#

ثبت شرکت در کانادا

به دلیل تغییرات لحظه ای در قوانین کشورها، قبل از اقدام حتما با مشاوران موسسه هماهنگ کنید
  • 28 خرداد 1398
  • مقالات تحلیلی
  • 584 بازدید
  • بدون نظر

ثبت شرکت در کانادا

کانادا از جمله کشورهای ثروتمندی است که امکانات زیادی دارد و به همین خاطر نیز سرمایه گذاران زیادی را به خود جذب کرده است. یکی از بهترین راه های سرمایه گذاری در کانادا که می تواند سود زیادی را به همراه داشته باشد همین ثبت شرکت در کانادا است.

برای ثبت شرکت در کانادا نیاز به مجوز تجارت دارید این مجوز توسط فدرال کانادا به متقاضیان داده می شود.هر فرد خارجی و غیر محلی که بخواهد در کانادا به سرمایه گذاری و یا ثبت شرکت در کانادا بپردازد حتی اگر این شرکت منحصرا به خودش هم تعلق داشته باشد باز هم چون یک شخص خارجی محسوب می شود باید زیر نظر دولت باشد.

دولت حق رای ، میزان منافع و سهام افراد را در شرکت ها مشخص می کند .قبلا بین سرمایه گذاران داخلی و خارجی در کانادا تبعیضات قائل می شدند اما امروزه این تبعیضات برداشته شده اند و همگی همانند همان سرمایه گذاران داخلی شناخته می شود.پس به راحتی می توانند حق رای ،سهام و یا طرح دعوی بپردازند.

مزایای ثبت کشور در کانادا

۱-شما در شرکت شخصا مسئول بدهی ها و اقدامات شرکت نیستید.یعنی اگر کسب و کار شما به صورت جنوب حرکت کند از امور مالی و دارایی شما محافظت خواهد شد.

۲-ثبت شرکت در کانادا عمری نامحدود دارد این بدین معنی است که اگر شما شرکت و یا سهام ان را بفروشید آن کسب و کار ادامه خواهد یافت و متوقف نخواهد شد.

۳-به راحتی می توانید شرکت را انتقال دهید.قبلا گفتیم طول عمر این شرکت ها نامحدود است پس اگر تمایل داشته باشید می توانید کسب و کار خود را به فروش رسانده و یا ان را به دیگری انتقال دهید.

۴-کسب و کارهایی که با یکدیگر ادغام می شوند می توانند سهام خود را به صورت رشد رشد به فروش برسانند.

۵-شرکت هایی که ثبت می کنید مزایای مالیانی را هم شامل می شود بدین معنی که شرکت ها می توانند از کاهش کسری تجاری کانادا بهره مند شوند.خودتان نیز می توانید پرداخت های مالیاتی خاصی را لغو کنید و به این ترتیب از قوانین مالیات جدید و یا قوانین مالیاتی کم تری برخوردار شوید.

۶-اگر شرکت ها تاسیس شده با قراردادهای فروش و یا توافق نامه های قرارداد با شرکت های غیر مجاز وارد نشوند در این مورد ادغام می تواند به رشد و توسعه شرکت کمک کند.

۷-در ثبت شرکت در کانادا نگران مواد اولیه نباشید .مواد اولیه برای تولید در کانادا به وفور یافت می شود.

۸- با ثبت شرکت در کانادا دسترسی به بهترین بازارهای روز دنیا برای فروش بسیار راحت و بدون هیچ محدودیت و مرزی صورت می گیرد.

۹-ثبت شرکت در کانادا بسیار راحت است و از محدودیت های ثبتی کم تری برخوردار است.

۱۰-دولت های هر منطقه از کانادا از سرمایه گذارانی که جذب ان جا شده اند نهایت حمایت را می کنند.

۱۱-افرادی که اقدام به ثبت شرکت در کانادا می کنند می توانند بعدها اقامت و شهروندی کانادا را نیز بدست اورند.

مزایای ثبت کشور در کانادا

چه نوع شرکت هایی برای ثبت وجود دارد؟

۱-شرکت های مشارکتی :این نوع ثبت شرکت در کانادا هر فرد به همان اندازه که سهام وارد شرکت کرده است در شرکت به مشارکت می پردازد.در درجه اول مسئولیت تمامی تعهدات شرکت با سرمایه خود شرکت است پس اگر شرکت ورشکسته شود به این معنی نخواهد بود که اعضا نیز ورشکسته شده اند .تعداد افراد برای ثبت این نوع شرکت ها باید حداقل دو نفر باشد.تشکیل این شرکت ها هزینه و وقت زیادی را صرف می کند.

۲-شرکت مالکیت انحصاری: این شرکت ها از لحاظ حقوقی معتبرند و تنها یک نفر مالک ان است.تمامی درامد فرد به عنوان درامد شرکت محسوب می گردد.به همین خاطر مالیات شرکت با مالیات شخص ادغام شده و ان قدرها صرفه اقتصادی نخواهد داشت. این شرکت ها همانند شرکت های تضامنی اند که تمامی مسئولیت های شرکت تنها برعهده یک نفر است.حال اگر این شرکت ورشکسته شود تمامی سوابق ان به نام فرد نوشته خواهد شد و این به ضرر شخص خواهد بود.

۳-شرکت های سهامی :تعداد سهامداران برای ثبت این شرکت ها حداقل دو نفر و حداکثر پنج نفر است. این شرکت ها نیز مانند شرکت های انحصاری در کانادا  است با این تفاوت که درصورت ورشکستگی ضرر بین شرکا تقسیم خواهد شد.

چه نوع شرکت هایی برای ثبت وجود دارد؟

مراحل ثبت شرکت در کانادا

درمرحله اول برای ثبت شرکت در کانادا باید مجوز تجارتی را از فدروال دریافت کنید ،این مجوز باید طبق درخواست نامه ای دریافت شود. بعد از این که این مجوز برای متقاضی صادر شد تنها ۵۶ روز فرصت دارید تا سایر اقدامات را برای ثبت شرکت در کانادا انجام دهید پس باید فورا برای ادامه مراحل اقدام کنید.

برای ثبت شرکت در کانادا نیاز به مدارک دیگری از جمله اظهارنامه مالکیت ،فرم مشارکت داریم که باید توسط متقاضی تهیه شده و ان را تکمیل کند.این مدارک باید همراه با هزینه های بررسی درخواست ارائه شود.

مرحله سوم مرحله تعیین نام و مکان برای شرکت در کانادا است. ویژگی های دیگری از شرکت مانند موضوع شرکت ،نوع و قالب شرکت ، ساختا ر هم چنین شریک های شرکت نیز باید تعیین شود.میزان شراکت و تعهدات هر فرد در شرکت ها نیز باید در تفاهم نامه ای تعیین شود.

هر شرکتی نیاز به مدیری دارد در مرحله چهارم ثبت شرکت در کانادا باید مدیر و یا مدیرانی را برای شرکت ها انتخاب کرد و اطلاعات ان ها مانند ادرس و وضعیت اقامت ان ها در کانادا نیز باید تهیه و ارائه شود.

در بعضی از ایالت های کانادا باید برای ثبت شرکت باید از نهاد و قسمت های دیگری نیز مجوزهای لازم را بگیرید این مجوزها مربوط به موضوع شرکت است.

برای بیمه کارکنان شرکت و مدیران نیز باید با شرکت های بیمه ای کانادا قراردادهایی تنظیم شود.در بعضی از ایالت ها کانادا در یک مدت زمان محدود باید شرکت ثبت شود برای مثال هر ۵ سال یک بار باید دوره شرکت تمدید شود.

مدیر شرکت باید ویژگی هایی داشته باشد برای مثال باید سنی بالاتر از ۱۸ سال داشته باشد ، گواه عدم سوپیشینه داشته باشد.مدیران باید اشخاص حقیقی باشند و هم چنین نباید در پنج تا هفت سال گذشته سابقه ورشکستگی  داشته باشند .

برای ثبت شرکت در کانادا بهتر است از افراد حقوقی و وکلای معتبر کمک بخواهید زیرا این قوانین بسیار پیچیده اند و ممکن است به تنهایی در مراحل ثبت شرکت در کانادا دچار مشکل شوید.

مراحل ثبت شرکت در کانادا

جهت کسب اطلاعات بیشتر راجع به ثبت شرکت در کانادا با دفتر موسسه دانش گستر کوه نور تماس بگیرید و مشاوره اولیه رایگان را دریافت نمایید.

امتیاز شما


امتیاز شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان
02145131
مشاوره رایگان واتس آپ
(کلیک کنید)