#

تحصیل دکترای کشور فنلاند

به دلیل تغییرات لحظه ای در قوانین کشورها، قبل از اقدام حتما با مشاوران موسسه هماهنگ کنید
  • 30 مهر 1398
  • فنلاند
  • 586 بازدید
  • بدون نظر

تحصیل دکترای کشور فنلاند

کشور فنلاند در شمال قاره اروپا قرار دارد و یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا می باشد. سیستم آموزشی این کشور به دلیل وجود دانشگاه های پیشرفته توانسته است به سطح استاندارد جهانی برسد.
از سال ۲۰۱۷ هزینه تحصیل برای متقاضیان تحصیل در کشور فنلاند رایگان نیست. اما تحصیل در مقطع دکترا به دلیل اهمیت بیش از حد این مقطع برای همه دانشجویان اعم از دانشجویان بین المللی و داخل کشور فنلاند همواره رایگان بوده و علاوه بر این این مقطع از تحصیل شامل دریافت آسان انواع بورسیه می شود.
مانند همه کشور ها برای تحصیل در مقطع دکترای کشور فنلاند متقاضی باید مدارک لیسانس و فوق لیسانس خود را ارائه دهد.
سیستم دانشگاه های کشور فنلاند یک سیستم بروز و پیشرفته است و این کشور از دانشگاه هایی نظیر هلسینکی، آلتو، تورکو و مانند این ها برخوردار است که در رقابت با دانشگاه های جهانی و بین الملل قرار دارند.

طول دوران تحصیل در مقطع دکترای کشور فنلاند

طول این دوره از تحصیل برای دانشجویانی که تحصیل دکترای خود را در دانشگاه های کشور فنلاند می گذرانند ۴ سال خواهد بود و همچنین این زمان بسته به عملکرد تحصیلی دانشجو و همچنین رشته تحصیلی می تواند از ۳ تا ۵ سال متغیر باشد.
همچنین آغاز دوره های تحصیلی دکترا در دانشگاه های این کشور در ماه آگوست انجام می شود.

دوره های تحصیلی مقطع دکترا در دانشگاه های این کشور عمدتا به زبان انگلیسی برگذار خواهد شد اما دوره های دکترا به زبان رسمی مردم این کشور که زبان فنلانی است نیز مسلما وجود دارد.

تحصیل در دانشگاه ها کشور فنلاند در مقطع دکترا

مدارک مورد نیاز جهت پذیرش مقطع دکترای دانشگاه های کشور فنلاند

برخی از دانشگاه های کشور فنلاند در زمان تعیین شده و خاصی دانشجویان خود را پذیرش می کنند اما در این کشور دانشگاه هایی نیز هستند که در اواسط سال تحصیلی نیز مدارک دانشجو را قبول می کنند و درخواست پذیرش فرد در مقطع دکترا را مورد بررسی قرار می دهند.
مدارک مورد نیاز هر دانشگاه در کشور فنلاند برای پذیرش مقطع دکترا متفاوت است و فرد متقاضی می تواند با مراجعه به سایت دانشگاه مورد نظر شرایط پذیرش این مقطع و مدارک مورد نیاز را مطالعه کند. اما به طور کلی ارائه مدارک ذیل در اکثر دانشگاه های بین المللی مشابه هم است.
۱. تکمیل فرم درخواست پذیرش دانشگاه مورد نظر در مقطع دکترای رشته فرد متقاضی
۲. ارائه روزمه (CV) کامل فرد متقاضی
۳. اصل مدرک فوق لیسانس فرد متقاضی به همراه ترجمه رسمی آن به زبان انگلیسی و یا فنلاندی
۴. اصل ریزنمرات دروس دوره های لیسانس و فوق لیسانس فرد متقاضی به همراه ترجمه رسمی آن ها به زبان انگلیسی و یا فنلاندی
۵. تاییدیه یکی از اساتید دانشگاه مربوطه به عنوان سرپرست دوره دکترای فرد یا استاد راهنما (سوپروایزر)
۶. مدرک زبان رسمی و معتبر انگلیسی (یکی از مدارک تافل و یا آیلتس)
۷. دو عدد توصیه نامه از اساتید مقاطع قبلی تحصیلی که در آن باید صلاحیت دانشجو در ادامه تحصیل در مقطع دکترا توسط اساتید تایید شده باشد. همچنین سوابق علمی فرد و خصوصیات فردی خاص دانشجو به طور کامل بیان شده باشد.
۸. انگیزه نامه که در آن فرد متقاضی باید به طور صریح ذکر کرده باشد که هدفش از ادامه تحصیل در مقطع دکترا و تحصیل در دانشگاه های کشور فنلاند چیست.

مدارکی که ضروری نیست اما می تواند در روند پذیرش دانشجو موثر باشد:

۱. مقالات بین المللی که توسط دانشجو نوشته شده باشد و در مجلات و نشریات معتبر بین المللی به چاپ رسیده باشد.
۲. گواهی نامه هایی که نشان دهنده شرکت دانشجو در سمینارها و کنفرانس های بین المللی باشد.
۳. مقاله هایی که فرد در کنفرانس های و سمینارهای بین المللی ارائه داده است.
۴. سوابق کاری در رابطه با تخصص و رشته فرد متقاضی
۵. تاییدیه یکی از اساتید دکترای دانشگاه مورد نظر برای تحصیل در این مقطع
۶. معدل عالی و سوابق علمی قوی در مقاطع تحصیلی قبلی

پس از اینکه فرد متقاضی نامه قوبل درخواست پذیرش خود را از دانشگاه مربوطه دریافت کرد باید برای دریافت ویزای تحصیلی کشور فنلاند اقدام کند. همچنین دانشجویانی که شهروند کشورهای عضو اتحادیه اروپا نیستند باید علاوه بر ویزای تحصیلی این کشور مجموز اقامت کشور فنلاند را برای طول دوران تحصیل خود دریافت کنند.
بعد از دریافت ویزای تحصیلی این کشور دانشجویان می توانند به این کشور وارد شوند و تحصیلات خود را آغاز کنند.

مدارکی که ضروری نیست اما می تواند در روند پذیرش دانشجو موثر باشد:

کار پس از تحصیل دکترا در کشور فنلاند در دانشگاه های این کشور

نرخ بیکاری در کشور فنلاند حدود ۶.۷ درصد است که این عدد نسبت به خیلی از کشورها عدد پایینی در نرخ بیکاری محسوب می شود.
اما علاوه بر این دانشجویانی که تحصیل دکترای خود را به اتمام رسانده اند و مدرک این مقطع از تحصیل را دریافت کرده اند همواره از شرایط خوبی برای دریافت کار برخوردار بوده اند. کشور فنلاند نیز از این امر مستثنا نیست و دانشجویان همواره پس از اتمام تحصیل خود در مقطع دکترا می توانند برای دریافت کار در کشور فنلاند اقدام کنند و قطعا به نتیجه خواهند رسید.

بورسیه های تحصیلی در مقطع دکترای کشور فنلاند

علاوه بر اینکه مقطع دکترا در اکثر کشورهای اروپا شغل محسوب می شود و به دانشجویانی که در این مقطع تحصیل می کنند حوقوق ماهیانه مشخصی بسته به رشته تحصیلی و پروژه تحقیقاتی آنها داده می شود در بعضی موارد برای رفاه بیشتر در پرداخت هزینه های زندگی در کشور فنلاند به آنان بورسیه نیز بسته به شرایط خاص دانشجو تعلق می گیرد.
بورسیه CIMO مشهور ترین بورسیه تحصیلی کشور فنلاند است که از طرف دولت این کشور به دانشجویان واجد شرایط اختصاص داده می شود. این نوع بورسیه مخصوص دانشجویان مقطع دکترا است که به زبان انگلیسی تحصیل می کنند در نتیجه عموما برای دانشجویان بین الملل ارائه می شود. ان بورسیه حدود ۶۰ درصد از هزینه های زندگی دانشجو در کشور فنلاند را پاسخگو می باشد.
همچنین این بورسیه به دانشجویانی که در مقاطع لیسانس و فوق لیسانس در حال تحصیل هستند تعلق نخواهد گرفت.
همچنین بورسیه ای که از طرف سازمان آموزشی این کشور به دانشجویان واجد سرایط اعطا می شود حدود ۱۵۰۰ یورو ماهیانه هزینه های زندگی دانشجو را در این کشور پوشش می دهد.
بیشتر بورسیه های این کشور در ازای انجام کار در موسسات تحقیقی و پژوهشی به فرد داده می شود.

در صورتی که شما نیز متقاضی تحصیل در مقطع دکترا در کشور فنلاند هستید و از آنجا که مقطع دکترا یکی از مقاطع مهم تحصیلی است برای کسب راهنمایی های جامع تر در این زمینه و برای اینکه بعدا در این کشور برای تحصیل در مقطع دکترا دچار مشکل نشوید می توانید از وکلای معتبر در این زمینه کمک بخواهید.

کار پس از تحصیل دکترا در کشور فنلاند در دانشگاه های این کشور

جهت کسب اطلاعات بیشتر راجع به مهاجرت تحصیلی به کشور فنلاند با دفتر موسسه دانش گستر کوه نور تماس بگیرید و مشاوره اولیه رایگان را دریافت نمایید.

امتیاز شما


امتیاز شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان
02145131
مشاوره رایگان واتس آپ
(کلیک کنید)