#

دریافت اقامت کاری کشور اتریش

به دلیل تغییرات لحظه ای در قوانین کشورها، قبل از اقدام حتما با مشاوران موسسه هماهنگ کنید
  • 21 دی 1398
  • اتریش
  • 581 بازدید
  • بدون نظر

دریافت اقامت کاری کشور اتریش

کشور اتریش به دلیل شرایط عالی اقتصادی اش متقاضیان زیادی را از سرتاسر جهان، جهت مهاجرت کاری به خود جذب کرده است. مهاجرت کاری به کشور اتریش و دریافت اقامت از این طریق با دریافت ویزای کاری کشور اتریش امکان پذیر خواهد بود.

افرادی که مدارک تحصیلی خود را از دانشگاه های اروپا کسب کرده اند در دریافت این نوع ویزا موفق تر خواهند بود.

دریافت ویزای کاری کشور اتریش

شرایط مهم دریافت این ویزا داشتن حداقل مدرک لیسانس و همجنین داشتن یک پشنهاد و دعوت نامه کاری از طرف یک کارفرمای ایتالیایی است. همچنین در رابطه با این موضوع کارفرما نیز باید دارای شرایطی باشد از جمله اینکه خودش در کشور اتریش یک شرکت معتبر داشته باشد تا بتواند برای فرد متقاضی ویزای کاری کشور اتریش یک دعوت نامه کاری از سوی شرکت خود ارسال کند تا بتواند به وی یک پیشنهاد شغلی را ارائه دهد.

مشابه قوانین سایر کشورهای اروپا، کارفرمای اتریشی باید ابتدا برای ارسال دعوت نامه ثابت کند که نیروی متخصص و مورد نظر را خود را در کشور اتریش پیدا نکرده است. به این منظور باید ابتدا در کشور اتریش آگهی استخدامی به مدت ۳ ماه پخش کند سپس اگر نیروی مورد نظر خود را در کشور اتریش یافت نکرد می تواند این آگهی استخدام را برای کشورهای عضو اتحادیه اروپا ارسال کند. در این کشورها نیز این آگهی باید به مدت ۳ ماه متوالی پخش شود. در نهایت باز هم اگر نیروی مورد نظر کارفرما در کشورهای اروپایی یافت نشد آن گاه کارفرما می تواند درخواست استخدام خود را برای کشورهای بین الملل از جمله ایران ارسال کند.

بنابراین افرادی که در کشورهای اروپایی فارغ التحصیل شده اند و مجوز پیدا کردن کار در اتریش را از طریق تحصیلات خود دارند و افرادی که ویزای کشورهای اتحادیه اروپا را دارند در اولویت بالاتری برای دریافت پیشنهاد شغلی کشور اتریش قرار می گیرند که این امر دریافت پیشنهاد شغلی از سوی کشورهای اروپایی مانند اتریش را برای ایرانیان تقریبا غیر ممکن ساخته است.

دریافت ویزای کاری کشور اتریش

روش های اقامت در کشور اتریش از طریق کار

  1. روش اول که همان دریافت پیشنهاد شغلی از طرف یک کارفرمای اتریشی است. که در این روش فرد با در دست داشتن دعوت نامه شغلی کشور اتریش حدود ۹۹ درصد موفق به دریافت ویزای کاری این کشور شده است. در کنار دریافت ویزای کاری در این روش فرد موفق به دریافت Blue Card کشورهای اروپا نیز خواهد شد که با داشتن این کارت می تواند به مدت دو سال متوالی در کشور اتریش مشغول شود. همچنین بعد از اتمام این مدت در صورتی که فرد در زمینه تخصصش سوابق کاری این دو سال را ارائه دهد می تواند کارت Rot-Weiß-Rot کشور اتریش را دریافت کند.
  2. در این روش فرد باید طی درخواستی موافقت نامه اداره کار کشور اتریش را برای دریافت یک ویزای ۶ ماهه به منظور یافتن کار در این کشور دریافت کند که این امر با ارائه روزمه تحصیلی و سوابق علمی خاص فرد و همچنین اثبات تخصصش در رشته مربوطه امکان پذیر خواهد بود.

در صورتی که فرد موافقت اداره کار کشور اتریش را دریافت کند، ویزای کاری کشور اتریش با اعتبار ۶ ماهه از سوی سفارت این کشور برای او صادر خواهد شد. فرد متقاضی می تواند در این مدت وارد کشور اتریش شده و به دنبال کار در رابطه با تخصص خود باشد. در صورتی که در یک شرکت استخدام شد باید تاییدیه کارفرمای خود را برای اداره کار و همچنین اداره مهاجرت کشور اتریش ارائه دهد. در این صورت ویزای کاری کشور اتریش برای او تمدید خواهد شد و می تواند مدت بیشتری برای کار در کشور اتریش اقامت داشته باشد و پس از چند دوره تمدید ویزا می تواند برای اقامت دائم خود در این کشور اقدام کند.

همچنین در صورتی که یک سال از گذشت اعتبار ویزای کاری فرد گذشته باشد می تواند با ارائه مدارکی مانند سوابق کاری اش در طول این مدت و همچنین توصیه کارفرمایش، کارت Rot-Weiß-Rot را دریافت کند.

  1. همچنین روش سومی نیز وجود دارد که در آن فرد ابتدا باید برای تحصیل در اتریش اقدام کند و ویزای تحصیلی این کشور را دریافت کند. پس از دریافت این ویزا می تواند برای تحصیل به کشور اتریش سفر کند. در حین تحصیل مجوز کار پاره وقت، حداکثر برای ۲۰ ساعت در هفته، به او داده خواهد شد. فرد می تواند با انجام این کار تجربه های متفاوت را در حوزه تخصص خود کسب کند و آن ها را به سوابق کاری خود اضافه کند.

در این روش فرد با داشتن سوابق کاری عالی در حوزه تخصص خود و داشتن تاییدیه کارفرمایش و همچنین استخدام در یک شرکت، می تواند پس از مدتی ویزای کاری کشور اتریش را دریافت کند.

روش های اقامت در کشور اتریش از طریق کار

کارت Rot-Weiß-Rot (کارت قرمز سفید قرمز) چیست و چه مزیت هایی دارد؟

درابتدا باید گفت که این سه رنگ رنگ های پرچم کشور اتریش هستند. دریافت این کار بهترین روش برای گرفتن اقامت در کشورهای اروپا بخصوص کشور اتریش است. همچنین فرد برای دریافت اقامت کاری کشور اتریش می تواند این کارت را دریافت کند و به سادگی در کشور اتریش اقامت داشته باشد در این صورت برای تمدید هرساله اقامت خود نیاز به هیچ مدرک خاصی نخواهد داشت.

فرد متقاضی ویزای کاری کشور اتریش با پیاده سازی یکی از سه روش مختلف دریافت این کارت می تواند برای اقامت کاری کشور اتریش اقدام کند:

  • ثبت شرکت در اتریش که نیاز به حداقل ۳۵ هزار بورو سرمایه اولیه خواهد داشت.
  • خود اشتغالی یا راه اندازی یک کسب و کار برای افراد دیگر در کشور اتریش که نیاز به حداقل ۱۰۰ هزار یورو سرمایه اولیه خواهد داشت.
  • کارآفرینی و یا ایجاد استارتاپ که این روش نیز نیاز به حداقل که نیاز ۵۰ هزا یورو سرمایه اولیه خواهد داشت.

مزایای دیگر دریافت این کارت:

  • فرد با در دست داشتن این کارت می تواند برای همسر خود نیز مجوز اشتغال در کشور اتریش را دریافت کند.
  • این کارت در نهایت می تواند منجر به اقامت دائم همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال فرد متقاضی و در بعضی موارد اخذ تابعیت اتریشی شود.
  • همچنین با در دست داشتن این کارت تحصیل فرزندان فرد در کشور اتریش به صورت رایگان خواهد بود.
  • این کارت همچنین اجازه استفاده از انواع بیمه ها را به فرد متقاضی می دهد.

با اینکه دریافت این کارت دارای مزایای زیادی است اما به دلیل وجود متقاضیان متعدد برای دریافت این کارت کشور اتریش به تعداد محدودی از افراد این کارت را ارئه می دهد در نتیجه فرد باید با آمادگی کامل برای دریافت این کارت اقدام کند.

با همه مواردی که گفته شد دریافت ویزای کاری کشور اتریش از روش های متعددی می تواند منجر به اقامت در اتریش شود. اگر شما نیز متقاضی اقامت کاری در کشور اتریش هستید می توانید از یکی از این چند روشی که گفته شد برای دریافت ویزای کاری کشور اتریش اقدام کنید و در نهایت از طریق کار در این کشور اقامت داشته باشید.

کارت قرمز سفید قرمز  اتریش

جهت کسب اطلاعات بیشتر راجع به مهاجرت به کشور اتریش با دفتر موسسه دانش گستر کوه نور تماس بگیرید و مشاوره اولیه رایگان را دریافت نمایید.

امتیاز شما


امتیاز شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان
02145131
مشاوره رایگان واتس آپ
(کلیک کنید)