#

تحصیل مقطع دکترا در کشور ایتالیا

به دلیل تغییرات لحظه ای در قوانین کشورها، قبل از اقدام حتما با مشاوران موسسه هماهنگ کنید
  • 21 مهر 1398
  • مهاجرت تحصیلی
  • 602 بازدید
  • بدون نظر

تحصیل مقطع دکترا در کشور ایتالیا

ایتالیا کشوری است در جنوب قاره اروپا. زبان رسمی مردم این کشور زبان ایتالیایی است و پایتخت آن شهر زیبای رم می باشد.
ایتالیا از کشورهایی است که مهاجرت تحصیلی به این کشور و کسب ویزای تحصیلی آن آرزوی بسیاری از دانشجویان متقاضی تحصیل در کشورهای خارجی است. این کشور از نظام آموزشی باکیفیتی برخوردار است که می تواند یک تجربه عالی را برا دانشجویانی که در دانشگاه های کشور ایتالیا تحصیل می کنند، رقم بزند. به همین دلیل کشور ایتالیا سالیانه دانشجویان متقاضی زیادی را جهت تحصیل در مقاطع مختلف پذیرش می کند.
دوره تحصیل در مقطع دکترا معمولا سه سال است اما در برخی موارد به چهار سال نیز می رسد. در دانشگاه های کشور ایتالیا، فعالیت های اصلی یک دانشجوی دکترا حضور در سمینارهای مربوط به رشته تحصیلی و همچنین انجام مطالعات و تحقیقات متعدد تحصیلی خواهد بود.
اگر یک دانشجوی دکترا در دانشگاه های این کشور بتواند یک پایان نامه حدودا ۱۰۰ هزار کلمه ای انتشار دهد و همچنین بتواند از پایان نامه خود در برابر کارشناسان مربوطه و اعضای هیئت علمی دانشگاه، دفاع کند، مدرک دکترای ایتالیا به او تعلق خواهد گرفت.

شرایط ورود به رشته های دکترا دانشگاه های ایتالیا

متقاضی تحصیل در این مقطع باید حتما مدرک کارشناسی ارشد خود را دریافت کرده باشد.
در برخی از دانشگاه ها آزمون ورودی ای برای پذیرش دانشجویان این مقطع گرفته خواهد شد که متقاضی باید در این مورد آمادگی کامل داشته باشد زیرا دانشگاه مورد نظر بر اساس نتایج این آزمون دانشجویان خود را رتبه بندی خواهد کرد.
اگر فرد تقاضای یک برنامه دکترای مشترک بین المللی را داشته باشد ممکن است طبق آزمون ورودی با یک فرد بین المللی رتبه بندی شود در نتیجه در این مورد نیز باید آمادگی های لازم جهت برقراری ارتباط با فرد هم برنامه خود را داشته باشد.
در اکثر موارد از دانشجویان متقاضی مقطع دکترا مصاحبه گرفته می شود و بر اساس همین مسابقه بسیار رقابتی دانشجویان پذیرش خواهند شد.
فرد متقاضی همچنین باید بداند که هر دانشگاه برای پذیرش مقطع دکترای خود تعداد بسیار محدودی از متقاضیان را انتخاب خواهد کرد در نتیجه فرد باید از همه جوانب آمادگی کامل را داشته باشد.

شرایط ورود به رشته های دکترا دانشگاه های ایتالیا

پذیرش مقطع دکترای دانشگاه های ایتالیا

مدارک مورد نیاز:

• اصل تمامی مدارک تحصیلی مقاطع قبلی به همراه ریزنمرات دروس
• یک نسخه کپی تمام مدارک تحصیلی مقاطع قبلی به همراه ریزنمرات دروس ترجمه شده به زبان ایتالیایی و یا انگلیسی
• روزمه کامل فرد متقاضی (تحصیلی و کاری)
• پروژه پیشنهادی تحقیقاتی فرد متقاضی تحصیل در مقطع دکترا یا پروپوزال
• مدرک معتبر و رسمی زبانIETLS
• انگیزه نامه فرد متقاضی برای تحصیل در دانشگاه های این کشور و هدف از ادامه تحصیل در رشته مورد نظر
• دو عدد توصیه نامه اساتید مقاطع قبلی
• در صورت موجود بودن مقالات نوشته شده توسط فرد متقاضی که در مجلات معبر بین المللی به چاپ رسیده اندو
• بیمه نامه درمانی کشور ایتالیا برای آن دسته از متقاضیانی که عضو کشوری غیر از کشورهای عضو اتحادیه اروپا هستند.
دانشجوی متقاضی تحصیل در رشته های دکترای دانشگاه های ایتالیا باید حداقل از ۱۲ ماه قبل از ارسال درخواست پذیرش در دانشگاه مورد نظر، برنامه دکترای خود را تنظیم کند سپس درخواست خود را برای پذیرش در این مقطع ارسال کند.

هزینه تحصیل مقطع دکترا در دانشگاه های کشور ایتالیا

دولت ایتالیا تنها ۲۰ درصد از هزینه های ثبت نام و تحصیل فرد را از بودجه خود پرداخت می کند و مابقی هزینه ها به عهده خود فرد دانشجو است.
هزینه ی تحصیل در دانشگاه های کشور ایتالیا سالیانه از ۸۰۰ یورو تا ۱۱۰۰ یورو، بسته به دانشگاه های مختلف، متغیر است. گرچه هزینه تحصیل در دانشگاه های خصوصی این کشور بسیار گران تر از این مبلغ می باشد.
همچنین هزینه ی آزمون ورودی دانشگاه ها حدود ۶۰ یورو و هزینه درخواست پذیرش در دانشگاه های این کشور حدود ۲۰ یورو خواهد شد.

انواع بورسیه های مقطع دکترای دانشگاه های ایتالیا

۱. بورسیه های علمی: در صورتی که فرد متقاضی در مقاطع قبلی تحصیل خود امتیازات علمی زیادی (از جمله نشر مقاله در مجلات بین المللی، ثبت اختراع، کسب نمرات بالای دروس و…) کسب کرده باشد موفق به دریافت این نوع بورسیه از دولت ایتالیا خواهد شد. این نوع بورسیه از حداقل ۱۵ هزار یورو و تا حداکثر ۲۰ هزار یورو سالیانه هزینه های تحصیلی و زندگی دانشجو در کشور ایتالیا را پاسخگو خواهد بود.
۲. بورسیه جهان سوم: شرط این بورسیه این است که سرپرست قانونی فرد متقاضی تحصیل از توانایی مالی بالایی در پرداخت هزینه های فرد در حین تحصیل در ایتالیا، برخوردار نباشد. اگر فرد متقاضی در یکی از دانشگاه های ایتالیا در مقطع دکترا پذیرش شده باشد می تواند با ارائه مدارک مربوط به وضع مالی سرپرست خود، این بورسیه را دریافت کند. دولت ایتالیا سالیانه ۶۰۰۰ یورو را برای هزینه های تحصیل و زندگی این دانشجو در این کشور تقبل خواهد کرد. این نوع بورسیه نیاز به ارائه مدارک علمی نخواهد داشت.

انواع بورسیه های مقطع دکترای دانشگاه های ایتالیا

اطلاعات مورد نیاز دیگر مربوط به تحصیل در مقطع دکترا در کشور ایتالیا

آغاز دوره های تحصیلی دکترای دانشگاه های ایتالیا بسته به اینکه دانشگاه مورد نظر فرد متقاضی کدام دانشگاه باشد می تواند متغیر باشد و به طور معمول برای اکثر دانشگاه ها دوره های تحصیلی این مقطع با آغاز ماه اکتبر یا ماه مهر آغاز میشود و تا اواسط ماه فوریه یا بهمن ماه ادامه خواهد داشت.
بازه زمانی قبول درخواست پذیرش مقطع دکترا نیز برای دانشگاه های مختلف متفاوت خواهد بود و به طور معمول با پایان ماه فوریه یا ماه اسفند آغاز می شود و تا پایان ماه آذر یا پایان دسامبر ادامه دارد.
تحصیل در اکثر دانشگاه های ایتالیا در مقطع دکترا به زبان رسمی انگلیسی امکان پذیر است. یعنی فرد می تواند بدون ارائه مدرک زبان ایتالیایی نسبت به پذیرش این مقطع در دانشگاه های این کشور اقدام کند. همچنین این دانشگاه ها نیز دوره های زبان ایتالیایی را به صورت رایگان برای رفاه دانشجویان خود برگزار می کند.
اینکه فرد متقاضی یک پروپوزال جذاب و کاربردی و همجنین یک پروژه بروز ارائه دهد قطعا در پذیرش او در دانشگاه مورد نظر بسیار تاثیر گذار خواهد بود.
اینکه فرد دارای معدل بالا در مقاطع قبلی تحصیلی خود باشد، گواهی نامه های تخصصی رشته خود را کسب کرده باشد، مقاله پژوهشی در مجلات معتبر به چاپ رسانده باشد، و یا حتی اینکه سابقه کار داشته باشد نیز می تواند در پذیرش او در مقطع دکترای دانشگاه های ایتالیا تاثیر بالایی بگذارد.
فرد متقاضی بعد از اینکه پذیرش خود را از دانشگاه مورد نظر در مقطع دکترا دریافت کرد، باید برای صدور ویزای تحصیلی کشور ایتالیا از طریق سفارت این کشور اقدام کند.

اطلاعات مورد نیاز دیگر مربوط به تحصیل در مقطع دکترا در کشور ایتالیا

موسسه دانش گستر کوه نور با بیش از سالها سابقه درخشان در زمینه اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی آماده خدمت رسانی به علاقه مندان تحصیل در خارج از کشور می باشد. مشاورین موسسه همواره سعی بر آن دارند تا بهترین راهنمایی را به دانشجویان ارائه دهند. جهت مشاوره در زمینه های تحصیل در اروپا و کانادا مشاورین ما آماده ارائه بهترین مشاوره و خدمت رسانی به علاقه مندان می باشند

امتیاز شما


امتیاز شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان
02145131
مشاوره رایگان واتس آپ
(کلیک کنید)