#

دانشگاه های کشور اتریش

به دلیل تغییرات لحظه ای در قوانین کشورها، قبل از اقدام حتما با مشاوران موسسه هماهنگ کنید
  • 14 شهریور 1398
  • مهاجرت تحصیلی
  • 1060 بازدید
  • بدون نظر

دانشگاه های کشور اتریش

کشور اتریش دارای دانشگاه های معتبر بسیاری است که تحصیل در اکثر این دانشگاه ها به صورت رایگان است. به همین دلیل دانشگاه های این کشور سالیانه متقاضیان زیادی را در رشته ها و مقاطع مختلف پذیرش می کنند.
در این مقاله سعی ما بر این است که بهترین و معتبرترین دانشگاه های کشور اتریش را معرفی کنیم.

• دانشگاه وین University of Vienna

دانشگاه وین در سال ۱۳۶۵ میلادی در شهر وین واقع در کشور اتریش احداث گردید. از این رو از قدیمی ترین دانشگاه های اروپاست و همچنین از بزرگترین مراکز علمی در این منطقه نیز محسوب می شود. این دانشگاه توسط شخصی به نام دوک رودلف که از بزرگان اقتصاد کشور اتریش بود بنیانگذاری شد.
دانشگاه وین دارای ۱۷ دانشکده در رشته های مختلف تحصیلی از جمله حقوق، اقتصاد، آمار، علوم کامپیوتری و فناوری اطلاعات، فلسفه، تاریخ، روانشناسی، علوم اجتماعی، علوم تربیتی، ریاضیات، فیزیک، شیمی، زمین شناسی، جغرافیا، نجوم و هوافضا، است. تمامی دروس در مقطع کارشناسی این دانشگاه به زبان آلمانی تدریس می شوند ولی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا اکثر رشته ها به زبان انگلیسی تدریس می شوند که این امر برای رفاه دانشجویان بین المللی در تحصیل است.
این دانشگاه همچنین دروس مربوط به رشته های الهیات کاتولیک و الهیات پروتستان را نیز تدریس می کند که در این زمینه تنها تعداد معدودی دانشگاه در منطقه اروپا فعالیت می کنند.
در حال حاضر حدود ۹۲ هزار دانشجوی اتریشی و بین المللی در این دانشگاه تحصیل می کنند.

• دانشگاه گراتس University of Graz

دانشگاه گراتس در سال ۱۵۸۵ میلادی در شهر گراتس کشور اتریش تاسیس شد و از این نظر از قدیمی ترین دانشگاه های این کشور محسوب می شود. در کشور اتریش این دانشگاه رتبه دوم دانشگاه های برتر را دارد و در جهان نیز به عنوان یک دانشگاه معتبر شناخته می شود. همچنین این دانشگاه یک دانشگاه دولتی است و تمام هزینه های تحصیلی و آموزشی دانشجویان این دانشگاه به عهده دولت اتریش می باشد.
برترین و بروزترین دانشکده این دانشگاه، دانشکده پزشکی است که امروزه در تمام رشته های زیر مجموعه رشته پزشکی دانشجویان را پذیرش می کند و پیش بینی می شود که در آینده ای نزدیک به عنوان یک دانشگاه مستقل فعالیت خواهد کرد. همچنین این دانشگاه دارای تعداد دیگری دانشکده است که از برترین آن ها می توان به دانشکده الهیات کاتولیک، دانشکده حقوق، دانشکده هنر، دانشکده علوم انسانی، دانشکده علوم طبیعی و محیط زیستی و همچنین دانشکده علوم اجتماعی اشاره کرد.

• دانشگاه اینسبورگ University of Innsbruck

شهر اینسبورگ در غرب کشور اتریش قرار دارد و یکی زیباترین شهر های این کشور به شمار می رود. در سال ۱۶۶۹ در این شهر دانشگاه اینسبورگ تاسیس شد که امروزه سومین دانشگاه معتبر کشور اتریش است و بروزترین موسسه آموزشی و تحصیلی در غرب کشور اتریش به شمار می رود. این دانشکده بیشترین تعداد متقاضی دانشجوی بین المللی را در بین دانشگاه های اتریش دارد.
این دانشگاه دارای ۱۶ دانشکده در رشته های مختف است از جمله دانشکده زیست شناسی، دانشکده فلسفه و علوم انسانی، دانشکده علوم تربیتی، دانشکده معماری و طراحی، دانشکده شیمی و داروسازی، دانشکده اقتصاد و علوم آماری، دانشکده مهندسی، دانشکده جغرافیا، دانشکده الهیات کاتولیگ، دانشکده علوم پایه، دانشکده علوم ورزشی، دانشکده مدیریت و دانشکده علوم سیاسی و جامعه شناسی. تمامی این دانشکده ها رشته های بسیاری را در مقاطع مختلف تحصیلی ارائه می دهند که متقاضیان تحصیل در این دانشگاه می توانند به راحتی رشته مورد نظر خود را انتخاب کنند.
برترین دانشکده این دانشگاه دانشکده علوم پایه است که در اروپا شناخته شده و معتبر است. دانشجویان و اساتید این دانشگاه تا به امروز ۴ جایزه نوبل را دریافت کرده اند که افتخار ویژه ای برای دانشگاه محسوب می شود.
دانشکده پزشکی این دانشگاه در سال ۲۰۰۴ میلادی شروع به فعالیت کرده است اما امروزه تقریبا در سطح دانشکده های پزشکی سایر دانشگاه ها قرار دارد.
در حال حاضر حدود ۳۲ هزار دانشجو در این دانشگاه تحصیل می کنند که شمال دانشجویان اتریشی و دانشجویان بین المللی می شوند.

• دانشگاه تکنیک وینTechnische Universität Wien

دانشگاه تکنیک وین که با نام دانشگاه فنی وین نیز شناخته می شود در ابتدای سال ۱۸۱۵ میلادی در شهر وین ساخته شد. نام این دانشگاه ابتدا پلی تکنیک امپراتوری بود اما از سال ۱۹۷۵ این دانشگاه با نام دانشگاه فنی وین شناخته می شود.
این دانشگاه همانطور که از نامش پیداست یک دانشگاه فنی است و تنها در برخی رشته های فنی دانشجو پذیرش می کند. به همین دلیل از دانشکده های محدودی برخوردار است. دانشکده های این دانشگاه در ۸ دانشکده به نام های دانشکده شهرسازی و معماری، دانشکده مهندسی عمران، مهندسی مکانیک، مهندسی برق، علوم کامپیوتر و فناوری اطلاعات، دانشکده مهندسی شیمی، دانشکده ریاضی و دانشکده ریاضی، خلاصه شده اند و هر کدام رشته های متنوعی را در مقاطع مختلف تحصیلی ارائه می دهند که دانشجو با توجه به علاقه خود می تواند در یکی از آن ها پذیرش شود.
این دانشگاه با توجه به دانشکده های کمی که دارد تمرکز خود را بر روی همه آن ها گذاشته است و اکثر رشته های موجود در این دانشکده ها از رتبه های برتر بین المللی برخوردارند. پذیرش تحصیل در مقطع لیسانس در این دانشگاه برای دانشجویان بین المللی بسیار ساده خواهد بود زیرا در اکثر رشته های نیاز به مدرک زبان آلمانی نخواهد بود و دانشجو می تواند قبل از شروع ترم تحصیلی خود دوره های آموزشی این زبان را فراگیرد و با آمادگی کامل در کلاس ها حضور یابد.

• دانشگاه پزشکی وینMedical University of Vienna

دانشگاه پزشکی وین در سال ۱۳۶۵ میلادی در شهر وین در کشور اتریش تاسیس و ساخته شد و یکی از قدیمی ترین دانشگاه های این کشور محسوب می شود به طوری که این دانشگاه چیزی حدود ۶۵۰ سال قدمت دارد.
این دانشگاه تقریبا تمام زیر رشته های، رشته های پزشکی و دندان پزشکی را ارائه می دهد و یکی از معتبرین دانشگاه ها در کشور وین و در تخصص پزشکی یکی از معتبرترین دانشگاه ها در اروپا به شمار می رود.
در دانشگاه پزشکی وین سالیانه حدود ۴۵۰۰ دوره مختلف پزشکی و دندان پزشکی تشکیل می شود که برای رفاه دانشجویان بین المللی اکثر این دوره های به زبان انگلیسی ارائه می شوند و تنها در مقطع لیسانس دانشجویان باید حداقل سطح تسلط به زبان آلمانی را داشته باشند زیرا در این مقطع اکثر دروس در حدود ۹۰ درصد آن ها به زبان آلمانی تشکیل خواهد شد.

دانشگاه تکنیک وین

• دانشگاه سالزبورگ University of Salzburg

شهر سالزبورگ واقع در کشور اتریش شهری بسیار زیباست. محیط این شهر ترکیب سنت محلی مردم سالزبورگ و مدرنیته است و این ترکیب محیطی آرام و زیبا را برای مردم این شهر فراهم ساخته است. همین امر باعث شده است که این شهر در جهان نیز از معروفیت خاص خود برخوردار باشد. در سال ۱۶۲۲ دانشگاهی به نام سالزبورگ توسط شاهزاده پاریس (Lodron)، در این شهر ساخته شد که این دانشگاه نیز از معماری فوق العاده و چشم انداز زیبایی برخوردار است و باعث شده است که سالیانه دانشجویان زیادی از سرتاسر جهان برای تحصیل به این دانشگاه مراجعه کنند.
دانشگاه سالزبورگ یکی از باکیفیت ترین دانشگاه های کشور اتریش از لحاظ سیستم آموزشی و تحصیلی است. در حال حاضر حدود ۲۲ هزار دانشجو در این دانشگاه در مقاطع مختلف تحصیل می کنند. این دانشگاه تنها ۴ دانشکده دارد که عبارت اند از دانشکده الهیات، دانشکده فقه و حقوق، دانشکده علوم اجتماعی و فرهنگی و همچنین دانشکده علوم طبیعی و محیط زیست. رشته های مختلف در این دانشکده ها در هر سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا ارائه می شوند.
به دلیل اینکه این دانشگاه تنها دارای ۴ دانشکده است پیشرفت زیادی در رشته های تحصیلی این دانشکده ها داشته است به طوری که دانشگاه سالزبورگ در برخی از رشته های دانشکده های خود دارای رتبه جهانی است.

• دانشگاه منابع طبیعی و علوم زیستی وین University of Natural Resources and Life Sciences, Vienna

دانشگاه منابع طبیعی و علوم زیستی وین که با نام بکو نیز شناخته می شود در سال ۱۸۷۲ میلادی در شهر وین کشور اتریش تاسیس و ساخته شد.
این دانشگاه همانطور از نامش پیداست رشته هایی در رابطه با منابع طبیعی و علوم زیستی ارائه می دهد که از برترین این رشته ها می توان به جنگلداری، مدیریت آب، کشاورزی، شیمی، بیوتکنولوژی و علوم طبیعی و محیط زیست اشاره کرد.
در حال حاضر این دانشگاه حدود ۱۰ هزار دانشجو دارد که در مقاطع ختلف تحصیلی مشغول به تحصیل می باشند. طبق روال تمام دانشگاه ها دروس در مقطع کارشناسی این دانشگاه به زبان آلمانی ارائه می شوند اما در مقاطع فوق لیسانس و دکترا اکثر دروس به زبان انگلیسی ارائه خواهند شد.

• دانشگاه زیگموند فروید

این دانشگاه یک دانشگاه خصوصی است در نتیجه برای تحصیل در آن دانشجو باید شهریه پرداخت کند. این دانشگاه در شهر وین به عنوان برترین دانشگاه خصوصی شناخته می شود. رشته های تخصصی و برتر این دانشگاه رشته های روانشناسی، علوم انسانی و علوم تربیتی است. همچنین این دانشگاه در شهر پاریش فرانسه دارای پردیس است.

این دانشگاه ها تنها تعدادی از دانشگاه های معتبر کشور اتریش بودند و از دیگر دانشگاه های برتر این کشور می توان به دانشگاه اقتصاد وین، دانشگاه مدیریت وین، دانشگاه دامپزشکی وین، دانشگاه هنرهای کاربردی وین، دانشگاه هنرهای زیبای وین، دانشگاه خصوصی مودال، دانشگاه خصوصی ویستر وین، دانشگاه علوم کاربردی وین، دانشگاه هنر گراتس و دانشگاه پزشکی گراتس اشاره کرد. همانطور که پیداست اکثر دانشگاه های برتر کشور اتریش در پایتخت این کشور، شهر زیبای وین، قرار گرفته اند. همچنین اکثر این دانشگاه ها مورد تایید کشور ایران می باشند.
در نتیجه شما نیز اگر متقاضی تحصیل در دانشگاه های معتبر اتریش هستید، به دلیل تنوع رشته ها در مقاطع مختلف تحصیلی د دانشگاه های این کشور، قطعا حق انتخاب زیادی برای دانشگاه های کشور اتریش در انتخاب رشته مورد نظر خود خواهید داشت. پیشنهاد می کنیم تحصیل در دانشگاه های کشور اتریش را از دست ندهید.

دانشگاه زیگموند فروید

جهت کسب اطلاعات بیشتر راجع به دانشگاه های کشور اتریش با دفتر موسسه دانش گستر کوه نور تماس بگیرید و مشاوره اولیه رایگان را دریافت نمایید.

۵/۵ - (۱ امتیاز)


5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان
02145131
مشاوره رایگان واتس آپ
(کلیک کنید)