#

ثبت شرکت در ایتالیا

به دلیل تغییرات لحظه ای در قوانین کشورها، قبل از اقدام حتما با مشاوران موسسه هماهنگ کنید
  • 28 خرداد 1398
  • مقالات تحلیلی
  • 567 بازدید
  • بدون نظر

ایتالیا از جمله کشورهایی است که دارای میراث فرهنگی و تاریخی زیادی است و همین باعث می شود تا ثبت شرکت در ایتالیا به وفور صورت بگیرد. هم چنین ایتالیا دارای موقعیت جغرافیایی مناسبی است که این امکان را به متقاضیان ثبت شرکت در ایتالیا می دهد تا بتوانند به راحتی با بازارهای جنوبی،شمالی و مرکزی ارتباط برقرار کنند.

شما به عنوان یک سرمایه گذار خارجی اگر تصمیم به ثبت شرکت در ایتالیا گرفته اید حتما قبل از هر گونه اقدامی از هزینه های این عملیات اگاه شوید.در ابتدا فرد متقاضی باید نوع شرکت خود را که می خواهد ان را راه اندازی کند انتخاب کند ،بعد از ان کم ترین سرمایه را برای تشکیل دادن شخصیت حقوقی شرکت و مقدار لازم برای مدارکی که برای ثبت شرکت در ایتالیا نیاز است را تهیه کند. باید به دفاتر اسناد رسمی برای اساس نامه شرکت جدید مراجعه شود که ای خود نیازمند هزینه هایی است.برای ثبت شرکت جدید و بازکردن یک حساب بانکی نیز باید هزینه پرداخت کند.

متقاضی قبل از هرکاری باید بداند که می خواهد چه نوع شرکتی را تاسیس کند.و براساس ان سایر اقدامات خود را انجام دهد.

چه شرکت هایی را می توان در ایتالیا به ثبت رساند؟

-شرکت های مسئولیت محدود : برای ثبت شرکت در ایتالیا با مسئولیت محدود حداقل ده هزار یورو لازم است. در این نوع شرکت ها هریک از سهامداران به میزان سهم شان مسئولیت دارند.سرمایه های این نوع شرکت ها این قابلیت را ندارند تا در بازار بورس لیست شوند.

-شرکت تعاونی :برای ثبت شرکت در ایتالیا باید به میزان ۱۲۰ هزار یورو سرمایه اولیه فراهم شود.این نوع شرکت ها مخصوص تجارت های بزرگ در ایتالیا است و حداقل با دو سهامدار داشته باشد. سرمایه این نوع شرکت ها می تواند تقسیم شده و در بازار سهام اظهار شود.

-شرکت های طرفین و مشارکت کلی : در این نوع شرکت ها باید دو شخص حقوقی و یا دو شخص با یک دیگر همکاری کرده و برای فعالیت در یک شرکت قراردادی را امضا کنند. در این نوع شرکت ها هیچ سرمایه اندکی هم مورد نیاز نیست .مسئولیت افراد در این شرکت ها دیگر براساس سهام نخواهد بود و همه اعضا مسئولیت کامل را در قبل شرکت ثبت شده در ایتالیا خواهند داشت.

-شرکت های مشارکت محدود: این شرکت مانند همان مشارکت کلی است با این تفاوت که یکی از طرفین در این نوع شرکت ها باید محدود باشد با مسئولیت های محدود و یک طرف مسئولیت کامل را در برابر تعهدات شرکت داشته باشد.

-شرکت های مشارکت محدود بواسطه سهام:در این دسته از شرکت ها حداقل دو نفر و یا بیش تر باید با یکدیگر متحد شده و شراکتی شبیه به مشارکت حدود بسازند.یعنی در این نوع مشارکت هم یک نفر محدود و یک نفر مسئولیت کامل دارد.

چه شرکت هایی را می توان در ایتالیا به ثبت رساند؟

برای ثبت شرکت در ایتالیا چه اقداماتی را باید انجام داد؟

در ابتدا باید یک نام برای ثبت شرکت در ایتالیا انتخاب کنید این نام باید منحصر به فرد باشد. به نام شرکت باید یک حساب بانکی باز کنید.توجه کنید این حساب نباید خالی باشد و حداقل ۲۵ درصد از سرمایه شرکت را شامل شود.انجام این کار تنها یک روز وقت شما را می گیرد.

در مرحل بعدی  ثبت شرکت در ایتالیا شما باید به دنبال مجوزهای شرکتی و عمومی شرکت در ایتالیا باشید.این مجوزها را باید قبل از صدور مجوز عمومی بررسی کرد و مالیات های اختصاص گرفته به شرکت را مورد بررسی قرار داد. هم چنین باید دفاتر شرکتی و حسابداری را خریداری کنید که این خود برای شما هزینه هایی را در پی دارد.

شرکتی که می خواهید ثبت کنید باید در اتاق های بازرگانی با ثبت نام شرکت همراه باشد.این مرحله حدودا ده روز زمان می برد.این مرحله ثبت شرکت در ایتالیا برای متقاضی هزینه های زیادی را نیز در پی خواهد داشت.درنهایت به شما کد مالیاتی داده می شود و هم چنین شماره مالیات بر ارزش افزوده برای هر فرد درنظر گرفته می شود.در همین مرحله اداره مالیات کشور ایتالیا ،فعالیت تجاری کشور ثبت خواهد شد.

در مرحله بعد ثبت شرکت در ایتالیا باید در دفترهای بیمه و اداره تامین اجتماعی ایتالیا ثبت نام کنید.شما باید شرایط مالیات را وارد گردش کاری خود کنید.ثبت نام در اتاق بازرگانی هزینه ای برابر ۵۰۰ یورو دارد توجه کنید این مرحله باید به درستی صورت گیرد.

توجه داشته داشته باشید هزینه هایی که اعلام می شود هزینه هایی تقریبی است و در دوره های مختلف ممکن است متفاوت باشد.زمان مشخصی هم برای دریافت ویزای ثبت شرکت در ایتالیا در نظرگرفته نشده است و اما بررسی ها نشان داده است به طور تقریبی بین ۲ الی ۴ ماه طول خواهد کشید.اگر افراد بخواهند اقامت دائم ایتالیا از طریق ثبت شرکت را دریافت کنند باید دو سال و یا بیش تر از ان در شرکت ها مشغول کار شوند و هم چنین نتایج درست و منطقی را ارائه دهند.

برای ثبت شرکت در ایتالیا چه اقداماتی را باید انجام داد؟

فواید ثبت شرکت در ایتالیا

۱-اگر ثبت شرکت در ایتالیا را در منطقه ای از این کشور انجام دهید که نرخ بیکاری در ان بالاتر از مناطق دیگر است دولت به مدت ده سال شما را از مالیات معاف خواهد کرد.شما این امکان را هم خواهید داشت تا از کمک های مالی و توسعه پوشش تا ۵۰ درصد استفاده کنید.

۲-وام هایی با بهره کم برای شما درنظرگرفته شده است که در همان ابتدای کارتان می توانید از ان ها استفاده کنید.

به دنبال یک راه حل ساده تر …

برای یک سرمایه گذار خارجی خرید یک شرکت اماده شاید کاری راحت تر به نظر برسد و از این طریق بتواند فعالیت و کار خود را راحت تر در ایتالیا اغاز کند.با خرید یک شرکت اماده در ایتالیا دیگر نیازی به صرف هزینه ،وقت و سایر مراحل اداری نخواهید داشت .البته نکته ای که در خرید یک شرکت اماده باید به ان توجه کنید سابقه شرکت مذکور در ایتالیا است .باید دقت کنید سابقه شرکت مثبت باشد تا بتواند اینده خوبی را برای شما به ارمغان اورد.

از زمانی که شما تصمیم به خرید یک شرکت اماده می گیرید تا زمانی که ان را ثبت می کنید زمان زیادی طول نمی کشد و می توانید به راحتی شماره ارزش افزوده و شماره شرکت در ایتالیا را دریافت کنید.حال از بین شرکت های با مسئولیت محدود و شرکت های مشترک در ایتالیا می توانید یکی را برای خرید انتخاب کنید.

زمانی که شرکت را خریداری کردید می توانید حتی نام شرکت را هم تغییر دهید .بعد از این که شرکت جدید را ثبت کردید می توانید مجوز فعالیت ان را دریافت کردید سایر اسناد جدید شرکت و اساسنامه ان را نیز امضا خواهید کرد و به این ترتیب شرکت اماده فعالیت خواهد بود.

اگر به دنبال فعالیت تجاری فوری هستید این شرکت ها برای شما مناسب ترین گزینه ها هستند.

فواید ثبت شرکت در ایتالیا

جهت کسب اطلاعات بیشتر راجع به مهاجرت به کشور ایتالیا با دفتر موسسه دانش گستر کوه نور تماس بگیرید و مشاوره اولیه رایگان را دریافت نمایید.

امتیاز شما


امتیاز شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان
02145131
مشاوره رایگان واتس آپ
(کلیک کنید)