#

اقامت آلمان از طریق کار

به دلیل تغییرات لحظه ای در قوانین کشورها، قبل از اقدام حتما با مشاوران موسسه هماهنگ کنید
  • 24 دی 1398
  • کشورها
  • 580 بازدید
  • بدون نظر

دریافت اقامت کشور آلمان از طریق کار

آلمان یک کشور پیشرفته اروپایی است و از این رو دارای تعداد زیادی شغل در عرصه های مختلف است. این کشور همواره با کمبود نیروی متخصص و جوان مواجه بوده است از این رو کسانی که جویای کار در کشور آلمان هستند به سادگی می توانند به آن دسترسی پیدا کنند.

کشور آلمان یکی از بهترین کشورهای جهان در پذیرش نیروهای متخصص و مهندس بین المللی برای استخدام شغلی در این کشور است. در حال حاضر، اقامت در کشور آلمان از طریق کار با دریافت ویزای کاری این کشور امکان پذیر است. این نوع ویزا می تواند به دریافت ویزای دئمی کشور آلمان و یا اقامت دائم این کشور منجر شود.

روش های دریافت ویزای کاری کشور آلمان

دو نوع ویزای مختلف کاری برای اقامت در کشور آلمان وجود دارد:

  1. ویزای Job Offer یا ویزای پشنهاد کاری: برای دریافت این نوع ویزا باید یک پیشنهاد کاری از سوی کشور آلمان به فرد متقاضی عرضه شود که این شرط دریافت این نوع ویزا را تقریبا غیر ممکن می کند.

به این منظور که شرکت ها و اداره های آلمانی برای یافت نیروی متخصص ابتدا یک آگهی شغلی در سرتاسر کشور آلمان پخش می کنند در صورتی که بعد از سه ماه از پخش آگهی، نیروی متخصص مورد نیاز خود را در این کشور یافت نکردند این پیشنهاد شغلی را برای شهروندان کشورهای اتحادیه اروپا ارسال می کنند در صورتی که باز هم بعد از گذشت سه ماه از پخش آگهی، نیروی متخصص مورد نیاز این کشور در کشورهای اروپایی یافت نشد پیشنهاد شغلی این شرکت برای کشور های بین المللی صادر می شود.

فرد متقاضی دریافت ویزای آلمان از طریق کار به عنوان یک شهروند عضو کشورهای اتحادیه اروپا و یا یک فرد خارجی می تواند در صورت داشتن شرایط و تخصص این شغل، آن را دریافت کند که در این صورت کارتی با نام کارت آبی (Blue Card) برای نشان دادن این نوع شرایط به فرد داده خواهد شد. در این صورت باید برای سفارت آلمان یک درخواست مبنی بر دریافت ویزای کاری آلمان ارسال کند سپس باید از سفارت درخواست وقت مصاحبه کند. فرد متقاضی باید در روز مصاحبه در سفارت آلمان حاضر شود و مدارک لازم برای صدور ویزای کاری کشور آلمان را ارائه دهد.

روش های دریافت ویزای کاری کشور آلمان

در این مرحله، مدارک فرد متقاضی بررسی شده و پس از ۱ ماه تا نهایتا ۲ ماه پاسخ درخواست او برایش ارسال خواهد شد. در صورت مثبت بودن پاسخ درخواست فرد متقاضی باید مجددا به سفارت مراجعه کند و اصل پاسپورت خود را تحویل سفارت دهد. در این صورت بعد از دو هفته نهایتا تا ۳ هفته می تواند ویزای کاری کشور آلمان را از سفارت این کشور دریافت کند.

همچنین فرد متقاضی برای اینکه سریع تر و راحت تر شغل مورد نظر را دریافت کند، می تواند علاقه خود به کشور آلمان و همچنین علاقه اش به تخصص و شغل موردنظرش را برای کارفرما اثبات کند. همچنین کارفرما باید مطمئن باشد که فرد با دریافت شغل در کشور آلمان به صورت دائمی اقامت خواهد داشت.

  1. ویزای Job Seeker یا ویزای جستجوی کار: دریافت این ویزا از کشور مبدا بسیار آسان خواهد بود و نیاز به مدارک پیچیده ای نخواهد داشت. فرد با دریافت این نوع ویزا می تواند حداکثر تا مدت ۶ ماه در کشور آلمان اقامت داشته باشد و به دنبال شغل مورد نظر در حیطه تخصص خود باشد. در صورتی که فرد در این مدت موفق به دریافت شغل و استخدام در یک محیط کاری معتبر و همچنین بستن قرارداد کاری شود می تواند این ویزای خود را به ویزای کاری کشور آلمان تبدیل کند و از این طریق در کشور آلمان مشغول به کار شود.

مدت اعتبار ویزای کاری کشور آلمان

مدت اعتبار این نوع ویزا به مدت قرارداد کاری فرد بستگی دارد اما به صورت متداول مدت اعتبار این ویزا حداکثر ۴ ساله خواهد بود و در صورتی که مدت قرار داد کاری فرد از ۴ سال بیشتر باشد باید بعد از اتمام این ۴ سال درخواست تمدید ویزا را بدهد. در هر بار تمدید ویزای کاری کشور آلمان باید مدارک مورد نیازی که در ابتدا به کشور مبدا ارائه داده شده بود دوباره ارائه داده شود.

ویزای کاری کشور آلمان پس از گذشت چند دوره تمدید و پس از گذشت حدود ۳۳ ماه قابل تغییر به ویزای دائم یا اقامت دائم خواهد بود و مهاجرت به آلمان صورت میگرد.

همچنین در صورتی که فرد متقاضی مدرک معتبر و رسمی زبان آلمانی با حداقل سطح B1 را داشته باشد می تواند پس ازگذشت ۲۱ ماه از صدور ویزای کاری کشور آلمان آن را ویزای دائم تبدیل کند و اقامت دائم خود را در این کشور ردیافت کند.

مدت اعتبار ویزای کاری کشور آلمان

ویزای کار همراه کشور آلمان

فرد متقاضی ویزای کاری آلمان که قصد کار در این کشور را دارد و می خواهد برای کار به این کشور مهاجرت کند می تواند همسر و فرزند خود را همراه خود به این کشور ببرد.

فرزندان فرد متقاضی باید کمتر از ۱۸ سال داشته باشند و همجنین مجرد باشند. در اینصورت فرد میتواند برای فرزندان و همسر خود به صورت جداگانه ویزا تهیه کند و آن ها نیز می توانند مجوز اقامت در کشور آلمان را داشته باشند.

پس از ورود به کشور آلمان همسرو فرزندان فرد، حتی مدرک معتبر زبان نداشته باشند، می توانند به کار و تحصیل مشغول شوند و دولت آلمان نیز از آنان حمایت خواهد کرد.

مزایای اقامت از طریق کار در کشور آلمان

  • هر چه مدرک فرد متقاضی دارای اعتبار بیشتری باشد میزان حقوق دریافتی او از سوی کشور آلمان بیشتر خواهد بود تا حدی که مهندسان می توانند تا سقف ۵۰۰۰۰ یورو در سال در این کشور درآمد خالص داشته باشند و همچنین درآمد پزشکان این کشور در سال از ۵۰۰۰۰ یورو نیز بالاتر می رود.
  • دارندگان کارت Blue Card که این کارت را از طریق پیشنهاد کاری این کشور دریافت کرده اند می توانند تا ۵۰۰۰۰ یورو در سال درآمد خالص داشته باشند.
  • دارندگان ویزای کاری کشور آلمان می توانند خانواده خود را نیز همراه خود ه این کشور وارد کنند.
  • با اقامت ماری در کشور آلمان فرد میتواند به کلیه کشورهای اتحادیه اروپا بدون داشتن ویزا سفر کند.
  • بیمه های درمانی و خدمات رفاهی زیادی برای کسانی که از طریق کار به این کشور مهاجرت می کنند از سوی کشور آلمان در نظر گرفته شده است.
  • همواره امکان تبدیل ویزای کاری کشور آلمان به اقامت دائم این کشور وجود دارد.

با توجه به تمام مزایایی که گفته شد اقامت در کشور آلمان از طریق کار می تواند برای متقضیانی که مایل به کار در کشورهای پیشرفته خارجی هستند بسیار سریع و آسان باشد. برای دریافت اطلاعات کامل تر در این زمینه و برای اینکه بعدها در کشور آلمان دچار مشکلات متعدد نشوید، همواره می توانید با موسسات مربوطه در ارتباط باشید و یا از وکلای معتبر در این زمینه مشاوره بخواهید.

 مزایای اقامت از طریق کار در کشور آلمان

جهت کسب اطلاعات بیشتر راجع به مهاجرت به آلمان با دفتر موسسه دانش گستر کوه نور تماس بگیرید و مشاوره اولیه رایگان را دریافت نمایید.

امتیاز شما


امتیاز شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان
02145131
مشاوره رایگان واتس آپ
(کلیک کنید)