#

دانشگاه های کشور آلمان

به دلیل تغییرات لحظه ای در قوانین کشورها، قبل از اقدام حتما با مشاوران موسسه هماهنگ کنید
  • 10 مهر 1398
  • مهاجرت تحصیلی
  • 1108 بازدید
  • بدون نظر

دانشگاه های کشور آلمان

در آلمان دو نوع دانشگاه یا موسسه آموزش عالی وجود دارد:

دسته اول بیشتر روی مفاهیم تئوری و تحقیقاتی کار می کنند و در کنار آن به دانشجویان خود روش های پژوهشی و مطالعاتی را آموزش می دهند. این دسته از موسسات آموزشی با نام دانشگاه یا به زبان آلمانی Universitat شناخته می شوند. سیستم آموزشی دانشگاه های آلمان همانند سایر دانشگاه های جهان است.
دسته دوم موسساتی هستند که بیشتر بر پایه هنر برپا شده اند و روی مفاهیم عملی و هنری تمرکز دارند. این دسته از موسسات با نام موسسه عالی یا به زبان آلمانی Fachhochschule شناخته می شوند. تمام دروسی که در این موسسات تدریس می شوند در هنر، علوم مذهبی، علوم مدیریتی و موسیقی و هنرهای فنی ریشه دارند و به این علوم بر میگردند. این نوع موسسات مقطع دکترا را ندارند.
امروز بیش از ۴۵۰ موسسه آموزشی و دانشگاه های مختلف در کشور آلمان وجود دارد که ۱۸ مورد از آن ها از ۳۰۰ رتبه برتر جهانی در امر آموزشی و امکانات تحصیلی، می باشند و همچنین سالیانه متقاضیان زیادی را از سرتاسر جهت تحصیل پذیرش می کنند.
در این مقاله سعی ما بر این است که دانشگاه ها برتر کشور آلمان را معرفی کنیم.

دانشگاه های شهر برلین

دانشگاه فریه در شهر برلین (Freie University of Berlin)

به طور کل شهر برلین دارای ۴ دانشگاه تحقیقاتی معتبر است که دانشگاه فریه بهترین آن ها محسوب می شود همچنین در رتبه بندی سایت QS که برای تمام کشورهای دنیا معتبر است، دانشگاه فریه برلین رتبه ۸۷ دانشگاه های جهان را دارد. این دانشگاه تلاش می کند سالیانه یک سوم ظرفیت خود را از بین دانشجویان ممتاز بین المللی پذیرش کند. اکثر رشته های این دانشگاه رشته های هنر، علوم انسانی و علوم اجتماعی می باشند و این دانشگاه در این علوم در بین دانشگاه های کشور آلمان در رتبه اول قرار دارد. دانشجویان این دانشگاه با مطالعه این علوم و تحقیق و پژوهش در کنار آن باعث پیشرفت بسیاری در زمینه های اجتماعی در کشور آلمان شده اند.

دانشگاه هومبولت در شهر برلین (Humbolt University of Berlin)

این دانشگاه در رتبه بندی سال ۲۰۱۳ نشریه تایم که لیستی برای معرفی دانشگاه های برتر جهان ارائه داده بود ، رتبه ۱۰۰ ام دانشگاه های بین المللی را دارا بود. تمرکز این دانشگاه بیشتر بر روی علوم اقتصاد، هواشناسی و همچنین هوا و فضا است و بهترین و معتبرترین اساتید در این زمینه ها در این دانشگاه تدریس می کنند. فرد متقاضی و علاقه مند به انجام مطالعات هواشناسی می تواند این دانشگاه را در صدر انتخاب خود قرار دهد زیرا این دانشگاه در امر تحقیقات در کشور آلمان نظیر ندارد. دانشگاه هومبولت برلین سالیانه حدود ۹ درصد ظرفیت خود را از بین بهترین متقاضیان تحصیل در کشورهای پیشرفته اروپایی پذیرش می کند و همچنین یکی از قدیمی ترین دانشگاه های کشور آلمان محسوب می شود.

دانشگاه های شهر مونیخ

شهر مونیخ در ایالت باواریای آلمان واقع شده است و یکی از بزرگترین و زیباترین شهرهای این ایالت محسوب می شود. این شهر به شهر تاریخی کشور آلمان معروف است و فرهنگ غنی این کشور در هر گوشه آن به چشم می خورد. به دلیل تعداد زیاد دانشگاه ها در این شهر ادامه تحصیل برای علاقه مندان به تحصیل در شهر مونیخ کار دشواری نخواهد بود.

دانشگاه فنی مونیخ (Technical University Munich)

این دانشگاه دارای رتبه ۵۳ در بین دانشگاه های جهان است و همچنین در کشور آلمان رتبه اول را در بین دانشگاه های این کشور دارد. ۱۷ درصد از دانشجویان این دانشگاه دانشجویان بین المللی می باشند یعنی چیزی حدود ۶۰۰۰ نفر از جمعیت این دانشگاه را دانشجویان بین المللی از سرتاسر جهان تشکیل داده اند. تمرکز این دانشگاه بر روی رشته های فنی و مهندسی است. دانشگاه فنی مونیخ از لحاظ علمی با بهترین دانشگاه های اروپا و آسیا همکاری دارد و از این طریق روز به روز پیشرفت می کند. همچنین این دانشگاه با چند دانشگاه معتبر آمریکا نیز در سطوح علمی همکاری دارد که از جمله آن ها می توان به دانشگاه استنفورد اشاره کرد که یکی از برترین دانشگاه های کشور آمریکاست.

دانشگاه فنی مونیخ (Technical University Munich)

دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ (Ludwig Maximilian University of Munich)

این دانشگاه سومین دانشگاه برتر کشور آلمان بعد از دانشگاه فنی مونیخ (TUM) و دانشگاه هایدلبرگ است. همچنین در رتبه بندی سال ۲۰۱۶ سایت QS که برای اکثر کشورهای جهان معتبر است، رتبه ۶۵ برترین دانشگاه های جهان را داشته است. در حال حاضر حدود ۱۳ درصد از دانشجویان این دانشگاه دانشجویان بین المللی می باشند یعنی چیزی حدود ۴۵۰۰ نفر دانشجوی خارجی در این دانشگاه تحصیل می کنند. اکثر دوره های این دانشگاه به زبان انگلیسی تدریس می شوند به خصوص کلاس های دروس رشته های روانشناسی، بازرگانی و فیزیک اکثرا به زبان انگلیسی تشکیل می شوند به همین دلیل سالیانه متقاضیان بین المللی زیادی که دارای حداقل سطح تسلط زبان آلمانی نیستند، پذیرش خود را از این دانشگاه دریافت می کنند. این دانشگاه نیز یکی از قدیمی ترین دانشگاه های کشور آلمان محسوب می شود.
دانشگاه‌های شهرهای کوچک‌تر آلمان
دانشگاه های شهرهای ایالت بادن وورتمبرگ : این ایالت در جنوب غربی کشور آلمان واقع شده است و به دلیل داشتن مناظر طبیعی زیبا و متعدد سالیانه مهاجرین زیادی به این کشور وارد می شوند. همچنین چند عدد از دانشگاه های معروف کشور آلمان در این ایالت قرار گرفته اند به همین علت دانشجویان بسیاری سالیانه جهت ادامه تحصیل وارد دانشگاه های این ایالت می شوند.

دانشگاه هایدلبرگ (Heidelberg University)

این دانشگاه در یک فضای بسیار سرسبز در ایالت بادن وورتمبرگ کشور آلمان قرار گرفته است و یکی از قدیمی ترین دانشگاه های این کشور (تاسیس سال ۱۳۸۶ میلادی) به شمار می رود همچنین این دانشگاه از معتبرترین دانشگاه های اروپای غربی به شمار می رود به طوری که دارای رتبه ۵۷ برترین دانشگاه های جهان می باشد. تمرکز این دانشگاه بر روی رشته های مربوط به علوم پایه مانند ریاضی، فیزیک، کامپیوتر و مانند آن ها، می باشد گرچه برخی رشته های دیگر نیز در این دانشگاه تدریس و ارائه می شوند. حدود ۹۰ درصد رشته های این دانشگاه به زبان آلمانی تدریس می شوند در نتیجه دانشجوی متقاضی تحصیل در این دانشگاه باید به زبان آلمانی تسلط کافی داشته باشد تا بتواند در کلاس ها حضور پیدا کند.
در حال حاضر، حدود ۲۲ درصد جعیت دانشجویان این دانشگاه را دانشجویان بین المللی از سرتاسر جهان تشکیل می دهد. همچنین حدود یک سوم دانشجویانی که در مقطع دکترای این دانشگاه تحصیل می کنند دانشجویان بین المللی هستند. با همه این موارد این دانشگاه هنوز هم در تلاش است که دانشجویان خارجی بیشتری را از سرتاسر دنیا پذیرش کند و از این طریق بتواند پیشرفت داشته باشد.

دانشگاه بین‌المللی شیلر (Schiller International University)

این دانشگاه به داشتن پردیس های متعدد در اروپا معروف است به طوری که در کشور آمریکا نیز این دانشگاه دارای پردیس است. در نتیجه یک دانشگاه بین المللی به تمام معنا به شمار می رود. بزرگ ترین پردیس این دانشگاه در داانشگاه هایدلبرگ قرار دارد همجنین این پردیس قدیمی ترین پردیس دانشگاه شیلر محسوب می شود. اما پردیس رسمی این دانشگاه در کشور آمریکا در ایالت فلوریدای این کشور قرار گرفته است. هدف اصلی تاسیس این دانشگاه این بود که دانشجویانی آمریکایی که قصد اقامت در آلمان و یا ادامه تحصیل در کشور آلمان را دارند بتوانند در این دانشگاه تحصیل کنند یعنی در ابتدا این دانشگاه تنها دانشجویان آمریکایی را پذیرش می کرد و دانشجویان این دانشگاه فقط آمریکایی بودند اما امروزه این دانشگاه از سراسر جهان دانشجو می پذیرد و عمده دانشجویان این دانشگاه را دانشجویان بین المللی تشکیل می دهند. مدرک دریافت شده از این دانشگاه از معدود مدارکی است که مورد تایید کشور آمریکا قرار می گیرد و سیستم آموزشی این دانشگاه کاملا تحت نظر کشور آمریکا و مورد تایید این کشور است.
از مزیت های این دانشگاه این است که ۹۹ درصد رشته های این دانشگاه در مقاطع مختلف به زبان انگلیسی تدریس می شوند و همچنین در برخی رشته های عملی مهندسی مقاطع تحصیلی به صورت سابقه کار نیز محسوب خواهند شد زیرا اکثر دروس در این دانشگاه به صورت عملی تدریس می شوند و هدف یادگیری عملی دروس است.

دانشگاه فرایبورگ (University of Freiburg)

این دانشگاه نیز در ایالت ووتمبرگ کشور آلمان قرار گرفته است. معماری این دانشگاه بسیار زیبا است و در محیط وسطی دانشگاه طبیعت بسیار سرسبزی قرارگرفته است. این دانشگاه به دانشجویان بین المللی خود اهمیت ویژه ای می دهد مثلا این دانشگاه دوره های مختف زبان آلمانی را برای دانشجویان بین المللی خود برگزار می کند تا آمادگی کامل برای حضور در کلاس های دانشگاه را داشته باشند. در حال حاضر ۱۷ درصد دانشجویان این دانشگاه را دانشجویان بین المللی تشکیل داده اند.

علاوه بر این دانشگاه دانشگاه های زیادی در کشور آلمان قرار گرفته اند که دارای رتبه جهانی نیز هستند مانند دانشگاه هوشخوله فورت وانگن، دانشگاه فنی راینیش، دانشگاه آوگسبورگ در ایالت بایرن، دانشگاه های ررو بوخوم و بیفلد و بن در ایالت نوردراین، دانشگاه هانوفر در ایالت نیدرزاکسن و دانشگاه برمن در ایالت برمن و … اشاره کرد.
آلمان با فرهنگ غنی ای که دارد و تصویر سازی این فرهنگ در دانشگاه های خود باعث شده است که دانشگاه های کشور آلمان متقاضیان زیادی را جهت تحصیل به خود جذب کنند که این خود باعث پیشرفت روز افزون کشور آلمان و ایالات مختلف آن خواهد شد.

دانشگاه فرایبورگ

موسسه دانش گستر کوه نور با بیش از سالها سابقه درخشان در زمینه اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی آماده خدمت رسانی به علاقه مندان تحصیل در اسپانیا می باشد. مشاورین موسسه همواره سعی بر آن دارند تا بهترین راهنمایی را به دانشجویان ارائه دهند. جهت مشاوره در زمینه های تحصیل در آلمان ، اسپانیا و اروپا و همچنین تحصیل در کانادا مشاورین ما آماده ارائه بهترین مشاوره و خدمت رسانی به علاقه مندان می باشند.

امتیاز شما


امتیاز شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان
02145131
مشاوره رایگان واتس آپ
(کلیک کنید)