#

خرید ملک در فنلاند

به دلیل تغییرات لحظه ای در قوانین کشورها، قبل از اقدام حتما با مشاوران موسسه هماهنگ کنید
  • 19 خرداد 1398
  • مقالات تحلیلی
  • 602 بازدید
  • بدون نظر

خرید ملک در فنلاند

یکی از کشورهای اروپایی فنلاند است. پایتخت فنلاند شهر هلیسکی است که جز شهرهای برتر جهان است. زبان رسمی این کشور فنلاندی و سوئدی است. مهاجرت به فنلاند امروزه راه های مختلفی دارد از جمله این راه ها می توان به سرمایه گذاری ،ثبت شرکت ،تحصیل و .. اشاره کرد. یکی از راه هایی که اشتباها جز راه های مهاجرت بیان می شود خرید ملک در فنلاند است.البته باید توجه داشت خرید ملک در فنلاند باعث دریافت اقامت دائم نمی شود.

در واقع اشاره به این نکته حائز اهمیت است که هر کشوری قوانین مهاجرتی خاص خود را دارد و افرادی که می خواهند به کشورهای خارجی مهاجرت کنند باید بدانند که در برخی از کشورها می توانند با خرید ملک اقامت ان کشور را دریافت کنند و این در حالی است که در برخی از کشورها حتی به افراد ایرانی اجازه ی خرید ملک نمی دهند.

کشور فنلاند نیز جزو کشورهایی که با خرید ملک نمی توانید در آن اقامت این کشور را دریافت کنید بلکه تنها مزیتی برای شما به همراه دارد این است که با افزایش قیمت ملک در فنلاند و همچنین افزایش قیمت یورو نسبت به زمانی که فرد ملکی را در فنلاند خریداری کرده است فرد سود زیادی خواهد کرد.

دولت فنلاند از سال ۲۰۰۰ از متقاضیان خرید ملک حمایت می کند و درصورتی که قبلا افراد خارجی  نمی توانستند در فنلاند به خرید ملک بپردازند اما بعدها به متقاضیان خارجی مانند شهروندان فنلاندی اجازه داده شده است.

قوانین خرید ملک در فنلاند

دولت فنلاند در سال ۲۰۰۰ قوانینی را تصویب کردند که طبق این قوانین افراد خارجی اجازه اقامت بیش تر از سه ماه و یا همان اقامت بلند مدت را در فنلاند ندارند، می توانند به راحتی به خرید ملک در فنلاند بپردازند. و قوانین آن مانند همان قوانین شهروندان فنلاندی است.

افراد متقاضی خارجی می توانند در همه مناطق فنلاند به قدام به خرید ملک کنند اما در مناطقی مانند مجمع الجزایر Aland  که یکی از مناطق مستقل فنلاند با زبان سوئدی است که باید برای خرید ملک در این منطقه مجوزی خاص را از دولت فنلاند دریافت کنند تا بتوانند در این منطقه از فنلاند ملکی را خریداری کنند.

افرادی که می خواهند برای خرید ملک در فنلاند اقدام کنند باید بدانند نیاز به وکیل در این حوزه ندارند و خودشان هم می توانند این مراحل  را پیگیری کنند و نیازی به وکیل به صورت الزامی نخواهد بود. البته می توانید از وکلای باتجربه و ماهر در این زمینه استفاده کنید زیرا استفاده از وکیل باعث می شود تا کارهای خرید ملک در مدت زمان کم تری صورت گیرد.

متقاضیان باید درنظر داشته باشند در طی سال های اخیر قیمت املاک بالاتر رفته است و مالیات املاک نیز کمی بالاتر رفته است.البته باید توجه داشته باشید اغلب املاک خریداری شده مبله است و برای زندگی بسیار مناسب است.

قوانین خرید ملک در فنلاند

چگونه با خرید ملک در فنلاند اقامت بگیریم؟

همان طور که قبلا گفتیم با خرید ملک در فنلاند نمی توان اقامت دریافت کرد. برای این که از این طریق به اقامت کشور فنلاند برسیم باید یک درصدی از ارزش ملکی که خریداری شده را پرداخت کنند و یک مقداری از پول را هم برای اجاره پرداخت کنند.

اگر متقاضی سرمایه کافی را برای خرید ملک در فنلاند داشته باشند این قابلیت را خواهند داشت تا ملکی را به صورت شخصی برای خود خریداری کنند.دولت هم برای این دسته از افراد وام بانکی را تعیین کرده اند البته متقاضیان باید بدانند تمامی این مبلغ به صورت وام پرداخت نخواهد شد. پس کسانی که برای خرید ملک متقاضی هستند باید سرمایه اولیه را داشته باشند تا بتوانند یک ملک مناسب را خریداری کنند.

دریافت وام برای متقاضیان سیستم های مختلفی وجود دارد. وام ها با توجه به شرایط مختلفی مانند سن و یا اندازه سرمایه به افراد تعلق می گیرد.سن فرد متقاضی باید ۱۸ تا ۳۰ سال باشد.

حال اگر اشخاصی قصد خرید ملک در فنلاند را داشته باشند اما سرمایه کافی را برای خرید املاک به صورت مستقل نداشته باشند می توانند ملکی را به صروت غیر شخصی در فنلاند خریداری کنند. بهترین گزینه برای خرید که می توان به این افراد پیشنهاد کرد شرکت های ساختمانی هستند.

در خرید این نوع شرکت ها متقاضی باید تنها مقداری از پول این ملک را پرداخت کند و بقیه پول این ملک در اختیار شرکت های ساختمانی خواهد بود. افرادی که این گونه املاک را خریداری می کنند در واقع مانند مستاجراند. خرید این گونه املاک این قوانین را دارد تا به مرور زمان کل قیمت ملک را بپردازند و صاحب ملک به صورت شخصی شوند.

با توجه به همه آن چیزهایی که گفته شد با خرید ملک به هیچ عنوان اقامت دائم را دریافت نخواهد کرد و کسانی که می خواهند اقامت موقت را دریافت کرده اند باید توجه داشته باشند که خرید ملک هیچ تاثیری در اقامت دائم و یا حتی تابعیت فنلاند نخواهد داشت.

کسانی که می خواهند از راه خرید ملک در فنلاند به اقامت در این کشور برسند باید قبل از این که اقدام به دریافت ویزا در این کشور کنند از وکیل و مشاورانی استفاده کنند و از قوانین فنلاند آگاهی پیدا کنند پس از ان برای خرید ملک در فنلاند مطمئن شده و اقدامات لازم را انجام دهند.

پیدا کردن ملک در فنلاند شاید کار گیج کننده ای به نظر برسد اگر واقعا برای خرید  ملک در فنلاند مطمئن هستید  می توانید از طریق سایت هایی به صورت انلاین محل و ملک مناسب خود را برای خرید انتخاب کنید . سایت ها معمولا به زبان انگلیسی اند پس بهتر است اشنایی های ابتدایی با زبان انگلیسی نیز داشته باشید.

چگونه با خرید ملک در فنلاند اقامت بگیریم؟

دریافت وام مسکن برای خرید ملک در فنلاند

کسانی که نمی توانند اقامت دائم و بلند مدت را در فنلاند دریافت کنند از وام های بانکی هم نمی توانند استفاده کنند. برای استفاده از وام های بانکی اولین شرط داشتن اعتبار است. از مهم ترین و اصلی ترین عواملی که باعث دریافت وام از فنلاند می شود می توان به درامد ثابت و یا شغل ثابت اشاره کرد.

برای دریافت وام هم چنین باید یک حداق مقداری در حساب شخصی شما پول وجود داشته باشد.این موجودی حساب اگر به اندازه یک دهم قیمت ملک هم باشد کافی است.برای مثال اگر شما شغل ثابتی داشته باشید و هم چنین در حساب بانکی خود به اندازه ده تا بیست هزار یورو پول داشته باشید ان گاه خواهید توانست ملکی را با قیمت ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار یورو خریداری کنید.و به این ترتیب از وام های بانکی نیز استفاده کنید.

این وام ها برای کسانی است که در فنلاند می توانند اقامت دائم داشته باشند ،یک شغل ثابت داشته و هم چنین حسابشان یک موجودی اولیه داشته باشند.

مالیات انتقال دارایی

یکی دیگر از مواردی که باید به آن توجه داشته باشید مالیات بر انتقال دارایی است، در مورد مالیات بر انتقال دارایی باید به چند نکته توجه داشته باشید و ان این است که اگر ملکی که خریداری می کنید سهام مسکن باشد باید ۲ درصد از قیمت اصلی ملک را به عنوان مالیات انتقال دارایی پرداخت کنید اما اگر ملکی که خریداری می کنید ملک باشد باید ۴ درصد از قیمت اصلی ملک را به عنوان مالیات انتقال دارایی پرداخت کنید.

اما توجه داشته باشید که نیازی نیست همه ی افرادی که در فنلاند ملکی را خریداری می کنند مالیات انتقال دارایی پرداخت کنند بلکه برخی از افراد از پرداخت مالیات انتقال دارایی معاف هستند و این افراد باید یکی از شرایط زیر را داشته باشند:

  • فردی که ملکی که در فنلاند خریداری می کنند اولین بار است که ملکی را خریداری می کند و پیش از این در فنلاند یا کشور دیگری ملکی خریداری نکرده باشد.
  • سن خریدار باید بین ۱۸ تا ۳۹ سال باشد.
  • حداقل به میزان ۵۰ درصد از سهم خانه متعلق به فرد باشد.
  • فردی که خانه ای در فنلاند خریداری می کند بخواهد به طور دائم در آن خانه زندگی کند.

دریافت وام مسکن برای خرید ملک در فنلاند

هزینه های خرید مسکن در فنلاند

افرادی که می خواهند در فنلاند ملکی را خریداری کنند باید بدانند که موارد مختلفی وجود دارد که می تواند بر قیمت ملک تاثیر بگذارد که این موارد عبارتند از:

  • اندازه ی ملک مورد نظر
  • مقدار وامی که فرد برای خرید ملک دریافت می کند
  • موقعیت جغرافیایی ملکی که خریداری شده است.
  • و در نهایت وضعیت ملک یعنی سالم بودن یا نیاز به تعمیر داشتن آن نیز بر قیمت خرید مسکن در فنلاند تاثیر می گذارد.

هزینه های پس از خرید مسکن

نکته ای بسیار مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که پس از این که ملکی را در فنلاند خریداری می کنید هزینه هایی که باید در قبال ملک خود پرداخت کنید به پایان نمی رسد و شما پس از خرید ملک نیز باید هزینه هایی را پرداخت کنید که این هزینه ها شامل موارد زیر می شوند:

  • مالیات ملک
  • هزینه ی برق و اب
  • هزینه ی جمع اوری زباله
  • هزینه ی گرم کردن مسکن
  • قسط ها و بهره هایی وامی که خریدار دریافت کرده است.
  • هزینه ی تعمیرات احتمالی ملکسس

هزینه های خرید مسکن در فنلاند

جهت کسب اطلاعات بیشتر راجع به مهاجرت تحصیلی به کشور فنلاند با دفتر موسسه دانش گستر کوه نور تماس بگیرید و مشاوره اولیه رایگان را دریافت نمایید.

امتیاز شما


امتیاز شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان
02145131
مشاوره رایگان واتس آپ
(کلیک کنید)