#

ثبت شرکت در پرتغال

به دلیل تغییرات لحظه ای در قوانین کشورها، قبل از اقدام حتما با مشاوران موسسه هماهنگ کنید
  • 30 خرداد 1398
  • مقالات تحلیلی
  • 584 بازدید
  • بدون نظر

ثبت شرکت در پرتغال

پرتغال از جمله کشورهایی است که هم سرعت خود را برای رشد و توسعه حفظ کرده است در عین حال این که مشکلاتی را با کشورهای عضو اتحادیه اروپا دارد.تولیدات ناخالصی این کشور نسبت به میانگین اتحادیه اروپا خیلی پایین تر است.البته این موارد به این معنی نیست که این کشور برای سرمایه گذاران خارجی مناسب نیست و امکان ثبت شرکت در پرتغال وجود ندارد.

پرتغال از جمله کشورهایی است که اقتصاد ازاد دارد و با ایجاد کردن گزینه های زیادی برای سرمایه گذاران خارجی ان را به به سرمایه گذاری در پرتغال تشویق می کند.یکی از بهترین راه های سرمایه گذاری و گرفتن اقامت در این کشور ثبت شرکت است که در ادامه با سایر جزئیات ان بیش تر اشنا خواهید شد.

شرایط سرمایه گذاری در پرتغال چیست؟

۱-حداقل دارایی فرد متقاضی برای ثبت شرکت در پرتغال باید برابر ۵۰۰ هزار یورو باشد.

۲-کلیه متقاضیان برای ثبت شرکت در پرتغال باید پاسپورت معتبر داشته باشند.

۳-متقاضیان ثبت شرکت در پرتغال نباید سوپیشینه کیفری داشته باشند.

۴-حداقل سن متقاضیان برای ثبت شرکت در پرتغال باید ۲۵ سال باشد.

۵-عدم منع خروج از کشور و ورود به اروپا

۶-برای این که متقاضی از هریک از روش ها اقدام به سرمایه گذاری کند باید حداقل دارایی برابر یک میلیون یورو داشته باشد.

شرایط سرمایه گذاری در پرتغال چیست؟

چه شرکت هایی را می توان در پرتغال به ثبت رساند؟

۱-شرکت های خصوصی: برای ثبت شرکت در پرتغال که نه هزینه های زیادی برای شما دربرداشته باشد ، مسئولیت های محدودی داشته باشد و هم ان را در قالب یک شخصیت حقوقی راه اندازی کنید بهتر است شرکت های خصوصی و یا سهامی خاص را برای ثبت شرکت در پرتغال انتخاب کنند.

اگر بخواهید شرکت سهامی خاصی را تاسیس کنید باید حداقل دو نفر سرمایه گذار داشته باشید. هم چنین حداقل سرمایه برای تاسیس یک شرکت نیز همان ۵۰۰۰ یورو است. این شرکت ها هر تعداد سهام داری که داشته باشند باید با یکدیگر تفاهم نامه و یا قراردادی را امضا کنند که در این قرارداد باید میزان شرکت هر فرد به اندازه سهم و مسئولیت او درشرکت مشخص شده باشد.

شرکت باید مدیری داشته باشد ،مدیریت در این شرکت ها برعهده کسی خواهد بود که اکثر سهامدارن به او رای دهند و او را بپذیرند.خود مدیر شرکت نیز باید در کشور پرتغال تعهدات خود را در شرکت به صورت کتبی بپذیرد.

۲-شرکت دولتی: این شرکت ها مناسب افرادی است که می خواهند یک شرکت بزرگ با سرمایه هنگفت را راه اندازی کنند.این نوع شرکت ها نسبت به نمونه قبلی تعداد سهامداران بیش تری خواهد داشت .هزینه اولیه برای تاسیس این شرکت ها برابر ۵۰۰۰۰ یورو است.

حداقل سهامدارن برای شرکت های دولتی باید ۵ نفر باشد و هریک از این افراد هم به اندازه همان سهام خود مسئولیت دیون شرکت را برعهده دارند.

در این نوع شرکت ها هیئت مدیره باید مدیر شرکت را انتخاب کند.خود هیئت مدیره را نیز باید هیئت دیگری به نام هیئت ناظر مشخص کند و در اخر نیز هیئت ناظر توسط مجمع عمومی سهامدارن مشخص خواهد شد.

۳-شرکت هایی با مسئولیت محدود: این نوع شرکت ها مخصوص دونفر است و تنها با دونفر تشکیل می شود.نفر اول در این شرکت ها وظیفه دارد تا تعهدات شرکت را برعهده بگیرد و نفردوم نیز وظیفه تامین کردن میزان مشارکت را برای کارهای اداری و تجاری و سایر موضوعات شرکت را برعهده خواهد داشت.

۴-شرکت های مشارکت همگانی: حداقل افراد لازم برای ایجاد این نوع شرکت ها نیز دو نفر است .توجه کنید این شرکت ها با شرکت های مسئولیت محدود متفاوت است برای مثال در این شرکت ها سهام داران به هر تعدای که باشند میزان مسئولیت و تعهد ان ها به دیون شرکت یکسان است.

در این نوع شرکت ها حداکثر تعداد سهام داران مشخص نشده است اما می دانیم که باید تمکن مالی متقاضیان به اثبات برسد.

در نوع دیگری از همین شرکت ها نیز خواهیم داشت که خود فرد به تنهایی و بدون هیچ شریکی شرکت را به ثبت می رساند .ر این نوع شرکت ها نیز دیگر تنها خود شخص تمامی مسئولیت ها ،دیون و.. شرکت را برعهده خواهد داشت.

چه شرکت هایی را می توان در پرتغال به ثبت رساند؟

چگونه شرکتی را در پرتغال ثبت کنیم؟

در ابتدا متقاضیان ثبت شرکت باید درخواستی را به سفارت و یا اداره ثبت شرکت ها در پرتغال ارائه دهند.البته همراه این درخواست باید یک طرح توجیهی اقتصادی برای ثبت شرکت در پرتغال که به عنوان بیزنس پلن از ان یاد می شود نیز ارائه شود.

بعد از این باید نامی را برای شرکت انتخاب کنید سپس نام پیشنهادی شما توسط سازمان نام گذاری مورد بررسی قرار می گیرد و درصورت تکراری نبودن و نداشتن مشکل قانونی و حقوقی تایید و سپس ثبت خواهد شد.در ابتدا ثبت نام انتخاب شده به صورت موقتی خواهد بود و در طول این ۴۸ ساعت فرصت دارید تا نام انتخابی را ثبت نهایی کرده ،هزینه های مربوطه را پرداخت کرده و نام شرکت را به ثبت نهایی برسانید.برای این که نام تکراری را انتخاب نکنید می توانید به پایگاه اطلاعاتی RNPC مراجعه کنید.در این پایگاه اطلاعاتی تمامی نام های انتخاب شده برای شرکت های قبلی ثبت شده است و به شما کمک می کند تا نام تکراری انتخاب نکنید.

متقاضیان باید در مرحله بعد مدارکی را اعم از اساسنامه و فرم تعیین نام به اداره ثبت شرکت پرتغال ارسال نمایند.در این مرحله اگر مدارک کامل باشد باید سایر مدارک  را برای ثبت شرکت اماده کنید.

متقاضیان ثبت شرکت باید پرونده خود را در دفاتر مالیاتی و بیمه تامین اجتماعی تکمیل کرده و مستندات لازم را دریافت کرده و ان ها را ارائه دهد.

بعد از این که شرکت ثبت می شد باید موضوع شرکت به همراه شماره اقتصادی شرکت  ، شماره مالیاتی شرکت و هم چنین خلاصه ای از فعالیت ها و سایر اطلاعات شرکت را در روزنامه پرتغال اطلاع رسانی کند و هم چنین به سازمان بررسی شرکت ها نیز اطلاع داده شود.

ثبت نام برای بیمه تکمیلی جبران خسارت الزامی نیست اما توصیه می شود از این بیمه استفاده شود زیرا مدیران و کارمندان را پوشش خواهد داد.همه افراد حقوق بگیر شرکت پرتغال باید شامل این بیمه شوند. به این خاطر که بیمه تامین اجتماعی تنها از لحاظ درمان افراد را تحت پوشش قرار خواهد داد اما برای جبران خسارت ها باید با استفاده از بیمه تکمیلی جبران خسارت کنید.

چگونه شرکتی را در پرتغال ثبت کنیم؟

جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت به پرتغال با دفتر موسسه دانش گستر کوه نور تماس بگیرید و مشاوره اولیه رایگان را دریافت نمایید.

امتیاز شما


امتیاز شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان
02145131
مشاوره رایگان واتس آپ
(کلیک کنید)