#

ثبت شرکت در آلمان

به دلیل تغییرات لحظه ای در قوانین کشورها، قبل از اقدام حتما با مشاوران موسسه هماهنگ کنید
  • 28 خرداد 1398
  • مقالات تحلیلی
  • 666 بازدید
  • بدون نظر

ثبت شرکت در آلمان

قوانین این کشور هیچ تبعیضی بین افراد مقیم المان و مهاجران ندارد و قوانین ان ها برای تمام افرادی که ساکن المان هستند یکسان است.یکی از راه های مهاجرت به المان مهاجرت از طریق ثبت شرکت در المان است. در این مطلب به بررسی تمام مطالبی می پردازیم که برای ثبت شرکت در المان به ان نیاز پیدا خواهید کرد.

از المان به عنوان صنعتی ترین کشورها یاد می شود. این کشور دارای ۱۶ ایالت است که این ایالت ها در بعضی از موارد مستقل از هم عمل می کنند.المان از جمله قانون مند ترین کشورهای اروپایی است و برای شهروندان خود تمامی امکانات رفاهی و خدماتی را ارائه می کند.

مدارک لازم برای ثبت شرکت در آلمان

برای ثبت شرکت در المان باید مدارک را به دو زبان انگلیسی و المانی ترجمه کنید.مدارک لازم برای ثبت شرکت عبارتند از :

۱-برای درخواست ابتدا باید فرم ویزای ثبت بلند مدت را پر کنید.

۲- برای ثبت شرکت در المان چند قطعه عکس پرسنلی و اصل شناسنامه ضروری است.

۴-گذرنامه متقاضی برای ثبت شرکت در المان باید اعتبار داشته باشد.

۴-اخرین مدرک تحصیلی خود را باید ارائه دهید.

۵-متقاضی باید یک طرح کلی از شرکتی که می خواهد در المان به ثبت برساند را ارائه دهد.

۶-فیش حقوقی ۶ ماه اخر و ارائه مدارکی که نشان دهد تا حدودی می توانید به زبان انگلیسی و یا المانی صحبت کنید.

موارد بیان شده همگی باید به درستی به دست سفارت المان برسد.اگر فرم های ارائه شده ناقص باشد به کار شما برای ثبت شرکت درالمان رسیدگی نخواهد شد.هم چنین اگر در مدارک ارائه شده عیب و نقصی ایجاد کرده باشید اثرات ان متوجه شما خواهد شد.

مدارک لازم برای ثبت شرکت در آلمان

معرفی شرکت ها و نحوه ثبت آن ها در آلمان

۱-شرکت هایی با مسئولیت محدود: شرکت هایی که می توانید برای ثبت ان اقدام کنید انواع مختلفی دارد یکی از ان ها شرکت هایی با مسئولیت محدود است که از بهترین و راحت ترین نوع شرکت ها برای ثبت کردن هستند.

به دلیل ساده بودن و سریع بودن ،این شرکت ها به پرمصرف ترین شرکت ها برای ثبت تبدیل شده اند. ثبت شرکت مسلما هزینه هایی را در بردارد برای ثبت شرکت در المان حداقل هزینه برابر ۲۵۰۰۰ یورو است. همه این مبلغ را حتما نباید به صورت یک جا واریز کنید بلکه می تواند شامل چند واریزی باشد. البته باید توجه داشته باشید نصف این مبلغ در زمان ثبت باید در حساب شما باشد.

ثبت شرکت در المان این قابلیت را دارند که توسط چند نفر ثبت شوند.البته این افراد نباید بیش تر از سه نفر باشند یک نفر را هم باید از این سه نفر به عنوان مدیر معرفی کرد.افراد به عنوان شریک در یک محضر معتبر معرفی می شوند.

شرکت های با مسئولیت محدود حداقل  باید یک مدیرعامل داشته باشند. مدیرعامل حتما نباید جز سهام داران و یا اشخاص المانی باشد.

نامی که برای این شرکت گذاشته می شود نیز باید از اهداف شرکت ،نام سهام داران و یا زمینه فعالیت ان گرفته شده باشد. به نام شرکت حتما باید عبارت مسئولیت محدود نیز اضافه شده باشد.

برای اعتبار بخشیدن به  ثبت شرکت در المان  لازم است تا ان را ثبت تجاری کنید.برای ثبت تجاری نام شرکت حتما باید در Handel register  ثبت شود.مدارکی که در دفاتر تجاری و اقتصادی ثبت شده نیز باید توسط مدیر و یا مدیر عاملان امضا شود.

از زمانی که شرکت ثبت تجاری شد شرکت از لحاظ قانونی رسمی تلقی می شود.بعد از این مرحله نیز باید شرکت را در اداره تجارت محلی به ثبت رساند.

سهامداران سهم هایی که از این شرکت دارند را نمی توانند وارد بازار بورس کنند .هم چنین این سهم ها نمی توانند دارای گواهی هایی مانند اوراق بهادار باشند تنها می توانند گواهی رسمی داشته باشند.

شرکت هایی با مسئولیت محدود در آلمان

۲-شرکت های سهامی عام:اگر شما به تازگی می خواهید به تجارت در عرصه جهانی وارد شوید  و می خواهید به ثبت شرکت در المان در ابتدا با شرکت هایی با مسئولیت محدود شروع کنید .شرکت های سهامی عام مناسب برای افراد تازه وارد به عرصه تجارت جهانی نیستند.

برای انتخاب نام این شرکت ثبت شده در المان نیز باید توجه کنید که از اهداف شرکت نشات گرفته باشد.

برای تشکیل شرکت های سهامی خاص نیاز به پنج عضو است .سهام های شرکت ثبت شده در المان  باید در بازار بورس به ثبت برسد.هم چنین اساس نامه اولیه این شرکت ها نیز باید توسط دفاتر اسناد رسمی و یا دادگاه ها به ثبت برسد.حداقل هزینه ای که برای این شرکت ها نیاز است برابر ۵۰۰۰۰یورو است.

سایر مراحل ثبت شرکت های سهامی عام نیز مانند ثبت شرکت های با مسولیت محدود در المان است.

۳-شرکت های شراکت کلی:این شرکت ها مدیر ندارند و تمامی شریک ها و سهامداران در ان از مسئولیت و توانایی برابر برخوردارند.

۴-شرکت های شراکت محدود:این شرکت ها نیز مانند نمونه قبلی اند با این تفاوت که شرکا در ان محدودیت مختلفی دارند.

۵-شرکت های مسئولیت محدود با شراکت محدود :ترکیبی از دو شرکت قبلی این شرکت ها را پدید می اورد.

۶-شرکت های تابعه:شرکت هایی که  به صورت فیزیکی از شرکت اصلی جدا می شوند و اما مستقل نیستند و تا حدودی به شرکت مادر وابسته اند.

۷-شرکت های شعبه ای :همن طور که از نام ان پیداست یک شرکت غیرمستقل و وابسته به شرکت اصلی هستند.

برای ثبت هر یک از شرکت ها در المان باید حداق هزینه ها را در نظر بگیرید .هم چنین این شرکت کارمندانی دارد حداقل دستمزد برای کارمندان را نیز باید مورد توجه قرار دهید.

شرکت های سهامی عام در آلمان

پرداخت مالیات برای شرکت های ثبت شده

هرکسی که در المان شاغل است و درامدی بالای ۹۰۰۰ یورو داشته باشد باید به دولت مالیات پرداخت کند.هم چنین برای ثبت شرکت در المان که به صورت مستقل به فعالیت می پردازند باید مالیات پرداخت کنند.البته این مالیات با مالیاتی که مردم پرداخت می کنند متفاوت است ،مالیاتی که برای شرکت ثبت شده در المان باید پرداخت کنند را مالیات تجاری می نامند.

اگر درامد حاصل از شرکت سالیانه بیش تر از ۲۵۰۰۰ یورو باشد باید مالیات تجاری بپردازید.پس قبل از این که اقدام به ثبت شرکت کنید به تمامی مسائل پیرامون ان دقت کنید.

پس اگر می خواهید به ثبت شرکت در المان بپردازید بهتر است از نوع مسئولیت محدود و یا مسئولیت محدود و شراکت محدود باشد.این نوع شرکت ها هم راحت تر ثبت می شوند هم مالیات کم تری را به ازای ان پرداخت می کنید.

پرداخت مالیات برای شرکت های ثبت شده در آلمان

موسسه دانش گستر کوه نور با بیش از سالها سابقه درخشان در زمینه اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی آماده خدمت رسانی به علاقه مندان تحصیل در اسپانیا می باشد. مشاورین موسسه همواره سعی بر آن دارند تا بهترین راهنمایی را به دانشجویان ارائه دهند. جهت مشاوره در زمینه های تحصیل در آلمان ، اسپانیا و اروپا و همچنین تحصیل در کانادا مشاورین ما آماده ارائه بهترین مشاوره و خدمت رسانی به علاقه مندان می باشند.

امتیاز شما


امتیاز شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان
02145131
مشاوره رایگان واتس آپ
(کلیک کنید)