#

دریافت اقامت انگلستان از طریق تحصیل

به دلیل تغییرات لحظه ای در قوانین کشورها، قبل از اقدام حتما با مشاوران موسسه هماهنگ کنید
  • 12 شهریور 1398
  • مهاجرت تحصیلی
  • 458 بازدید
  • بدون نظر

دریافت اقامت انگلستان از طریق تحصیل

انتخاب و تصمیم برای ادامه تحصیل در انگلستان قطعا می تواند یکی از بهترین تصمیمات دانشجو در طی دوران زندگی او باشد. انگلستان دارای دومین سیستم قوی آموزشی در سرتاسر جهان است و همچنین از این نظر تبدیل کشوری با بیشترین میزان دانشجویان بین المللی و اروپایی شده است تا حدی که سالیانه بیش از ۵۰۰ دانشجوی بین المللی را پذیرش می کند.
تحصیل در دانشگاه های معتبر کشور انگلستان همواره مورد توجه اکثر متقاضیان تحصیل در کشورهای پیشرفته بین المللی بوده است. پایتخت این کشور شهر بی نظیر لندن است که با داشتن ۴ دانشگاه دارای رتبه های بین المللی و معروف در سطح جهانی، از لحاظ سطح آموزشی پایتخت جهان محسوب می شود.
اغلب شخصیت های علمی معروف در سطح جهانی مدرک تحصیلی خود را از دانشگاه های این کشور دریافت کرده اند بنابراین دانشگاه این کشور از بهترین تضمین کیفیت آموزشی در سرتاسر جهان برخوردارند.
با همه این موارد اکثر کسانی که می خواهند در کشورهای پیشرفته تحصیلات خود را ادامه دهند کشور انگلستان را انتخاب می کنند. مهاجرت به انگلستان و دریافت اقامت این کشور از طریق تحصیل تنها نیاز به ویزای تحصیلی کشور انگلستان خواهد داشت و در نهایت کار دشواری نخواهد بود.

مراحل دریافت ویزای تحصیلی کشور انگلستان

ابتدا باید فرد مورد نظر از یکی از دانشگاه های انگلستان پذیرش خود را دریافت کند. در این صورت باید مدارک مربوطه را برای دانشگاه ارسال کرده و منتظر تاییدیه پذیرش دانشگاه باشد.
سپس بعد از دریافت نامه قبول پذیرش فرد از سوی دانشگاه فرد متقاضی باید این نامه را همراه با مدارک دیگر مورد نیاز به سفارت ارائه داده و وقت خود را برای انجام مصاحبه حضوری سفارت تعیین کند.
در روز مصاحبه نیز فرد شخصا باید در سفارت انگلستان حاضر شده و در کنار ارائه مدارک مربوطه به سوالات افسر سفارت دقیق و کامل و بدون هیچ ابهامی پاسخ دهد. در صورتی که فرد در مصاحبه حضوری موفق باشد مدرک او توسط سفارت بررسی خواهد شد و در صورت کامل بودن مدارک ویزای تحصیلی کشور انگلستان برای او بعد از مدت مشخصی صادر خواهد شد.

انواع ویزاهای تحصیلی کشور انگلستان

سه نوع ویزای متفاوت برای ورود به کشور انگلیس برای ادامه تحصیل وجود دارد و فرد می تواند با دریافت یکی از این سه ویزا به کشور انگلستان مهاجرت کرده و در آن جا تحصیل کند. طبق روال دریافت این ویزاها با ارئه یک سری موارد همراه است که از مهم ترین آن ها می توان به مدارک تحصیلی مقطع قبلی فرد متقاضی، مدرک زبان رسمی انگلیسی، مدارک مربوط به اثبات تمکن مالی (توانایی پرداخت هزینه های تحصیلی و زندگی در انگلستان) و همچنین تاییدیه پذیرش دانشگاه مورد نظر، اشاره کرد. اگر یکی از این موارد در پرونده مدارک فرد موجود نباشد حتما با درخواست صدور ویزای تحصیلی فرد برای کشور انگلستان موافقت نخواهد شد.
ویزای tier 4 یکی از انواع مختلف ویزاهای tier کشور انگلستان است که برای افرادی صادر می شود که به قصد ادامه تحصیل به کشور انگلستان مهاجرت می کنند. ویزای tier4 نیز خود دارای دو نوع متفاوت است که یک نوع آن برای کودکان ۴ تا ۱۷ سال و دیگری برای متقاضیان بالای ۱۷ سال صادر می شود.
• ویزای tier 4 مخصوص کودکان سنین تا ۱۷ سال: مدت این ویزا بسته به سن فرد متقاضی متفاوت است و برای هر سنی این ویزا دارای اعتبار خاص خود خواهد بود. اما معمولا این نوع ویزا برای متقاضیان زیر ۱۶ سال دارای اعتبار ۶ و سال ۴ ماه است که یعنی فرد متقاضی تنها اجازه اقامت در کشور انگلستان را از طریق تحصیل برای مدت ۶ سال و ۴ ماه خواهد داشت و پس از اتمام این مدت یا باید کشور انگلستان را ترک کند و یا با توجه به شرایط خود ویزای تحصیلی خود را تمدید و یا تبدیل به یکی دیگر از انواع ویزاهای مهاجرتی کشور انگلستان کند. همچنین متقاضیان ۱۶ و ۱۷ سال فقط به مدت حدود ۳ سال و ۴ ماه می توانند با در دست داشتن این نوع ویزا در کشور انگلستان اقامت داشته باشند و اعتبار این ویزا برای آن ها در همین حدود خواهد بود.
البته این نوع ویزا مزایایی نیز دارد از جمله اینکه متقاضی بالای ۱۶ سال با در دست داشتن این ویزا می تواند در کشور انگلستان در کنار تحصیل خود به کار نیز مشغول شود. مجوز کار برای او در دوران تحصیل به صورت نیمه وقت و حدود ۱۲ ساعت در هفته صادر خواهد شد و همچنین در دوران تعطیلات خود نیز می تواند به صورت تمام وقت کار کند.
همچنین برای کودکان زیر ۱۲ سال که برای ادامه تحصیل به انگلستان می روند، والدین آن ها نیز بدون داشتن هیچ نوع ویزای دیگری می توانند به عنوان همراه کودک خود به انگلستان سفر کنند. ویزای والدین کودک که به عنوان ویزای همراه شناخته شد در ابتدا دارای اعتبار ۶ ماهه تا حدود نهایتا ۱۲ ماهه خواهد بود اما پس از اتمام این اعتبار می توانند با توجه به شرایط خاصی ویزای خود را برای مدت ۱۲ ماه دیگر تمدید کنند و مدت بیشتری در انگلستان اقامت داشته باشند.
والدین کودک با در دست داشتن ویزای همراه قادرنخواهند بود در کشور انگلستان به تحصیل بپردازند و یا به کار مشغول شوند و همچنین حق تغییر ویزا به ویزای نوع دیگری را نخواهند داشت.
همچنین این ویزا برای والدین کودک تا زمانی تمدید خواهد شد که کودک به سن ۱۲ سال کامل برسد و پس از آن دیگر قابل تمدید نخواهد بود و کودک باید به همراه والدین خود کشور انگلستان را ترک کند و در کشور خود برای دریافت ویزای دیگری جهت اقامت در کشور انگلستان از طریق تحصیل اقدام کند.

• ویزای tier 4 مخصوص متقاضیان بالای ۱۷ سال: صدور این نوع ویزا تنها برای متقاضیان بالای ۱۷ سال جهت اقامت از طریق تحصیل در کشور انگلستان خواهد بود. از مهم ترین مدارک دریافت این نوع ویزا تاییدیه پذیرش دانشگاه، مدارک مربوط به اثبات تمکن مالی فرد متقاضی برای پرداخت هزینه های زندگی و تحصیل در کشور انگلستان، مدارک تحصیلی مقاطع قبلی و همچنین اثبات تسلط به زبان انگلیسی با ارائه مدارک معتبر زبان خواهد بود که حتما باید در کنار سایر مدارک به سفارت انگلستان تحویل داده شوند.
کسانی که این نوع ویزا را دریافت می کنند می توانند از طریق تحصیل در کشور انگلستان اقامت داشته باشند. همچنین به آن ها مجوز کار در ساعات معینی از هفته داده خواهد شد و پس از تحصیل خود نیز می توانند در یک شرکت استخدام شوند و ویزای کاری انگسلستان را دریافت کنند و پس از مدتی با ارائه مدارک مربوطه اقامت دائم این کشور را داشته باشند.
• ویزای Short-Term Study: این نوع ویزا برای متقاضیان تحصیل در کشور انگلستان صادر می شود و معمولا دارای اعتبار ۶ ماهه تا نهایتا ۱۲ ماهه است. این نوع ویزا بیشتر برای دوره های تحصیلی زبان انگلیسی صادر می شود که در این دوره ها فرد زبان انگلیسی را به صورت فشرده و تخصصی فرا می گیرد.
این نوع ویزا قابل تبدیل به هیچ نوع ویزای دیگری نیست و همچنین دانشجوی دارنده این نوع ویزا حق کار در کشور انگلستان را نخواهد داشت. همجنین این ویزا حق بردن همراه را نیز به کشور انگلستان به فرد متقاضی نمی دهد.

انواع ویزاهای تحصیلی کشور انگلستان

مدارک لازم برای صدور ویزای Tier 4 جهت اقامت از طریق تحصیل در کشور انگلستان:

• تکمیل فرم سفارت جهت صدور این نوع ویزا
• مدارک تحصیلی مقاطع قبلی تحصیل فرد متقاضی به همراه ریز نمرات کلیه دروس
• ارائه پاسپورت فرد متقاضی که دارای حداقل ۶ ماه اعتبار باشد.
• ارائه شناسنامه فرد متقاضی
• در صورت موجود بودن سند ازدواج یا طلاق فرد متقاضی
• اثبات تمکن مالی و ارائه مدارک مربوطه
• مدارک مربوط به اثبات تسلط فرد بر زبان رسمی انگلیسی
• همچنین در صورتی که فرد زیر ۱۶ سال باشد ارائه رضایت نامه محضری والدین و یا سرپرست قانونی فرد متقاضی به همراه تاییدیه مدیر مدرسه فرد متقاضی در کشور مبدا الزامی است.

اعتبار ویزای Tier 4 جهت اقامت از طریق تحصیل در کشور انگلستان:

مدت اعتبار این ویزا بسته به دوره تحصیلی انتخابی فرد متفاوت خواهد بود و به طور معمول این نوع ویزا دارای اعتبار ۶ ماهه تا نهایتا ۲ ساله خواهد بود و اگر دوره تحصیلی فرد ازین ۲ سال بیشتر شود می تواند این ویزا را تمدید کند و همچنین با صدور این ویزا فرد می تواند به مدت یک ماه قبل از شروع ترم تحصیلی خود به کشور انگلستان برود و در آن جا اقامت داشته باشد.

هزینه صدور ویزای Tier 4 جهت اقامت از طریق تحصیل در کشور انگلستان:

هزینه صدور این ویزا حدود مبلغ ۳۳۰ پوند خواهد بود. در صورتی که فرد همراهانی را با خود از طریق این ویزا به کشور انگلستان می برد برای هرکدام از آنان نیز باید ۳۳۰ پوند جهت صدور ویزای همراه کشور انگلستان پرداخت کند.
همچنین علاوه بر هزینه صدور این ویزا باید هزینه دریافت بیمه درمانی کشور انگلستان را برای خود و همراهان خود نیز پرداخت کند.

با همه مواردی که در بالا گفته شد دریافت ویزای تحصیلی کشور انگلستان کار غیر ممکنی نخواهد بود. در صورتی که شما نیز متقاضی تحصیل در کشورهای پیشرفته خارجی هستید کشور انگلستان با نظام آموزشی عالی و امکانات فراروان برای تحصیل می تواند گزینه مناسبی از این جهت باشد. برای دریافت اطلاعات کامل تر در این زمینه می توانید از وکلای معتبر جهت اقامت از طریق تحصیل در کشور انگلستان مشاوره بخواهید.

هزینه صدور ویزای Tier 4 جهت اقامت از طریق تحصیل در کشور انگلستان

امتیاز شما


امتیاز شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان
02145131
مشاوره رایگان واتس آپ
(کلیک کنید)