانیتوبا است . این کالج در حال توسعه و رشد است . تعداد برنامه های تحصیلی در این کالج ۲۰۰ تا است و هم چنین ۳۰۰۰۰ دانشجو در این کالج حضور دارند . آن دسته از متقاضیان تحصیل در کالج های کانادا که این کالج را انتخاب می کنند و از این کالج ها فارغ التحصیل می شوند تا ۹۵ درصد وارد بازار کار می شوند وبرای خود کار خوبی را انتخاب می کنند. این کالج در سال ۱۹۸۳ تاسیس شده است و بیش تر در زمینه علوم کاربردی فعالیت دارد .

هزنیه تحصیل در کالج های کانادا

اگر می خواهید به تحصیل در کالج های کانادا بپردازید باید بدانید هزینه های مربوط به تحصیل در کالج ها کانادا نسبت به کشورهای دیگری نیز استرالیا ، آمریکا و … بسیار مناسب تر است . شورای آموزش و پرورش در کانادا ابزاری را ارائه کرده است که با استفاده از آن متقاضیان تحصیل در کالج های کانادا می توانند هزینه های تحصیل در دانشگاه های کانادا را حساب کنند .

البته هزینه های مربوط به تحصیل در دانشگاه ها و کالج های کشور کانادا می تواند براساس موارد دیگری تغییر کند . از جمله این موارد این است که در چه رشته ای مشغول تحصیل هستید ، دانشجوی بومی این کشور هستید یا جزو دانشجوهای بین المللی هستید و یا این که در چه مقطعی تحصیل می کنید .

براساس گزارش هایی که در مورد شهریه ها بیان شده است در سال های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۸ هزینه های مربوط به تحصیل در کالج های کانادا به میزان ۳/۶ درصد بیش تر شده است . همان طور که قبلا گفتیم هزینه های مربوط به تحصیل در کالج های کانادا در حال تغییر است اما به صورت عمومی می توان گفت هزینه های مربوط به تحصیل در این دانشگاه ها برابر ۶۰۰/۲۰ دلار آمریکا است . این هزینه ها برای دانشجویان خارجی در هر سال محاسبه شده است .

شهریه هایی که برای رشته های هنر و انسانی پرداخت می شود بسیار کم تر است و البته رشته های گران قیمت تر برای تحصیل در کالج های کانادا رشته های مهندسی و پزشکی اند که هزینه های مربوط به آن۳۰۰/۲۳ دلار برآورد شده است .

نکته مهم تر این است که شهریه مربوط به تحصیل در مقطع فوق لیسانس در کانادا نسبت به کارشناسی کم تر است و برابر۵۰۰/۱۲ دلار آمریکا برآورد شده است . این هزینه ها نسبت به سال های قبل تنها به میزان یک درصد افزایش قیمت داشته است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر راجع به تحصیل در کالج های کانادا و کالج های پزشکی کشور کانادا با دفتر موسسه دانش گستر کوه نور تماس بگیرید و یا فرم ارزیابی رایگان را پر نمایید.

امتیاز شما


امتیاز شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان
02145131
مشاوره رایگان واتس آپ
(کلیک کنید)