#

خرید ملک در پرتغال

به دلیل تغییرات لحظه ای در قوانین کشورها، قبل از اقدام حتما با مشاوران موسسه هماهنگ کنید
  • 21 خرداد 1398
  • مقالات تحلیلی
  • 586 بازدید
  • بدون نظر

خرید ملک در پرتغال

پرتغال از جمله کشورهایی در جنوب غرب اروپا است.زبان رسمی این کشور پرتغال است و جز کشورهای توسعه یافته است.طبق قوانین جدیدی که در پرتغال وضع شده است متقاضیان خارجی می توانند به سرمایه گذاری در پرتغال بپردازند.یکی از راه های اقامت به کشور پرتغال ،خرید ملک در پرتغال است.

برای این که اقامت کشور پرتغال را از طریق خرید ملک بدست اورید باید خانه ای را با هزینه ی ۲۵۰۰۰۰ یورو خریداری کنید. این یکی از شرایط خرید ملک در پرتغال است. هم چنین اگر شما فردی بازنشسته هستید که حقوق شما به اندازه ی ۱۲۰۰ دلار است می توانید به راحتی اقامت پرتغال را دریافت کنید. هزینه خریداری ملک ممکن است به اندازه ۲۰ درصد کاهش پیدا کند به شرط این که درمناطق کم جمعیت پرتغال املاکی را خریداری کنید.

دریافت اقامت در کشور پرتغال حدود دو ماه زمان می برد و بعد از این که سند و مدرک های لازم ارائه شد و سرمایه گذاری های لازم بعد از چهار ماه از درخواست اقامت داده خواهد شد.

برای خرید ملک در پرتغال می توانید آزادانه هر نوعی از ملک چه به صورت مسکونی ، تجاری و یا زمین را خریداری کنید. متقاضی برای خرید ملک در پرتغال اگر می خواهید هریک از املاک را خریداری کنید باید از هریک از املاک بازدید کنند.

دفاتر اسناد رسمی برای خرید ملک در پرتغال بسیار مهم اند و واسطه هایی از طرف دولت هستند.دفاتر اسناد رسمی در کشور پرتغال این وظیفه را دارند تا مجوز زمین و درامد داخلی را بررسی کنند.تا از این طریق متوجه شوند که ایا این ملک می تواند به فروش برسد و محدودیتی برای فروش ان وجود نداشته باشد.دفتر اسناد رسمی درواقع همان شاهدان معامله هستند

پرتغال

هزینه های اضافی برای خرید ملک در پرتغال

برای خرید ملک در پرتغال علاوه بر هزینه های خرید ملک باید هزینه های اضافی دیگری را نیز پرداخت کنید.این هزینه های اضافی عبارتند از :

انتقال دادن مالیات بر املاک تا میزان ۸ درصد

سالیانه برای ملک باید از ۰.۳ تا ۰.۸ درصد مالیات پرداخت کنید.

برای هر ملک باید مالیات شهرداری بین ۰.۴ تا ۰.۷ درصد پرداخت شود.

درامد حاصل از املاک و سایر مستغلات با نرخ ثابت ۲۸ درصد

وام و سپرده برای خرید ملک در پرتغال

نرخ سود وام های مسکن در به کمترین میزان خود یعنی حدود ۱.۲ درصد رسیده است.این نرخ قبلا برابر ۲.۷ درصد بوده است.بیش تر کسانی که می خواهند در پرتغال املاکی را خریداری کنند از این وام ها استفاده می کنند.البته متقاضیان خرید ملک در وام ها تلاش می کنند که طول دوره وام ها زیاد نباشد و نهایتا وام هایی یک ساله و یا دوساله استفاده می کنند .دلیل انتخاب این زمان کم برای وام ها این است که ممکن است در سال های بعد نرخ بهره وام ها در پرتغال تغییر کند و به همین واسطه نیز قوانین کشور تغییر کرده و متقاضیان دچار مشکل شوند.

برای خرید ملک در پرتغال و استفاده از وام ها متقاضیان باید از قوانین این کشور مطلع باشند .شرایط و قوانین دریافت وام مسکن برای افراد غیر اروپایی با افرادی که ساکن اروپا هستند متفاوت است و افراد به خصوص ایرانی ها باید از این قوانین اطلاع کافی داشته باشند تا بعد ها دچار مشکل نشوند.

بیش تر بانک های اروپایی و داخلی هرساله وام های زیادی را ارائه می کنند. طی پنج سال گذشته بانک های زیادی در ارائه همین وام ها با هم به رقابت پرداخته اند.

برای این که متقاضی مشمول دریافت وام مسکن شود باید مانند سایر وام های دیگر نیز متقاضی سپرده ای در بانک داشته باشد.این سپرده ممکن است هر چیزی مانند سرمایه و یا سندی از ملک شما باشد. وام ها به همین دلیل با توجه به شرایط متقاضی تعیین می شود.شرایط پرداخت وام در اروپا بعد از بحران های مالی که به وجود امده است با سختی رو به رو شده است و برای پرداخت وام نیاز به مستندات بیش تری خواهد بود.

بیش تر بانک ها و موسساتی که در پرتغال وجود دارد هم برای سپرده شما وام تعلق می دهند و هم سود. استفاده از وام های بانکی در پرتغال این امکان را به افراد می دهد تا به صورت طولانی مدت این وام ها را پرداخت کنند.بازپرداخت مربوط به بانک ها بین ده تا سی سال است. البته باید شرایط سنی را هم برای دریافت وام از پرتغال درنظر گرفت. برای دریافت وام حداکثر سن افراد باید هشتاد سال باشد اما در پرداخت های طولانی بازپرداخت باید کم تر باشد.

وام و سپرده برای خرید ملک در پرتغال

فواید خرید ملک در پرتغال

با گرفتن اقامت پرتغال از طریق خرید ملک در پرتغال این فرصت به متقاضیان داده خواهد شد که بدون دریافت ویزا با اروپا و منطقه شینگن سفر کنند.فرایند دریافت اقامت به اندازه شش ماه است.( بدون ویزا خواهید توانست به ۲۶ کشور سفر کنید)

با گرفتن اقامت در پرتغال اجازه کار و زندگی در کشور پرتغال را نیز خواهید داشت. با دریافت اقامت پرتغال از طریق خرید ملک در پرتغال فرد متقاضی می تواند برای سایر اعضای خانواده خود نیز اقامت دریافت کند.

افراد متقاضی باید دوره ای را به عنوان اقامت اجباری در پرتغال به سر برند.بعد از این که فرد پنج سال از اقامت موقت او گذشت می تواند برای اقامت دائم اقدام کند. متقاضی بعد از سپری شدن زمان شش سال فرد خواهد توانست  شهروندی پرتغال و پاسپورت این کشور را دریافت کند.

قوانین شهروندی پرتغال این فایده را برای متقاضیان خواهد داشت تا تحت حفاظت دولت قرار گیرند.

خرید ملک درپرتغال این امکان را برای شما خواهد داشت تا بدون هیچ محدویتی به خارج از کشور سفر کنید و هیچ نیازی به اقامت دائم هم نخواهید داشت.

برای خرید ملک در پرتغال چه مدارکی لازم است؟

متقاضی خرید ملک در پرتغال باید حتما پاسپورت داشته باشد.

متقاضی باید گواهی عدم سو پیشینه خود را به مسئولان مربوطه ارائه دهند.

وضعیت تاهل فرد متقاضی نیز باید برای مسئولان مربوطه مشخص شده باشد.

ترجمه ای از شناسنامه و فتوکپی و ارائه اصل شناسنامه نیز از الزامات است.

متقاضی باید صورت حساب بانکی خود را ارائه دهد هم چنین درامد خود را نیز باید به اثبات برساند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر راجع به خرید ملک در پرتغال با دفتر موسسه دانش گستر کوه نور تماس بگیرید و یا فرم ارزیابی رایگان را پر نمایید.

امتیاز شما


امتیاز شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان
02145131
مشاوره رایگان واتس آپ
(کلیک کنید)