#

دانشگاه های کشور فنلاند

به دلیل تغییرات لحظه ای در قوانین کشورها، قبل از اقدام حتما با مشاوران موسسه هماهنگ کنید
  • 28 مهر 1398
  • فنلاند
  • 1226 بازدید
  • بدون نظر

دانشگاه های کشور فنلاند

سیستم آموزشی در بیشتر رشته های دانشگاه های کشور فنلاند تقریبا رایگان است دانشجویان تنها در بعضی رشته های خاص ناچار به پرداخت هزینه خواهند شد.
در کشور فنلاند حدود ۵۵ مرکز آموزشی و دانشگاه زیر نظر سازمان آموزشی این کشور فعالیت می کنند. همچنین اکثر دانشگاه های این کشور دانشگاه های دولتی هستند و زیر نظر دولت فنلاند قرار دارند اما آن دسته از دانشگاه ها و موسساتی که خصوصی و غیر خصوصی هستند، دانشجو برای تحصیل در آن ها باید هزینه های زیادی را پرداخت کند.

دانشگاه هلیسنکی university of Helsinki

دانشگاه هلسینکی کشور فنلاند در شهر هلسینکی این کشور قرار دارد البته این دانشگاه ابتدا در شهر تورکو تاسیس و ساخته شد (در سال ۱۶۴۰ میلادی) و بعد از گذشت چند سال در سال ۱۸۳۰ میلادی به شهر هلسینکی منتقل شد. این دانشگاه برترین و معتبر ترین دانشگاه کشور فنلاند از لحاظ امکانات و سیستم آموزشی است. امروزه حدود ۳۰ هزار نفر دانشجو در این دانشگاه در مقاطع مختلف تحصیل می کنند. حدود ۲ هزار نفر از این دانشجویان، دانشجویان بین المللی از سر تا سر جهان هستند که حدود ۹۰ درصد آن ها در مقاطع ارشد و دکترای این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند. دلیل این امر آن است که دروس در مقاطع کارشناسی این دانشگاه به زبان فنلاندی تدریس می شوند و از آن جا که یادگیری زبان فنلاندی کمی مشکل است دانشجویانی که متقاضی تحصیل در کشورهای خارجی هستند گزینه های دیگری را غیر از دانشگاه های کشور فنلاند انتخاب می کنند.
در مقاطع فوق لیسانس و دکترا دروس هم به زبان فنلاندی و هم به زبان انگلیسی ارائه می شوند اما حدود ۸۰ درصد دروس در این مقاطع به زبان انگلیسی ارائه می شوند. برای پذیرش در این مقاطع دانشگاه های فنلاند فرد باید مدرک معتبر زبان انگلیسی را ارائه دهد و سپس می تواند برای ادامه تحصیل در فنلاند در این مقاطع اقدام کند.
در حال حاضر تمرکز این دانشگاه بیشتر بر وروی رشته هایی مانند فلسفه، دندان پزشکی، پزشکی، مردم شناسی، ارتباطات رسانه ای، علوم تربیتی، جغرافیا، هواشناسی، ادبیات زبان انگلیسی، روان شناسی، تاریخ و مهندسی کشاورزی است و این رشته های برترین رشته های این دانشگاه می باشند. از این رو انتخاب این دانشگاه برای تحصیل در این رشته ها می تواند انتخاب اول متقاضیان این رشته های تحصیلی باشد.

دانشگاه UTU یا دانشگاه تورکو

دانشگاه آلتو Aalto University

در حال حاضر این دانشگاه رتبه ۱۳۳ دانشگاه های برتر جهان را دارد و در کشور فنلاند نیز دارای رتبه دوم در بین دانشگاه های این کشور است. دانشگاه آلتو در سال ۲۰۱۰ میلادی در شهر اسپو کشور فنلاند تاسیس شد. معماری این دانشگاه بر عهده بزرگترین و برترین معمار کشور فنلاند هنریک آلتو، بنیان گذار معماری مدرن، بوده است به همین دلیل نام این دانشگاه از نام این معمار بزرگ گرفته شده است.
امروزه حدود ۱۳ هزار دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند که حدود ۶۵ درصد آن ها در مقطع کارشناسی این دانشگاه تحصیل می کند. همچنین از این ۱۳ هزار دانشجو حدود ۱۵۰۰ نفرد دانشجویان بین المللی از سراسر جهان هستند که حدود ۹۰ درصد آن ها در مقاطع ارشد و دکترای این دانشگاه تحصیل می کنند که باز هم این امر به علت تدریس رشته های دوره کارشناسی به زبان فنلاندی در این دانشگاه است.
در حال حاضر تمرکز این دانشگاه بر روی رشته های هنری است و روز به روز در حال پیشرفت در این رشته هاست. رشته های هنری این دانشگاه دارای رتبه ۱۶ جهانی است و این امر موجب شده است که دانشجویانی که متقاضی تحصیل در رشته های هنر هستند دانشگاه آلتو کشور فنلاند را از انتخاب های خود در این زمینه قرار دهند.
علاوه بر رشته های هنر رشته هایی مانند علوم کامپیوتری، مهندسی مکانیک ، مهندسی شیمی و همچنین مهندسی الکترونیک و الکتریسیته نیز در این دانشگاه تدریس می شوند که از رشته های برتر دیگر این دانشگاه محسوب می شوند و این رشته ها نیز در رتبه بندی جهانی قرار دارند.
علاوه بر اینکه تحصیل در دانشگاه های برتر کشور فنلاند به صورت رایگان است این دانشگاه ها کمک هزینه های تحصیلی را با عنوان بورسیه به فرد واجد شرایط اعطا می کنند که در پرداخت هزینه های زندگی فرد در کشور فنلاند بسیار موثر خواهد بود. همچنین دانشجویان با تحصیل در مقطع دکترای دانشگاه های این کشور می توانند ماهیانه حقوق مشخصی را دریافت کنند همچنین تحصیل در این مقطع برای دانشجو سابقه کار در حوزه رشته خود محاسبه خواهد شد.

دانشگاه UTU یا دانشگاه تورکو

دانشگاه UTU کشور فنلاند در سال ۱۹۲۰ میلادی در شهر تورکوی این کشور تاسیس و ساخته شد. این شهر قدیمی ترین شهر کشور فنلاند است که در جنوب غربی این کشور واقع شده است و دارای ساحلی بسیار زیبا است. دانشگاه شهر تورکو دومین دانشگاه بزرگ کشور فنلاند است. در چند سال اخیر دانشگاه تورکو به حدی پیشرفت کرد که امروز رتبه ۲۵۰ دانشگاه های برتر جهان را دارد.
حدود ۱۴ هزار دانشجو در این دانشگاه تحصیل می کنند که حدود ۶۰ درصد آن ها در مقطع کارشناسی مشغول به تحصیل هستند. از این ۱۴ هزار دانشجو، حدود ۱۰۰ نفر دانشجویان بین المللی از سراسر جهان هستند که حدود ۹۵ درصد آن ها در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا مشغول به تحصیل هستند. در این دانشگاه نیز همانند دو دانشگاه قبلی، تمامی دروس در مقاطع کارشناسی به زبان فنلاندی تدریس می شوند به همین دلیل دانشجویان بین المللی کمی در این مقطع مشغول به تحصیل هستند. در حالی که مقاطع کارشناسی ارشد و دکترای این دانشگاه به زبان انگلیسی تدریس می شوند و دانشجو باید تنها مدرک رسمی زبان انگلیسی را ارائه دهد و یا تسلط خود را بر این زبان اثبات کند.
برترین رشته تحصیلی این دانشگاه رشته پرستاری است و این رشته دانشگاه آلتو رتبه ۲۴ را در بین سایر دانشگاه های بین المللی که این رشته در آن ها تدریس می شود را دارد. بنابراین دانشجویان متقاضی تحصیل رشته پرستاری در دانشگاه های بین المللی می توانند این دانشگاه را در لیست دانشگاه های انتخابی خود قرار دهند. از رشته های برتر دیگری که در این دانشگاه تدریس می شوند و دارای رتبه های جهانی هستند می توان به دندان پزشکی، پزشکی، حقوق، فیزیک، هوافضا، علوم نجومی، علوم زیستی، علوم اقتصادی و علوم تربیتی اشاره کرد.

دانشگاه UTU یا دانشگاه تورکو

دانشگاه TUT یا Tampere university of Techuology

این دانشگاه در میان دانشگاه های کشور فنلاند رتبه چهارم و در میان دانشگاه های برتر بین المللی رتبه ۳۲۰ را دارد. دانشگاه TUT کشور فنلاند در سال ۱۹۶۵ میلادی در شهر تامپره این کشور تاسیس و ساخته شد.
حدود ۷۰۰۰ نفرد دانشجو در این دانشگا مشغول به تحصیل هستند که ۶۰ درصد این آمار را دانشجویان کارشناسی تشکیل داده اند. همچنین تعداد دانشجویان بین المللی این دانشگاه حدود ۶۰۰ دانشجو است که بیش از ۹۵ درصد آن ها در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا تحصیل می کنند و تنها حدود ۵ درصد از آن ها در مقطع لیسانس تحصیل می کنند و باز هم این موضوع به تدریس دروس به زبان فنلاندی در این مقطع بر میگردد.
رشته برتر این دانشگاه رشته مهندسی الکترونیک و الکتریسته است که در بین دانشگاه های بین المللی ای که این رشته را تدریس می کنند رتبه ۱۵۱ را داراست. بنابراین دانشجویان متقاضی تحصیل در این رشته تحصیلی می توانند تحصیل در این رشته در دانشگاه TUT را در لیست دانشگاه های انتخابی خود برای پذیرش قرار دهند. از رشته های برتر دیگر این دانشگاه که در رتبه بندی بین المللی قرار دارند می توان به فیزیک، علوم نجومی و هوا فضا، ارتباطات و همچنین علوم کامپیوتری اشاره کرد.

دانشگاه ییواسکیلا University of Jyvaskyla

این دانشگاه در بین دانشگاه های برتر کشور فنلاند رتبه پتجم را دارد و همچنین در بین دانشگاه های برتر بین المللی این دانشگاه دارای رتبه ۳۲۳ می باشد.
دانشگاه ییواسکیلا در سال ۱۹۳۴ میلادی در شهر ییواسکیلای کشور فنلاند تاسیس و ساخته شد.
حدود ۱۲ هزار نفر در این دانشگاه مشغول به تحصیل می باشند و حدود ۶۰ درصد آن ها در مقطع کارشناسی تحصیل می کنند. نسبت به دانشجویان فنلاندی این دانشگاه آمار دانشجویان بین المللی آن بسیار پایین می باشد به صورتی که تنها حدود ۷۰۰ نفر از دانشجویان این دانشگاه از کشورهای بین المللی هستند و از این ۷۰۰ نفر حدود ۹۵ درصد آن ها در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا تحصیل می کنند که باز هم علت آن تدریس فنلاندی دروس در مقطع لیسانس دانشگاه های فنلاند است.
رشته های برتر این دانشگاه رشته های ریاضیات، فیزیک، نجوم و علوم هوافضا و همچنین علوم تربیتی است و این دانشگاه در این رشته های دارای رتبه جهانی و بین المللی است. بنابراین دانشجویان متقاضی تحصیل در این رشته ها می توانند دانشکاه ییواسکیلا را در لیست دانشگاه های انتخابی خود برای تحصیل قرار دهند و از این دانشگاه پذیرش خود را دریافت کنند.

پنج دانشگاهی در این مقاله به آن ها اشاره شد تنها پنج دانشگاه برتر کشور فنلاند بودند و این کشور از دانشگاه های بسیار دیگری نیز برخوردار است که بعضی از آن ها در رتبه های بین المللی جایگاه مناسبی را دارند مانند دانشگاه های اوولو، فنلاند شرقی، جویاسکیلا، تامپیر، تکنولوژی تامپیر، دانشگاه لپنرنتا تکنولوژی، دانشگاه لاسا و همچنین دانشگاه لاپلند. متقاضی تحصیل در کشور های بین المللی بخصوص متقاضی تحصیل در کشور فنلاند می تواند با انتخاب رشته مورد نظر خود در دانشگاهی که آن رشته را بهتر ارائه می دهد انتخاب کند و سپس پذیرش خود را از یکی از دانشگاه های کشور فنلاند دریافت کند. تجربه تحصیل در فنلاند قطعا فراموش شدنی نخواهد بود.

دانشگاه ییواسکیلا University of Jyvaskyla

جهت کسب اطلاعات بیشتر راجع به مهاجرت تحصیلی به کشور فنلاند با دفتر موسسه دانش گستر کوه نور تماس بگیرید و مشاوره اولیه رایگان را دریافت نمایید.

امتیاز شما


امتیاز شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان
02145131
مشاوره رایگان واتس آپ
(کلیک کنید)