#

اقامت فنلاند از طریق کار

به دلیل تغییرات لحظه ای در قوانین کشورها، قبل از اقدام حتما با مشاوران موسسه هماهنگ کنید
  • 22 دی 1398
  • فنلاند
  • 428 بازدید
  • بدون نظر

اقامت فنلاند از طریق کار

یکی از راه هایی که افراد می توانند به کشور فنلاند سفر کنند و اقامت این کشور را دریافت کنند این است که از طریق کار وارد این کشور شوند. از طرفی فنلاند یکی از کشورهای اتحادیه ی اروپا است که به دلیل موقعیت مناسبی که دارد و همچنین داشتن زیر ساخت های اقتصاد قوی و با ثبات محل خوبی برای زندگی و همچنین کار افراد است.

همین مسئله موجب شده است که سالانه افراد زیادی برای گرفتن اقامت فنلاند از طریق کار اقدام کنند تا بتوانند برای تحقق بخشیدن به رویاهای خود اولین قدم را برداشته باشند.

شاید شمایی که در حال مطالعه ی این مقاله هستید جزو افرادی باشید که می خواهند برای کار در یک کشور اروپایی و البته با ثبات اقدام کنید و از این طریق اقامت فنلاند را بگیرید، اگر کشور فنلاند را برای این کار انتخاب کرده اید و می خواهید در مورد شرایط گرفتن اقامت فنلاند از طریق کار بدانید بیشتر از این شما را منتظر نمی گذاریم و شما را به خواندن ادامه ی این مقاله دعوت می کنیم.

شرایط کار در فنلاند

افرادی که می خواهند از طریق کار اقامت فنلاند را دریافت کنند باید در ابتدا با شرایط انجام این کار و همچنین شرایط کار در فنلاند آشنایی داشته باشند. افرادی که از کشورهای عضو اتحادیه ی اروپا می خواهند برای کار به کشور فنلاند سفر کنند باید بدانند که آن ها مجاز به دریافت مجوز کار نیستند تا از طریق آن بتوانند به صورت تمام وقت در کشور فنلاند مشغول به کار شوند.

اما نکته ای که وجود دارد این است که برخی از ملیت ها برای این که بتوانند در کشور فنلاند مشغول به کار شوند باید در اداره ی استخدامی کشور فنلاند مشغول به کار شوند.

شهروندان کشورهای اتحادیه ی اروپا این اجازه را دارند که به مدت ۳ ماه در کشور فنلاند کار کنند و اقامت داشته باشند، اما در صورتی که این افراد می خواهند برای مدت بیشتر از ۳ ماه در کشور فنلاند کار کنند و اقامت داشته باشند باید در محل اقامت خود در کشور فنلاند به مرکز پلیس محلی مراجعه کنند و از این طریق ثبت نام کنند.

اما در صورتی که فردی از کشورهای غیر اتحادیه ی اروپا می خواهد در کشور فنلاند کار کند و اقامت داشته باشد برای این منظور باید ویزای کار کشور فنلاند را دریافت کنند و از طریق اداره ی مهاجرت کشور فنلاند برای گرفتن اقامت اقدام کنند تا از این طریق بتوانند وارد خاک کشور فنلاند بشوند و در این کشور مشغول به کار شوند.

شرایط کار در فنلاند

توجه داشته باشید مسئولیت استفاده از ویزای کار و اقامت کشور فنلاند به عهده ی خود فرد است و همچنین در صورتی که افراد بخواهند در کشور فنلاند کار کنند ولی ویزای کار این کشور را نداشته باشند هم خود متقاضی و هم کارفرمای او جریمه خواهند شد.

جالب است بدانید که کشور فنلاند با کشورهای نیوزلند و استرالیا توافقنامه ی دو جانبه ای امضا کرده است که به واسطه ی این توافقنامه در صورتی که شهروندان کشورهای استرالیا و نیوزلند بخواهند در کشور فنلاند مشغول به کار شوند می توانند تا حداکثر به مدت یک سال در این کشور کار کنند و اقامت داشته باشند تا در نهایت بتوانند در این کشور مستقر شوند.

افرادی که می خواهند در محل کار خود در کشور فنلاند اقامت داشته باشند و همچنین جزو شهروندان اتحادیه ی اروپا نیستند باید اجازه ی اقامت برای یک فرد شاغل را دریافت کنند.

مجوز اقامت کشور فنلاند

یکی دیگر از مسائلی که در مورد اقامت فنلاند از طریق کار باید به آن اشاره کنیم این است که افرادی که مجوز اقامت کاری کشور فنلاند را دریافت می کنند، این امکان را دارند که در زمینه ی همان تخصص اصلی که مجوز آن را دریافت کرده اند کار کنند و یا این که زمینه ی اشتغال خود را تغییر دهند ولی همچنان باید در همان تخصص اصلی خود مشغول به کار باشند.

به طور کلی مجوز اقامت کشور فنلاند به دو دسته ی اقامت دائم یا موقت تقسیم می شود که در ادامه این دو نوع را مورد بررسی قرار می دهیم:

  • مجوز اقامت دائم: در صورتی که فرد تمام شرایط لازم را داشته باشد این مجوز برای مدت محدودی صادر می شود و یکی از شرایط اصلی که فرد برای دریافت اقامت دائم باید داشته باشد این است که حداقل به مدت ۴ سال در کشور فنلاند بی وقفه اقامت داشته باشند.
  • مجوز اقامت موقت: افراد خارجی که می خواهند در کشور فنلاند اقامت داشته باشند با توجه به مدت زمان اعتبار مجوز کاری خود می توانند در این کشور اقامت داشته باشند. توجه داشته باشید که مدت اولیه مجوزی که صادر می شود یک سال است که امکان تمدید آن نیز وجود دارد. اگر شما مجوز “موقت ” دارید می توانید ویزای خود را به مدت یک سال دیگر تمدید کنید ولی اگر شما مجوز “مستمر” دارید می توانید مجوز اقامت موقت خود را به مدت ۴ سال دیگر تمدید کند.

مجوز اقامت کشور فنلاند

ویزای کار کشور فنلاند

همان طور که گفتیم برای این که بتوانید از طریق کار اقامت فنلاند را دریافت کنید باید بتوانید با استفاده از ویزای کاری کشور فنلاند به این کشور را سفر کنید. برای تهیه ی این ویزا باید مدارکی را ارائه دهید که این مدارک شامل موارد زیر می شوند:

  • بیمه نامه مسافرتی: این بیمه نامه مسافرتی باید حداقل ۳۰ هزار یورو را پوشش دهد.
  • ارائه ی گذرنامه معتبر: گذرنامه ی معتبری که فرد ارائه می دهد باید حداقل سه ماه پس از پایان سفر اعتبار داشته باشد و همچنین دارای ۲ صفحه خالی باشد.
  • داشتن دعوت نامه کاری از فنلاند
  • اتباع خارجی که مقیم ایران هستند و می خواهند ویزای کاری کشور فنلاند را دریافت کنند باید اجازه ی اقامت و همچنین اجازه ی کار خود را ارائه دهند.
  • همچنین افراد متقاضی دریافت ویزای کار کشور فنلاند باید فرم درخواست ویزای شینگن خود را نیز ارائه دهند.
  • ارائه شناسنامه همراه با ترجمه ی رسمی به زبان انگلیسی

در نهایت به این مسئله توجه داشته باشید که اقامت فنلاند از طریق کار یکی از روش های مهاجرتی به این کشور است که سختی های خاص خود را دارد به همین دلیل توصیه می کنیم قبل از این که از طریق این روش برای گرفتن اقامت فنلاند اقدام کنید شرایط خود را به خوبی مورد بررسی قرار دهید تا وقت و هزینه ی خود را هدر ندهید.

ویزای کار کشور فنلاند

جهت کسب اطلاعات بیشتر راجع به مهاجرت تحصیلی به کشور فنلاند با دفتر موسسه دانش گستر کوه نور تماس بگیرید و مشاوره اولیه رایگان را دریافت نمایید.

امتیاز شما


امتیاز شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان
02145131
مشاوره رایگان واتس آپ
(کلیک کنید)